PDA

View Full Version : Chitlins Con Carne (Kenny Burrell) Demo ES Vintage



Harald
30 december 2015, 20:10
Onverwachte opname vanochtend.

Vriend Ed Stegeman over de vloer, met zelfbouw ES Vintage gitaar. Die moeten we uiteraard even uitproberen. Gitaar en bas allebei first take, warts and all. Drums wederom uit het kleine kastje op de vloer. En nee, we hebben niet eerst de kamer opgeruimd ;)
Prima gitaar, voelt gelijk thuis.



https://www.youtube.com/watch?v=ovxP6-WxAJo

Overigens, quickie... microfoonplaatsing had beter gekund (zie lekkage op eind) en gitaar gewoon ingeplugd zonder iets aan instellingen van amp of effecten te klooien. Beestje reageert mooi op volume en tone knop. Elementen ook lekker.

duckman
30 december 2015, 22:07
klinkt lekker! Verwachte een andere gitaar door de ES toevoeging :-)

Joost de Ruig
30 december 2015, 22:21
Cool, je hebt een Bozo! Me like!!

Harald
31 december 2015, 09:00
klinkt lekker! Verwachte een andere gitaar door de ES toevoeging :-)


Ed Stegeman... Daarom! Logo heeft hij wel leuk gedaan. Is altijd right side up, tenzij je als Bill Wymann speelt.

@Joost... doe ik eens een bluesje, begint ie over de Bozo ;) Geweldige gitaar, die Bozo, is een japanse, dus geen originele, maar waanzinnige sound.

Joost de Ruig
31 december 2015, 09:05
@Joost... doe ik eens een bluesje, begint ie over de Bozo ;) Geweldige gitaar, die Bozo, is een japanse, dus geen originele, maar waanzinnige sound.

De handgebouwde zijn absolute top, maar de Japanse Bozo's zijn ook te gek. Ik had een 6-string. Luidste box die ik ooit gehad heb: BAM in your face :)

schizo910
31 december 2015, 13:37
Zo rond 1:50: lekker venijnig en toch warm!

Harald
31 december 2015, 17:08
Klopt, speel behalve op mijn Blade zelden op de brugelementen, maar dit is goed te doen. Vindt het normaal al snel schel. En bij de Blade is het deels de humbuckerstand die het erg prettig maakt, op zo'n superstrat. Gitaar van Ed reageert echt mooi op geklooi met de vol en tone pots, en de 3 standen hebben ook elk een eigen karakter. Zou zelf alleen de vibrator iets lichter en zwevend willen hebben dan hier. Kan er wel mee overweg, maar niet voor dit soort werk. Hadden we nog een ander filmpje moeten maken. Maar dit kwam op het laatste moment op, terwijl Ed nog een spoedklusje voor een andere vriend van me had, die er toevallig was.