PDA

View Full Version : Nieuwe amp! Suggesties?



Yarooney
30 december 2015, 12:03
Hi guys,

Ik ben ernstig op zoek naar een nieuwe amp. De zoektocht moet uitkomen op superwarm clean maar toch ook op een amp die serieuze gain heeft/kan hebben. (Heb een Wampler Triple Wreck). Het moet per se een combo zijn, liefst met redelijk laag wattage. Van origine ben ik toch een buizenman, maar ik vraag me af of iemand me iets zinnigs kan zeggen over Line6 Amplifi of Kemper. Vooral die Line6 vind ik echt cheap, dat terwijl ik eigenlijk bij de duurdere buizenbakken aan het neuzen was....
Brand maar los, guys and girls!

Cheers,

Jeroen

arcane
30 december 2015, 12:33
Voor thuis gebruik?

Dan zou ik zeggen een yamaha THR.

kirito
30 december 2015, 12:45
Bedoel je echt high gain? Want wat voor een classic rockgitarist serieuze gain is betekent voor een metalhead hetzelfde als redelijk tam.

the sure thing
30 december 2015, 12:53
Voor thuis gebruik?

Dan zou ik zeggen een yamaha THR.

Precies. Wezenlijk verschil of het voor thuis of op de bühne is.







Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Erik de Perik
30 december 2015, 13:53
Klein Fender buizenversterkertje zou ik zeggen. De overdrive heb je toch al.

Riny
30 december 2015, 13:59
Klein Fender buizenversterkertje zou ik zeggen. De overdrive heb je toch al.

Zoals Erik het aangeeft, daar sta ik honderd procent achter.
Een Line6 zou ik persoonlijk nog niet willen krijgen, heb er vele klachten over gehoord en muzikanten gesproken dat ze er achteraf spijt van hadden deze aangeschaft te hebben.

Nu zal ik tegen veel schenen schoppen maar let wel, dit is mijn persoonlijke mening. (sorry).

Pepe
30 december 2015, 14:10
Ik vind het nogal wat, low wattage buizen die warm clean en chunkychunk doet. Misschien heb ik een andere definitie van warm/clean, dat kan.
Je budget is ook niet onbelangrijk. Ik kan wel Bogner roepen maar ik gok dat dat een paar stapjes te hoog is.

Yarooney
30 december 2015, 14:15
Hi guys,

alvast bedankt voor de reacties. Laten we zeggen dat Bogner wel een optie zou kunnen zijn. Qua high gain zou ik er bv Alter Bridge mee moeten kunnen maken, mede met hulp van de Wampler. Een Fender lijkt me dan wat light.

RB74
30 december 2015, 14:20
Wat dacht je van een vd combo's van Rivera? Die hebben in de meeste gevallen een Fender-achtig clean kanaal en een serieus scheurkanaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
30 december 2015, 14:23
Zeg dan eerst maar wat je onder een laag wattage verstaat.
Bogner vind ik mooi, Rivera niet.

kirito
30 december 2015, 14:44
Als ik jou was zou ik eens naar Blackstar kijken. Hun HT-serie is naar het schijnt veel versterker voor relatief weinig geld. De cleans die ik er al van gehoord heb zijn redelijk goed en met gain ga je ook niets tekortkomen.

Erik de Perik
30 december 2015, 14:55
Als ik jou was zou ik eens naar Blackstar kijken. Hun HT-serie is naar het schijnt veel versterker voor relatief weinig geld. De cleans die ik er al van gehoord heb zijn redelijk goed en met gain ga je ook niets tekortkomen.

Vind het clean van Backstair niet zo warm.

jutter
30 december 2015, 14:59
Koch Studiotone

arcane
30 december 2015, 15:31
Vind het clean van Backstair niet zo warm.


Hier sluit ik me bij aan. Ik heb een ht-5 gehad. Scheur is zeker dik in orde. Clean is matig naar mijn smaak. Zeker geen fender clean.
Ik heb zelf ook een Fender champion 600 clone voor thuis gebruik, in een andere cab gestoken met 12 inch speaker. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156485-Fame-tube-5-flink-onder-handen-genomen

Mooi clean. Scheur kan alleen met een pedaaltje ervoor. In de originele staat, met een 6 inch speaker klinkt het heel erg dozig. De behuizing met de 12 inch speaker is echt een hele verbetering.

Ik denk dus zelf dat een kleine Fender buizenamp af gaat vallen.

Verder heb ik zelf nog een Randall rd1 op een 2*12 cabinet. Ontzettend dikke scheur. Maar clean zeker niet. Het kan wel, met een strat, maar klinkt dan erg dun.

Maar toch blijf ik erbij dat voor thuisgebruik een yamaha thr de betere optie is. Deze klinkt thuis ondanks zijn kleine formaat erg groot. Gaat van clean tot high gain. Ik ben een groot voorstander van buizenamps, maar voor thuis gebruik is de thr de meest overtuigende amp die ik heb gehoord als het gaat om veelzijdigheid.

big dooley
30 december 2015, 17:43
Maar toch blijf ik erbij dat voor thuisgebruik een yamaha thr de betere optie is. Deze klinkt thuis ondanks zijn kleine formaat erg groot. Gaat van clean tot high gain. Ik ben een groot voorstander van buizenamps, maar voor thuis gebruik is de thr de meest overtuigende amp die ik heb gehoord als het gaat om veelzijdigheid.

+1... ik heb er net eentje gekocht en kan merken dat ik thuis nu veel meer speel dan ooit... hij is aardig aan de prijs, maar als ik me bedenk, hoeveel plezier ik er nu al van heb, is het z'n prijs meer dan waard

Joost de Ruig
30 december 2015, 17:45
Sinds vandaag heb ik een Engl Gigmaster 30. Eerste indruk: super, en dus ook aan te bevelen.

D3nnis
30 december 2015, 18:34
Sinds vandaag heb ik een Engl Gigmaster 30. Eerste indruk: super, en dus ook aan te bevelen.
Ga je die tegelijk met de Fender Landau gebruiken?

Joost de Ruig
30 december 2015, 18:43
Ga je die tegelijk met de Fender Landau gebruiken?

Stereo chorus ertussen? Zou kunnen :) Nee, de Landau is mij echt te zwaar voor gezeul naar de oefenruimte. En ja, ze staan nu broederlijk naast elkaar, happy!

Bovendien kan ik met de Engl ook zonder pedaaltjes spelen: clean, crunch, gain en boost. Naast de on-board spring-reverb, dus genoeg voor een oefensessie.

telerocker
30 december 2015, 19:11
Ik zou ook de Tubemeister-serie inspecteren. Die kun je thuis op 5 of 1 watt zetten en in de oefenruimte op vol vermogen. De TM36 kan ook best hard en heeft genoeg gain on tap.

D3nnis
30 december 2015, 19:18
Stereo chorus ertussen? Zou kunnen :)

Ik weet eigenlijk niet of dat mooi is als je dat met 2 verschillende versterkers doet?

Joost de Ruig
30 december 2015, 19:28
Ik weet eigenlijk niet of dat mooi is als je dat met 2 verschillende versterkers doet?

Zolang het twee goede versterkers zijn, kan dat prima. Denk dat er maar weinigen zijn die twee exact dezelfde amps hebben. Of je moet pro zijn en als Back-up perse dezelfde amp willen.

Yarooney
30 december 2015, 20:30
Hi guys,

wederom dank! Met laag vermogen bedoel ik echt onder de 50 watt. 45 vind ik nog veel. Rivera-bak heb ik gehad, maar was me veel te zwaar. Wil nu graag een 1x12. Iemand dan ervaring met Nederlandse bouwers zoals Kool&Elfring en Hook? Andere suggesties ook zeer welkom, want er is veel te krijgen, maar weet niet meer waar te beginnen.

arcane
30 december 2015, 20:54
Ah ok, 50 Watt zie ik persoonlijk niet als laag vermogen, dan denk ik zelf toch eerder aan een Watt of 5.

Wat is je budget? Want hiermee moet het wel lukken, maar dat hangt wel van je €€€ af :p
http://www.thomann.de/de/mesa_boogie_mark_five35_combo.htm

Joost de Ruig
30 december 2015, 22:05
Van Egnator heb je ook een mooi combo met iets van 35 watt: de Tweaker. Ook als head en als 15 watter te krijgen. Naast de normale pots, heb je ook 4 of 5 switches om je geluid mee te kleuren.

Brad
30 december 2015, 22:22
Misschien de Blackstar HT - studio 20 ? Ik heb hem bespeeld in een winkel en er zit een mooi harmonisch klinkend scheurgeluid in

Clean is hij ook goed , hij heeft twee schakelbare kanalen

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/blackstar-ht-studio-20-combo-20w-1x12-buizen-gitaarversterker.html?gclid=CKaOnJnBhMoCFda4GwodmK kGDw

Yarooney
31 december 2015, 09:03
Mesa is me te boxy; vind ze naar verhouding veel te duur. Kan zo 10 merken noemen die ik vooral warmer vind qua sound. Egnater en Blackstar daar kan ik al meer mee. Thanks! Vooral een warme clean is essentieel; als de combo vervolgens maar pedaaltjes pakt!

Joost de Ruig
31 december 2015, 09:10
De Egnater Tweaker maakt echt zijn naam waar: veel opties! Maar ik weet niet of hij nog nieuw op de markt is.


http://media.musiciansfriend.com/is/image/MMGS7/Tweaker-40-112-40W-1x12-Tube-Guitar-Combo-Amp/H72382000000000-00-500x500.jpg

http://medias.audiofanzine.com/images/normal/egnater-tweaker-40-112-807799.jpg

http://www.egnateramps.com/EgnaterProducts/Tweaker/Tweaker40/assets/Tweaker40YourTone.jpg

telerocker
31 december 2015, 09:22
Mesa is me te boxy; vind ze naar verhouding veel te duur. Kan zo 10 merken noemen die ik vooral warmer vind qua sound. Egnater en Blackstar daar kan ik al meer mee. Thanks! Vooral een warme clean is essentieel; als de combo vervolgens maar pedaaltjes pakt!

Marble Club Reverb met een paar goede pedaaltjes ervoor.

Brad
31 december 2015, 11:38
Vooral een warme clean is essentieel

Voor een warme natuurlijke clean zit je met die Blackstar HT- studio 20 wel goed , hoe die op pedalen reageert kan ik niet zeggen

Heynis
31 december 2015, 11:44
Laney Lionheart? De L5T-112 zoals ik heb kost nog maar zo'n €600,- en hij klinkt toch echt wel heel lekker.

Je kunt hem een keertje komen proberen in Leiden als je wilt?

Brad
31 december 2015, 11:48
Wat staat daar tegenover ? - )

robert van dooremolen
2 januari 2016, 13:49
Ik heb de oplossing ;-)
Ben zelf een buizen liefhebber en speel al jaren op oude Fender & Marshall versterkers.
De set-up is simpel clean, crunch, lead, wahwah en reverb (less is more sound).
Gelukkig is er een innovatief product als Amp1 van Thomas Blug (gitarist en bouwer en dat merk je in alles).
In het kort: 4 kanaal amp (analoog), 100w nano tubes, veel praktische mogelijkheden, iets dikker als een Ipad, check de overtuigende website (BluGuitar).
De kanalen zijn er goed in balans, werkt prima met Strat / LP / Jazz of high gain gitaar.
Mijn Dual Showman uit '72 is al verkocht en dat kan met de Marshall ook gebeuren.

Voor de veelzijdige gitarist een eye-opener
Gr. Robert

telerocker
2 januari 2016, 14:02
Ik heb de oplossing ;-)
Ben zelf een buizen liefhebber en speel al jaren op oude Fender & Marshall versterkers.
De set-up is simpel clean, crunch, lead, wahwah en reverb (less is more sound).
Gelukkig is er een innovatief product als Amp1 van Thomas Blug (gitarist en bouwer en dat merk je in alles).
In het kort: 4 kanaal amp (analoog), 100w nano tubes, veel praktische mogelijkheden, iets dikker als een Ipad, check de overtuigende website (BluGuitar).
De kanalen zijn er goed in balans, werkt prima met Strat / LP / Jazz of high gain gitaar.
Mijn Dual Showman uit '72 is al verkocht en dat kan met de Marshall ook gebeuren.

Voor de veelzijdige gitarist een eye-opener
Gr. Robert

Fijn dat je ons met je eerste post van alle problemen verlost. :ok:

macwilliams
2 januari 2016, 14:08
Fijn dat je ons met je eerste post van alle problemen verlost. :ok:

Er zit een sceptische ondertoon aan je bericht. Niet dat ik die niet snap maar laat het hem nu maar eens uitleggen.
Ben je gesponsord Robert?

robert van dooremolen
2 januari 2016, 14:38
haha, sponsoring ik ben geen beroeps muzikant.
Mijn inziens is het echt een innovatief ding en wil er nog wat meer podium ervaring mee opdoen.

macwilliams
2 januari 2016, 14:45
haha, sponsoring ik ben geen beroeps muzikant.
Mijn inziens is het echt een innovatief ding en wil er nog wat meer podium ervaring mee opdoen.

Mooi man:ok: post je bevindingen eens in een topic gooi er wat foto's bij. Daar zijn wij gek op!
Nu kom je zo ineens vanuit het niets, :)

Pepe
2 januari 2016, 15:05
Ik geloof dat Nijland (?) hem al weer afgeserveerd heeft wegens net niet. Maar die zit ook helemaal in de boetiki boetiek dus als je minder hoge eisen hebt kan het best een oplossing zijn.