PDA

View Full Version : Tc electronic drives



Braml
30 december 2015, 07:47
Ik zat laatst een beetje rond te kijken bij thomann. En het viel me op dat de distortion en overdrive van tc electronic heel goedkoop waren in vergelijking met anderen, maar ook met andere producten van tc zelf. Ik bedoel hiermee de Dark Matter en MojoMojo. Ik zie tc electronic altijd als een kwaliteitsmerk, maar wat is dan de reden dat die 2 pedalen zo cheap zijn? Zijn die dan toch niet zo best?

Heynis
30 december 2015, 09:13
Ze zullen de oude voorraden kwijt willen, en daarom alles in de aanbieding gezet hebben. De winst hebben ze toch eerder al gemaakt.

the sure thing
30 december 2015, 09:14
Yep. TC heeft z'n winst wel binnen geharkt. En terecht


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

deefke666
30 december 2015, 09:26
Die dark matter heb ik nooit geprobeerd maar die mojomojo is echt wel een goede lichte tot medium overdrive imho hoor.

Hun winst is inderdaad al binnen.
En de prijsdaling daarvan komt volgens mij vooral om iets aan te bieden in de prijsklasse van bv mooer, joyo en dergelijke.

Joost de Ruig
30 december 2015, 09:33
Die MojoMojo is echt een goed pedaaltje en erg goedkoop. Crunchbox vergelijkbaar met de Tubescreamer. Als je zoiets zoekt heb je de degelijke TC kwaliteit voor een Joyo prijsje.

hefke
30 december 2015, 10:07
Ik heb zelf een paar maanden geleden een Dark Matter gehaald voor 44 euro. Imo een onderschat distortion pedaal.
Ik heb meerdere pedalen van TC en ben zeer tevreden over de kwaliteit, zo ook die van de Dark Matter.
Ik denk niet dat ze kwalitatief onder doen voor de rest van de TC-pedalen.
Zal mss een marketing overweging zijn.

Braml
30 december 2015, 10:08
Wauw top, het is sowieso het proberen waard voor die prijs! Misschien maar eens proberen dan. Maar dat ze hun oude voorraad goedkoop weg doen, betekent dat dat die 2 pedalen uit de productie zijn?

Joost de Ruig
30 december 2015, 13:44
Maar dat ze hun oude voorraad goedkoop weg doen, betekent dat dat die 2 pedalen uit de productie zijn?

Dat denk ik niet, maar als dat al zo is dan weet ik haast zeker dat shops als Thomann en Bax er nog tientallen op de plank hebben liggen. Zo niet meer :)

Erik de Perik
30 december 2015, 13:55
Ik deel het TC Electronics enthousiasme niet zo. Vind het sowieso geen interessant merk voor gitaristen.

Pepe
30 december 2015, 14:04
TC E is een van de weinige producenten die met vernieuwende technologie op de markt komen. Die online toneprint editor, dat is toch wel een dingetje.
Op de een of andere manier zijn de vooruitstrevende digitale producenten niet de jongens waar je aan denkt voor overdrive. Misschien omdat je daar echt andere oren voor nodig hebt.

Erik de Perik
30 december 2015, 14:54
TC E is een van de weinige producenten die met vernieuwende technologie op de markt komen. Die online toneprint editor, dat is toch wel een dingetje.
Op de een of andere manier zijn de vooruitstrevende digitale producenten niet de jongens waar je aan denkt voor overdrive. Misschien omdat je daar echt andere oren voor nodig hebt.

Ik vind het spul van TC veel te steriel klinken.

the sure thing
30 december 2015, 15:19
Ik vind het spul van TC veel te steriel klinken.

Ook lekker genuanceerd.... Alle pedalen zelf uitgeprobeerd?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Erik de Perik
30 december 2015, 15:35
Ook lekker genuanceerd.... Alle pedalen zelf uitgeprobeerd?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Alleen de G-force, G-Major, Nova delay en dat ouder spul waarvan ik niet meer weet hoe het heet.... o.a. zo'n vierkante zwarte chorus, die ook heel populair bij toetsenisten was, op zich al een veeg teken natuurlijk ;)

hefke
30 december 2015, 17:15
Ik vind het spul van TC veel te steriel klinken.

Is uiteraard een persoonlijke mening en een kwestie van smaak.
Naast de Dark Matter, heb ik de Flashback X4, Arena reverb en Vortex Flanger en ben zeer tevreden over die pedalen.
Mss dat er nog de Corona Chorus bijkomt, maar ik twijfel nog over de MXR M234 chorus.
Ik ben erg gecharmeerd over de toneprint mogelijkheden bij TC.

Waar gaat jouw voorkeur dan zo'n beetje naar uit?

telerocker
30 december 2015, 19:13
Ik heb de TC Spark Boost 4knob. Prima pedaal voor het geld.

deefke666
30 december 2015, 19:27
Ik heb een flashback en een helix van TC en ben erg te spreken over beiden.
Vooral die helix vind ik super.
Oh en een tuner ook.

Joost de Ruig
30 december 2015, 19:34
Ik deel het TC Electronics enthousiasme niet zo. Vind het sowieso geen interessant merk voor gitaristen.

Ieder mag zijn mening hebben, maar zelf denk ik dat TC zijn plaats in pedalworld wel veroverd heeft.

the sure thing
30 december 2015, 21:49
Ieder mag zijn mening hebben, maar zelf denk ik dat TC zijn plaats in pedalworld wel veroverd heeft.

Zeker weten. Op menig profi board prijkt wel een TC'tje






Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

schizo910
31 december 2015, 13:34
Maar wat is steriel? Steriel wordt vaak gebruikt maar volgens mij heeft iedereen er een ander beeld bij...

Pepe
31 december 2015, 13:42
Steriel als in niet kleurend?
Van TC electronics heb ik 3 tuners, een looper en een mini hall of fame. Van die eerste 4 wil je dat ze steriel zijn, die mini kan je zo warm als een knapperend haardvuurtje programmeren.

schizo910
31 december 2015, 15:11
Ja, maar niet kleurend wil dus eigenlijk zeggen, dat niet het pedaal, maar de rest van je set-up steriel is.

Pedalen die wel kleuren worden tot de grond afgebrand omdat ze je "sound & tone" niet intact houden en pedalen die dat niet doen zijn "steriel"

Mitch
31 december 2015, 22:31
Ja, blijft een kwestie van vage terminologie. Wat voor de één met een harde aanslag een 'steriel' klinkende overdrive is doordat hij er veel treble in hoort, kan voor een subtiele fingerpicker een 'warme' drive zijn. Je moet echt de speler kennen om de term op waarde weten te schatten. Kleine kans dus, op een forum met een chronisch gebrek aan meetings :D

Persoonlijk vind ik die twee drives van TC iets aan de hifi kant, meaning: erg duidelijk tophoog dat niet op iedere amp even prettig in het gehoor ligt maar in sommige combinaties juist prima werkt. Die Dark Matter kleurt ontzettend, waar ik een groot fan van ben, als het een mooie kleur is. Mijn smaak is het niet.

Erik de Perik
31 december 2015, 23:43
Ik vind TC steriel.

Braml
6 januari 2016, 15:00
Ik ben nog weer naar die TC Electronic Dark Matter en MojoMojo aan het kijken uit benieuwdheid. Ik kom sites tegen waarbij iedereen laaiend enthousiast is over de MojoMojo, daar krijgt hij alleen maar 5 sterren uit 5 sterren (en dat is dan gebaseerd op veel meningen). Maar ergens anders lees ik weer dat hij te muddy wordt bij veel gain, dat het erg lastig is om de 'sweet spot' te vinden qua tone, en dat de bass niet goed te regelen is. Zijn er hier mensen die daar hun mening over kunnen geven?

Zijn er ook mensen die de Dark Matter en MojoMojo kunnen vergelijken met mijn combinatie van een Boss DS-2 en BD-2?

Over de Dark Matter nog niet veel gelezen, maar ik verwacht eigenlijk vergelijkbare kwaliteit van de Dark Matter en MojoMojo.

Rafke Pafke
7 januari 2016, 10:55
Ik vind TC steriel.

Ik ben zelf meer dan tevreden met mijn HoF reverb en Flashback delay. En mijn Spark Booster is al helemaal een goudklompje :)

RB74
7 januari 2016, 11:24
En mijn Spark Booster is al helemaal een goudklompje :)

+1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
7 januari 2016, 11:30
En mijn Spark Booster is al helemaal een goudklompje :)

Wat is er zo goed aan die Spark Booster dan? Die zie ik ook veel voorbij komen en veel mensen zijn er helemaal lyrisch over.

hefke
7 januari 2016, 11:51
Ik ben nog weer naar die TC Electronic Dark Matter en MojoMojo aan het kijken uit benieuwdheid. Ik kom sites tegen waarbij iedereen laaiend enthousiast is over de MojoMojo, daar krijgt hij alleen maar 5 sterren uit 5 sterren (en dat is dan gebaseerd op veel meningen). Maar ergens anders lees ik weer dat hij te muddy wordt bij veel gain, dat het erg lastig is om de 'sweet spot' te vinden qua tone, en dat de bass niet goed te regelen is. Zijn er hier mensen die daar hun mening over kunnen geven?

Ik heb zelf de Dark Matter en kan van die niet zeggen dat ie muddy wordt of de toon niet goed te regelen valt. Maar dat is een persoonlijke mening. Mij bevalt ie uitstekend en dat voor maar € 45.

Erik de Perik
7 januari 2016, 19:20
Ik ben zelf meer dan tevreden met mijn HoF reverb en Flashback delay. En mijn Spark Booster is al helemaal een goudklompje :)

Nahja, ik herhaal mijzelf. Heb alleen de rackspullen en een of ander delay pedaaltje van TC uitgeprobeerd. Grappig was wel dat ik op een beurs in Deutschland een hele tijd heb zitten kletsen met die gasten van TC, juist omdat ik het allemaal niet zo geweldig vond en zij dàt dan weer interessant vonden. Prima lui!