PDA

View Full Version : Buizen deja vu(ski)?!



PeeVee
21 juli 2003, 16:19
Er staat/stond een setje buizen op marktplaats voor 44 Euro, 6L6GC "Made in England". Ze lijken echter toch wel verdacht veel op buizen die ik vaker gezien heb maar dan met een ander stempelski c.q. labeltov? Hoe kan het dan dat er "made in UK" op staat?! Begrijp ik niet... :???:

http://home.tiscali.nl/~ti075317/pleun/pix/sovtekmadeinuk.jpg

Heb inmiddels vergeleken, het lijken 80's Sovtek 6L6GB's (die het in de praktijk ook bij hoge spanningen uit lijken te houden), zelfde soort als in eerdere posting, verkocht o.a. als Armatron, Ultron, National.

mathe
21 juli 2003, 17:04
Het zijn inderdaad Russische buizen, geen twijfel over mogelijk. U en ik weten natuurlijk dat er in Engeland nooit een 6L6 is gemaakt! Voor zover ik weet hebben we een tijdje terug al eens een onderwerp gehad over deze buizen (ik meen dat ze toen van jou waren?). Dit zijn dus dezelfde.

Er zijn handelshuizen die dit praktiseren, een aantal van hen zitten in Hong Kong. Handige jongens die buisjes stempelen en oud lijkende doosjes maken.

Er duiken sinds een tijd ook veel ECC83's op met stempels van Mullard en Telefunken compleet in zeer goed lijkende doosjes. Opgepast dus als je deze wilt aanschaffen !

Marc

SteavisSmokin
22 juli 2003, 02:33
Ik heb ook nog 3 van die buizen liggen met een opdruk die ik nog nooit ergens anders gehoord heb "ultron" of "eltron" ofzoiets....strange shit!!! Zoals die buizen er al uit zien durf ik ze niet eens in mijn amp te doen..

Mr.Jay
22 juli 2003, 11:25
Ik heb ook nog 3 van die buizen liggen met een opdruk die ik nog nooit ergens anders gehoord heb "ultron" of "eltron" ofzoiets....strange shit!!! Zoals die buizen er al uit zien durf ik ze niet eens in mijn amp te doen..

Ik heb dit ook al eerder gezegd > kom die type buizen heel vaak tegen > heb er div. setjes van liggen nog > klinken goed genoeg > beter dan de huidige Sovteks b.v. > véél power en erg robuust , ze zijn vaak echt uit early 80's en doen het nog prima.
Ik kom ze onder de gekste benamingen tegen.

Jay