PDA

View Full Version : zoektocht naar ideale combi



mattihafler
28 december 2015, 21:49
ik had tot voor kort alleen humbucker gitaren.
aangezien in 1 van m'n bands steeds vaker wat lichtere, cleanere stukken geschreven worden was ik op zoek naar n gitaar die hier wat beter voor bestemd is.

ik dacht dit gevonden te hebben met de aankoop van de London City Spitfire.
de cleans zijn lekker, vooral op t middelste element.

maar zodra ik op t brug element overschakel mis ik toch wat ballen so to speak..

dus wat nu?
- andere elementen in de humbucker gitaar, waardoor de pups een brighter sound krijgen?
- andere elementen in de single coil gitaar, waarbij wat meer heavy sounds bereikt kunnen worden?
- SH gitaar...alhoewel ik distortion op een neck element vaak wat te wollig vind klinken..
- een HSS gitaar, maar dan eentje met wat ballen op bridge en sprankelende cleans op de single clips

coil split heb ik op 2 van m'n gitaren maar dat vind ik niet echt werken.

iemand de gouden tip? emg's wellicht omdat die soms wat brighter zijn dan passieve pups?

arjanb01
28 december 2015, 22:11
Plant een Seymour Duncan pearly Gates als brug element in je London city strat. Goeie balans met je single coils. En maakt je strat veelzijdiger. En is de goedkoopste oplossing.

pasqual
28 december 2015, 22:32
Momenteel heb ik in een strat van mij een setje elementen van een ibanez Blazer gemonteerd (H-S-S ) wat verrassend goed uitpakt!
De brug humbucker geeft genoeg output maar klinkt in stand 4 ( brug en mid element heerlijk clean.
Er staat een erg leuk Blazertje te koop op MP ( niet van mij;) :
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1004776176-ibanez-blazer-custom-made-series-1995-made-in-japan.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Misschien een beetje bij jouw in de buurt? Trouwens, deze elementen zijn "gewoon" keramisch maar klinken toch erg helder!

Joost de Ruig
28 december 2015, 23:04
Seymour Duncan heeft enkele humbuckers (zowel stacked als rails) in de vorm van een singlecoil. Past dus in je London City zonder de cavity te vergroten. Ben je voor rond de €100 klaar.

Brad
28 december 2015, 23:33
Hoe klinken die dingen nou eigenlijk Joost ? Geven ze dezelfde gain als een gewone humbucker ? En klinken ze ook als zodanig

Het meest ideale lijkt mij dat ze wel de gain geven van een humbucker en tegelijkertijd de helderheid hebben van een single coil

Joost de Ruig
29 december 2015, 00:00
Hoe klinken die dingen nou eigenlijk Joost ? Geven ze dezelfde gain als een gewone humbucker ? En klinken ze ook als zodanig

Het meest ideale lijkt mij dat ze wel de gain geven van een humbucker en tegelijkertijd de helderheid hebben van een single coil

Het blijft een compromis, zo'n rail of stacked, dus niet de real thing, maar best ok. Je kan ze splitten, als je toch een S of SS geluid wilt, maar in mijn vroegere Tele had ik daar matige ervaringen mee, dus dat heb ik er weer uitgehaald. Jij benoemd: tegelijkertijd, maar daar is geen sprake van. De grootste voordelen zijn voor mij: passen in bestaande modellen (ook voor in Telebrug te krijgen) en passen optisch fraaier in singlecoil gitaren. De hogere bite en gain behaal je er wel mee. Ik wil nog eens een Thinline Tele laten bouwen en daar komt op zeker een setje SD humbuckers in: een mini HB in de neck en een little 59 in de brug.

Da Vinci
29 december 2015, 00:01
Ik hoor vaak van de Pearly Gates dat deze wat schel is voor een strat. Maargoed, het is allemaal nogal smaak gebonde natuurlijk. Hoorde vandaag wat testjes van een Tonezone in single coil formaat met wat Area's van DiMarzio en dat was ook niet verkeerd. Zelf zou ik ook een JB junior overwegen.

De single coil size humbuckers klinken naar mijn mening wel iets dunner als een full size humbucker. De twee coils zitten natuurlijk ook wat dichter op dezelfde hoogte van de snaar en de stand is schuin ipv recht dus alleen daardoor ontstaat al verschil in wat ze oppikken.

telerocker
29 december 2015, 00:41
Er zijn ook dik klinkende pure singlecoils met veel output als je daar naar op zoek bent. Ik noem bijvoorbeeld de Bare Knuckle Sinner. Als je het volume terugdraait, schoont hij mooi op.

mattihafler
29 december 2015, 07:18
Dank voor de tips!
Ook nog tips over n humbucker die heldere clean geeft? Heb wel ns n ibanez sz320 gehad die op de middelste stand (brug en nek gecombineerd) een lekker heldere toon gaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

arjanb01
29 december 2015, 07:27
De pearly Gates van Seymour Duncan geeft heldere cleans. Zaten vroeger ook in de US strats. En geven mooie ronde lead tonen. In combinatie met single coils de beste optie.
Tegenwoordig zitten ze in de customshop fenders. Luister hier eens naar om een beeld vd sound te krijgen:

http://youtu.be/YqVxWDMzc7k

D3nnis
29 december 2015, 08:13
Heb jaren terug eens zo'n usa strat met pearly Gates brugelement gehoord, zelden een strat gehoord die zo veel indruk maakte.
Maar er staat me bij dat die pearly gates anders waren dan de standaard pearly gates die je los kunt kopen?

mattihafler
29 december 2015, 08:24
Net de slagplaat een stukje opgelicht..
er lijkt ruimte te zijn voor een humbucker...

Dus dat is wellicht de beste optie..heb al eens een BK Piledriver in een tele gehad...maar dat miste wat bij betreft nog steeds iets...net te weinig ballen ofzo.

Maar goed...dan moet er dus eea omgebouwd gaan worden als ik dat wil.
Kan dat zo maar? Waar moet ik rekening mee houden?

- Sowieso andere slagplaat (past elke HSS strat type plaat?)(http://www.thomann.de/nl/goeldo_schlagbrett_ssh_blk.htm?ref=prod_rel_196655 _0&sid=55b37c83c268400347fb831d29b1e757 ?)
- Een humbucker (met niet te hoge output, anders teveel volume verschil met de overige elementen?)
- Andere pots?
- Andere bedrading?

arjanb01
29 december 2015, 08:28
Dat weet ik niet. In 2002 toen ik stage liep in München een strat met Texas specials en een pearly Gates humbucker bespeeld in een muziek zaak daar en ik bleef gewoon een uur achterelkaar spelen op dat ding, volgens mij was het een US deluxe fat strat? Die worden in die uitvoering niet meer gemaakt. Grote fout van fender geweest, nu proppen ze er noiseless pu's in die echt waardeloos klinken.
Had ik daarna m'n huidige luke 2 niet gekocht was het die geworden.
De enige strat die er qua klank bij in de buurt komt is die nieuwe shawbucker strat, lijkt me ook een heerlijk ding. Alleen prijzig met 1500 eu.

mattihafler
29 december 2015, 08:36
Dat weet ik niet. In 2002 toen ik stage liep in München een strat met Texas specials en een pearly Gates humbucker bespeeld in een muziek zaak daar en ik bleef gewoon een uur achterelkaar spelen op dat ding, volgens mij was het een US deluxe fat strat? Die worden in die uitvoering niet meer gemaakt. Grote fout van fender geweest, nu proppen ze er noiseless pu's in die echt waardeloos klinken.
Had ik daarna m'n huidige luke 2 niet gekocht was het die geworden.
De enige strat die er qua klank bij in de buurt komt is die nieuwe shawbucker strat, lijkt me ook een heerlijk ding. Alleen prijzig met 1500 eu.

Ja daar zit het probleem...ik heb niet echt heel veel geld (er voor over) om eea aan te schaffen.
De LC speelt verder best fijn, dus lijkt me logische optie om die enigszins te modden.

Mn Mayones Setius blijf ik liever van af qua modding.
M'n Hagstrom Super Swede zou ik evt. nog wel n ander element in zetten als dat de uitkomst zou zijn.

D3nnis
29 december 2015, 08:39
Dat weet ik niet. In 2002 toen ik stage liep in München een strat met Texas specials en een pearly Gates humbucker bespeeld in een muziek zaak daar en ik bleef gewoon een uur achterelkaar spelen op dat ding, volgens mij was het een US deluxe fat strat?

Blijkbaar zit er in de fenders een pearly gates plus, die anders is dan een pearly gates, teruggezocht in dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?169209-HNGD-fender-strat-lone-star/page2

Midwolda
29 december 2015, 08:43
Net de slagplaat een stukje opgelicht..
er lijkt ruimte te zijn voor een humbucker...

Dus dat is wellicht de beste optie..heb al eens een BK Piledriver in een tele gehad...maar dat miste wat bij betreft nog steeds iets...net te weinig ballen ofzo.

Maar goed...dan moet er dus eea omgebouwd gaan worden als ik dat wil.
Kan dat zo maar? Waar moet ik rekening mee houden?

- Sowieso andere slagplaat (past elke HSS strat type plaat?)(http://www.thomann.de/nl/goeldo_schlagbrett_ssh_blk.htm?ref=prod_rel_196655 _0&sid=55b37c83c268400347fb831d29b1e757 ?)
- Een humbucker (met niet te hoge output, anders teveel volume verschil met de overige elementen?)
- Andere pots?
- Andere bedrading?

Voor een paar tientjes een loaded HSS slagplaat op Marktplaats scoren?
Alleen even letten op de plek van de schroefjes langs de rand.

Joost de Ruig
29 december 2015, 08:44
Voor humbuckers wordt in de regel een 500 k pot gebruikt, terwijl er nu waarschijnlijk een 250 k in zit.

deefke666
29 december 2015, 08:48
Het is echt wel een persoonlijke smaak, maar voor mij werkt de pearly gates perfect in een stratocaster.
Ik heb hem in een us deluxe strat zitten met een fat 50 in het midden en een '69 in de nek.
Imo is het een geweldige combinatie met single coils.

Voor sommigen zal het misschien inderdaad wat schel klinken, maar ik heb er totaal geen last van.

D3nnis
29 december 2015, 08:52
Voor humbuckers wordt in de regel een 500 k pot gebruikt, terwijl er nu waarschijnlijk een 250 k in zit.
Inderdaad.
Ik heb bij mijn hss gitaren waar 250k volume pots in zaten deze eruit gehaald en vervangen voor 500k potmeters. Humbucker met 250k vind ik meestal niet lekker; ik heb 1 uitzondering en dat is een hele heldere strat met een single coil sized dimarzio superdistortion. Die mag 250k blijven.

mattihafler
29 december 2015, 09:20
Voor een paar tientjes een loaded HSS slagplaat op Marktplaats scoren?
Alleen even letten op de plek van de schroefjes langs de rand.

Dat zou ook nog n optie kunnen zijn inderdaad! Eens rondneuzen

Tupelo
29 december 2015, 09:53
Ik wil nog eens een Thinline Tele laten bouwen en daar komt op zeker een setje SD humbuckers in: een mini HB in de neck en een little 59 in de brug.Dan kan je clean op je brugelement vergeten hoor, ook met coilsplit.

MikeD
29 december 2015, 10:04
je wilt nogalnietwat.. clean, bright en toch ballen bij de brug met een tikje heavy.... heeft iemand al eens een P90 in de brugpositie van z'n Strat gehad??? doe 's gek....

Da Vinci
29 december 2015, 10:05
De pearly Gates van Seymour Duncan geeft heldere cleans. Zaten vroeger ook in de US strats. En geven mooie ronde lead tonen. In combinatie met single coils de beste optie.
Tegenwoordig zitten ze in de customshop fenders. Luister hier eens naar om een beeld vd sound te krijgen:

http://youtu.be/YqVxWDMzc7k

Damn dit klinkt toch wel erg prettig :-)
Die Marshall lijkt me ook wel een fijne bak btw :-)

Tupelo
29 december 2015, 10:07
je wilt nogalnietwat.. clean, bright en toch ballen bij de brug met een tikje heavy.... heeft iemand al eens een P90 in de brugpositie van z'n Strat gehad??? doe 's gek....
Ja, ik. :)
Denk ik ook vaak wanneer ik dit soort topics lees.
Stel het nooit voor, omdat er expliciet naar hb gevraagd wordt.
En omdat het nog meer frees en hakwerk betekent.
Niettemin, P90 brugpositie strat is zeker de moeite waard.
Doet precies de truk, meer ballen, wel hoog, sparkle.

Da Vinci
29 december 2015, 10:13
Dat weet ik niet. In 2002 toen ik stage liep in München een strat met Texas specials en een pearly Gates humbucker bespeeld in een muziek zaak daar en ik bleef gewoon een uur achterelkaar spelen op dat ding, volgens mij was het een US deluxe fat strat? Die worden in die uitvoering niet meer gemaakt. Grote fout van fender geweest, nu proppen ze er noiseless pu's in die echt waardeloos klinken.
Had ik daarna m'n huidige luke 2 niet gekocht was het die geworden.
De enige strat die er qua klank bij in de buurt komt is die nieuwe shawbucker strat, lijkt me ook een heerlijk ding. Alleen prijzig met 1500 eu.

Staat nu een Shawbucker op MP. Vind die Shawbucker strats qua specs wel aantrekkelijk, alleen jammer van de kleuren waarin ze geleverd worden :-(
De enige die ik te pruimen vindt de 3TS maar de rest is me iets te modern voor een strat.

MikeD
29 december 2015, 10:18
Ja, ik. :)
Denk ik ook vaak wanneer ik dit soort topics lees.
Stel het nooit voor, omdat er expliciet naar hb gevraagd wordt.
En omdat het nog meer frees en hakwerk betekent.
Niettemin, P90 brugpositie strat is zeker de moeite waard.
Doet precies de truk, meer ballen, wel hoog, sparkle.

TS had geschreven dattie de slagplaat had gelift en ruimte voor een HB zag.. dan moet een P90 toch ook passen (??). leuk dat jij net als ik denkt dat een P90 de truc zou kunnen doen. Overigens is mijn ervaring met de P90's in m'n Gibson SG special dat ze ook goed aanslaggevoelig zijn oftewel ze klinken ruiger op het moment datje wat meer overtuiging in de aanslag legt.

toevallig staan er momenteel twee Gibson P90's op MP
http://link.marktplaats.nl/m1005811370
als dat dezelfde zijn als in de SG Special 60's tribute (hetgeen ik wel vermoed) dan is daar weinig mis mee

maar voor slechts 12,99 koop je bij Conrad een P90 uit de overschotten van serieproductie voor 'een grote gitarenfabrikant'...die Conrad weer bij de Duitsers van MSA vandaan haalt.....'t is een gokje.... want niemand weet wie daar Repelsteeltje heet...
https://www.conrad.nl/nl/msa-musikinstrumente-p-90-soapbar-gitaar-pick-up-300042.html

Tupelo
29 december 2015, 10:20
Ik had SD P90's op brug & nek in een strat plus, en heb daar wel een klein beetje voor moeten laten fresen.
Herinner mezelf wel dat het ding verschrikkelijk bromde; moet je tegen kunnen of iets aan doen.

Tupelo
29 december 2015, 10:30
P90 brugje strat.

https://www.youtube.com/watch?v=fdBWzAusLBM

mattihafler
29 december 2015, 11:11
TS had geschreven dattie de slagplaat had gelift en ruimte voor een HB zag.. dan moet een P90 toch ook passen (??). leuk dat jij net als ik denkt dat een P90 de truc zou kunnen doen. Overigens is mijn ervaring met de P90's in m'n Gibson SG special dat ze ook goed aanslaggevoelig zijn oftewel ze klinken ruiger op het moment datje wat meer overtuiging in de aanslag legt.

toevallig staan er momenteel twee Gibson P90's op MP
http://link.marktplaats.nl/m1005811370
als dat dezelfde zijn als in de SG Special 60's tribute (hetgeen ik wel vermoed) dan is daar weinig mis mee

maar voor slechts 12,99 koop je bij Conrad een P90 uit de overschotten van serieproductie voor 'een grote gitarenfabrikant'...die Conrad weer bij de Duitsers van MSA vandaan haalt.....'t is een gokje.... want niemand weet wie daar Repelsteeltje heet...
https://www.conrad.nl/nl/msa-musikinstrumente-p-90-soapbar-gitaar-pick-up-300042.html

Heb de slagplaat zojuist nog wat verder opgelicht (kan er niet makkelijk helemaal vanaf, althans...niet zonder de snaren eraf te halen of tremolo los te halen) en het is eigenlijk gewoon 1 groot gapend gat onder de plaat :) dus ik zou wat dat betreft alle kanten op kunnen.

Heb ooit een Hagstrom gehad met P90 imitaties (Hagstrom eigen P90's).
Clean was dat wel erg lekker inderdaad...maar op volle scheur miste ik toch wel iets...
en de hum kan ook wel n puntje van irritatie zijn.

Zit nu te kijken naar een setje van Irongear:
http://irongear.co.uk/irongear_pickups_036.htm
Alleen zit er geen pickguard bij en ook geen tonepots zo te lezen....

D3nnis
29 december 2015, 11:19
Clean was dat wel erg lekker inderdaad...maar op volle scheur miste ik toch wel iets...
en de hum kan ook wel n puntje van irritatie zijn.


Ik heb 1 gitaar, met 3 P90's, wel gelijmde hals, mahonie body, dus eigenlijk meer een Lp dan een strat, maar dat klinkt eigenlijk best wel lomp hoor. Geen idee wat voor P90's het zijn, maar volgens mij was de brugpickup rond de 8k, niet heel laag vwb dc resistance dus; daar kun je enorm mee variëren.
Maar wat je al zei, die brom is wel vervelend.

nusti
29 december 2015, 12:04
ik had in mijn LC in de brug ook een pearly gates gezet. Vond ik te schel, maar zoals ik in je andere topic al had gezegd vond ik uiteindelijk de hele gitaar mwa....
Ik heb voor een vriend van me in een tele een dimarzio tonezone in singlecoil format gezet. Die klonk echt wel heel erg tof.

Dit gezegd hebbende: zet er een p90 in...je hebt ze ook in stacked versies..
Ik heb een fretking met 3 p90....super vet geluid...en geen brom

D3nnis
29 december 2015, 12:52
Ik heb een fretking met 3 p90....super vet geluid...en geen brom

Hoe kan dat?
Iets speciaals mee gedaan, of dummy coils of zo?
Bij mij brommen single coils en P90 eigenlijk altijd wel wat meer dan humbuckers..

Riny
29 december 2015, 13:15
Zelf ben ik nogal weg van de Kinman elementen, voor iedereen is er een type voor iedere muziekstijl.
http://www.thomann.de/nl/kinman_pickups_for_electric_guitars.html

Misschien een optie?

Voor mijn muziek ben ik aan het sparen voor een set "Hank Marvin sound", klinkt te gek vind ik.

https://youtu.be/sRBQOpvMHw8

nusti
29 december 2015, 13:28
het enige wat ik ermee heb gedaan is CTS pots erin en mallory caps. Voor de rest niets. Daarvoor bromde de gitaar ook niet trouwens. Scheelt misschien ook dat ik geen high gain speler ben.
En dat de fretking gitaren erg goed zijn.



Hoe kan dat?
Iets speciaals mee gedaan, of dummy coils of zo?
Bij mij brommen single coils en P90 eigenlijk altijd wel wat meer dan humbuckers..

Da Vinci
29 december 2015, 14:53
Nooit van gehoord, dat Fret-king, maar zit wel wat leuks tussen. Zoals de C.S. Semitone.

mattihafler
29 december 2015, 15:00
Net met mensen van Iron Gear gesproken via hun FB.
Ze raden me de Steam Hammer + Pig Iron overwound set aan.
Incl. verzending rond de 100....moet ik nog wel n pickguard en pots aanschaffen...dat dan weer wel..

MikeD
29 december 2015, 17:09
Nooit van gehoord, dat Fret-king, maar zit wel wat leuks tussen. Zoals de C.S. Semitone.

Fret King Esprit III black label met 3 P90's... is de 'duurdere' versie .. maar man die zijn apegaaf ! kruising tussen Strat en een verkeerd - omgekeerde Firebird ... maar ik ben dan ook van oudsher a sucker for a pointy guitar...heel af en toe komt er 1 op MP en dan heb ik steeds niet de dukaten los liggen, maar anders .... je schrijft wel ontzettend af op dat merk....dus nieuw kopen is geen slimme optie

MikeD
29 december 2015, 17:13
Net met mensen van Iron Gear gesproken via hun FB.
Ze raden me de Steam Hammer + Pig Iron overwound set aan.
Incl. verzending rond de 100....moet ik nog wel n pickguard en pots aanschaffen...dat dan weer wel..


slagplaat kan je maken.... pots kosten de wereld niet

nusti
29 december 2015, 20:21
Slagplaat gewoon openfrezen of voor een paar centen een boston ofzo..pots zijn €5 per stuk. En zet er meteen goede caps in.
Ik heb idd een esprit 3...ook een 5 trouwens.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/29/cda683c14282a02f81845e25ed18dade.jpg

mattihafler
29 december 2015, 21:36
maar laten we eens bij het begin beginnen ?
ik weet niet wat voor snaren er nu op liggen
een setje pro steels 0.10 met dikke kont scheelt een hoop met een 'gewoon' setje dadadas

kost je slechts 6 euro om te proberen

Elixir light heavy

Tristan
29 december 2015, 23:59
Het hangt er allemaal vanaf of je van humbuckers houdt, ik ben zelf meer van de singlecoils.

De beste humbuckers die ik ken zijn Filtertrons, bijvoorbeeld van TV Jones.
Deze rocken ontzettend goed, zijn strak, punchy, hebben genoeg hoog en midrange zonder schel te zijn en het klinkt niet zo dichtgesmeerd als een normale humbucker.

Wil je echt cleane sounds met je brugelement spelen?
Zelf doe ik dat nooit, het is waarschijnlijk ook de reden dat ik standaard humbuckers niks vind, in de hals zijn ze te modderig clean en in de brug te schel of te kaal.

Sowieso een goede optie voor een Strat vind ik om de tone control van het middelste element naar de brug te verleggen, dat komt de sound van het brugelement al flink ten goede, helemaal als je er nog een goede capacitor inzet, bijvoorbeeld een Orange Drop, Tropical Fish of zo'n cap van Luxe.

macwilliams
30 december 2015, 10:42
P-rails zouden ook een goeie optie kunnen zijn.

Duhsjaak
31 december 2015, 19:58
Hoe grappig zit de wereld in elkaar.
Om half acht word ik gebeld door een vriendje met de tip over de P90's van Conrad, die ik gelijk bestel.

Nu lees ik dit draadje waarin de P90 van Conrad ook voorkomen.
Geinig.

Als de TS P90 's in een strat wil zetten, moet ie er rekening mee houden dat de P90's altijd wat breder zijn dan normale single cols of hum bunkers.

Omdat er geen hum wordt gebukt en de P90 een primitief element is, is het verstandig uit de buurt van inferieure voedinkjes van je pedal board te blijven. Of die voedinkjes af te schermen. Restbrom neem ik persoonlijk graag voor lief.
Ik zal het eerlijk bekennen: ik ben wel een beetje P90 ofiel.

Dus ik heb die Conrads puur voor de fuck of it besteld.
Is het minder of gewoon niet war ik zoek, dan krijgt mijn buurjongen ze gewoon.
Kan je gebeuren voor dat geld?
Er zijn ook echte strats met P90's, maar da's zoeken of dokken.

Ik ben benieuwd hoe dit avontuur voor TS afloopt.
Voor you and yours.......
Vriendelijke groet, Gus

mattihafler
31 december 2015, 21:53
Op pedalboard ligt een mooie truetone 1 spot CS7..Maar vooral die gainknop op de amp gaat op standje grom grom.
Ik neig nu het meest naar een humbucker in de London city te bouwen.
Eentje van mp of van iron gear bv.
Vind de cleans op midden en nek wel prima klinken op die gitaar namelijk.

Mocht ik ooit nog een Hagstrom F-200P aanschaffen (Voor de 3e keer dan) dan ga ik er misschien wel andere elementen in zetten..

MikeD
1 januari 2016, 13:18
Hoe grappig zit de wereld in elkaar.
Om half acht word ik gebeld door een vriendje met de tip over de P90's van Conrad, die ik gelijk bestel.

Nu lees ik dit draadje waarin de P90 van Conrad ook voorkomen.
Geinig.

Als de TS P90 's in een strat wil zetten, moet ie er rekening mee houden dat de P90's altijd wat breder zijn dan normale single cols of hum bunkers.

Omdat er geen hum wordt gebukt en de P90 een primitief element is, is het verstandig uit de buurt van inferieure voedinkjes van je pedal board te blijven. Of die voedinkjes af te schermen. Restbrom neem ik persoonlijk graag voor lief.
Ik zal het eerlijk bekennen: ik ben wel een beetje P90 ofiel.

Dus ik heb die Conrads puur voor de fuck of it besteld.
Is het minder of gewoon niet war ik zoek, dan krijgt mijn buurjongen ze gewoon.
Kan je gebeuren voor dat geld?
Er zijn ook echte strats met P90's, maar da's zoeken of dokken.

Ik ben benieuwd hoe dit avontuur voor TS afloopt.
Voor you and yours.......
Vriendelijke groet, Gus

Nou Gus, ik ben dus wel benieuwd hoe die El Cheapo P90's van Conrad zijn dus laat het vooral weten in een apart draadje.
en Idd met m'n SG Special 60's Trib moet ik goed opletten waar ik sta met het oog op die interferentie maar zo lang je zelf de herrie maakt, valt het niet zo op...

Duhsjaak
1 januari 2016, 17:11
Nou Gus, ik ben dus wel benieuwd hoe die El Cheapo P90's van Conrad zijn dus laat het vooral weten in een apart draadje.
en Idd met m'n SG Special 60's Trib moet ik goed opletten waar ik sta met het oog op die interferentie maar zo lang je zelf de herrie maakt, valt het niet zo op...

Ja, dat zal ik doen.
Ze moeten in een Yamaha Pacifica Telecaster. Het is waarschijnlijk dat ik wat moet frezen om er ruimte voor te maken en de frees ligt bij mijn zwager.
Maar ik kom daar zeker op terug.
En excuus aan de TS voor uitwaaierend gelul door mij binnen zijn topic.

Wordt vervolgd.........
Vriendelijke groet, Gus

mattihafler
2 januari 2016, 00:07
No problem!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Duhsjaak
7 januari 2016, 15:25
@MikeD

Diegenen die mijn werkwijze een beetje kennen, weten dat ik niet doe aan oefenen.
Ik druk op de rode knop en componeer een nieuw lied.

Dat dat rammelt, soit.....

Van zo'n lied heb ik de eerste 'solo' afgehaald en opnieuw ingespeeld met de Conrad Pups van weinig.

Voor het geld vind ik het helemaal niet tegenvallen.
Het zijn wel twee dezelfde, maar dat is niet erg. De Hilo's die eraf komen zijn ook <5% gelijk.

Met een houten hulp constructie boven de snaren, omdat er inderdaad een beetje gefreesd moet worden voordat ze erin passen. Een beetje kloten spelen, maar ja.....

Alors, genoeg geluld. Via Soul Food (Vol 12 uur, hoog 2 uur en drive 10 à 11 uur) rechtstreeks in de Boss opname dingest.


Andy tryptofaan.
Weet je wat? Ik zet de tekst erbij.

Andy, heet eigenlijk Andrea. Maar wordt altijd Andy genoemd.

Andy tryptofaan

't Is de vochtige droom van Andy
zij weet van de prins geen kwaad
z'heeft een mooie glim in d'r ogen
twee sterke vingers in haar lijf: te laat

Ze heeft wel zin in een verzetje
niet moeilijk hoor she swings both ways
haar scooter werd laatst teruggevonden
afgezien daarvan Ellis of Kees

't Lijkt er op dat ze niet rookt
da's prettig hoor, lekkerder zoen
ze ziet wel hoe 't loopt als de pil valt
ze kan het straks ook nog met je doen

En op school kon ze niet zo goed leren
die schade heeft ze nu ingehaald
ook humeur en uithoudingsvermogen
slipje kwijt is niet iets waarvan ze baalt

br
En het wordt vast weer een prachtig feest
hoor pilletjes kraken op de trap
de drankjes gaan weer verdacht snel
iets dat ze aan haar hoerenlaarzen lapt

Ref
Andy heeft geen voorkeur
Andy wil graag kicken
een paar dagen geen gezeur
dinsdag L tryptofaan slikken

W17jul2015

Benieuwd wat TS er van vindt, van dat geluid.

Vriendelijke groet, Gus


Edit: En dan kom je er dus achter dat je Dropbox niet meer werkt.
Wordt vervolgd.....

mattihafler
7 januari 2016, 20:03
Klinkt lekker voor n one take!
Lastig om te bepalen of t iets voor mij zou zijn qua sound.. Het is n andere stijl muziek die ik speel..

Ik ben inmiddels stapje verder..
Heb een dimarzio super distortion die deze kant op komt.
Wat zijn de tips qua installatie?
Ben van plan om dan een 500k pot er in te zetten...maar is er nog verschil in kwaliteit van pots?
Moet ik nog iets met bestaande bedrading?

Laat de tips maar komen!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Duhsjaak
8 januari 2016, 09:12
@MikeD

Als je wilt weten hoe ze klinken, PM dan even een email adres. Dan zend ik je even een MP3tje. Hetr lied dat bij Andy hoort.

Maak al een jaar of 10 gebruik van Dropbox, maar ze hebben iets veranderd en kennelijk zie ik iets over het hoofd.

Alors, het leven is te mooi om lang boos op Dropbox te blijven.
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
8 januari 2016, 09:15
Jeemig Gus.. dat kwakte wel even de speakers uit op de vroege ochtend; floepte meteen aan na het downloaden (ik merkte dus geen probleem met de werpdoos) en ik heb de speakers altijd op vol staan....m'n honden vlogen naar het andere eind van de kamer... zang en tekst leidden even af van het gitaargeluid maar daaroverheen luisterend klinken ze idd niet gek maar ik vermoed dat dit niet is wat TS zoekt... overigens zat ik weer wel te schateren... man man man.. wat een levenslied .....een kruising tussen Jaques Herb en Armand... LOL

MikeD
8 januari 2016, 09:30
Klinkt lekker voor n one take!
Lastig om te bepalen of t iets voor mij zou zijn qua sound.. Het is n andere stijl muziek die ik speel..

Ik ben inmiddels stapje verder..
Heb een dimarzio super distortion die deze kant op komt.
Wat zijn de tips qua installatie?
Ben van plan om dan een 500k pot er in te zetten...maar is er nog verschil in kwaliteit van pots?
Moet ik nog iets met bestaande bedrading?

Laat de tips maar komen!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

DiMarzio SDH (en een DSH) heb ik al in m'n Flying V sinds de 80's.... Mij benieuwen wat jij d'r van vindt . Wat pots betreft bijna iedereen kiest tegenwoordig bij vervanging voor CTS pots maar hou ff in de gaten of je een metrische schacht nodig hebt ivm het knopje. en als je m z'n eigen toonregeling geeft, wil je misschien ook een andere cap erin.... de een zweert bij Orange drops, de ander bij PIO's (paper-in-oil).. maar nou begeef ik me op het terrein van smaak

mattihafler
8 januari 2016, 10:23
en als je m z'n eigen toonregeling geeft, wil je misschien ook een andere cap erin.... de een zweert bij Orange drops, de ander bij PIO's (paper-in-oil).. maar nou begeef ik me op het terrein van smaak

Ok, die caps hoef ik dan niets mee....ik gebruik de toonregeling nooit op een gitaar.
Een CTS500K pot aanschaffen dan maar.. Nog bedradingsvoorkeuren waar ik rekening mee moet houden? of gewoon draadje loshalen van de 250K pot, en die weer vastsolderen aan de 500K pot?

Jouw verhaal over metrische schacht snap ik niet helemaal...maar dat ligt ontbreken van mijn kennis op dat gebied.

MikeD
8 januari 2016, 12:00
ik bedoelde eigenlijk: of je 18 spline shafts of 24 spline shafts nodig hebt.....
lees dit maar...http://blog.philadelphialuthiertools.com/2013/05/16/choosing-the-correct-knob-for-your-guitar-or-bass/
ook wel bekend als "US fine spline" versus 'import' waarmee men alles van buiten de US bedoelt.

Joost de Ruig
8 januari 2016, 12:34
Dit topic heet "zoektocht naar ideale combi". Ik denk eigenlijk dat die er niet is, of wel? Een hybridegitaar, zoals een Strat met humbucker of een LP met coilsplit, zijn dat niet altijd compromissen? Dus de zoektocht naar het beste compromis begrijp ik als je hetzij live niet wilt wisselen van gitaar, hetzij niet het budget hebt voor meerdere gitaren. Na veel geknutsel aan gitaren denk ik (voor mezelf tenminste) dat ik het liefste een paar gitaren heb die "the real thing" zijn, dan een of meerdere hybride gitaren. Let wel, dit is geen waarde-oordeel over gitaristen die lekker knutselen aan hun gitaren in hun zoektocht naar hun sound en ja, ik ken ook gitaristen die een prima geluid halen uit een Strat met humbucker en die heel divers kunnen inzetten.

Kim Wilson
8 januari 2016, 13:28
Zo denk ik er ook deels over, maar ik zie mijn strat met HB's niet als compromis.

Joost de Ruig
8 januari 2016, 14:39
Zo denk ik er ook deels over, maar ik zie mijn strat met HB's niet als compromis.

Heb je een The Strat met 2 HB's?

Kim Wilson
8 januari 2016, 14:45
Nee, een HSH strat, gebouwd door Tabula Rasa van dit forum.

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/temporary_zps42jwkfb8.jpg

Noid
8 januari 2016, 19:11
Ik denk dat de laatste generatie Variax gitaren momenteel het dichtst bij "de ideale combi" in de buurt komen.

Duhsjaak
9 januari 2016, 09:23
Ik ben er wel achter dat deze pups niet zijn wat TS zoekt.

Maar dat nam mijn ergernis niet weg. Dropbox (even research gedaan) heeft tot eind 2012 de mogelijkheid gegeven een public folder te hebben. Alles dat je daarin sleepte kreeg een public code. Alles dat van mij in 'Sounds' op GN staat heeft zo'n code. Klik daarop en je kunt het gewoon beluisteren. Ook zonder het eerst te downloaden.

Omdat ik al een jaar of 10 een trouwe klant ben had ik dat nog altijd. Na revisie van mijn compu gewoon Dropbox opnieuw erop gezet and guess what? De public folder zit nu nog alleen in de premium versie.

Is this what I get for loving you baby? zong Marianne Faithfull toen ze nog mooi, jong en apestoned was.

Alors, voor de mensen die het lied alsnog even willen horen:

http://picosong.com/EXHj

En nou maar hopen dat dat werkt.

De tekst van Andy tryptofaan staat een paar blaadjes terug.
Vriendelijke groet, Gus




WERKT!!!!

mattihafler
17 januari 2016, 19:38
Nou, gisteren poging 1 van metamorfose SSS naar HSS uitgevoerd.
Vond eea nog wat te iel klinken dus wat verder onderzoek gedaan.
Had me teveel op seymour duncan schema gefocust terwijl ik er een Dimarzio super distortion in had gezet.
Aantal draadjes dus niet goed aan gesloten.

Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt van mezelf. Ben redelijk A-technisch te noemen...
Gisteren een cheapo soldeerbout aangeschaft. Eerder deze week al een HSS pickguard en CTS 500k pot besteld.

Estetisch verdiend het zeker niet de hoofdprijs..maar t werkt wel.
Binnenkort eens goed testen, maar de 1e test drive viel me zeker niet tegen!

Bedankt voor alle tips

pietvanbuiten
22 januari 2016, 16:05
Ik speel met een Kent Armstrong gestapelde humbucker in de brugpositie van m'n strat.
Had eerst een Duncan hotrails maar deze klinkt helder en minder mid