PDA

View Full Version : Tranquilizer (jan Akkerman) video



Harald
28 december 2015, 19:22
Testrun van de nieuwe videocamera. Baalde van het geklooi met de kerstvideo (ook al was die dan weer best leuk)

Dit keer met beeld, Jan Akkerman's Tranquilizer, met drums van Mac Hine (de digitech trio)

Enjoy :)


https://www.youtube.com/watch?v=ULSwGWTU-kM

Erik de Perik
28 december 2015, 19:31
Mooi opgenomen en gespeeld, maar....... stem je gitaar eerst voordat je op gaat nemen man!!

grayfink
28 december 2015, 19:34
Klinkt goed! Ik ken het origineel niet, maar dat je goed gitaar speelt in niets nieuws. :)
Sound is goed, gewoon via het element opgenomen? Meestal klinkt dat een stuk minder dan een microfoonopname.
Breng die camera maar weer terug, weinig contrast, geen scherpte. Zal ook aan te weinig licht gelegen hebben, waarom een groot zwart kader? :???:

Brad
28 december 2015, 19:36
Niet schlegt

Ernest01
28 december 2015, 21:38
Is technisch weer een hoogstandje.

Ben het met Erik de Perik eens dat het niet helemaal zuiver klinkt.
Jij lijkt mij niet iemand die zijn gitaar niet eerst stemt, dus denk ik dat het met de opname te maken heeft.

Wel jammer, want ben een veel beter geluid van jou gewend.

Jedeel
28 december 2015, 22:14
....
Jij lijkt mij niet iemand die zijn gitaar niet eerst stemt, dus denk ik dat het met de opname te maken heeft.


Of met de opname (niet veel verstand van) dan wel met nieuwe snaren??
Ik het begin hoorde ik het niet, maar bij ongeveer 1:20 m. wordt het "vals".

En dat ben ik ook helemaal niet van je gewend, Harald!!!!! ;-)

Erik de Perik
28 december 2015, 22:16
Of iets met verschillende temperaturen in verschillende ruimtes?

Harald
28 december 2015, 23:44
Owh, larks! Ear fatigue... idd. mijn g-string zat blijkbaar niet lekker... Maar de drums waren zo strak op deze take. Valt me trouwens vooral bij een paar grepen op. Was een quickie, krijg je van niet geconcentreerd terugluisteren...

Zwarte kader is een nuk van oude video software vermoed ik. Weinig licht, wil vooral wat makkelijker kunnen werken en dat lukt. Moet goed zijn voor youtube freebies. Voor een dvd wil ik sowieso niet zelf lopen klooien met camera's.

Geluid is idd, gitaar rechtstreeks in Pod naar computer, geen microfoon. Overigens sound met de nodige modulatie-effecten. Dat helpt ook niet met de stemming natuurlijk.

Fusion
29 december 2015, 09:51
Zal ik dan maar weer de oetlul zijn. Ik vind (vooral) het (begin) matig gespeeld, te weifelend, en de gitaar klinkt best al vals vanaf t begin. Verder vind ik de sound niet zo mooi. Volgens mij alleen t piezo element? Volgens mij is dit een hele mooie gitaar die akoestisch (dus met n mic) héél mooi klinkt. Jammer! Sorry :( Het is volgens mij geen makkelijk nummer, maar ook weer niet heel moeilijk, dus gewoon nog even n paar keer instuderen.

*rent hard weg*

Harald
29 december 2015, 11:43
Nieuwe versie komt eraan...

harrie-beton
29 december 2015, 12:09
Iets meer licht op jezelf en beetje inzoomen.
Welke camera is dit?

Erg goede edit software is Sony Vegas, beter dan Premiere en Pinnacle.

Pepe
29 december 2015, 13:08
Ik vond het geen geweldige versie, dat kan je volgens mij beter, hier en daar slordige nootjes en inconsequente timing. Ik vergelijk dan met het origineel (wat een opvatting is en geen wet van meden en perzen) waar de timing laid back is.
Ik zou ook zeggen, stick to the plan. Als je gaat freewheelen verlies je mijn aandacht.

Dutch66
29 december 2015, 14:45
WTF, beetje tegengas en dan meteen je video verwijderen....

harrie-beton
29 december 2015, 15:44
Hij maakt gewoon 2.0 - deze was met valse snaar.

Harald
29 december 2015, 16:02
P'cies, jullie verdien beter :) We hadden gisteren blijkbaar last van ear fatigue hier. Verhernieuwde versie, met tempo dat dichter bij origineel licht. @Pepe, dat freewheelen middenin en bij het intro was nodig om wel alle akkoorden van Akkerman te spelen en toch de breaks op een logisch moment te houden. De digitech trio doet dat gewoon alle acht maten. Of dat nu zo uitkomt of niet... Zit er dus weer in, scusi, maar het is niet anders.


https://www.youtube.com/watch?v=JxQNh34pwMo

Enne Dutch, of deze nu perfect is, ach, welnee, maar je bent er alweer een stuk beter mee af.

Upload duurde alleen veel langer dan verwacht... We apologise for the inconvenience (Hitchhikers guide to the galaxy quote overigens)

Fusion
29 december 2015, 16:12
Jaja, God's Final Message to His Creation :)

Maareh, ontzettend gaaf dat je je niet laat kisten en m gewoon opnieuw stuurt, dikke, dikke repsetc! Is ie perfect? Nee, maar wel n stuk beter. Zit er een chorus op oid? Hij lijkt nog steeds een beetje valsig af en toe? Maar t lijkt zich ook te beperken tot bepaalde grepen.

Toch denk ik dat je m nog beter kan spelen, meer consistentie in hoe lang je dingen laat uitklinken, meer consistente in hoe laid back je bent etc etc. Maar, nogmaals, petje af :)

Pepe
29 december 2015, 16:20
Jaa, veel beter, kan je zo mee op het podium. Wat langzamer dan de eerdere versie? Ik krijg nou meer het friese weiland gevoel. Jammer van de las, bij opnames in studio vrij normaal maar in video is het tricky.

Harald
29 december 2015, 19:15
Thanks, de las was helaas onvermijdelijk. Goed gezien... kleine blackout. En idd. tempo aangepast, aan origineel, ipv recentere live versies van Giovanni d'agricultura zelf.

[DIVA MODE]Zien jullie niets aan mijn haar! :sneaky:[/DIVA MODE] ;)

Joost de Ruig
29 december 2015, 19:28
Nice, deze is lekker loom zonder zijn groove kwijt te raken.

grayfink
29 december 2015, 19:35
http://www.gitaarnet.nl/images/icons/icon14.png Lekker. :)

Andrélon omdat je het waard bent? Bijgeknipt om zoveel mogelijk op Terry Gilliam te lijken?
Misschien zie ik het niet omdat het beeld nog steeeds niet overdreven hd is. :confused:

Pepe
29 december 2015, 19:45
Ja, concentratie is a bitch. Bij snelle stukken heb je er geen last, brain op nul, maar als je te lang concentreert onder stress black je out, een raar fenomeen. Ook wel knap van die schijnbare "ik smeer een broodje pindakaas" houding terwijl het van binnen red allert is. Het broodje pindakaas is ook iets wat mij mateloos bezighoud of liever, mijn publiek maar dat is een ander verhaal.

Nee, kapsel is ok, was het een afro daarvoor?

Dutch66
30 december 2015, 11:45
Enne Dutch, of deze nu perfect is, ach, welnee, maar je bent er alweer een stuk beter mee af.




Harald, prima filmpje, lekker gespeeld, ik had alleen niet begrepen dat je met een nieuwe versie bezig was....

Harald
30 december 2015, 13:06
Thanks! Was weer tijd om te kortwieken. In een huis waar het onmogelijk is een schaar in de keuken te houden, of een kam op onze badkamer (en dan hebben onze dochters nota bene hun eigen badkamer...) is elke dag een bad hair day, zonder tondeuse.

schizo910
30 december 2015, 14:36
Soms wil je gewoon niks zeggen, maar zoek je de 'like' button...

Harald
2 januari 2016, 08:51
:) +1 dan maar ;)