PDA

View Full Version : Klein oefenversterkertje



Gozer
27 december 2015, 10:41
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een klein oefenversterkertje voor in een appartement. Ik heb zelf al even onderzoek gedaan en kwam uit bij een Blackstar Id Core 10 of een Orange Crush 12. Deze zijn rond de 100 euro en dat is ook ongeveer mijn budget.

Ik speel allerlei muzieksoorten, maar vooral blues, rock en af en toe metal.

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben over de aanschaf van zo'n apparaat.

Groeten!

Joost de Ruig
27 december 2015, 10:43
Zoek je nieuw of gebruikt?

arjanb01
27 december 2015, 10:48
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1004169127-fender-mustang-1.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Dan kom je uit bij de mustang 1, moet voor rond de 100 eu te doen zijn. Effecten aan boord en modelling, kan je thuis prima mee oefenen en kost je geen rib uit je lijf.

Gozer
27 december 2015, 11:02
Een nieuwe.

Joost de Ruig
27 december 2015, 11:04
Arjan doet in dat geval een goede suggestie met die Mustang I. Voor het geld haal je daar best een hoop verschillende sounds uit.

Gozer
27 december 2015, 11:17
Bedankt voor de tip. Die zit ook in dezelfde prijsklasse zie ik nu.

beruk
27 december 2015, 11:22
Ja, maar ik vind met name die kleine speakertjes een probleem. Dat klinkt als je een beetje distortion erbij doet gelijk alsof de speaker verstopt raakt of zo. Ik zou je willen adviseren om een versterker met minimaal 10" speaker te kopen gecombineerd met een koptelefoon uitgang.

telerocker
27 december 2015, 13:53
Ik heb zelf eens een Orange Crush 20 DLX voor vijf tientjes opgepikt. Was in de buurt. Zitten ook effecten en een tuner in. Hij klinkt best goed, maar heeft minder sounds dan de Mustang. Probleem in die prijsklasse is de grootte en de kwaliteit van de speaker. Persoonlijk zou ik voor een Mustang II gaan, tenminste als je budget dat toelaat.

Brad
27 december 2015, 14:02
Ik adviseer dan toch weer mijn oogappel de Vox pathfinder 10 . Geen extra effecten maar wel een goede basistoon zeker als je beseft dat hij slechts een 6,5 inch speaker heeft

Je hebt overigens wel een overdrive kanaal die van mild tot extreem gaat , je hebt dus twee kanalen een clean en een overdrive kanaal

De kanalen zijn niet met een voetschakelaar op te roepen dat moet je met de hand doen , maar dat hebben meer versterkertjes in die prijsklasse

Er zit ook een goede line out/koptelefoon uitgang op

Brad
27 december 2015, 14:07
De prijs ligt overigens ook nog onder de honderd euro

big dooley
27 december 2015, 16:21
als kleine speakers een zorg zijn, gewoon eentje nemen met full rangers, zoals de yamaha THR5/10 of de ID core, die spelen nog vrij fatsoenlijk backing tracks af waarbij je mee kan spelen
heb zelf net een paar dagen een THR10 en ik ben om... voor thuisgebruik is het mijns inziens de versterker om te hebben

ik zou wel eerst zelf proberen en dan een keuze maken

arjanb01
27 december 2015, 19:04
als kleine speakers een zorg zijn, gewoon eentje nemen met full rangers, zoals de yamaha THR5/10 of de ID core, die spelen nog vrij fatsoenlijk backing tracks af waarbij je mee kan spelen
heb zelf net een paar dagen een THR10 en ik ben om... voor thuisgebruik is het mijns inziens de versterker om te hebben

ik zou wel eerst zelf proberen en dan een keuze maken

Goeie keus, maar de ts heeft een budget van 100 euro en zelfs tweedehands thr 5 of 10 amps kosten nog tussen de 150-200. Nieuw 300 eu maar zijn hun geld dubbel en dwars waard.

big dooley
27 december 2015, 19:13
daarom noemde ik ook de ID core... maar eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met dat model
bovendien heb ik principieel iets tegen blackstar op zich, maar das offtopic

Gozer
27 december 2015, 20:26
Bedankt voor alle tips. Waarom een afkeur voor Blackstar? Zo ver ik kan horen op youtube filmpjes komt er een best goed geluid uit.

De fender heeft inderdaad wel heel veel functies en een Orange model weer niet. Toch heb ik nog steeds een lichte voorkeur voor de Orange. Geen idee waarom eigenlijk haha

Joost de Ruig
27 december 2015, 20:43
Nix mis mee met Blackstar. Maar zoals de Orange zijn eigen sound heeft, heeft Blackstar dat ook. De Mustang is zeg maar meer middle of the road.

big dooley
27 december 2015, 21:13
Bedankt voor alle tips. Waarom een afkeur voor Blackstar? Zo ver ik kan horen op youtube filmpjes komt er een best goed geluid uit.

ik heb nog nooit een blackstar gehoord laat staan gespeeld...
ik doel op hun manier van marketing en bedrijfspolitiek, die imo niet deugt... om dezelfde redenering heb ik bijvoorbeeld ook niets met mesa boogie en hun achterlijke patenten en bedrijfspolitiek inzake buizen en biassen

wellicht kinderachtig, maar voor mij weegt dit gewoon mee

arjanb01
27 december 2015, 21:31
Voor mij niet... Klinkt het en kan ik er m'n sound uit halen, dan roest het me welk merk en marketing erachter zit.

Gozer
28 december 2015, 08:41
Ik heb toch de gok genomen en de Orange besteld. Voor mij klonk de sound het beste, zover ik kon horen. Ik weet dat er geen fancy knopjes op zitten voor alle geluiden, maar wat mij betreft is dat ook niet nodig. Vandaag komt hij binnen, dus ben benieuwd.

Bedankt voor de tips.