PDA

View Full Version : Gitarist op bas gespot!



davidof
26 december 2015, 02:13
Hey muzikale vrienden!

Ik speel vooral gitaar, maar speel sinds enkele jaren ook bas, en sinds enkele maanden ook in een band. :)

Zowel positieve als negatieve feedback is welkom!

https://www.youtube.com/watch?v=FGTnRyAUYdE&list=PL5bt64uPcLny-c9VGzpA45TK6K0gj_cGL&index=3

arjanb01
26 december 2015, 07:05
Gaaf bandje zeg ! Eigen nummers neem ik aan? Ik bleef maar luisteren naar dit nummer, hele lekkere groove.
Erg lekker nummer, goeie gitarist met een lekkere strat sound.
Zang mag wat minder met Nederlands accent, iets waar de grote jongens in de popmuziek ook last van hebben helaas.... Wel hele mooie samenzang dat wel. Matcht perfect.
Over je basspel, erg functioneel in dienst van het liedje, goed gedaan. Probeer met je vingers te spelen, geeft een vloeiendere sound en een wat minder staccato geluid.
Verder goed gedaan en erg prettig bandje.

Fusion
26 december 2015, 08:14
Lekker bandje idd. Volgens mij klonk dit live als n huis. Een bruggetje om heel even de beperkte totale range te doorbreken had lekker geweest.

woldhek
26 december 2015, 09:44
Wauw, mooi hoor.
Ik heb ook jullie andere nummers geluisterd.
Entertwine is dan mijn favoriet, heerlijk rustig nummer.
Ben benieuwd hoe een studio opname gaat klinken.

Duhsjaak
26 december 2015, 11:10
Als je live zulke muziek maakt, wie heeft er dan nog een studio nodig?
Dan voel je je alleen op je vingers gekeken.

Een fatsoenlijke opstelling van microfoons, een handige Harry achter de knoppen en hop......, sfeervolle opnames klaar.

Uitspraak is mwah........, maar dat was al wel opgemerkt. Maar dan hebben we de minpunten wel een beetje gehad.

Keep them coming om het maar in goed NL te zeggen.

Vriendelijke groet, Gus

woldhek
26 december 2015, 11:32
Ha Gus,

Ik bedoel ook inderdaad, als het live al zo klinkt, dan zal een studio opname (waarbij de zang, qua volume, goed in balans is...) direct geschikt zijn voor het grote publiek?

davidof
27 december 2015, 13:11
Ho thanks mensen inderdaad eigen nummers! Ja normaal speel ik met mijn vingers (zoals op de andere opnames) maar voor dit nummer leek ons een plectrum wel iets meer passen ;)

Heel fijn om te lezen allemaal! kom gerust eens langs: https://www.facebook.com/Subwaycitymusic

Duhsjaak
2 januari 2016, 09:21
Ho thanks mensen inderdaad eigen nummers! Ja normaal speel ik met mijn vingers (zoals op de andere opnames) maar voor dit nummer leek ons een plectrum wel iets meer passen ;)

Heel fijn om te lezen allemaal! kom gerust eens langs: https://www.facebook.com/Subwaycitymusic

Het bassen met plectrum lijkt aan een revival toe.
Er is een tijd geweest waarin alleen Van Beinum en ik nog hardnekkig met een plectrum speelden.

Ik vind het in ieder geval in deze clip een plus. Die extra percussieve toon maakt het alleen maar beter.
Dat ik dit zo'n goed geslaagd lied vind, is in belangrijke mate te danken aan de gitarist-op-de-bas-die-met-een-plectrum-speelt.

Keep on keepin' on.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
3 januari 2016, 22:39
Het meeste is wel gezegd. Het zit goed in elkaar, goed op elkaar ingespeeld etc. :ok:

Maar.. zou de zanger/toetsenist z'n microfoon niet een paar centimeter lager zetten? Hij staat nogal ongemakkelijk. Maar misschien lijkt dat alleen maar zo.

Verder vraag ik me af wat een 'try out' is?

davidof
7 januari 2016, 01:37
Het meeste is wel gezegd. Het zit goed in elkaar, goed op elkaar ingespeeld etc. :ok:

Maar.. zou de zanger/toetsenist z'n microfoon niet een paar centimeter lager zetten? Hij staat nogal ongemakkelijk. Maar misschien lijkt dat alleen maar zo.

Verder vraag ik me af wat een 'try out' is?

Hij mag inderdaad wat beter, rechter in de microfoon zingen! Zal ik hem zeker nog vele keren moeten zeggen ;) Zal wel iets met zenuwe te maken hebben denk ik.

Try out = Eerste keer dat we een setlist uitproberen

Pepe
7 januari 2016, 02:51
Ja, thumb up. Als ik een kroeg zou komen waar dit bandje speelt blijf ik wel hangen (ik bedoel, aan de muziek zal het niet liggen). Fijn Pretender Foo Fighter akkoordje, maakt het net bijzonder.
Het traditionele zeurpuntje, het geluid is lekker down to earth, die delay in die solo (gitaristen kwaaltje) vind ik dan weer jammer, detoneert een beetje met de rest en de kroeg setting.

showband
7 januari 2016, 09:42
+1 voor de catchy songs.