PDA

View Full Version : footswitch tone suck?



CrazyHorse
25 december 2015, 22:14
Vraagje, De footswitch van m'n delta blues is in de kabel overal geknakt, hij werkt wel nog... Maar degradeert dit het geluid? En kan ik hiervoor in principe elke footswitch met 2 knoppen gebruiken? http://www.thomann.de/gb/lead_foot_fs2.htm deze bvb?

Gearjunkie
25 december 2015, 22:22
Nee hoor, jouw geluid loopt niet door deze kabel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
25 december 2015, 22:28
Nee, je kan niet iedere FS gebruiken. Kijk eerst of je een mono of stereo jack hebt (1 of 2 ringen), dan weet je wat je nieuwe FS minimaal moet hebben.

Ik had voorheen zelf ook een Peavey (VK112) en daar heb ik meerdere FS's op geprobeerd, zonder resultaat. Het is dus minder simpel dan het lijkt.

alias
25 december 2015, 22:37
1) Door zulke voetschakelaars loopt nooit geluidssignaal, ze dienen om op afstand dingen te schakelen (relais geheten)

2) Ik begin een beetje nijdig te worden over jouw eindeloze stroom vragen. Ik weet dat dit forum er ook is om vragen te beantwoorden en uiteraard meer van beginners dan van gevorderden. Maar bij jou tel ik totaal 109 posts, totaal 62 Eigen Gestarte Onderwerpen, allemaal vragen.
Wordt het zo langzamerhand niet tijd dat je zelf eerst moeite doet om uit te zoeken hoe dingen werken en hier pas je vingertje op te steken als je de antwoorden niet kunt vinden of begrijpen? Het internet staat vol met uitleg over hoe dingen werken, weet je?

Ja, mijn humeur is wel eens beter geweest.
(En respect voor de mensen die het geduld wčl op kunnen brengen.)

FruscianteFan
25 december 2015, 23:40
1) Door zulke voetschakelaars loopt nooit geluidssignaal, ze dienen om op afstand dingen te schakelen (relais geheten)

2) Ik begin een beetje nijdig te worden over jouw eindeloze stroom vragen. Ik weet dat dit forum er ook is om vragen te beantwoorden en uiteraard meer van beginners dan van gevorderden. Maar bij jou tel ik totaal 109 posts, totaal 62 Eigen Gestarte Onderwerpen, allemaal vragen.
Wordt het zo langzamerhand niet tijd dat je zelf eerst moeite doet om uit te zoeken hoe dingen werken en hier pas je vingertje op te steken als je de antwoorden niet kunt vinden of begrijpen? Het internet staat vol met uitleg over hoe dingen werken, weet je?

Ja, mijn humeur is wel eens beter geweest.
(En respect voor de mensen die het geduld wčl op kunnen brengen.)
Je kunt ook je mond houden en topics van een persoon negeren.

alias
26 december 2015, 00:45
Doe ik al, oo zoo vaak. Maar dan meestal van de "oudjes" die toch niet zullen veranderen. De TS is nog een jonkie, die kan nog iets leren.
En ach, mag ik ook eens humeurig zijn?

Joost de Ruig
26 december 2015, 00:51
Iedereen heeft het recht op zijn portie humeurigheid en inhoudelijk snijdt het ook wel hout.

macwilliams
26 december 2015, 07:58
Vraagje, De footswitch van m'n delta blues is in de kabel overal geknakt, hij werkt wel nog... Maar degradeert dit het geluid? En kan ik hiervoor in principe elke footswitch met 2 knoppen gebruiken? http://www.thomann.de/gb/lead_foot_fs2.htm deze bvb?

In principe kun je elk geschikte footswitch met twee knoppen voor je delta blues gebruiken zonder dat dit je geluid degradeert.

Rutger Molenberghs
26 december 2015, 10:38
Je kan ook de kabel vervangen. Heb je wel een soldeerbout voor nodig.

Dutch66
26 december 2015, 11:04
Het gaat erom of het een latching of non-latching switch moet zijn. In de manual kon ik
alleen iets terugvinden van; 'gebruik uitsluitend Peavey switch...' (yeah right..)

Als je een beetje handig bent kun je natuurlijk ook gewoon het snoer vervangen..

Anders is dit je beste optie; http://www.thomann.de/nl/peavey_footswitch.htm

the sure thing
26 december 2015, 15:32
Je kan ook de kabel vervangen. Heb je wel een soldeerbout voor nodig.

En 2 handen


En een stopcontact


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Heynis
26 december 2015, 23:53
De reverb schakelaar loopt vaak wel signaal doorheen, maar dan rechtstreeks naar ground. Met een hele slechte kabel kan je reverb een klein beetje hoog verliezen.

the sure thing
27 december 2015, 07:08
De reverb schakelaar loopt vaak wel signaal doorheen, maar dan rechtstreeks naar ground. Met een hele slechte kabel kan je reverb een klein beetje hoog verliezen.

Yes!! Tonesuck door een slecht snoer van een voetschakelaar! We have a winner!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brum
27 december 2015, 09:56
De reverb schakelaar loopt vaak wel signaal doorheen, maar dan rechtstreeks naar ground. Met een hele slechte kabel kan je reverb een klein beetje hoog verliezen.

Eh... Neh... Meer dan switchen doet ie nie... Lees je even in voor je zoiets roept svp.

alias
27 december 2015, 11:45
Een beetje nuance en een beetje gelijk van Heijnis.
Sommige voetschakelaars schakelen niet middels een relais. Bijvoorbeeld de tremolo en reverb van oude Fender versterkers worden uitgeschakeld door de output van een schakeling aan aarde te leggen. En logisch gezien zou er dan dus wel degelijk ook iets van signaal kunnen weg lekken.

Brum
27 december 2015, 11:50
Maar we hebben het hier over een Peavy Delta Blues.

cluseau
27 december 2015, 12:00
Jongens, wat een discussie. De frequentie van een veer unit komt niet veel hoger dan een paar kHz. Al zou je een stuk bovenleiding gebruiken hoor je dat nog niet zolang het maar afgeschermd is.

the sure thing
27 december 2015, 14:47
Jongens, wat een discussie. De frequentie van een veer unit komt niet veel hoger dan een paar kHz. Al zou je een stuk bovenleiding gebruiken hoor je dat nog niet zolang het maar afgeschermd is.

Neehee... Ik heb nu een Monsterkabel aan mn footswitch gesoldeerd en hoor toch écht het verschil 😜


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

dml
27 december 2015, 15:25
Neehee... Ik heb nu een Monsterkabel aan mn footswitch gesoldeerd en hoor toch écht het verschil ��


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Ik hoop maar voor je dat je de kabel wel in de juiste richting hebt gesoldeerd!! ;)

cluseau
27 december 2015, 16:13
Neehee... Ik heb nu een Monsterkabel aan mn footswitch gesoldeerd en hoor toch écht het verschil 


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk


Dat geloof ik graag, net zoals dat jij nog met een 3310 leeft :seriousf: