PDA

View Full Version : Kerstliedje



HouseMetalJazz
25 december 2015, 00:14
Wat mij altijd tegenvalt, is als ik achter de akkoorden van een bepaald lievelingsliedje kom. Dan blijkt iets wat ik altijd geniaal vond, uit maar twee of drie akkoorden te bestaan. En dan denk ik: "hoe is het gvd possible dat ik me daardoor heb laten vangen???"
Goed, tijd voor een bekentenis: Ik vind Chris Rea's 'Driving home' helemaal geweldig. Ik bedoel, er zitten 5 miljoen profs te asen op een goeie X-mas-tune, en hij gaat ermee aan de haal, met wat naderhand blijkt een k*t-progressie te zijn met wat Amaj7 en Dmaj7 en dat alles in dezelfde toonsoort met wat standaardmelodietjes.
Wat is het? Zn stem? De maj7'tjes?
Of ben ik altijd bezopen met kerst?...

Joost de Ruig
25 december 2015, 09:25
Zag een keer een interview met hem. Leek mij wel een toffe gast, met een mooie verzameling hele dure auto's en hele dure gitaren. Terwijl hij achteloos wat speelde op een '56 fiesta red Strat zei hij "ach, ik er kon er mijn hypotheek me betalen".

denis.hermans
25 december 2015, 17:06
Tja, of muziek goed/leuk is of niet wordt niet bepaald door het aantal akkoorden. Een bluesschema bestaat ook maar uit 3 akkoorden...

Gesualdo
28 december 2015, 13:37
Heb lang geleden een keer een kerstliedje voor de gitaar gemaakt.

Toevallig ook in D met natuurlijk de A7 (i.p.v. Amaj7, ik ben nóg clichématiger :dance:).

Voor de geïnteresseerden, heb hem nu gedigitaliseerd:

https://musescore.com/user/92215/scores/1566741