PDA

View Full Version : Boss RC-1 looper probleem...



YannickH
24 december 2015, 23:11
Ik ben redelijk nieuw als het aankomt op looper pedalen.
Ik heb een boss RC-1 aangeschaft maar ben redelijk teleurgesteld.
Als ik een loopje maak en ik wil er over spelen drukt mijn signaal de loop helemaal weg. Het verstoord de loop die ik afspeel helemaal.
Als ik met distortion speel is het nog erger.
Is dit normaal dat een looper geen high gain aankan?

Dit is mijn signalchain: tuner-> tubescreamer-> equalizer-> delay-> noise suppressor-> looper-> amp (vht pittbull classic)

alvast bedankt :)

DannyFender
26 december 2015, 10:16
Lijkt me niet helemaal normaal. Ik heb zelf de RC20-XL en ben er al erg lang tevreden over. Het neemt best wat ruimte in beslag op het bord, maar dat heb ik er graag voor over. Ik heb nog nooit ervaren dat het inkomende signaal de loop beinvloedt.

Kan het zijn dat je de knoppen 'level' en 'inst' beter op elkaar kunt afstellen? Bij mij regelen die twee knoppen het volume van de twee signalen. Als het dan nog niet over is zou ik even terug naar de winkel gaan.

harrie-beton
26 december 2015, 11:15
Test de Looper zonder de rest van je effecten?

YannickH
26 december 2015, 15:38
Test de Looper zonder de rest van je effecten?

heb ik net geprobeerd en nog altijd hetzelfde probleem helaas :(
als ik bv. een rifje speel met power akkoorden en ik soleer erover dan hoor je mijn solo totaal niet. hij breekt helemaal af

the sure thing
26 december 2015, 16:30
Klinkt als een kaduuk pedaaltje. 2e hands via MP gescoord?

Kan je een "hard reset" doen met het pedaaltje?


Verzonden vanaf mijn Nokia Magnetron met Swaffeltalk

YannickH
26 december 2015, 19:49
splinternieuw gekocht in de winkel...

wat is een hard reset?

the sure thing
26 december 2015, 20:17
Dat je em terug kan zetten naar fabrieksinstellingen (default settings)


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

CheckItLoud
27 december 2015, 09:12
heb ik net geprobeerd en nog altijd hetzelfde probleem helaas :(
als ik bv. een rifje speel met power akkoorden en ik soleer erover dan hoor je mijn solo totaal niet. hij breekt helemaal af

Dat klinkt inderdaad als een defect. Ik gebruik een RC-3 met heel veel plezier, ook met high gain signalen. Het afgespeelde moet net zo klinken zoals het klonk wanneer je het inspeelde.

woldhek
27 december 2015, 12:10
Welke voeding gebruik je? Kan hij ook met een batterij (om te testen)?

YannickH
27 december 2015, 12:52
Ik gebruik hem met een voodoolab pedal power 2 plus.
Zal hem vanavond of morgen eens testen met een batterij.

The sure thing, ik kan niks vinden over hem terug naar fabrieks instellingen te zetten.

the sure thing
27 december 2015, 14:50
Tsja. Ik vermoed dat ie retour naar de winkel kan


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

CheckItLoud
28 december 2015, 06:13
Ik gebruik hem met een voodoolab pedal power 2 plus.
Zal hem vanavond of morgen eens testen met een batterij.

The sure thing, ik kan niks vinden over hem terug naar fabrieks instellingen te zetten.

Weet je zeker dat hij niet op een output met SAG ( 7/8 ) staat? Die 2 outputs hebben de mogelijkheid om van 4 tot 9 volt te leveren, instelbaar via het draaiknopje. Dit klinkt bij sommige analoge fuzz en andere overdrive pedalen heel tof maar gaat wellicht verkeerd met digitale effecten.

harrie-beton
28 december 2015, 12:28
zou wel op batterij even testen en als dat wel werkt, voeding controleren en of meten.

fred dons
28 december 2015, 12:49
je weet ook zeker dat je de juiste in en uitgang gebruikt ? ik wil hem als ik hem van mijn board af haal nog wel eens verkeerd aansluiten :D

btw heb je hem in de Loop of voor de amp zitten ?

YannickH
28 december 2015, 14:21
heb hem ondertussen getest met batterij. zelfde probleem.
ik gebruik hem voor de amp (niet in de loop)
nu ik gebruik ook een tc flashback delay en daar zit ook een looper in en daar heb ik ook hetzelfde probleem mee.

10us
28 december 2015, 16:09
Je gitaar lever bij power chord rifs natuurlijk meer output dan bij losse noten, dus als je dan de loop op vol volume speelt zullen je losse noten idd wegvallen.

Oplossing;
Zet het volume van je loop zachter of boost je solo...
Is het probleem er dan nog?

the sure thing
28 december 2015, 17:49
heb hem ondertussen getest met batterij. zelfde probleem.
ik gebruik hem voor de amp (niet in de loop)
nu ik gebruik ook een tc flashback delay en daar zit ook een looper in en daar heb ik ook hetzelfde probleem mee.

Ik denk dat je aura teveel open staat







Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

harrie-beton
29 december 2015, 00:05
actieve gitaar?
Of verkeerde instelling, dat de looper alles wat je speelt erbij voegt?

Dutch66
29 december 2015, 11:30
nu ik gebruik ook een tc flashback delay en daar zit ook een looper in en daar heb ik ook hetzelfde probleem mee.


:???:

Tijd voor een filmpje met het 'probleem' ??

Brewskie
4 januari 2016, 19:29
Dit is een bekend probleem met deze Boss loopers. Het schijnt met name te gebeuren als je veel gain gebruikt. Ik weet niet of er inmiddels al een oplossing bekend is, maar ik heb suggesties voorbij zien komen op forums om het pedaal in de fx-loop te gebruiken, of te vermijden dat er een dirty channel op de versterker wordt gebruikt. Dus is de suggestie om de gain alleen uit pedalen te halen, die voor je looper in de keten zitten.

Montecristo
13 februari 2016, 08:14
Ik heb het probleem ook gehad. Bleek bij mij alleen op te treden bij sommige kleinere single speaker amps bij high gain. Bijvoorbeeld ht1, zelfde amp op 4x12 Marshall kast lost het probleem op.

the sure thing
13 februari 2016, 13:37
Wat een kutpedaal dan





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

hefke
14 februari 2016, 11:10
of een goede reden om een 4x12 cabinet te kopen:soinnocent: