PDA

View Full Version : akoestische gitaar versterking issue..



CrazyHorse
24 december 2015, 14:54
Hey,

Ik ga kort het probleem proberen uitleggen: Dus: Ik speel in een band(2 akoestische gitaren, elektrische bas, drums/kachon, en stem, we spelen ook elektrische muziek. Ik speel op een Furch D-20 gitaar en af en toe op een klassieke Almansa. Bij repetities is het niet echt nodig om de boel te versterken naar mijn mening. De drummer kan zich wel beheersen. ;-)Maar bij optredens van ongeveer 20 à 40 man, zitten we altijd met het probleem van de versterking van akoestische gitaren. Ik dacht eerst een Fishman-element te laten plaatsen, maar ik weet niet of ik nog lang op die Furch ga blijven spelen. Ik ben dus op zoek naar een goede micro om live te spelen, en eventueel op te nemen, dat komt op de tweede plaats. Ik kijk dus naar de goedkopere t.bone-clone-micro's van Thomann... Ze hebben een grootmembraan, maar dat is dan weer met usb uitgang... Ik heb trouwens een tc helicon voicesolo. Dat ding is 150 watt en heeft 2 kanalen, zou het eventueel mogelijk zijn om hiermee de gitaar te versterken?

barno
24 december 2015, 15:55
Flikker der gewoon een fishman of LR Baggs in maar monteer de kabel niet via die strapbutton, laat de kabel gewoon uit het klankgat komen, gewoon met stukje tape op slagplaatje en onderaan de body vastplakken. Perfect (de)monteerbaar zonder ook maar iets te wijzigen aan de gitaar.