PDA

View Full Version : Kerstgroet van Juust (Allienig met de kerstdaagn - original: Mud)



Baker
23 december 2015, 12:12
Fijne dagen allemaal!


https://youtu.be/GYIDvoP4R_U

Duhsjaak
24 december 2015, 08:37
Helden!!!!
Vriendelijke groet, Gus








Het is toch niet zo dat de Zangert stiekum solo gaat hè?
Een heel goed kerst voor you and yours en een praachtig 2016.

pasqual
24 december 2015, 11:30
Melig;)
"Mien traon' smelt'n de snee" :makeup:

Baker
25 december 2015, 01:22
Nee joh, vanaf 3.00 komt het allemaal goed ;)

pasqual
25 december 2015, 23:32
Nee joh, vanaf 3.00 komt het allemaal goed ;)

Ja...door 't bier zeker!
Anyway, leuk om jullie dialect te horen! Ik vind het super dat dit in stand wordt gehouden. Ben zelf Limbo en hier wordt dat ook in ere gehouden: iedere 5 kilometer een andere variant:soinnocent:

Duhsjaak
26 december 2015, 11:21
Het grappige is, dat dialect alleen als zodanig wordt herkend, als dat uit de 'randgebieden' komt.
Ik schreef ooit:
'K ben klèvòjunt, ik ga je kezen

Waarop de reactie kwam dat ik gewoon woorden verzon om het maar te laten rijmen.

Wat niet altijd waar is natuurlijk. In Maastricht en in Amsterdam maken Franse woorden een wezenlijk deel uit van de oude/platte taal.
Ik vind het bedenkelijk dat Utrechtenaren plat Amsterdams beginnen te doen. Wim Sonneveld had daar een handje van. Maar verder vind ik zingen in je moerstaal of moersdialect helemaal prima.

Randgebieden, als variatie op randstad, was een beetje een geintje. Even voor de duidelijkheid.
Juust vind ik een topband.
Koop hun cd! Superieure covers en eigenzinnig eigen werk.

Bakertje, is dit de eerste van een nieuwe? Met kerst mag je altijd een beetje hoopvol zijn.
Vriendelijke groet, Gus

Kim Wilson
28 december 2015, 20:11
Ik heb de single hier thuis! Ik vind hem goed! Het is ook één van mijn favoriete kerstnummers, om hem dan te horen in een naburig dialect is natuurlijk top!

marter544
30 december 2015, 19:10
Ha tof! Is dat nu Sallands ozo? Het lijkt op het Twents dat hier gesproken, maar het is het niet..

Kim Wilson
3 januari 2016, 12:57
Noordwest Overijssel. Onvervalst Gaellemuuns.

Baker
3 januari 2016, 21:17
@KimWilson Dank je!

@Duhsjaak. Dank je! Maar nee, het is echt een tussendoortje. We hebben al wel ideeën, maar album 3 is nog heel ver weg.

@marter Het is inderdaad zoals KW zegt: onvervalst Geallemunigers zoals het gesproken wordt in Genemuiden (achter Zwolle). Je zou het inderdaad Sallands kunnen noemen, maar het laat zich niet zo makkelijk classificeren. Genemuiden is door de eeuwen heen altijd behoorlijk geïsoleerd geweest en daarom klinkt het anders dan de dialecten in de omringende dorpen en steden. Ik vind het zelf veel meer op Drents lijken dan op Twents. Maar om elke discussie voor te zijn noem ik het altijd Nedersaksisch. Kom je altijd mee weg.