PDA

View Full Version : Sound voorbeeld



Brad
22 december 2015, 18:21
Dag mensen ,

Op verzoek van Brum heb ik een sound voorbeeld gemaakt van de goede stand alone lead sound die je kunt maken met de Boss metal zone

Dat wil zeggen een lekker verzadigd solo geluid met veel sustain

Om een dergelijke sound te krijgen moet je gewoonlijk een compressor voor je overdrive of distortion zetten of twee vervormingspedalen tegelijk gebruiken

Of je je moet een overdrive of distortion pedaal voor een al overstuurde versterker zetten . Dit pedaal doet het in zijn eentje voor een clean afgestelde transistor versterker , stand alone dus

Gebruikte gitaar : Squier Jaguar op het brug element
Gebruikte versterker : Vox pathfinder 10

https://soundcloud.com/brad-524926423/voorbeeld-metal-zone

Brum
22 december 2015, 18:38
Mag ik dan ook als eerste reageren?:crazyhappy:

Ik ga dit niet zeggen om het afzeiken Brad, serieus niet. Maar je soundclippie is om eerlijk te zijn precies dat wat ik denk van een Metal Zone. Vooral dun, een beetje alsof het door een telefoon wordt afgespeeld. Nou hoeft dat helemaal niet perse aan het pedaal te liggen, het zou even zo goed aan de opname kunnen liggen. Sorry, ik ben niet overtuigd.

Overigens was het niet op mijn verzoek hè, je wilde zelf graag. Ik was aan de hand daarvan dan wel 's nieuwsgierig ja, maar da's wat anders.;)

Brad
22 december 2015, 18:44
Dat dunne komt doordat ik het met een goedkope field recorder heb opgenomen . Mijn goede digitale recorder maak namelijk gebruik van dezelfde adapter als mijn pedalen en mijn batterijen waren ook leeg . Ik zal in de toekomst een betere opname posten

telerocker
22 december 2015, 18:47
Mag ik dan ook als eerste reageren?:crazyhappy:

Ik ga dit niet zeggen om het afzeiken Brad, serieus niet. Maar je soundclippie is om eerlijk te zijn precies dat wat ik denk van een Metal Zone. Vooral dun, een beetje alsof het door een telefoon wordt afgespeeld. Nou hoeft dat helemaal niet perse aan het pedaal te liggen, het zou even zo goed aan de opname kunnen liggen. Sorry, ik ben niet overtuigd.

Overigens was het niet op mijn verzoek hè, je wilde zelf graag. Ik was aan de hand daarvan dan wel 's nieuwsgierig ja, maar da's wat anders.;)

Ik heb de Metal Zone ooit gehad en herken exact wat Brum zegt. Het klinkt een beetje dun en synthetisch. Het is geen slecht pedaal, maar geen match voor bijvoorbeeld een Suhr Riot of een Brunetti Mercury Box.

D3nnis
22 december 2015, 20:34
Ik vind het ook geen mooi geluid, maar dat is vast smaak. Zo afgespeeld op mijn telefoon doet het mij denken aan het geluid van Santana. Vind ik ook geen mooi geluid, maar toch 1-0 voor de metalzone-squier-vox combinatie versus de Santana zooi, de prijs in ogenschouw nemend.

Joost de Ruig
22 december 2015, 20:53
Of het echt aan de opname ligt weet ik niet. Jaguars klinken veelal dun en ik vind deze Metal Zone ook niet zo metalig klinken.

Dutch66
23 december 2015, 11:15
Brad, hulde dat je woord bij daad voegt!, (helaas?) blijf ik het een waardeloos
pedaal vinden, gewoon puur uit eigen ervaring...

Verder is goed om te horen wat voor muzikaal vlees we hier in de kuip hebben ;)

The Lo Lands
23 december 2015, 12:21
De Santana toon hoorde ik hier ook in terug, ook qua spel dus dat vind ik al een compliment waard :-) Verder alles naar zijn waarde zeg maar. Er zijn 'betere' pedalen op de markt maar voor de prijs kun je hier toch best een knappe lead sound uithalen.

barno
23 december 2015, 12:52
euh Santana? nee niet echt. klinkt eerder als een synthesizer imo

The Lo Lands
23 december 2015, 13:08
euh Santana? nee niet echt. klinkt eerder als een synthesizer imo

Wist niet dat Santana op een synthesizer speelde? Toon zit in je vingers. Ik zeg niet dat dit pedaal 'de bom' is maar een synthesizer?

arnoldtims
23 december 2015, 14:25
Santana heeft al jaren een dicht gesmeerd geluid en dat is dit voor mij ook. Dat zal de vergelijking zijn die hier gemaakt is.
Verder vind ik dit mede wss door de opname kwaliteit gewoon slecht klinken(De gain dan bedoel ik) Klinkt in mij ogen veel te kunstmatig met geen enkel hout in het geluid.(als je begrijpt wat ik bedoel) Is ook een kwestie van te veel gain gebruiken volgens mij.

barno
23 december 2015, 14:54
ja, vaagweg doet het denken aan Santana klank maar daar had je wel nog een gitaargevoel bij, bij dit hoor ik een synthetisch geluid dat ik herken van synths dus