PDA

View Full Version : De juiste manier om een pedalboard te velcroën



CrazyHorse
22 december 2015, 11:55
Hey,

Ik heb een nieuw pedalboard gewouwd (plaat-model) niet pedaltrain achtige type. Ik vraag me nu af wat de beste manier is om velcro aan te brengen(over het hele pedaal), of over de uiteinden een klein stuk. Hoe zit dat nu? En bij de boss-pedalen, halen jullie dat rubberen ding ervanonderuit?

Jyuuga
22 december 2015, 13:40
Er is geen beste manier. Ik zou zelf uittesten wat het fijnst werkt. Voor Boss pedaaltjes kan je alleen de randjes doen waar het rubber niet bij de sticker komt. Werkt prima. Voor een MXR pedaaltje heb ik gewoon de velcro alleen op de juiste lengte afgesneden en erop geplakt. Werkte ook.

miyaru
22 december 2015, 16:39
Ik heb geen Boss pedalen, maar bij mijn Korg tuner heb ik de rubberen strips weggehaald, en de voetjes van mijn EHX pedalen verwijderd. Ook heb ik de de voeten van mijn Cry Baby eraf geschroefd en computerboutjes in de draadgaten geschroefd, en de deksel binnenstebuiten om hem niet te beschadigen. Het is even zoeken wat het beste gaat. Ik heb de zachte kant van het velcro op mijn board geplakt en de stugge harde kant van het velcro op mijn pedalen. Dit omdat het zo makkelijker schoonmaakt.

Robin.

the sure thing
23 december 2015, 08:17
Precies. De zachte kant op het board. Als iedereen dat nou doet, dan is het 2e hands uitwisselen van pedalen en boards ook simpeler :-)

deefke666
23 december 2015, 08:22
Ook hier de zachte kant op het pedalboard.
Veel beter om de boel een beetje proper te houden.
Bij boss pedalen gewoon de velcro op de rubber geplakt en geen enkel probleem gehad so far.

jasses
23 december 2015, 09:41
Ik heb hier een poos terug eens een pol gedaan, de overgrote meerderheid doet de zachte kant van de velcro op het bord (ik ook).

Wat betreft die boss-pedalen, velcro gewoon op het rubber plakken. Heb ik altijd zo gedaan met meerdere pedalen, en dat geeft geen enkel probleem.

Verder zou ik aanraden niet met kleine stukjes velcro te werken, maar gewoon 1 volle strook over de ganse lengte van het pedaal. Mijn eigen pedalboard is een pedaltrain. Toen ik die voor het eerst installeerde, werkte ik al jaren met dezelfde pedalen. Ik heb toen netjes en zuinig alleen velcro geplakt op de stukken van het pedaal die in contact kwamen met de rails. Dat werkt zolang alles hetzelfde blijft. Maar na een goed jaar ben ik weer volop met nieuwe pedalen en volgordes beginnen experimenteren, en dan loopt het fout. Wanneer je je pedalen vaak op en af begint te halen, lossen kleinere stukken velcro veel sneller dan hele stroken.

Verder had ik ook al mijn patchkabels zuinig exact op maat gemaakt. Beklaag ik me nu een beetje, veel van die stukjes zijn te kort of met rare plaatsing van de pluggen om nu opnieuw te gebruiken...

CrazyHorse
23 december 2015, 12:59
Doen jullie nog extra lijm ofzo aan de plakzijde?

allard85
23 december 2015, 19:00
Op mijn pedalboard (pedaltrain ) heb ik pedalboard tape van Thomann gebruikt. Daarmee kun je een olifant nog vastklampen aan je board. Kan hem gewoon op zn kop houden en alles blijft op zn plek. Heb mn voeding aan de onderkant van mn pedalboard ermee vastgemaakt. Super spul, het is aan te bevelen om de volgorde van tevoren te bepalen.

Erik70
3 januari 2016, 06:05
Bij de Boss-pedaaltjes schroef ik de bodemplaat er af, wikkel deze rondom in Ducktape, plaats hem weer terug en plak daar dan de velcro op.
Velcro houdt slecht op het rubber van de bodemplaat maar prima op de Ducktape. Zo behoud je de mogelijkheid de rubberen zijde onbeschadigd weer in gebruik te nemen als je dat ooit nog wilt.

miyaru
3 januari 2016, 17:16
Nee, ik heb geen extra lijm gebruikt, hechte vanzelf goed. Was overigens de velcro die bij de Pedaltrain kwam.

Robin.

CheckItLoud
4 januari 2016, 22:01
Ik heb voor Boss (enpedalen een oplossinkje bedacht:


https://youtu.be/mcl2UuAVwiI

Harry
5 januari 2016, 08:36
Handig !