PDA

View Full Version : Amplitube app (en andere effecten apps) voor Ipad en iRig Stomp evaringen?



apekop
20 december 2015, 22:10
Ik ben van plan om gitaar te gaan spelen via mijn Ipad (voor live en homestudio gebruik). Met name voor effecten en misschien 1 of 2 versterker modellen via Amplitube (ik hoef geen tig versterker modellen). Af en toe wil ik het als standalone gebruiken, maar ook soms in combinatie met mijn Axe fx en eventueel andere effect pedalen.

mijn vragen:
1) wat zijn de ervaringen met die Amplitube app? zijn de effecten een beetje ok? Wat is de geluidskwaliteit over het algemeen vergeleken met normale hardware pedalen en modellers?
2) wat zijn andere interessante effecten apps of betere modeller apps? met name delays, reverb, loopers. Voor soundscape-achtige dingen.
3) wat zijn de ervaringen mer iRig Stomp?
4) is de iRig stomp true bypass?
5) je kan met de switch de Ipad bypassen, maar is het ook mogelijk je andere signaal (dat aangesloten is op de jack uitgangen) te bypassen? dus dat je kan kiezen of Ipad of andere signaal.
6)Ik gebrijp de signal flow niet helemaal. Zijn Ipad en de jacks helemaal gescheiden? dus gaat je Ipad geluid/Amplitube niet door de linker jack uitgangen? Zodat je dus je Ipad uitgang en je jack uitgangen ieder naar een andere kanaal op je mixer kan sturen?
7) zijn er kwalitatief betere opties voor mij dan iRig Stomp? of is het allemaal ongeveer hetzelfde qua geluidskwaliteit? Bijvoorbeeld de digitale (en duurdere) varianten zoals Line 6 Sonic port of Apogee jam? zijn deze beter qua sound?
en hoe zit het met de latency? hoe erg is deze?

kortom veel vragen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

The Lo Lands
21 december 2015, 13:48
Ik heb de app niet maar wel de software. Ik vind het leuk 'speelgoed' met aardige sounds. Ik denk als je hardware er helemaal op ingericht is dat je er wel overtuigende sounds mee kunt maken. De effecten vind ik erg goed. De amp en cab modelling wordt steeds beter zoals in versie 4 ze nu Impulse Responses gebruiken voor de cab simulatie en je diverse speakers per cab kunt kiezen. Zelf IR inladen is volgens mij nog niet mogelijk. Met de iRig stomp heb ik geen ervaring dus weet niet hoe dat verder werkt of kinkt. Ik Multimedia heeft een eigen forum waar je eens zou moeten kijken!

harrie-beton
21 december 2015, 14:17
Het is om te oefenen, ik heb een irig (mag je gratis afhalen) maar het is niet geschikt voor live. Veel te veel ruis en een stuk latency.
Koop dan een eenvoudige effecten doos zoals de ZOOM en dat werkt altijd en is stiller.
Ik had jaren terug een V amp en die klonk nog beter dan de irig.

apekop
21 december 2015, 14:45
Het is om te oefenen, ik heb een irig (mag je gratis afhalen) maar het is niet geschikt voor live. Veel te veel ruis en een stuk latency.
Koop dan een eenvoudige effecten doos zoals de ZOOM en dat werkt altijd en is stiller.
Ik had jaren terug een V amp en die klonk nog beter dan de irig.

Bedankt voor het aanbod. Ik denk dat het tegenwoordig echt wel veel verder gaat dan 'alleen voor te oefenen'. Er zijn nu (ook professionele) gitaristen en veel andere muzikanten die live een Ipad gebruiken. Wellicht hebben de recentere interfaces minder ruis en een betere latency (en waarschijnlijk zijn ze ook veel beter zijn dan een behringer V amp). Zoals bijvoorbeeld de Line 6 Sonic Port of de Apogee Jam. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze zo slecht zijn als jij beschrijft, anders zou niemand het gebruiken

Nils47
22 december 2015, 15:26
Bedankt voor het aanbod. Ik denk dat het tegenwoordig echt wel veel verder gaat dan 'alleen voor te oefenen'. Er zijn nu (ook professionele) gitaristen en veel andere muzikanten die live een Ipad gebruiken. Wellicht hebben de recentere interfaces minder ruis en een betere latency (en waarschijnlijk zijn ze ook veel beter zijn dan een behringer V amp). Zoals bijvoorbeeld de Line 6 Sonic Port of de Apogee Jam. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze zo slecht zijn als jij beschrijft, anders zou niemand het gebruiken


Ik kan het me ook niet voorstellen. Kijk ook even naar Bias FX voor iPad / Desktop. Er zijn een paar filmpjes op youtube van gebruikers met een live setup.

apekop
23 december 2015, 16:03
ok, ik ben inmiddels weer wat wijzer geworden.
Leuke Ipad interfaces voor 2 in en 2 out zijn de Alesis dock 2 of de Steinberg UR22 mk2. Naar verluid is het goede geluidskwaliteit en weinig latency. Dus, harrie-beton! ;)

Die Steinberg is bijvoorbeeld niet veel duurder dan de Apogee jam en heeft wel 2 in en uit en midi. Waarschijnlijk wordt het deze dus.