PDA

View Full Version : Welke looper / backingtrack / oefen setup gebruik je?



telecastermaster
20 december 2015, 18:48
Welke setup gebruik je om zelf loops te maken en mee te spelen? Of welke setup gebruik je om met muziek mee te spelen?

Ik gebruik zelf de looper van mijn TC Alter Ego v2 vaak om snel even te loopen. Maar ook wel de Zoom G3 (dan moet ik hem wel eerst op mijn pedalboard aansluiten). Die G3 heeft een fijne looper en een ingebouwde drumcomputer.

D3nnis
20 december 2015, 19:13
Loops maken doe ik nooit.
Mijn oefen setup is een hughes & kettner custom class 4x12 met greenbacks met een willekeurige amp, en als de kinderen op bed liggen (ongeveer 95% van de tijd dat ik in de mogelijkheid ben om gitaar te spelen) gebruik ik een AMT SS-30 preamp die via de focusrite scarlett 2i2 naar de pc gaat, waar ik IR's toevoeg. Soms aangevuld met mijn fx units, maar vaak ook gewoon droog.
Krijg daarmee betere resultaten dan met de pods, v-amps, tonelab, guitar rig, amplitube etc die ik hiervoor gebruikte.
De basgitaar wil ik nog weleens via amplitube doen.
Het blijft behelpen, ik houd eigenlijk niet van spelen via koptelefoon of monitors.
Zelfde als in ears live, ideaal dat je je eigen mix kunt maken en zelf in de hand hebt hoe hard je jezelf hoort, maar het klinkt nergens naar (en ik heb echt wel goede -universele, dat wel- doppen mogen testen van bevriende bands.

arcane
20 december 2015, 22:03
Ik gebruik een zoom g3x. Werkt prima. Zeker door de drumcomputer.

lcvanderhelm
20 december 2015, 22:25
Een Zoom G1on via een Roland SY300 naar een Boss RC300 loopstation.
Begin meestal met een spacey loop via de SY300,de RC300 heeft dan het tempo voor zijn eigen drummachine bepaald.
Als het tempo naar wens is zoek ik er een passende drumpartij bij.Dan eventueel een baspartij,een slaggitaarpartij en soleren maar!

Joost de Ruig
20 december 2015, 22:29
G3 voor zowel de looper als de drummachine. Verder speel ik ook gewoon mee met Spotify of Youtube tracks.

Midwolda
20 december 2015, 23:26
Internet-radio aan, 24/7 blues (http://www.internet-radio.com/stations/blues/) en dan meestal Aardvark Blues FM (http://www.aardvarkbluesfm.com/).
Gitaar in een Boss ME-50 over een set Behringer MS16 aktieve speakers.
En liever gewoon alles zacht zetten dan over een koptelefoon.

Bij de vriendin hangt een stratje, met een Vox Amplug erin over een aktief speakertje wat oplaadbaar is
via de USB van de netbook waar ik dezelfde blues-radio op afspeel. Daar doe ik ook wel eens oordoppen in.

Looper heb ik wel gehad, een Jamman Stereo, mooi apparaat maar niet zo voor mij, ik speel liever mee met radio of filmmuziek. Toch, als ik weer serieuzer nummers in ga studeren in plaats van maar wat aan te klooien... als backtracker is dat ding perfect.

miyaru
21 december 2015, 11:53
Als laatste op mijn pedalboard heb ik een Micro DI van Fender. Die gaat in mijn lexicon audio interface, en dan speel ik mee met Cubase 5.5 of Ableton live 9. Zo kan ik al mijn fx gebruiken.

Als ik "herrie" kan maken, speel ik gewoon over mijn Fender Champ met de software mee, die dan over de monitoren gaan.

Voor mijn bas gebruik ik een SansAmp Bassdriver pedaal, voor koptelefoongebruik in ieder geval, als ik hier "herrie"mee kan maken gewoon over mijn Eden WT 300 en Mesa Powerhouse 2 x 10".

harrie-beton
21 december 2015, 14:19
Ik speel achter een computer en gebruik een oude versie van Audition. Die kan ik vertragen, time stretch en loopen als ik een stuk wil oefenen.

Gebruik ook nog Rifftracker als ik wil improviseren.

ar250artist
21 december 2015, 16:57
Ik heb 3 opties

1: pc met line GX en guitarrig Demo / podfarm icm met youtube
2: digitech rp255 voor looper en evt iPad met youtube
3: vox mini3 combo icm iPad youtube

1 en 2 is met hoofdtelefoon, maar daar heb ik niet altijd zin in.