PDA

View Full Version : Vox AC30CCH klinkt dun met pedalboard ertussen(Alleen de Vox)



MaikelW
19 december 2015, 21:45
Heb sinds kort een Vox AC30CCH klinkt goed alleen heb een klein probleempje:


Als ik de gitaar rechtstreeks inprik met aantal meter lange kabel dan krijg ik een goede volle sound met lekkere crunch.


Gebruik ik dezelfde kabel maar ga eerst door mijn pedalboard en dan dan weer een paar meter lange kabel naar de amp dan klinkt de Vox heel anders(minder volume,dunner,minder crunch)

Ik snap hoe dat als je meer meters aan kabels en een pedalboard tussen je amp hangt je geluid veranderd.
Alleen ik heb niet extreem veel pedalen op mijn board en er ook een paar goede buffers bij zitten.Ook al geëxperimenteerd met de volgorde etc.
En nu komt het: bij mijn andere amps heb ik dit probleem niet.
Natuurlijk ook wel wat verschil tussen direct en met pedalboard maar met de Vox is het veel extremer.

Is dit gewoon de aard van de amp?is de vox zo gevoelig voor het signaal dat binnenkomt?
En is daar überhaupt iets aan te veranderen/verbeteren?

Mitch
19 december 2015, 21:51
Ja hoor. Doe maar een zoektochtje op 'bright cap' en AC30. Volgens mij heb ik zelf in dit subforum ook nog een keer een topic daar over begonnen maar maakt niet uit, genoeg over te vinden op het web. Scheelt een enorme bak.

MaikelW
19 december 2015, 21:59
Heb inderdaad gelezen over de brightcap alleen is het dus niet alleen zo dat het alleen wat schel of dun klinkt.
Het volume is ook lager en als hij met kabel direct erin lekker licht cruncht dan is hij met het pedalboard ertussen nog bijna clean bij wijze van spreken.En de dynamiek is ook ver te zoeken dan.
heb dit probleem niet met andere versterkers(zelfde board en kabels/gitaar)

Lijkt me sterk dat dit alleen het werk is van een bright cap?

Brad
19 december 2015, 22:57
Kun je niet gewoon een clean afgestelde booster tussen je pedalenplank en de Vox zetten om het signaalverlies te compenseren ?

Als je een booster hebt met toonregeling kun je ook nog wat hoog eraf halen om dat schelle tegen te gaan

Frits van Mourik
19 december 2015, 23:39
Over de fx-loop zegt Lyle Caldwell:

"The schematic had a typo – they put .22uf where they meant to put 2.2uf, and the factory followed suit. So all the earliest runs of Custom Classics have .22uf caps on C109. If you change this one cap to 2.2uf or larger (4.7uf, 10uf, whatever) all the low end comes back and the effects loop is absolutely great."

Misschien helpt dit!
BTW: Heb je fx-loop al geprobeerd met enkel een doorverbindkabel?

MaikelW
19 december 2015, 23:55
Ik heb alle effecten voor de versterker staan.
En heb de effectsloop ook op "off" staan wat volgens Vox zou betekenen dat hij uit het circuit is.

Dan zou in principe de effectsloop toch geen invloed kunnen hebben in dit geval?

Frits van Mourik
20 december 2015, 00:12
Sorry, niet goed gelezen...:soinnocent:

the sure thing
20 december 2015, 07:51
Ik vermoed toch dat één effectpedaaltje of een patchkabeltje de boosdoener is. Waarom? Ik heb het identieke probleem gehad.

Ik heb jarenlang een VOX AC30 gehad naast vele andere versterkers. En een hele bak met pedaaltjes. De VOX reageerde soms anders op mijn effectenbak dan mijn andere amps. Om een een of andere reden leek de VOX " gevoeliger". De VOX reageerde soms typisch op een buffer van een effectpedaaltje (geluid werd dunner!) of bij het inschakelen van een ander effectpedaaltje nam het volume iets toe (op andere amps niet!).

Ergo: je kan er ook naar kijken dat je VOX dingen uitvergroot weergeeft van "problemen" bij je effecten die andere amps minder goed weergeven. Dus er zit 1 "zwakke schakel" in je complete keten. Probeer het volgende eens: gitaar-één buffered effect-versterker. Dus wel 2 gitaarkabels. Heb je het verlies aan signaal dan ook? Zo ja, dan vindt je VOX dat type buffer niet fijn. Zo niet, dan pedaaltje-voor-pedaaltje erbij schakelen net zolang totdat je het probleem gaat horen. Dan weet je de "boosdoener". Die dien je dan te vervangen als je het probleem wilt oplossen.

En soms werkt het ook averechts bij de VOX als je meerdere buffers in je keten hebt.

Het is ff puzzelen, maar ik zou de VOX niet laten modden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch
20 december 2015, 15:48
Eens. Met wat je nu beschrijft moet het wel één specifiek pedaal zijn waar hij slecht op reageert. Beschrijf zo precies mogelijk je pedalen aub.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8200N met Tapatalk

Pepe
20 december 2015, 16:16
Ik heb wel vaker met dat bijltje gehakt. De enige juiste manier om de boosdoener(s) eruit te pikken is iets te verzinnen waardoor je kan A/B'n met een single kabel vs je full monty rig. Je hebt dus een split nodig vanaf je gitaar en beide kabels moeten op dezelfde ingang aangesloten zitten.
Je schrikt je de pleuris hoe snel je geluid degradeert met een paar pedalen en een paar snoertjes dus eigenlijk moet je zoiets niet doen maar voor troubleshooting werkt dat prima.

MaikelW
20 december 2015, 19:28
Bedankt voor de suggesties mensen.

Ik ben vandaag dus inderdaad alles nagegaan en inderdaad het lag aan 1 enkel pedaaltje (tremolo pedaal) nu deze er tussen uit is klinkt het prima.

Wel jammer verder want de tremolo uit dat pedaal prefereer ik boven die uit de versterker. Maar ok dat moet maar even voor lief genomen worden.

NRJay
20 december 2015, 20:12
Je tremolo in een true bypass looper zetten, of gewoon modden naar true bypass... Lijkt me de beste oplossing.

the sure thing
20 december 2015, 20:17
Super dat je erachter bent gekomen! Welk merk /type was je tremolo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pasqual
20 december 2015, 21:16
Kun je deze tremelo niet eens uitproberen in de effectsloop? Misschien dat ie dan wel werkt zonder de vervelende bijverschijnselen?
Proberen kan altijd natuurlijk!

Mitch
20 december 2015, 21:21
Gelukiig heeft de CC een prima tremolo aan boord :D Maar ben inderdaad ook benieuwd naar het merk.

the sure thing
20 december 2015, 22:55
Gelukiig heeft de CC een prima tremolo aan boord :D Maar ben inderdaad ook benieuwd naar het merk.

... Ik zit al uren klaar om dat pedaal te bashen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MaikelW
21 december 2015, 04:26
Het gaat om een Fredric Effects West Germany Tremolo

In feite een gemoderniseerde schaller Tremolo.
Klinkt erg mooi, mooier dan de ingebouwde Tremolo naar mijn smaak.

Maar als het goed is is hij dus wel truebypass.
Dan lijkt het me toch vreemd dat hij zo tonesuckt in bypass? De andere truebypass effecten in de keten doen dit ook niet.

the sure thing
21 december 2015, 07:06
Het gaat om een Fredric Effects West Germany Tremolo

In feite een gemoderniseerde schaller Tremolo.
Klinkt erg mooi, mooier dan de ingebouwde Tremolo naar mijn smaak.

Maar als het goed is is hij dus wel truebypass.
Dan lijkt het me toch vreemd dat hij zo tonesuckt in bypass? De andere truebypass effecten in de keten doen dit ook niet.

Op hun site zag ik niet zo snel dat ie true bypass zou zijn?

Anyway: blijkbaar is er toch iets mis met het ontwerp/is ie kaduuk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk