PDA

View Full Version : HNAD Orange Rockerverb 50



telerocker
18 december 2015, 01:00
Een tijdje terug heb ik mijn oranje Rockerverb 50 head verkocht, omdat niet ver genoeg open kon in mijn coverband. Bij een RV moet de master echt een eindje open om te shinen. Sinds kort zit ik ook in twee andere bands die stukken harder spelen. Ik begon mijn oude MkI te missen, dus heb ik er nu eentje in black op de kop getikt. Used, maar puntgaaf.

http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Stroopwafel61/orangesmall_zpsiw2gfte4.jpg

arjanb01
18 december 2015, 06:39
Welke amp had je dan? Te zien aan je sig had je een h&k 212 50 watt en die kon niet hard genoeg? Als je echt harder wil had je een 120 watt of meer moeten hebben lijkt mij.

telerocker
18 december 2015, 11:33
Welke amp had je dan? Te zien aan je sig had je een h&k 212 50 watt en die kon niet hard genoeg? Als je echt harder wil had je een 120 watt of meer moeten hebben lijkt mij.

Ik denk dat ik niet duidelijk was in mijn post. De Orange was eigenlijk nooit op zijn plek in mijn supercommerciële coverband, omdat we bijna altijd op laag volume spelen. Bij een RV bereik je dan niet de sweet spots.
De Statesman 50 klinkt op een laag volume al wel lekker, dus die nam ik altijd mee in die band. Ik heb twee Statesman-tops, eentje als backup omdat ik er wat issues mee had. Overigens doen ze het na reparatie weer prima. Statesman kan hard genoeg hoor, no problem.
Qua voicing zijn het trouwens heel verschillende amps, maar dat weet jij ook wel, denk ik.

almarvk
18 december 2015, 11:52
Topic titel maar ff aangepast.

telerocker
18 december 2015, 12:10
Topic titel maar ff aangepast.

Muchos gracias!

arjanb01
18 december 2015, 12:45
Ik denk dat ik niet duidelijk was in mijn post. De Orange was eigenlijk nooit op zijn plek in mijn supercommerciële coverband, omdat we bijna altijd op laag volume spelen. Bij een RV bereik je dan niet de sweet spots.
De Statesman 50 klinkt op een laag volume al wel lekker, dus die nam ik altijd mee in die band. Ik heb twee Statesman-tops, eentje als backup omdat ik er wat issues mee had. Overigens doen ze het na reparatie weer prima. Statesman kan hard genoeg hoor, no problem.
Qua voicing zijn het trouwens heel verschillende amps, maar dat weet jij ook wel, denk ik.

Oke duidelijk ! 👍
Nu begrijp ik het. Die orange lijkt me ook een lekkere rock amp, maar naar wat ik op YouTube hoor vrij donker klinkend, heb ze zelf nooit bespeeld maar dat is m'n beperkte indruk maar 😉

telerocker
18 december 2015, 16:00
Er zit veel midlaag in, maar ik vind hem niet donker. Hij kan echt wel bijten in de uppermids. Kwestie van de juiste gitaar en afstelling. Ook fijne amp voor SRV: drivekanaal, gain op 9.00-10.00 uur, master op 12.00-13.00 uur. Voor een jankende solo kun je er een drivepedaal voor zetten. Ik doe dat met de Suhr Riot met niet te veel gain.

The Lo Lands
18 december 2015, 16:10
Een tijdje terug heb ik mijn oranje Rockerverb 50 head verkocht, omdat niet ver genoeg open kon in mijn coverband. Bij een RV moet de master echt een eindje open om te shinen. Sinds kort zit ik ook in twee andere bands die stukken harder spelen. Ik begon mijn oude MkI te missen, dus heb ik er nu eentje in black op de kop getikt. Used, maar puntgaaf.

http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Stroopwafel61/orangesmall_zpsiw2gfte4.jpg Ik wilde laatst mijn Rockerverb 50 MKI ook verkopen, op Marktplaats gezet en er uiteindelijk toch snel weer afgehaald! Het blijft een fantastische buizen bak en hoewel sommigen de RV teveel compressie vinden hebben vind ik dat wel meevallen in vergelijking met mijn Mesa Boogie. Daarnaast vind ik de RV op lage volumes toch ook nog erg goed klinken! En covers vind de RV niet tof ;-)