PDA

View Full Version : Nieuwe pickups! FIlmpje.



Luke-wannabe
17 december 2015, 13:24
https://www.youtube.com/watch?v=K49ub_299eY&feature=youtu.be

Gemaakt door mijn neef! Heel erg blij mee. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! 'Gewoon een strat' of vinden jullie ze gaaf?

rieu
17 december 2015, 13:37
Dat geluid geweldig!
Als een pick-up maker naar de andere, ik wens je neef geluk. Het beste :)

Pepe
17 december 2015, 13:40
Niks mis mee, zit een beetje in de CS '69 hoek he?

arjanb01
17 december 2015, 14:22
Gaaf stratgeluid. Goed bezig die neef van je!👍

Luke-wannabe
17 december 2015, 14:42
Dank jullie wel jongens!
@ Pepe: Ik geloof dat ie qua specs wel op een 69 achtige pickup gebaseerd is, ja. Maar precies de technische dingen weet ik totaal niet.

barno
17 december 2015, 15:00
klinkt lekker leon. hé, jij speelt ook wat jump blues, tof!!

pasqual
17 december 2015, 23:05
Lekker Leon! Niets mis mee zo te horen...;)

The Lo Lands
18 december 2015, 17:24
Toevallig gisteren een set Klein '57 pickups in een 'fully loaded' slagplaat laten zetten door Haar Guitars voor in mijn 2006 strat met maple neck. Vandaag binnen gekregen en al uitgebreid bespeeld. Ik hoorde even een soortgelijke natuurlijke drive/knor in deze pickups. Deze klinken ook lekker, wat donkerder, maar een strat met maple neck heeft zoiezo meer twang of zoiets :-) Goed bezig die neef van je!

ateng
18 december 2015, 18:36
Voor een stat die wat bijterig of schel klinken zijn deze wel perfect ja.
Ze klinken vrij donker en misschien daarom mis ik de twang en helderheid.

Luke-wannabe
20 december 2015, 01:08
@ Barno: Nou, dat zou ik graag willen, maar ik kan het niet écht hoor!
@ Pasqual: Dank!
@ The lo lands: Thanks!
@ Ateng: Nou, dan doet mijn spel niet helemaal recht aan de pickups, want ze kunnen heel erg helder of twangig klinken!

arjanb01
20 december 2015, 06:48
Toevallig gisteren een set Klein '57 pickups in een 'fully loaded' slagplaat laten zetten door Haar Guitars voor in mijn 2006 strat met maple neck. Vandaag binnen gekregen en al uitgebreid bespeeld. Ik hoorde even een soortgelijke natuurlijke drive/knor in deze pickups. Deze klinken ook lekker, wat donkerder, maar een strat met maple neck heeft zoiezo meer twang of zoiets :-) Goed bezig die neef van je!

Hele lekkere pickups, doen me inderdaad denken aan de cs 69er pickups.
Zonder in een discussie te verzanden vind ik strats met rosewood necks sprankelender klinken. Maple strats klinken wat middier, wat rauwer.

In dit filmpje hoor je het verschil wel duidelijk:

http://youtu.be/pQffNqkx-mM

The Lo Lands
20 december 2015, 23:05
Zonder in een discussie te verzanden vind ik strats met rosewood necks sprankelender klinken. Maple strats klinken wat middier, wat rauwer.

Klopt wel wat je zegt. Ik heb drie strats waarvan nu twee met Klein pickups. De rosewood neck heeft Klein '61 pups en mijn maple neck strat nu dus Klein '57 pups. De Maple had voorheen Fender SCN en een Dimarzio Tone Zone S in de bridge. Deze strat klonk door de SCN heel donker met weinig bite en sparkle, waardeloze pups wat mij betreft. Met de Klein pups klinkt de maple strat nu super helder en inderdaad wat rauwer met meer mid. De rosewood is ronder met minder bite. Beiden zijn sprankelend maar in een ander frequentiegebied zeg maar :-)