PDA

View Full Version : Jamman in fx loop...hellupie!



mattihafler
17 december 2015, 07:10
Gisteren heel de avond aan het klooien geweest, maar niet gelukt.

Ik heb een digitech Jamman en die wil ik aansluiten op mn versterker.
Easy-peasy zou je zeggen...maar dat is niet helemaal waar:

Ik wil zowel samples af kunnen spelen, via mijn versterker, als het pedaal als looper gebruiken.

Ik wil clean als loop op kunnen nemen. Als ik dan de distortion van m'n amp aan zetten dan wil ik niet dat mijn 1e loop ook distorted wordt afgespeeld, maar nog steeds clean.

Ik plaats de jamman tussen mijn glab GSC out en de amp (en dit geprobeerd via amp in en fx loop)

De variaties die ik kreeg:
- wel samples af kunnen spelen, geen gitaar geluid.
- wel gitaargeluid, maar volume niet aan te passen via amp.
- een grote brom.

Iemand een idee? Moet ik de jamman in een loop plaatsen van de GSC?

Thnx!

Braml
17 december 2015, 09:37
Toen ik nog een looper had plaatste ik deze niet in de fx loop, maar gewoon als laatst in mijn pedalenketen. Ik had dus gewoon een rechtstreekse keten van mijn gitaar, door mijn pedalen (als laatst de looper) en dan naar de amp. Als ik dan distortion van een pedaal aanzette had dit geen effect op eerdere opgenomen loops.

IK weet eerlijk gezegd niet of je dit ook kunt bereiken als je de distortion van je amp gebruikt, maar je zou denken van niet? Kan zijn dat ik het mis heb.

mattihafler
17 december 2015, 10:57
IK weet eerlijk gezegd niet of je dit ook kunt bereiken als je de distortion van je amp gebruikt, maar je zou denken van niet? Kan zijn dat ik het mis heb.

Ik heb het wel eens aan de praat gekregen dacht ik. maar weet niet meer hoe.
De aansluitwijze die jij voorstelt zal het geluid van de 1e loop wel beinvloeden volgens mij.
Dus dan wordt de 1e loop ook 'voorzien' van distortion bij playback.

Zou natuurljk ook een dist. pedaaltje kunnen aanschaffen..

harrie-beton
17 december 2015, 10:59
Zou moeten kunnen:

gitaar -> pedalen -> amp > fx send in input looper -> fx return in output looper.

Braml
17 december 2015, 11:00
Als je hem op mijn manier aansluit krijg je hetzelfde probleem als je de distortion uit je amp gebruikt volgens mij. Het verschil met jou en mij zit hem in dat ik de distortion uit mijn pedaal haalde. Die zet ik vóór de looper, daardoor krijgen de loops die je voorheen clean hebt opgenomen geen distortion als je de distortion aanzet.

Ik zou eerst wat reacties van anderen afwachten want ik gebruik zelf geen fx loop, dus ik heb daar geen verstand van. Misschien kan het ook wel zonder distortion pedaal dus :)

mattihafler
18 december 2015, 18:58
Zou moeten kunnen:

gitaar -> pedalen -> amp > fx send in input looper -> fx return in output looper.
Dit werkt idd...was er toch van overtuigd dat ik die wijze ook al had geprobeerd..maar blijkbaar toch niet.

Thnx!