PDA

View Full Version : Een tijd niet gespeeld en weer gestart



Tijlemanz
16 december 2015, 10:14
Allen,

Ik heb een lange tijd niet gespeeld maar ben weer begonnen en wil mij Huges & Kettner Attax (40w) vervangen. Ik ben altijd veel bezig geweest met effecten en had een enorme effectenbak van Boss (die is ondertussen verdwenen). NU zag ik op Marktplaats een mooie deal voor een Line 6 Vetta 2, inclusief FBV floorboard om het geheel aan te sturen.

Modulair, I know, dus ga niet door op de discussie buizen vs modulair. Puur de vraag doe ik hiermee een miskoop (ik heb een mooi bod weten te bemachtigen). Wat vinden jullie? Ik wil graag stereo en veel effecten om wil lekker te gaan peilen. Uiteindelijk zal ik meer en meer gaan snijden in het aanbod en uiteindelijk een nieuwe versterker (buizen) kopen en de effecten die ik echt veel gebruik.

harrie-beton
16 december 2015, 10:37
Voor een gitarist die weer aan het opstarten is, is dit een mooi en veelzijdig ding. Er zitten meer effecten in dan je ooit zal gebruiken en omdat het modeling is, heb je een redelijk geluid op lage volumes en dat is met oefenen thuis nogal wat waard.
Heeft ook nog USB en een goede editor en dat is erg handig alleen al omdat je patches van andere kan downloaden.

Mijn idee is wel dat een gitarist die lang niet gespeeld heeft vooral moeite heeft met de techniek en de theorie.

Als je echt weer op zoek gaat naar je eigen toon komen een hoop gitaristen hier toch met een traditionele set. Ik heb erg veel met line6 gespeeld en het is mooi voor oefenen maar je hoort in vergelijking met buizenversterkers toch een digitaal sausje en mist een klein deel van je sound. Je hebt ook minder respons als je volume van gitaar terug schroeft.

Het is niet modulair (dat is iets anders) je bedoeld MODELING.

Tijlemanz
16 december 2015, 10:50
Voor een gitarist die weer aan het opstarten is, is dit een mooi en veelzijdig ding. Er zitten meer effecten in dan je ooit zal gebruiken en omdat het modeling is, heb je een redelijk geluid op lage volumes en dat is met oefenen thuis nogal wat waard.
Heeft ook nog USB en een goede editor en dat is erg handig alleen al omdat je patches van andere kan downloaden.

Mijn idee is wel dat een gitarist die lang niet gespeeld heeft vooral moeite heeft met de techniek en de theorie.

Als je echt weer op zoek gaat naar je eigen toon komen een hoop gitaristen hier toch met een traditionele set. Ik heb erg veel met line6 gespeeld en het is mooi voor oefenen maar je hoort in vergelijking met buizenversterkers toch een digitaal sausje en mist een klein deel van je sound. Je hebt ook minder respons als je volume van gitaar terug schroeft.

Het is niet modulair (dat is iets anders) je bedoeld MODELING.

Je hebt helemaal gelijk wbt modulair, bedoel idd Modeling. Techniek en theorie kan ik idd weer aan gaan werken, maakt dan niet uit wat voor versterker eronder hangt. Deze Vetta 2 heeft overigens geen USB, dat is denk ik de Vetta HD. Dus pathes laden middels midi.

Extra info. De Vetta 2 is de combo, en kan die met FBV overnemen voor 375.

ateng
17 december 2015, 02:26
Leuk versterkertje hoor, vooral voor thuis (koptelefoon en goed geluid op laag volume).

harrie-beton
17 december 2015, 08:58
Geen USB maar midi.
Via MIDI kan je de editor ook gebruiken voor de vetta 2, je moet kan wel op je computer een midi poort hebben. Niet zo duur.

showband
17 december 2015, 09:01
ik denk dat je Huges & Kettner Attax beter klinkt dan een line6 modeller....

arjanb01
17 december 2015, 09:06
Voor 375 zou ik die combo meteen meenemen, buizen kan altijd nog als je serieus in een band gaat spelen. Lekker veelzijdig ding voor thuis.

guhlenn
17 december 2015, 09:08
ik denk dat je Huges & Kettner Attax beter klinkt dan een line6 modeller....

+1 .................. !

harrie-beton
17 december 2015, 10:45
Dat vind ik ook maar de topicstarter wil ook de effecten gaan gebruiken. In dat geval is een Vetta II geen slecht ding.
LVT - leuk voor thuis.

telecastermaster
17 december 2015, 12:22
Die Huges & Kettner Attax heeft gewoon een FX-loop. Je hoeft dus helemaal geen nieuwe versterker te kopen.
Zet gewoon een leuke FX-processor in de loop en je bent klaar.
Tips voor een leuke processor: Zoom G3 of MS-70. Ben je voor 100 euri klaar (tweedehands).

ateng
17 december 2015, 23:17
ik denk dat je Huges & Kettner Attax beter klinkt dan een line6 modeller....

Hahaha zo geweldig zijn die Attax niet, wel leuk maar niets bijzonder... vergelijkbaar met een Marshall Valvestate.
Weet wel zeker dat de Vetta 2 beter klinkt dan die transistor bak... heb op beide gespeeld maar zou zeker voor de Vetta gaan en helemaal als het incl. de FBV floorboard is!

ateng
17 december 2015, 23:26
Die Huges & Kettner Attax heeft gewoon een FX-loop. Je hoeft dus helemaal geen nieuwe versterker te kopen.
Zet gewoon een leuke FX-processor in de loop en je bent klaar.
Tips voor een leuke processor: Zoom G3 of MS-70. Ben je voor 100 euri klaar (tweedehands).


Daar kan een Zoom in de loop van een transistor versterker niet tegen op ;) Die Vetta samen met de floorboard heeft veel meer mogelijkheden. Je moet er wel voor zitten om je sound te maken maar uit eindelijk klinkt het te gek.

showband
18 december 2015, 07:38
Hahaha zo geweldig zijn die Attax niet, wel leuk maar niets bijzonder... vergelijkbaar met een Marshall Valvestate.
Weet wel zeker dat de Vetta 2 beter klinkt dan die transistor bak... heb op beide gespeeld maar zou zeker voor de Vetta gaan en helemaal als het incl. de FBV floorboard is!

een valvestate beter vinden dan een willekeurige andere gitaarversterker???????

Die attax is hard en kan goed clean. En is daarmee een prima platform voor een moderne modeller in de FX. Die line6 is niet veel anders dan een chinese cleane versterker met een aardig verouderde modeller er in.

de attax heeft sowieso een betere speaker (celestion). Leuke amp voor beginner en thuis niets mis mee.

ateng
18 december 2015, 11:04
een valvestate beter vinden dan een willekeurige andere gitaarversterker???????

Die attax is hard en kan goed clean. En is daarmee een prima platform voor een moderne modeller in de FX. Die line6 is niet veel anders dan een chinese cleane versterker met een aardig verouderde modeller er in.

de attax heeft sowieso een betere speaker (celestion). Leuke amp voor beginner en thuis niets mis mee.

Omdat ie hard kan en Celestion aan boord heeft issie beter? Hahaha it's all about tone!
Heb een lange tijd over die Attax gespeeld in een oefenruimte en heb die Vetta een paar keer mogen gebruiken dus qua vergelijking weet ik het aardig in te schatten ;)
Ook al is het een chinese, indische of thaise product, als het klinkt dan klinkt het... heb ook wel over een overgewaardeerde made in usa buizenversterker gespeeld die lelijk klonken.
Die line6 is geen Spider of een Flextone maar een VettaII met te gekke "verouderde" modeler er in.

En wie zegt dat ik valvestate beter vindt dan een willekeurige andere gitaarversterker?! Vind sowieso de overdrive van de valvestate 8080 mooier klinken dan van de Attax... smaakkwestie;)