PDA

View Full Version : Megastores in Nederland??



Smeigel_12000
12 december 2015, 14:31
Beste gitaarvrienden. Weten jullie of er in Nederland gitaar megastores zijn, zoals bijvoorbeeld Musik Produktiv in Duitsland en KeyMusic in Belgie? Gewoon een leuke grote shop waar je op een druilerige zaterdag een middagje kan rondslenteren?

arjanb01
12 december 2015, 14:39
Bax in Goes.

Joost de Ruig
12 december 2015, 14:48
Keymusic heeft in NL ook vier filialen. Peter Verspuy in Rotterdam schijnt ook vrij groot te zijn (nooit geweest).

kirito
12 december 2015, 16:04
Zoals gezegd hebben jullie ook een paar Keymusic filialen. Ik ben zelf nog nooit in zo'n winkel geweest maar als ik zo de reviews lees zou ik er eerlijk gezegd wegblijven.

Plant
12 december 2015, 16:32
Keymusic in NL is het voormalige Feedback. Het filiaal hier in Eindhoven is toch niet zo heel groot dat je er een middag kunt rondslenteren. Als ik de foto's op de site van Musik Produktiv bekijk lijkt me dat vele malen groter.

Wouter J
12 december 2015, 16:45
Het is zo jammer dat er geen fotos van online te vinden zijn maar toen ik studeerde in de late jaren negentig was Feedback-Servaas/Carvin Megastore in Den Haag een van de beste zaken om tijd te doden.

Hetzelfde kan je trouwens ook over Staffhorst in Utrecht zeggen.

Die winkels gingen allemaal dankzij megastores zoals Musicstore, Thomann en Bax verloren.

Da Vinci
12 december 2015, 18:13
Ben vorig jaar bij Bax geweest maar vond het qua formaat wat tegenvallen. Hangt ook weinig exotisch.

arjanb01
12 december 2015, 18:18
Nee duh, kijk op de site van Bax en het is op die Zwier strats na erg 13 in een dozijn assortiment.
Dan moet je naar kleinere winkels, da's bekend.

wietse
12 december 2015, 19:44
maxguitar in almere het voormalige nederland muziek waar meerdere meetings zijn geweest is ook aardig groot.

Joost de Ruig
12 december 2015, 19:57
maxguitar in almere het voormalige nederland muziek waar meerdere meetings zijn geweest is ook aardig groot.

Al 10 jaar niet geweest. Ik vond ze vroeger nogal matig gesorteerd. Wel groot gebouw :) :)

Dirk_Hendrik
12 december 2015, 20:35
Hoewel Max-Almere letterlijk 15-20 minuten fietsen is moet ik bekennen dat ik er, sinds de overname door Max, niet meer ben geweest. Hoe het er onder Max uit zie weet ik dus niet. De laatste keer dat ik bij, toen nog, NL-Muziek was hadden ze de zaak stevig "verbouwd". dat kwam er op neer dat de ruimte naar achteren was afgezet, die grote PA ruimte links was afgesloten, alles wat drums en toetsen heette was afgestoten.... en dat het assortiment.... dodelijk saai was.

Wel aantekenend dat ik in de tijd dat we daar een aantal meetings hebben gehad ik het een erg ruim gesorteerde hut vond. Aanzienlijk beter dan enkele jaren ervoor toen het assortiment echt bud was. Wss ook waar Joost aan refereert.

Wat ik wel weer bijzinder vind is dat iemand die het pokke-eind van Snits naar Alphen ad Rijn rijdt, de gehele A6 af en verder dus, dan niet bij NL muziek stopt?

JVGM-music
12 december 2015, 20:37
Of je een hele middag bij Peter verspuy in Rotterdam door kan brengen weet ik niet maar het is een prettige winkel en ze hebben redelijk veel spul in huis...mag graag even in de gitaarkelder rondneuzen....in alle prijsklasse wel wat. Stond ook altijd een foei, maar dan ook foei lelijke Telecaster (customshop, reliced) in de vitrine bij de kassa...benieuwd of die al verkocht is. Zo ja, dan kan ik u melden dat Jules de Corte een nieuwe gitaar heeft gekocht.

En voor hen die niet weten wie Jules de Corte was...hij heeft het mooiste Nederlandstalige liedje ooit gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=271Icp74KDU
Maar dit terzijde.

Duhsjaak
12 december 2015, 20:53
,
Het is zo jammer dat er geen fotos van online te vinden zijn maar toen ik studeerde in de late jaren negentig was Feedback-Servaas/Carvin Megastore in Den Haag een van de beste zaken om tijd te doden.

Hetzelfde kan je trouwens ook over Staffhorst in Utrecht zeggen.

Die winkels gingen allemaal dankzij megastores zoals Musicstore, Thomann en Bax verloren.


Kijk eens wat er bij het verscheiden van Stafhorst op GN door vrijwel de hele club is gemeld. Vrijwel unaniem in die zin, dat vooral de houding van het personeel, de kwaliteit van het gebodene etc. werd genoemd als reden voor de ondergang van dit slagschip. Want zo klein was die winkel niet.

Om daar gewoon weer anderen de schuld van te geven lijkt mij de werkelijke redenen geen recht te doen.

Het was geen rant and rave van een individuele geërgerde klant, maar .... afijn lees zelf maar.

Vrindelijke groet, Gus

Joost de Ruig
12 december 2015, 20:55
Wat ik wel weer bijzinder vind is dat iemand die het pokke-eind van Snits naar Alphen ad Rijn rijdt, de gehele A6 af en verder dus, dan niet bij NL muziek stopt?

1. Ik rij niet over de A6 naar Alphen, da's om :)
2. Ik zou echt niet weten wat ik in die Shop moest doen. 23 jaar in Almere gewerkt en misschien 5 x geweest voor een pakje snaren. Gitaar en amp assortiment was echt ruk.
3. Wat ik bijzonder vind is het aantal mensen dat geen 100 km willen rijden voor een mooie gitaar die ze op MP zien en liever consessies doen voorheen gitaar in de buurt, of langer wachten tot er wat voorbij komt. Ik heb geen hekel aan autorijden en als ik wat zoek en vind, dan maakt de afstand mij niet echt uit. Ok, ik rij niet snel naar Maastricht, maar als ik daar die Parlor tref die ik net zoek, dan maak ik er een gezellig uitje van.

Erik de Perik
12 december 2015, 21:30
Het is zo jammer dat er geen fotos van online te vinden zijn maar toen ik studeerde in de late jaren negentig was Feedback-Servaas/Carvin Megastore in Den Haag een van de beste zaken om tijd te doden.

Hetzelfde kan je trouwens ook over Staffhorst in Utrecht zeggen.

Die winkels gingen allemaal dankzij megastores zoals Musicstore, Thomann en Bax verloren.

Nico (Servaas) heeft z'n tent vorstelijk verkocht naar verluid. Die zag de bui al hangen denk ik. Was zelf al jaren druk met parallel import etc.
Wel een fantastische vent hoor, in z'n blauwe stofjas....!

Joost de Ruig
12 december 2015, 21:42
Wel een fantastische vent hoor, in z'n blauwe stofjas....!

Ik kon een glimlach niet onderdrukken als je Servaas aan de lijn kreeg met zijn Haagse accent :)

AoDf
12 december 2015, 21:53
Ik kon een glimlach niet onderdrukken als je Servaas aan de lijn kreeg met zijn Haagse accent :)

Ik heb de beste man nooit mogen ontmoeten, maar was het geen Leids accent?

Erik de Perik
12 december 2015, 23:35
Ik heb de beste man nooit mogen ontmoeten, maar was het geen Leids accent?

Nee en ik heb hem zeer vaak gesproken :)

Hotpepper01
13 december 2015, 08:14
Volgens mij is er in Nederland geen megastore op de manier van music store professional. Wat er in Nederland staat, is toch een paar maatjes kleiner zowel qua gebouw als qua assortiment. Een reisje naar Keulen is de moeite waard. Al was het alleen maar voor de beleving. En dat is echt wel wat anders dan Henk Suiker van de Vaillantlaan van vroeger.

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00620_zpssfa3rqzn.jpg

http://www.westenddrums.nl/uploads/images/HenkSuikerVaillantlaan286.640px.jpg

Da Vinci
13 december 2015, 09:12
Ik ga binnenkort ook eens naar Kauffmann. Bij Bax en Key music etc richten ze op omloopsnelheid met als gevolg dat er weinig aan de muur hing waar ik op wilde spelen. Bij Kauffmann heb je de Kauffmann gitaren en bijvoorbeeld de Maybach's. Over beide is praktisch iedereen lyrisch en voor die gitaren moet je wel daar heen. Ik denk dat ik me daar langer kan vermaken dan tussen al het Verre Oosten spul van Bax. Dat is zijn onderscheidend vermogen en daarvoor is men bereid te reizen en te betalen.

Bij de wat kleinere lokale winkels zie je allemaal hetzelfde assortiment wat vooral leuk is als je net begint met spelen. Het probleem voor hen is dat juist dat spul ook bij de dozenschuivers te koop is. Dan heb je vaak ook nog meer keuze voor een kleurtje, je hoeft er de deur niet voor uit en ze zijn nog goedkoper ook. De zaken waarop ze zich kunnen onderscheiden, zoals zo'n gitaartje even aardig afstellen, laten ze vaak liggen of zijn door beginners moeilijk op waarde te schatten.

arjanb01
13 december 2015, 09:17
Gister bij Souman in Wezep geweest. Keurig afgesteld en gevlakte gitaar terug gekregen en ze maakten een goeie indruk op me. Qua assortiment veel beginners spul en veel fenders. Dus ben je daarvoor in de markt zou je daar prima kunnen slagen. In ieder geval weet ik dat ze een goeie vakman hebben die je gitaar kan onderhouden en snel is! 👍

beruk
13 december 2015, 12:47
,


Kijk eens wat er bij het verscheiden van Stafhorst op GN door vrijwel de hele club is gemeld. Vrijwel unaniem in die zin, dat vooral de houding van het personeel, de kwaliteit van het gebodene etc. werd genoemd als reden voor de ondergang van dit slagschip. Want zo klein was die winkel niet.

Om daar gewoon weer anderen de schuld van te geven lijkt mij de werkelijke redenen geen recht te doen.

Het was geen rant and rave van een individuele geërgerde klant, maar .... afijn lees zelf maar.

Vrindelijke groet, Gus

En zo is het. Staffhorst is aan zichzelf ten onder gegaan.

Keymusic in Utrecht werken best aardige lui. Hebben een behoorlijk leuke collectie gitaren en amps voor een uurtje of wat. Rij je daarna door naar High gain in Houten, heb je met een tussenstop je gitaar dag in 030 regio aardig voor elkaar.

arjanb01
13 december 2015, 12:55
Je vergeet dan Kees dee en haar guitars, die doen de regio 030 meer recht, zeker een kijkje waard lijkt mij.

beruk
13 december 2015, 13:15
Da's 033, laten we het wel scherp houden, vrind! ;)

Maar, gelijk heb je.

arjanb01
13 december 2015, 13:16
Hahaha... Oke... Na ja, ik ben maar een boerenlul uit het oosten dus alles voorbij Amersfoort is buitenland voor mij 😂

marco v
13 december 2015, 13:23
Kauffman is zeker een aanrader. Niet qua grootte, maar meer wat betreft het assortiment.
Komend weekend rij ik naar Bax, ben benieuwd. Als het even meezit rij ik naar huis met een nieuwe Tele.

Brad
13 december 2015, 14:25
Wat is er eigenlijk met Rudy s gebeurd in Belgie bestaat dat nog ? Dat was echt een Megastore

Brad
13 december 2015, 14:27
Keymusic heeft in NL ook vier filialen. Peter Verspuy in Rotterdam schijnt ook vrij groot te zijn (nooit geweest).

Peter Verspuy , ben er niet vaak geweest door de afstand maar als ik zaken met ze deed heb ik altijd goede ervaringen gehad

fred dons
13 december 2015, 15:09
zaterdag bij max in den haag geweest, aardig groot, leuke collectie en een leuk restaurantje erbij waar een set snaren krijgt bij een broodje en wat drinken

Remork1970
13 december 2015, 15:18
En dat is echt wel wat anders dan Henk Suiker van de Vaillantlaan van vroeger.

Ik herinner me nog de zaak van Ronald Suiker aan de Waldeck Pyrmont. Ook al jaren weg.
Ik had het idee dat die man het ook niet helemaal begreep. Vrijwel alleen maar budgetspul, waar de meesten toch de neus voor optrekken. Zat ook nauwelijks loop in die zaak, was mijn indruk.

Brum
13 december 2015, 17:07
sinds een paar episodes van southpark vin ik een filliaal van whole foods market wenselijker

Het zoveelste account van Jannes en het voegt weer helemaal niets toe. Rapporteren schijnt ook niets meer mee gedaan te worden?

Brad
13 december 2015, 18:32
zaterdag bij max in den haag geweest, aardig groot, leuke collectie en een leuk restaurantje erbij waar een set snaren krijgt bij een broodje en wat drinken

Een soort Ikea voor muzikanten dus

fred dons
13 december 2015, 19:05
ja klopt, ze verkopen ook bouwpakketjes (in ieder geval losse onderdelen ;) )

Mitch
13 december 2015, 20:24
Key R'dam is in zijn totaliteit behoorlijk gekrompen maar de gitaarafdeling is juist wel gegroeid begreep ik. Maar mega? Neuh...

MarkS
13 december 2015, 21:51
Ik herinner me nog de zaak van Ronald Suiker aan de Waldeck Pyrmont. Ook al jaren weg.
Ik had het idee dat die man het ook niet helemaal begreep. Vrijwel alleen maar budgetspul, waar de meesten toch de neus voor optrekken. Zat ook nauwelijks loop in die zaak, was mijn indruk.

Daar ben ik zo'n 20 jaar geleden geweest voor een mengtafel. Want hij had soms wel spectaculaire aanbiedingen. Toen ff op een vrijdagochtend vanuit Nijmegen op en neer geknald.

Erik de Perik
13 december 2015, 22:25
Vroegâh: http://scheveningentoen.nl/muziekwinkels-van-vroeger/

beruk
13 december 2015, 22:39
Lekker, artikel begint met een flessentrekker! :crazyhappy:

Een publiek geheim is dat Nico Servaas destijds bij binnenkomst van de apparatuur altijd de dure buizen en speakers omwisselde met goedkopere exemplaren en het duurdere spul weer los verkocht.

Tupelo
13 december 2015, 22:53
Yep, tegenwoordig komt het standaard met rommel, duurder spul proppen ze er maar niet meer in, moet je zelf maar voor zorgen. :ok:

Tupelo
13 december 2015, 23:00
zaterdag bij max in den haag geweest, aardig groot, leuke collectie en een leuk restaurantje erbij waar een set snaren krijgt bij een broodje en wat drinken
Hee ja, met Max heb ik niet veel, tenminste, ik vind eigenlijk alles gewoon te duur dat ik daar zie.
Wellicht valt er iets op af te dingen, maar 't is voor mij toch eigenlijk reden om niet langs Max te gaan.
Al heeft die wel mooi spul, en moet een mens niet zeuren natuurlijk.
Waar ik heen wil ?
Mooi model.
Welk ?
Nu, ik zit te denken, het kan best wat meer.
Niet perse gitaren, maar meer ontmoetingsplek voor lullo's als hier, van die antisociale autistische rukkers die zichzelf popster wanen omdat ze een paar akkoorden gitaar spelen, bij voorkeur op vintage gear.
Wat ontbreekt is goede voeding, wat Chesterfields, goede koffie...
Dus eigenlijk dat wat op een gegeven ogenblik met de boekhandel is gebeurd, toen boeken alleen niet meer rendabel was, opende je een coffeeshop, met versgebakken muffins, brownies, waar mensen dan fijn literair kunnen gaan zitten doen.
Katjing, omzet op een noodzakelijk kwaad.
Zie zoiets te fixen voor de gitarist.
Een gezellige tent, leuk verlicht, relaxte zitgelegenheid, goede keuken, sociable personeel (gitaristen kennende zoek je sociaal werkers), en natuurlijk peperduur vintagegear, dat je kan kopen, of ff mag vasthouden ofzo.
Oh ja, en hooters natuurlijk.

:crazyhappy:

Erik de Perik
13 december 2015, 23:25
Lekker, artikel begint met een flessentrekker! :crazyhappy:

Ja, Nico was me d'r eentje......

ccc
14 december 2015, 00:16
We hadden Piens in Deinze (B)......

Frits van Mourik
14 december 2015, 00:27
Ja, Nico was me d'r eentje......

Nou zeg... toen ik voor 't eerst bij Servaas aan de Riviervismarkt kwam, dacht ik, dat dat kalende kereltje in z'n blauwe stofjas een soort van koffiezetter/opruimer/vloerveger was... later nam datzelfde kereltje plaats bij de beruchte toegangs-ketting... bleek het ventje de báás van dat paleis te zijn!!! Sodeju...
Kreeg je voor de ketting vragen als: "Heej, weit je moedâh dâh je hieâh bènt?" of: "Hebbie gèlt bèijjàh?"
Dan keek 'ie je zo'n beetje schuin aan, en bij Nico's gratie, mocht je dan het paradijs betreden...

-Als Nico nog leeft (?), lacht 'ie ons allemaal keihard uit...

arjanb01
14 december 2015, 06:57
Als zo'n Haagse mafklapper dat tegen me zou zeggen zou ik niks zeggen en omdraaien naar de volgende winkel.
Weer die randstedelijke arrogantie. Lekker mispoes, aan mij zal hij geen eurocent verdienen dan.

Kakihara
14 december 2015, 07:25
Hee ja, met Max heb ik niet veel, tenminste, ik vind eigenlijk alles gewoon te duur dat ik daar zie.
Wellicht valt er iets op af te dingen, maar 't is voor mij toch eigenlijk reden om niet langs Max te gaan.
Al heeft die wel mooi spul, en moet een mens niet zeuren natuurlijk.
Waar ik heen wil ?
Mooi model.
Welk ?
Nu, ik zit te denken, het kan best wat meer.
Niet perse gitaren, maar meer ontmoetingsplek voor lullo's als hier, van die antisociale autistische rukkers die zichzelf popster wanen omdat ze een paar akkoorden gitaar spelen, bij voorkeur op vintage gear.
Wat ontbreekt is goede voeding, wat Chesterfields, goede koffie...
Dus eigenlijk dat wat op een gegeven ogenblik met de boekhandel is gebeurd, toen boeken alleen niet meer rendabel was, opende je een coffeeshop, met versgebakken muffins, brownies, waar mensen dan fijn literair kunnen gaan zitten doen.
Katjing, omzet op een noodzakelijk kwaad.
Zie zoiets te fixen voor de gitarist.
Een gezellige tent, leuk verlicht, relaxte zitgelegenheid, goede keuken, sociable personeel (gitaristen kennende zoek je sociaal werkers), en natuurlijk peperduur vintagegear, dat je kan kopen, of ff mag vasthouden ofzo.
Oh ja, en hooters natuurlijk.

:crazyhappy:
Zoek es op: The Guitar Bar in Antwerpen. Kan je een Guttlin testen over een Supro, met een kop koffie en een stukje taart.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk

Tupelo
14 december 2015, 08:49
Gut ja, weer iets dat voor de zuiderburen pleit.

showband
14 december 2015, 09:08
Ik herinner me nog de zaak van Ronald Suiker aan de Waldeck Pyrmont. Ook al jaren weg.
Ik had het idee dat die man het ook niet helemaal begreep. Vrijwel alleen maar budgetspul, waar de meesten toch de neus voor optrekken. Zat ook nauwelijks loop in die zaak, was mijn indruk.

Ronald suiker was de echte oplichter van den haag. Heeft nog in de bak gezeten. Niet alleen voor de al genoemde douanetruuk, maar ook omdat er bijvoorbeeld bij controle toevallig gitaren in de container "gitaarkoffers" uit de usa zaten. Ik was toen een klein schoffie die met weinig geld spulletjes kwam halen en kreeg (daarom?) prima deals. Maar tijdens het wachten zag ik hem wassenaarse kakfiguren die een gitaar voor zoonlief kwamen halen. Die echt de gruwelijkste winkeldochters voor dubbel de prijs in de maag gesplitst kregen.

Nico servaas is de grondlegger van de mega-muziekwinkel. En was gewoon een zakenman. Dat stuitte veel muzikanten tegen het lijf. Maar als je werkelijkk zaken ging doen dan was hij by far de beste muziekwinkel die ooit bestaan heeft. Vergis je niet. Als jij om half 12 snachts ergens in het land een kapotte versterker had en zijn noodnummer belde. Dan kwam er een busje een reserve brengen...

Ik heb nooit troep daar gekocht. En al mijn reparaties waren gratis. Zolang je daar maar een serieuze klant was dan was de service ongekend.

Wat dat kettinkje betreft. De man had midden in de binnenstad gigantische diefstal uit de winkel. Toen heeft ie die ketting opgehangen en alle vaste klanten kregen een brief met excuses en uitleg. En het aanbod een maand met 10% extra korting te kopen.
Helaas was dat wel het einde voor de jochies die "eens even op wat dure guitaren wilden pielen zonder te kopen". Dat heeft veel kwaad bloed gezet. Maar mijn god. Wat een goede prijzen, mooi spul, prima service. De marshallkasten waren in zijn winkel letterlijk goedkoper dan de inkoopprijs van de concurent......

MAX heeft ooit servaas uitgekocht en binnen een paar maanden is ie er aan onderdoor gegaan.
Wel de grote bek maar niet de aftersales doen. Bij die winkel moet je veel meer in de gaten houden hoe je gefopt wordt.
Daar heb ik zelf nog meerdere pogingen om me te naaien moeten verijdelen.
(voorbeeld: kapot apparaat waar de zekering steeds van uitfikt "repareren" met een zwaardere zekering...)

Kim Wilson
14 december 2015, 09:22
Hoewel Max-Almere letterlijk 15-20 minuten fietsen is moet ik bekennen dat ik er, sinds de overname door Max, niet meer ben geweest. Hoe het er onder Max uit zie weet ik dus niet. De laatste keer dat ik bij, toen nog, NL-Muziek was hadden ze de zaak stevig "verbouwd". dat kwam er op neer dat de ruimte naar achteren was afgezet, die grote PA ruimte links was afgesloten, alles wat drums en toetsen heette was afgestoten.... en dat het assortiment.... dodelijk saai was.

Wel aantekenend dat ik in de tijd dat we daar een aantal meetings hebben gehad ik het een erg ruim gesorteerde hut vond. Aanzienlijk beter dan enkele jaren ervoor toen het assortiment echt bud was. Wss ook waar Joost aan refereert.

Wat ik wel weer bijzinder vind is dat iemand die het pokke-eind van Snits naar Alphen ad Rijn rijdt, de gehele A6 af en verder dus, dan niet bij NL muziek stopt?
Ik heb nog een originele NL-Muziek kassabon in de la. Mijn Tele komt bij NL Muziek vandaan. In 2007 gekocht, en toen was het een prima zaak. Ook zo'n beetje de periode van een paar Gitaarnet meetings aldaar.

showband
14 december 2015, 11:33
voor de oudere muzikanten:
nico in person:
(spoel naar 33:38

http://www.youtube.com/watch?v=9ODc6sB_KNQ&t=33m38s

RB74
14 december 2015, 11:55
Ik heb zelf wel goeie ervaringen met Max Guitars in Nijmegen. Heb er in alle rust destijds 3 buizenamps kunnen vergelijken op m'n eigen 2x12 cabinet. Zeker drie kwartier bezig geweest op vol volume, kon allemaal. Ook daarna positieve ervaringen.

Ik kocht er na die testmiddag een Egnater Rebel 30 top, die drie jaar later plaats maakte voor een Rivera Rake Reverb (topamp, ik blijf het zeggen!). Die Rivera heb ik bij Max laten servicen, dat besteden ze uit aan Meyer Amps. Niet de minsten in amp-land is mijn inschatting. Bij Meyer stonden ze me uitgebreid over de Rivera te woord, o.a. over eerdere modificaties aan de boosts die ze - zo bleek - daar hadden gedaan.

Nog een leuk weetje over Max Guitars in Nijmegen (ws niet onbekend bij vele van jullie): gitarist René van The Gathering werkt er.

Al met al allemaal dingen die bijdragen aan prettig shoppen/ rondkijken in Nijmegen. Nog een tweedehands tip: Tools4Tones, niet ver bij Max vandaan, heeft meestal een aardige collectie occassions...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MarkS
14 december 2015, 12:09
Nog een leuk weetje over Max Guitars in Nijmegen (ws niet onbekend bij vele van jullie): gitarist René van The Gathering werkt er.


Weet niet of Julian Sas er ook nog werkt.. Vorig jaar nog wel i.i.g..

MarkS
14 december 2015, 12:10
Het commentaar van de cameraman @ 33:43 ...

voor de oudere muzikanten:
nico in person:
(spoel naar 33:38

http://www.youtube.com/watch?v=9ODc6sB_KNQ&t=33m38s

Remork1970
14 december 2015, 15:28
Ronald Suiker was de echte oplichter van den haag. Heeft nog in de bak gezeten

Hij had inderdaad een nogal louche uitstraling ja. Zal 'm óók niet geholpen hebben.

Erik de Perik
14 december 2015, 15:33
Nou zeg... toen ik voor 't eerst bij Servaas aan de Riviervismarkt kwam, dacht ik, dat dat kalende kereltje in z'n blauwe stofjas een soort van koffiezetter/opruimer/vloerveger was... later nam datzelfde kereltje plaats bij de beruchte toegangs-ketting... bleek het ventje de báás van dat paleis te zijn!!! Sodeju...
Kreeg je voor de ketting vragen als: "Heej, weit je moedâh dâh je hieâh bènt?" of: "Hebbie gèlt bèijjàh?"
Dan keek 'ie je zo'n beetje schuin aan, en bij Nico's gratie, mocht je dan het paradijs betreden...

-Als Nico nog leeft (?), lacht 'ie ons allemaal keihard uit...

Prachtige vent: "Heb je ook centjes meegebracht?" Toen ik m'n eerste versterker daar kocht. Die gast heeft half muzikaal Nederland bevoorraad. Overal kwam je de bekende Servaas sticker of plaatje tegen op apparatuur. Profmuzikanten liepen met hem weg, goede service en altijd het nieuwste als eerste en vaak ook de goedkoopste. Zie hem zo voor me, me z'n glimmende kale kop, stofjas een oproep doen via z'n oproepsysteem.

http://members.ziggo.nl/pas.cal/muziekverhaal/Nico%20Servaas_bestanden/servaas1.jpg

lcvanderhelm
14 december 2015, 18:00
Zou Nico er ooit achter gekomen zijn,dat het zijn eigen personeel was,die de zaak leegroofde?

Remork1970
14 december 2015, 18:07
Echt waar?

lcvanderhelm
14 december 2015, 18:12
Ja meerdere personeelsleden hadden hierin een aardig handeltje opgezet.

Joost de Ruig
14 december 2015, 18:16
Zou Nico er ooit achter gekomen zijn,dat het zijn eigen personeel was,die de zaak leegroofde?

Daar is in het algemeen wel eens onderzoek naar gedaan. Ik meen dat 15-20 % van de diefstal door eigen personeel plaatsvindt. Met enorme uitschieters. Zo is het beveiligingsbedrijf van de RAI eens de Laan uitgestuurd nadat vast was komen te staan dat een behoorlijk deel van de Firato thuis bij de beveiligers stond......

Remork1970
14 december 2015, 18:41
Ja meerdere personeelsleden hadden hierin een aardig handeltje opgezet.

Arme Nico, ik vond 'm een rare snijboon, maar dat vind ik met terugwerkende kracht wel sneu voor 'm.

keef
14 december 2015, 18:43
Verhalen zat over Nico - dat is weer eens duidelijk. Een Haags icoon van wereldformaat...wat missen we die man.

'Overhead' bestond niet in zijn toko...Nico sprong niet alleen zelf in z'n bus om ergens in het land een spoedreparatie te doen - huurde je een gitaar bij Servaas, dan was ie van Nico zelf (voor ingewijden: die zwarte '68 LP Custom, toen al behoorlijk afgeragd, kon je huren voor 35 gulden per dag, nu ongetwijfeld een flinke hoop geld waard).

Ergens in de mid nineties, niet zo lang na de (uit)verkoop van 'S'vaas' hoorde ik, toen werkzaam op de Haagse vestiging van een groot advieskantoor, dat Nico daar een afspraak had met zijn belastingconsulent. Ik liep tijdens die bespreking onaangekondigd naar binnen om Nico even de hand te schudden, maar was niet voorbereid op wat ik toen zag....zit die kale stofjas daar, van top tot teen gebruind, in een piekfijne outfit, met zo'n gay roze Lacoste hempie de sjieke meneer te wezen...ik moest echt even in m'n ogen wrijven. Maar Nico lachte het laatst: hij woonde (toen) permanent ergens in de Caribbean met alle centjes die hij door z'n lage overhead had bespaard.

Ronnie Suiker op de Vaillantlaan...koch er ooit voor wenug een gitaar, en een Kustom versterker met een loeizware 15" EV SRO erin - wat een speaker. Aardige vent, die net als z'n pa Henk caterde voor de 'bottom feeders', en het nog best lang heeft volgehouden.

Nee - dan die Maxmeneer. We moeten hier geloof ik beleefd blijven, maar ik kocht ooit (naast Florencia, bij Fieltbek BV) een nieuwe Les Paul Special die niet zo nieuw bleek - de vorige eigenaar had er niet alleen een gat in geboord, maar ook met verf zijn naam in het controlevak achtergelaten en onder de slagplaat. Tja, dat wisten ze natuurlijk niet...we settelden uiteindelijk met een tegoedbon van 400 bal, maar nog terwijl dat administratief geregeld werd ging de tent failliet.

Erik de Perik
14 december 2015, 19:00
Hij had inderdaad een nogal louche uitstraling ja. Zal 'm óók niet geholpen hebben.

Ben er niet vaak geweest, had niet echt staan wat ik wilde. Wat me wel opviel was dat 'ie spotgoedkope contrabassen had, 450 gulden meen ik. Eigen import uit de DDR. Gast had 100% de uitstraling van een sjacheraar. Ook een leuk pand, gewoon de tussenwanden van een paar huizen doorgebroken en dan heb je een ruime winkel! Mis de ouwe Schilderwijk wel, maar zelf ook verhuisd.


Ja meerdere personeelsleden hadden hierin een aardig handeltje opgezet.

Meen je dat nou?

Remork1970
14 december 2015, 19:12
Ik had 't eigenlijk over Ron Suiker, aan de Waldeck Pyrmont.

Erik de Perik
14 december 2015, 19:37
Ik had 't eigenlijk over Ron Suiker, aan de Waldeck Pyrmont.

Ohw Ok, ik over z'n vader. Hing ook een aparte sfeer in die tent. Alsof ze toevallig nu effe muziekspullen verkochten, maar dat het straks ook Mercedes onderdelen konden zijn of tapijten.

the sure thing
14 december 2015, 20:23
Nou zeg... toen ik voor 't eerst bij Servaas aan de Riviervismarkt kwam, dacht ik, dat dat kalende kereltje in z'n blauwe stofjas een soort van koffiezetter/opruimer/vloerveger was... later nam datzelfde kereltje plaats bij de beruchte toegangs-ketting... bleek het ventje de báás van dat paleis te zijn!!! Sodeju...
Kreeg je voor de ketting vragen als: "Heej, weit je moedâh dâh je hieâh bènt?" of: "Hebbie gèlt bèijjàh?"
Dan keek 'ie je zo'n beetje schuin aan, en bij Nico's gratie, mocht je dan het paradijs betreden...

..

Haha! Ik was toen 16 jaar oud.... Ik durfde niet eens naar binnen 😃


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

petpas
15 december 2015, 11:06
Ik vond huijgens in Hengelo altijd wel ee leuke winkel om rond te neuzen. Genoeg keuze daar.

arjanb01
15 december 2015, 12:49
Huigens was inderdaad in de jaren 90 een hele leuke winkel met een goeie gitaartech. Maar vanaf 1998 ben ik er niet meer geweest, heel vluchtig in 2005 een keertje en toen was de gitaarafdeling behoorlijk ingekrompen en had hij 1 verdieping toetsenspullen en 1 verdieping gitaar spul.

guitarkid
16 december 2015, 23:02
Beste gitaarvrienden. Weten jullie of er in Nederland gitaar megastores zijn, zoals bijvoorbeeld Musik Produktiv in Duitsland en KeyMusic in Belgie? Gewoon een leuke grote shop waar je op een druilerige zaterdag een middagje kan rondslenteren?

Wat betreft Musik Produktiv: ik kom in die winkel sinds 1979 en kwam er zeer regelmatig, maar was er (na zeker een periode van twee jaar) vorige week voor het eerst weer. Nou, daar is niet zo veel meer van over. 't Is na de brand in 2006 al veel minder geworden, maar ik schrok toch wel van het erg uitgeklede assortiment. Alleen in de "dure" gitaren-afdeling hangt nog wel mooi spul, maar verder is het toch weinig verrassend. En dat is wel eens anders geweest!

Tunes
21 december 2015, 11:56
,


Kijk eens wat er bij het verscheiden van Stafhorst op GN door vrijwel de hele club is gemeld. Vrijwel unaniem in die zin, dat vooral de houding van het personeel, de kwaliteit van het gebodene etc. werd genoemd als reden voor de ondergang van dit slagschip. Want zo klein was die winkel niet.

Om daar gewoon weer anderen de schuld van te geven lijkt mij de werkelijke redenen geen recht te doen.

Het was geen rant and rave van een individuele geërgerde klant, maar .... afijn lees zelf maar.

Vrindelijke groet, Gus

En de belachelijke voorraad van sommige artikelen.
Ik heb e.a. opgekocht van de veiling van staffhorst, echt niet normaal wat ze van sommige spullen aan voorraad hadden.
Tja als iets niet verkoopt moet je het niet vasthouden tot het helemaal niks meer waard is maar je verlies nemen en het artikel zo snel mogelijk slijten.
Bakken vol (slechte) hardware, althand de drumshit die ik had gekocht, het koste dan ook geen drol maar het was ook minder dan een drol.

Tunes
21 december 2015, 11:58
zaterdag bij max in den haag geweest, aardig groot, leuke collectie en een leuk restaurantje erbij waar een set snaren krijgt bij een broodje en wat drinken

Tja die enne keer dat ik er was vond ik dat nu weer een ongeïnteresseerde zakhooi, en ik kwam er nog wel op uitnodiging van hen zelf.