PDA

View Full Version : Roland Jazz Chorus 120: speakers opwaarderen?



guile
11 december 2015, 20:56
Mensen, ik heb een prachtige Roland Jazz Chorus 120. Ik gebruik hem voornamelijk voor een akoestisch trio, dus hij staat meestal heel zacht. Ik sluit er ook de BeatBuddy op aan (drumcomputer), maar dat klinkt erg vlak want de speakers zijn niet full range.

Welke speakers zou ik eventueel in de Jazz Chorus kunnen zetten zodat hij zowel voor gitaar als voor de BeatBuddy geschikt is?

Hoor graag ideeen.
Alvast bedankt.

Joost de Ruig
11 december 2015, 21:25
Ik zou voor een neutrale speaker gaan, dus geen Greenback of Creamback dus. Zelf heb ik het meeste ervaring juist met deze speakers, omdat ik van een vintage sound hou, maar voor jouw inzet zou ik eerder kiezen voor bv de Celestion Seventy 80-8 gitaar luidspreker 12 inch 80W 8 ohm. Die kost bij Bax €79,- dus dat is te overzien. Ik ken deze speaker zelf niet, maar de specificaties lijken mij jou te passen.

RB74
12 december 2015, 09:56
Is het niet handiger om een powered speaker te gebruiken voor de drumcomputer? Kun je de jc ongemoeid laten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guile
12 december 2015, 10:04
Is ook een idee, maar dan weer meer zooi te slepen.
Heb je een suggestie voor een powered speaker?

RB74
12 december 2015, 10:36
Ik gebruik zelf wel 's een oude Novanex, zijn tweedehands wel beschikbaar...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RB74
12 december 2015, 10:49
Geen topspul, maar voor een zacht prijsje het experimenteren waard...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guile
12 december 2015, 11:01
Merci ik ga kijken

the sure thing
12 december 2015, 20:00
Ik zou ook de JC laten voor wat ie is. Je hebt prima kleine actieve monitor speakers die loeihard kunnen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guile
12 december 2015, 21:01
Ik hoor heel graag welk merk en type zodat ik gericht kan zoeken. Bestaan ze ook in stereo?
Alvast bedankt

AoDf
12 december 2015, 21:44
Misschien een Eminence Delta Pro 12A. Deze speaker kan ook in PA achtige situaties gebruikt worden. Is een soortgelijke (maar goedkopere) speaker als de EVM12L. Deze speaker is zo goed als niet te oversturen. Ik heb ze zelf in een 2x12 cab zitten onder een Ceriatone dumble clone. Sowieso prima voor cleane toepassingen.

RB74
13 december 2015, 12:02
Deze actieve speaker van Peavey, zou dat wat zijn?

http://www.gear4music.nl/nl/PA-DJ-and-Verlichting/Peavey-PR-12D-12-Active-PA-speaker/UM6?origin=product-ads&gclid=CJ3axZHX2MkCFQw8GwodXWkKEQ

Bij Bax kun je terecht voor een keur aan budget-speakers van Dap, Divine en zulk moois. Kan ook een optie zijn, zeker als het niet hard hoeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guile
13 december 2015, 13:56
Dank, ik ga zoeken!

guile
24 december 2015, 11:07
Zou er er een actieve speaker bestaan in STEREO (in één behuizing)?
Ik kan er niks over vinden op de www.

RB74
24 december 2015, 14:28
Zou kunnen dat ze bestaan, maar wat heb je aan stereo als speakers in 1 kast zitten? Daarbij: een echte drummer is ook niet stereo, toch? 😜


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guile
23 januari 2016, 17:06
Zou een gitaarversterker voor akoestische gitaar voor Spaanse gitaar + BeatBuddy goed klinken?
Ik heb geen ervaring met gitaarversterkers voor akoestische gitaar, vandaar mijn vraag.

Joost de Ruig
23 januari 2016, 17:10
Zou een gitaarversterker voor akoestische gitaar voor Spaanse gitaar + BeatBuddy goed klinken?
Ik heb geen ervaring met gitaarversterkers voor akoestische gitaar, vandaar mijn vraag.

Voor een spaanse gitaar klinkt zo'n amp prima. Meestal hebben ze ook een XLR-ingang en daar zou ik de Beat Buddy eens over proberen. Moet je wel even een jack-xlr snoertje erbij scoren. Ik heb het idee dat dat prima gaat!

Pepe
23 januari 2016, 17:30
De Jazz chorus IS een vlakke amp, om hem met andere speakers nog vlakker te maken, good luck. Tis ook best een grote zware amp, de tip om er twee EVM's in te hangen zal het gewicht al gauw met 15 kilo doen toenemen. good luck with that also :D

guile
23 januari 2016, 17:54
Dus een gitaarversterker voor akoestische gitaar is full range?

Pepe
23 januari 2016, 18:37
Ja. Nou impliceert full range iets met een tweeter maar niet alles zal zoiets hebben. Niettemin, men beoogt een natuurgetrouwe weergave. vlakke karakteristiek klinkt al beter.

guile
28 januari 2016, 21:06
Zou de Roland AC-90 geschikt zijn om akoestische gitaar en BeatBuddy aan te sluiten?
Iemand ervaring met de Roland AC-90?

http://www.roland.com/products/ac-90/

the sure thing
30 januari 2016, 08:30
Kan je geen buil aan vallen


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

guile
31 januari 2016, 09:24
Wat zijn jouw ervaringen ermee?

the sure thing
31 januari 2016, 23:17
Wat zijn jouw ervaringen ermee?

Totaal niets. Ik roep maar wat omdat Roland op zich een goed merk is.




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Erik de Perik
31 januari 2016, 23:24
Zou kunnen dat ze bestaan, maar wat heb je aan stereo als speakers in 1 kast zitten? Daarbij: een echte drummer is ook niet stereo, toch? 😜


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb jaren stereo gespeeld op één 4x12 kast. Dat gaat prima en klinkt toch stereo. Vergeet niet dat wanneer je speakers verder uit elkaar zet, het geluid ook meer verstrooit.