PDA

View Full Version : drum midis



nirvana
20 juli 2003, 23:36
Ik ben opzoek naar drum midis waar alles appart werd ingespeeld. Mp3, wave.. bestandjes zijn ook goed hoor. Ik heb namelijk wat opgenomen met gitaar en vocals en zou er graag zelf wat drum tussen mixen. Dus weet er iemand zo een geluidsbestand staan waar alles appart is ingedrumd laat het dan weten!

thanks :wink:

Ic3gl0vE
20 juli 2003, 23:49
hoe bedoel je dit? aparte track voor elke trommel en bekken? dat gaat niet makkelijk worden namelijk

nirvana
20 juli 2003, 23:52
mag vrij basic zijn hoor, bass, cymba... (allemaal 1 aanslag, zodat ik zelf een drumloopje kan maken dat ik dan zelf in het lied kan mixen...) je weet wel, kmoe er geen 400 hebben.

nirvana
20 juli 2003, 23:55
moet niet allemaal op een verschillend spoor staan hoor, mag ook gewoon allemaal achter mekaar (1 aanslag van elks) opgenomen zijn met een pauze ertussen. Dus als er drummers zijn mogen die dat altijd opnemen hoor...

Ic3gl0vE
20 juli 2003, 23:55
Nee, ik snap niet wat je bedoelt. Normaal is de drumtrack gewoon track 10 in een midi bestand. Een losse track maken voor elke bekken en trommel is véél te omslachtig

bert k
20 juli 2003, 23:57
wil je nou midi, of wil je wave/mp3? Dat scheelt nogal, weet je.

nirvana
20 juli 2003, 23:58
wave, mp3 is goed hoor.. Kan met alles overweg. Meestal staan drum zo mooi in midi formaat daarmee :)

Lize
21 juli 2003, 18:23
Je wilt samples hebben om met midi te triggeren misschien? Moet je wel een softsampler op je computer hebben staan, en zelf samplebanken maken is niet zo heel simpel, hoewel het voor drums wel meevalt.
Als dat is wat je wilt, zou ik proberen ergens een crack van Gigasampler of Gigastudio down te loaden. Zitten meestal ook wel voorbeeld banken bij, zeker drumkits. Moet je wel een beetje stevige computer hebben, het is een behoorlijk zwaar programma. Ik geloof trouwens dat Fruity Loops dat soort dingen ook kan, maar dat weet ik niet zeker.

Ic3gl0vE
22 juli 2003, 15:38
http://www.nskit.com/

deze samples zijn gratis en èrg goed

Bouke
22 juli 2003, 20:35
Nee, ik snap niet wat je bedoelt. Normaal is de drumtrack gewoon track 10 in een midi bestand. Een losse track maken voor elke bekken en trommel is véél te omslachtig

Huhh??? Of je nu alles in één track programmeert of alles in losse tracks maakt geen $#@ uit! Als je alleen met soundfonts werkt is aparte tracks de betere oplossing. Als je dan per midispoor een ander midichannel opgeeft, kun je ze per stuk op volume etc. regelen.

Werk je met een sampler voor de drums (voorkeur!), kun je idd het beste alles in 1 track houden; in de sampler (DR008) kun je dan per item alles regelen.

Bouke

nirvana
22 juli 2003, 21:35
Ik heb gevonden wat ik zocht: http://spec.ch.man.ac.uk/~ashley/drums.html