PDA

View Full Version : Welke gitaar kopen? (advies)



Laurens Meeusen
9 december 2015, 15:36
Hey iedereen,

Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste gitaar te kopen maar ik twijfel nog tussen enkele modellen. Ik vroeg me af of jullie mij hier raad in kunnen geven. Ik ben vanplan eerst te beginnen met chords te leren en dit in het genre pop (denk maar aan Milow, Ed Sheeran,...). Ik heb al vele uren op het gezocht naar gitaren maar kom er maar niet uit.

- Yamaha FG700ms
- Martin DX1AE
- Martin DRS1
- Seagull S6 Original QI
- Taylor 110e

Vriendelijke groeten & alvast bedankt voor de raad!

WillemdaGuide
9 december 2015, 15:44
er is maar één manier.....erop spelen en de gitaar die jij het fijnst vind spelen en het beste vind klinken meenemen.....

Pepe
9 december 2015, 16:03
Ik stem alleen als de uitslag van de pol bindend is. :mad:
Beetje voor spek & bonen....

Woml
9 december 2015, 16:06
Ik mis een optie... Of nee, twee! :sssh:

Pepe
9 december 2015, 16:20
Maar zonder gekheid, loop een muziekwinkel binnen met je budget en ga uitproberen wat je bevalt, ook onderling zitten verschillen.

Laurens Meeusen
9 december 2015, 16:30
Laat maar weten en ik voeg de optie toe aan de poll :p
@Woml

Rizz
9 december 2015, 16:54
Tetten! Moet je dat nog vragen? :D

Laurens Meeusen
9 december 2015, 19:51
Qua klank gaat mijn keuze momenteel uit naar de drs1.
Voor de prijs zit er ook een harde koffer inbegrepen en dit lijkt me wel handig.
Een goede koop denken jullie? :)

Rooker
9 december 2015, 20:55
Klank is best mooi hoor maar ik vond het niet heel speciaal. Wil je perse van Martin of Taylor had de Martin ook ligt mijn voorkeur. Maar er zijn van andere merken voor het zelfde geld heel serieuze gitaren beschikbaar. Probeer eens een Mason, Duurdere Sigma of Guild. Laatste vond ik echt te gek maar de Mason ook echt heel goed. Komt weer wat dichter bij Taylor.

elena75
10 december 2015, 12:16
ik mis de optie gitaar lenen het proberen in de winkel is als je nog niks kan spelen niet echt handig
je weet niet waar je op moet letten alles is mooi en je weet ook niet wat voor jou goed is omdat je nog niks kan
mijn eerste gitaar kocht ik blindelings en achteraf niet zo prettig bespeelbaar voor een beginneling later toen ik wat meer beheerste kon ik toch een beter keuze maken
en je ziet ook zoveel gitaren op marktplaats staan van iemand die het dacht te leren maar toch niet zo succesvol of iets dergelijks

jantjec
11 december 2015, 19:20
Ik vond het ook heel moeilijk om van het kleine beetje dat je kent in een winkel te zitten spelen. Meer dan een paar akkoorden kwamen er niet. Mijn man kon wel helpen door erop te spelen zodat je geluid beter hoort, maar bespeelbaarheid is moeilijk te beoordelen als je nog niet zoveel kent.
Overigens ken ik nu nog niet veel vind ik.
Ik had geluk een winkel te vinden waar je kon kopen en keuze had om binnen 30 dagen terug te geven en geld terug, of binnen 365 dagen ruilen tegen een duurdere gitaar. Op die manier heb je veel meer mogelijkheden om tot je ideale gitaar te komen vind ik .
Uiteindelijk is mijn gitaar daardoor duurder geworden als ik in eerste instantie wilde. Toch ben ik blij dat ik die kans heb kunnen nemen, want deze gitaar ruil ik nu echt niet meer in.

Laurens Meeusen
11 december 2015, 22:13
Weet iemand of ik de Seagull S6 Mahogany goed kan gebruiken om dit soort covers te maken?
https://youtu.be/7235blUWhDw overigens zelf gezongen zo kan je ook beoordelen of het bij mijn stemkleur past

Rizz
14 december 2015, 07:28
Zonder het filmpje te bekijken, ja. Dreads zijn bij uitstek geschikt als begeleidingsinstrument. Maar zoals gezegd, belangrijker is dat jij het instrument mooi vindt klinken en spelen. Dus ga uitproberen.