PDA

View Full Version : Snarenboeren online



Harald
9 december 2015, 13:01
Waar bestellen jullie je snaren?

Laatste levering bij mijn vaste adres ging nogal moeizaam... Tijd voor een alternatief. Moet wel brede collectie hebben. Kan bij Thoman de bassnaren voor harpgitaar niet vinden. Kan daar ws. wel weer een paar jaar mee vooruit nu, maar je weet het maar nooit.

mrweird
9 december 2015, 13:27
Waar bestellen jullie je snaren?

Laatste levering bij mijn vaste adres ging nogal moeizaam... Tijd voor een alternatief. Moet wel brede collectie hebben. Kan bij Thoman de bassnaren voor harpgitaar niet vinden. Kan daar ws. wel weer een paar jaar mee vooruit nu, maar je weet het maar nooit.

Ik bestel ze meestal bij lord of the strings.. Gaat goed tot op heden.

Joost de Ruig
9 december 2015, 13:52
Keuringsdienst van snaren

WillemdaGuide
9 december 2015, 13:58
Ik kijk altijd op ebay waar ik het goedkoopst een doosje van mijn favo snaren kan bestellen, vaak is dat USA, even goed op de verzendkosten letten, verschilt nog wel eens

D3nnis
10 december 2015, 07:47
Saitenmarkt.de

MikeD
12 december 2015, 12:55
Al ik te lui ben om naar Haarlem te rijden (of ze daar mijn voorkeur weer eens niet op voorraad hebben): lord of the strings. Veel op voorraad en vlotte levering.

Riny
12 december 2015, 13:49
snarenshop.nl

Snelle service en hebben altijd liggen wat ik nodig heb.

D3nnis
12 december 2015, 14:07
Saitenmarkt.de
Foutje, dit moet Saitenmarkt.com zijn!

Mijn huidige favoriete elektrische snaren hebben ze eigenlijk nergens, curt mangan nickel wound 010-048 (juist, niet 010-046 of 010-050).

marco v
13 december 2015, 18:00
Bax, of als ik bij mijn lokale shop ben neem ik wat setjes mee.

Harald
14 december 2015, 10:04
Thanks, kan ik eens wat dingen bekijken. Curt Mangan, daar was Huub Boel toch gek van?

Kan een glitch geweest zijn, maar goed, heb nog steeds niet alles binnen van een order van midden november. En het is niet alleen de schuld van Postnl, al spelen die wel een rol. In eerste instantie (ondanks dat ik al aangegeven had dat ik die snaren voor een gig nodig had, en dus alsnog last minute naar een muziekzaak moest, terwijl ik ruim genoeg van te voren besteld had) geen enkele compensatie voor late levering, maar ook geen enkele melding vooraf dat ze niet konden leveren. Wel de eerste slechte ervaring met LotS... Ben blijkbaar de enige?

Na de klacht iets duidelijker geventileerd te hebben boden ze nu wel een korting op mijn volgende bestelling aan... tempting, dat dan weer wel.

Hotpepper01
14 december 2015, 11:11
Waar ik ze bestel hangt erg af van wat ik zoek. Meestal verzamelen we in de band de behoeftes om verzendkosten uit te sparen en koop ik de E- snaren per 5 of 10 setjes tegelijk. Akoestisch, Flatwounds of halfrounds meestal online ergens. Ebay of zoiets.

Duhsjaak
15 december 2015, 07:29
Beginnend bedrijf (een GN'er heeft er ook mee te maken) dus een betrekkelijk kleine sortering nog:

http://www.mcdee.eu

steven.vandernat@mcdee.eu

Ik heb een aantal maanden geleden op de gok een pak snaren en bas snaren gekocht en ben zeker niet teleurgesteld.
Short scale. long scale nashville tunings etc.
Steven denkt mee.

En nee: ik heb er geen binding mee. Met de winkel, met mijn gitaren wel vanzelf.
Dus als de gun factor een beetje mee speelt: Doe het maar.

Vriendelijke groet, Gus

SteavisSmokin
16 december 2015, 19:06
Beginnend bedrijf (een GN'er heeft er ook mee te maken) dus een betrekkelijk kleine sortering nog:

http://www.mcdee.eu

steven.vandernat@mcdee.eu

Ik heb een aantal maanden geleden op de gok een pak snaren en bas snaren gekocht en ben zeker niet teleurgesteld.
Short scale. long scale nashville tunings etc.
Steven denkt mee.

En nee: ik heb er geen binding mee. Met de winkel, met mijn gitaren wel vanzelf.
Dus als de gun factor een beetje mee speelt: Doe het maar.

Vriendelijke groet, Gus


Ha, ja da's inderdaad mijn webshop! Lang niet meer geweest hier op gitaarforum, leuk dit te lezen. Misschien moet ik mijn gezicht weer eens wat vaker laten zien hier. ;-) Ik ben die webshop begonnen omdat ik als werkend muzikant snaren versleet als een gek, en ik OF snaren te duur vond, of niet goed genoeg qua kwaliteit. We hebben inderdaad nog een wat kleine sortering, het plan is dit steeds verder uit te kunnen breiden. Maar de belangrijkste soorten hebben we in ieder geval.

Cheers,

Steven

Duhsjaak
17 december 2015, 09:47
Beginnend bedrijf (een GN'er heeft er ook mee te maken) dus een betrekkelijk kleine sortering nog:

http://www.mcdee.eu

steven.vandernat@mcdee.eu

Ik heb een aantal maanden geleden op de gok een pak snaren en bas snaren gekocht en ben zeker niet teleurgesteld.
Short scale. long scale nashville tunings etc.
Steven denkt mee.

En nee: ik heb er geen binding mee. Met de winkel, met mijn gitaren wel vanzelf.
Dus als de gun factor een beetje mee speelt: Doe het maar.

Vriendelijke groet, Gus

Vind ik altijd lachen, reageren op je eigen post.
Ik ben het met mezelf eens. Ha!

Wat ik er nog aan wil toevoegen? Een refrein van een liedje dat hier zijdelings over zou kunnen gaan:

Je biedt een packet of three aan met twee handen
zoals een Aziaat zijn calling card aanbiedt
en luister lieverd, naar wat ik wil zeggen
een beter visite kaartje ken ik niet

De moraal van dit verhaal?
Als je toch een bestelling doet, bestel dan niet één setje.
Je koop tenslotte ook niet één condoom?
Precies.....

@Steven
Post jij je fabelachtige liedjes, kop ik je snaren. Deal?

Vriendelijke groet, Gus

Jan Buurman
4 januari 2021, 21:12
Keuringsdienst van snaren

Weet iemand iets van Keuringsdienst van Snaren? De site lijkt er uit te liggen. Bestaat het niet meer?

Moskie
4 januari 2021, 22:12
Via via op een FB site (andere gitaarjongens) lees ik dat hij sinds dit jaar is gestopt.

Jan Buurman
4 januari 2021, 22:20
Jammer, best leuke deals gedaan.

miyaru
4 januari 2021, 22:31
Wellicht is deze site iets voor jou Jan Buurman: https://lordofthestrings.com/nl

mrweird
4 januari 2021, 22:50
Wellicht is deze site iets voor jou Jan Buurman: https://lordofthestrings.com/nl

Mee eens. Bestel d'r al jaren!

Brum
5 januari 2021, 18:28
Hier ook een vaste klant van Lord Of The Strings. Snel, klantvriendelijk en ook niet de duurste. Bovendien hebben ze zo ongeveer alles wat er te koop is op snarengebied.

Erik de Perik
5 januari 2021, 19:05
Ha, ja da's inderdaad mijn webshop! Lang niet meer geweest hier op gitaarforum, leuk dit te lezen. Misschien moet ik mijn gezicht weer eens wat vaker laten zien hier. ;-) Ik ben die webshop begonnen omdat ik als werkend muzikant snaren versleet als een gek, en ik OF snaren te duur vond, of niet goed genoeg qua kwaliteit. We hebben inderdaad nog een wat kleine sortering, het plan is dit steeds verder uit te kunnen breiden. Maar de belangrijkste soorten hebben we in ieder geval.

Cheers,

Steven

Dit kan nog wel eens een probleem zijn:


This site can’t be reached
www.mcdee.eu’s server IP address could not be found.

Jan Buurman
5 januari 2021, 19:25
Bij Keuringsdienst kon je ook terecht voor pedaaltjes, nieuwe en tweede hands. Hij deed ook aan inruil.

Erik de Perik
5 januari 2021, 19:45
Bij ons kwam vroeger de olieboer langs.

Jan Buurman
5 januari 2021, 20:16
Wat ben jij toch een ongelofelijk eikel!
Maar bedankt voor je zinnige bijdrage.

Jan Buurman
5 januari 2021, 20:17
Je komt thuis zeker aandacht te kort?

Rinze
5 januari 2021, 21:57
Wat ben jij toch een ongelofelijk eikel!
Maar bedankt voor je zinnige bijdrage.True 😂 1234

mrweird
5 januari 2021, 22:31
Dit kan nog wel eens een probleem zijn:
his site can’t be reached
www.mcdee.eu’s server IP address could not be found.


Je bedoelt de 81000 EU domain namen van UK eigenaren? Ja da's inderdaad lullig... Moet je maar geen brexit willen :D

Erik de Perik
6 januari 2021, 07:56
Echt zo jammer voor ze.

Kim Wilson
6 januari 2021, 08:45
Bij Keuringsdienst kon je ook terecht voor pedaaltjes, nieuwe en tweede hands. Hij deed ook aan inruil.

Klopt, volgens mij komt mijn Mercury Box daar vandaan.

Duhsjaak
6 januari 2021, 10:14
McDee was Steven van der Nat, mede GN'er. Die is ondanks hartnekkige klandizie van mijn kant ermee is gestopt.
NL bedrijf met VS snaren. Dus Brexit???

Ik ben nog dolende. Vorige maand bij een snarenboer. Die kwam bij een €100,00 bestelling aan snaren aan het eind, bij de afrekening met 3,00 + 7,00 handling etc.
Dus die hebzucht kon ie in zijn **** steken.

Prettige suggesties zijn dus welkom.
Is er nog een GN'er met snaren? Stond strings. Vernaderd om EdP de wind uit de zeilen te nemen.
Vriendelijke groet, Gus

D3nnis
6 januari 2021, 12:45
Vroeger kocht ik wel bij saitenmarkt, maar dat is ook de goedkoopste niet meer.
Tegenwoordig weer gewoon bij de lokale shop hier. Niet (veel) duurder dan online, geen verzendkosten, niet wachten.
Wel content mee.

R.J
8 april 2021, 11:30
Hangt er van af, meestal bestel ik snaren als ik weer plectrums moet hebben, en dan is het maar net welke winkel het plectrum heeft waar ik op dat moment door heen ben, dat kan thomann zijn, snarenshop, ook een keer saitenmarkt maar dat is lang geleden.
Meestal is 't thomann en snarenshop, niet in die volgorde.