PDA

View Full Version : Inruil misère



marco v
8 december 2015, 19:41
Nu heb ik van een hele goede vriend een keyboard gekregen. Hij had een nieuwe gekocht en dacht daar doe ik Marco een groot plezier mee... Nou, ik kan er helemaal niks mee. Met de goede vriend gesproken of hij hem dan misschien terug wil, maar hij heeft er geen nut mee. Zit ik met een Hammond xk2. Ding was nieuw aardig prijzig en 2dehands geen idee. Nu heb ik 2 gitaren op t oog, een Fender Tele en een Gibson lp junior en dacht, laat ik de grossiers eens benaderen. Het is 10 jaar geleden dat ik iets had ingeruild en het lijkt nu net of de wereld helemaal is veranderd. De grote grossiers zijn redelijk afhoudend en eentje wilde mij wel helpen door hem gratis af te voeren....ding was nieuw 2 rooitjes en is nog zgan. (Deze grossier mocht mijn 3e vinger aanschouwen) Is de inruilwereld nu zo veranderd of word ik besodemieterd bij t leven? Ik zie dezelfde op Mp staan voor €1000.

D3nnis
8 december 2015, 19:51
De zaken waar ik weleens kom of kwam, zijn ook niet happig op inruil, tenzij echt makkelijk verkoopbaar en/of zowat voor niks.

Plant
8 december 2015, 19:55
Nu heb ik van een hele goede vriend een keyboard gekregen. Hij had een nieuwe gekocht en dacht daar doe ik Marco een groot plezier mee... Nou, ik kan er helemaal niks mee. Met de goede vriend gesproken of hij hem dan misschien terug wil, maar hij heeft er geen nut mee. Zit ik met een Hammond xk2. Ding was nieuw aardig prijzig en 2dehands geen idee. Nu heb ik 2 gitaren op t oog, een Fender Tele en een Gibson lp junior en dacht, laat ik de grossiers eens benaderen. Het is 10 jaar geleden dat ik iets had ingeruild en het lijkt nu net of de wereld helemaal is veranderd. De grote grossiers zijn redelijk afhoudend en eentje wilde mij wel helpen door hem gratis af te voeren....ding was nieuw 2 rooitjes en is nog zgan. (Deze grossier mocht mijn 3e vinger aanschouwen) Is de inruilwereld nu zo veranderd of word ik besodemieterd bij t leven?

Je probeert nu een keyboard in te ruilen en ik denk dat een puur elektronisch produkt tweedehands niet te vergelijken is met een houten instrument. Elektronica veroudert sneller, heeft veel minder waardevastheid of vintage-waarde (uitzonderingen daargelaten) en kan allerlei onzichtbare gebreken hebben die je ook niet zomaar oplost. Inruilen is dan een veel groter risico en een handelaar dekt zich terecht in. Hij moet er bij de verkoop garantie op geven.


Ik zie dezelfde op Mp staan voor €1000.

Is dat vraagprijs of word dat geboden (da's nogal een verschil). En waarom verkoop je het ding dan zelf niet via MP als ie goed is en het waard is?

JVGM-music
8 december 2015, 19:58
Het feit dat iemand het weg gegeven heeft geeft al een beetje aan dat de waarde wel mee zal vallen ben ik bang...of de gever moet gekke Henkie heten...dan zou het weer wel....

Joost de Ruig
8 december 2015, 20:03
Ik kom bij één shop en kan als vaste klant altijd inruilen. Er wordt een reëele inruilprijs gegeven en de shop is meestal snel af van zijn occasions. Hoe? Doordat de shop de occasions 1 op 1 doorverkoopt voor de inruilprijs. Hierdoor ontstaat er geen occasionvoorraad en heeft de shop snel zijn winst op het oorspronkelijke product te gelde gemaakt.

marco v
8 december 2015, 20:04
Sommigen hechten totaal geen waarde aan materiële zaken, hij is er 1 van. Het keyboard is echt perfect. Ik heb weinig zin om hem op Mp te verkopen, heb mijn buik vol van mensen die niet op komen dagen en andere teleurstellingen. Waar ik me meer over verbaas is de terughoudendheid tov enkele jaren geleden. Het lijkt mij dat de xk2 als inruil toch wel circa €500 mag opbrengen, moest ook bijzonder hard lachen toen iemand hem ongezien gratis wilde afvoeren.

Pepe
8 december 2015, 20:04
Dat heb je met een techniek -digitaal- dat nog in ontwikkeling is, bij het volgende model is het oud nieuws. Of je moet gaan hypen zoals dat mannetje dat hier een tijdje geleden rondhing met zijn eerste Boss DD3, klonk beter dan alles wat daarna kwam dus duurder.

Maar wat Plant zegt, gooi het op Marktplaats, hengeltje uit.

Plant
8 december 2015, 23:04
Waar ik me meer over verbaas is de terughoudendheid tov enkele jaren geleden.

Elektronica veroudert sneller dan een paar jaar geleden. Niet qua duurzaamheid - het zal best nog jaren meekunnen - maar men is er sneller op uitgekeken want het volgende model met meer features / betere geluiden / ... (vul maar in) is er ook allang en nog goedkoper ook.

Mitch
8 december 2015, 23:17
XK2 is na de opkomst van Nord Electro een treetje lager komen te staan, maar prima sound, ik heb er een paar maanden terug nog op gespeeld en daar kwam een lekkere Hammond sound uit hoor. Prima toetsenbord ook. Maar om 'm dan dan zo belachelijk slecht in te willen ruilen vind ik wel erg flauw van een winkel. Ja oké, particulier en winkel mag je niet vergelijken maar kom op zeg. Hier vind iedere winkel met een béétje toetsen-afzetmarkt een klant voor.
Exacte tweedehandswaarde kan ik je niet aan helpen, ik houd die markt niet erg in de gaten.

marco v
8 december 2015, 23:38
Ik volg de technische ontwikkelingen niet zo, ben gitarist(op mijn manier) en techniek beperkt zich tot mijn iPad... De xk1 zie ik 2dehands te koop staan voor €1200, de xk3 nieuw voor €2750
Om hem dan af te willen voeren voor nop vind ik toch eigenlijk wel beledigend. Ik zal daar ook nooit meer iets kopen, nee niet eens een pakje snaren, laat staan mijn nieuwe gitaar. Ik heb geen haast hem weg te doen, hej het is een Hammond, maar ik had wel iets meer enthousiasme verwacht. Is de inruilmarkt bij de grossiers nu zo laag dat je ze haast moet smeken om spullen in te nemen? 1 voordeel, mijn nichtje van 7 vind het wel een tof ding.

Pter
8 december 2015, 23:52
Er wordt een 2ehandse aangeboden bij muziekhuisdacapo a 750 euro (leeftijd is niet vermeld). Op het synthforum stond er een te koop in het begin van dit jaar voor 900 euro en is gezakt naar 700 euro, dan heb je globaal wat richtprijzen. Gratis afvoeren naar mijn adres mag natuurlijk ook, maar ik zou hem ook eerst op marktplaats zetten en geduldig wezen. Er zijn volgens mij nog genoeg liefhebbers van de Hammond sound en anders gewoon aan je nichtje geven.

marco v
9 december 2015, 00:09
Dankjewel voor de info, top! De mijne is zgan met volumepedaal en Reverb switch, maar goed, ondanks dat dit de prijs wat op zou schroeven denk ik dat ik hem voorlopig laat staan, tenzij mijn vaste toko uit Roosendaal hem wil inruilen, nog geen terugkoppeling gehad. Mijn nichtje is er ondertussen handiger in dan ik...

wietse
9 december 2015, 08:35
gooi hem anders op catawiki daar zitten alle mafketels, zie daar geregeld spul 2ehands weggaan voor meer dan de nieuwprijs.
let wel een bod is bindend zowel voor verkoper als koper net als bij ebay dus minimum prijs instellen.

MikeD
9 december 2015, 10:31
d'r staat er ook een voor 1195 geadverteerd.
http://www.sonora.nl/winkel/hammond/hammond-xk-2-occasion/

ze schijnen (...) de toonwielsound te emuleren en daar zou toch genoeg belangstelling voor bestaan met al die revival bands vandaag de dag.

telecastermaster
9 december 2015, 14:16
Elektronica veroudert sneller dan een paar jaar geleden.

Nou, volgens mij verouderd electronica nog net zo snel als vroeger. Het tempo van veroudering wordt nl bepaalt door de Wet van Moore; en dat tempo is nog steeds constant.
http://www.nu.nl/weekend/4032573/wet-van-moore-klopt-50-jaar-nog-steeds-computers-worden-sneller.html (http://www.nu.nl/weekend/4032573/wet-van-moore-klopt-50-jaar-nog-steeds-computers-worden-sneller.html)

Maar idd, meestal slechte investering.

Tupelo
9 december 2015, 15:53
gooi hem anders op catawiki daar zitten alle mafketels, zie daar geregeld spul 2ehands weggaan voor meer dan de nieuwprijs.
let wel een bod is bindend zowel voor verkoper als koper net als bij ebay dus minimum prijs instellen.
Word.
Abnormaal dat catawiki, lijkt wel een soort gok- of veilingverslaving, alsof verslaafde internetbieders zich daar verzamelen.
Je ziet daar Behringer gaan voor bijna tweemaal de nieuwwaarde, alsof het obscuur boutiquespul is.
Of die lui zitten de boel zelf wat op te drijven ofzo, want zo een Terence Holmes zijn gitaren, tja, daar wordt dan weer alleszins redelijk en beneden maat op geboden. :D

munkie
12 december 2015, 15:19
De wereld is idd veranderd, de meeste winkels zijn niet meer zo happig op inruil. Is allemaal verhuisd naar MP,Ebay etc. In de meeste winkels hangt alleen nog maar nieuwe voorraad, vind ik soms wel jammer. Ik houd nu eenmaal van oude meuk.