PDA

View Full Version : Gison: Les Paul of SG ?



arno
20 juli 2003, 20:41
Ik ben van plan een gibson les paul(studio) of een sg(standard) aan te schaffen, maar ik kan niet goed kiezen.

Welke raden jullie me aan? Kwa prijs maakt het niet zo heel veel uit.

SiNiSTRaL
20 juli 2003, 20:42
LP
Al is een standard wel beter dan een studio...

MarshallSG
20 juli 2003, 20:47
Wat voor een muziek wil je gaan spelen? Ze klinken toch wel allebij anders. Ik prefereer zelf de SG is gewoon iets scheller.

guitar
20 juli 2003, 20:48
Als je het beste hout en hardware wilt hebben de Sg standard.
Als je de looks en feel van een LP wilt hebben, dan de LP Studio.
Zelf zou ik voor de SG gaan, ben zelf meer een strat-man, en de
SG is een soort strat van Gibson. Ligt er dus aan wat je gewend bent.

arno
20 juli 2003, 20:51
Ik speel graag AC/DC, vandaar de SG, maar ik wil ook nog wel eens wat anders spelen zoals metallica, sum 41 en iron maiden.

En ik weet niet of de SG wel geschikt is voor bijvoorbeeld metallica.

guitar
20 juli 2003, 20:55
De SG is de ultieme rag-gitaar. Beter zelfs dan de LP IMO die meer richting blues-rock neigt. Hiermee bedoel ik dat ie dus net zo goed, mss zelfs beter, het Metallica geluid kan benaderen. Je moet dan natuurlijk wel de juiste amp hebben. :roll:

MarshallSG
20 juli 2003, 20:58
Dan zou ik voor de SG gaan. Bij de SG kan je ook makkelijker bij de hoge noten komen voor solos.

arno
20 juli 2003, 21:00
dan weet ik denk ik genoeg. Mijn voorkeur ging toch al uit naar de SG. Ik heb een Marshall G215R dus ik denk dat dat wel goed zit.

SiNiSTRaL
20 juli 2003, 21:15
of je bes[eelt ze gewoon allebei, ze hebben ze beiden wel bij feedback r'dam

Neals
20 juli 2003, 21:33
of je bes[eelt ze gewoon allebei, ze hebben ze beiden wel bij feedback r'dam

Of je koopt ze beide, GAS heet zoiets

Negative K3 fan
20 juli 2003, 21:40
SG denkik, al zijn sommige studio's ook heel mooi, van die wijn rode met gouden hw etc.

MarshallSG
20 juli 2003, 21:50
Ja die wijn rode is heel erg mooi. Maar dan toch nog liever de custom die is nog mooier.

Negative K3 fan
20 juli 2003, 21:51
maar ook een paar keer zo duur.

gerrekat
20 juli 2003, 22:03
SG, de studio is geen echte LP, een hele goedkope uitvoering!

Ik zou een LP custom graag willen hebben, maar die andere modellen vinnik minder.

SG's zijn echt mooi IMO, maar de special is ook weer minder, een standaard is echt vet!

Die nieuwe Faded serie is wel aardig voor weinig geld!

Baker
21 juli 2003, 20:49
[quote="gerrekat"]SG, de studio is geen echte LP, een hele goedkope uitvoering!
/quote]

Dit is echt regelrechte onzin.
De studio is geen nep les paul ofzo. Hij is alleen wat uitgekleed, zeg maar soberder om hem betaalbaar te maken. Maar verder is het gewoon een kwaliteitsgitaar. Ik kan je verzekeren dat een Studio een echte les paul is met les paul geluid en les paul feel. De standard klinkt gewoon NOG mooier, NOG mooier afgewerkt en is dus NOG duurder. En dan d'r bij
1300 Euro, noem dat maar HEEL goedkoop. Je koopt daar 2 fenders voor.

Voor wat betreft de vraag SG of Studio. 't is maar waar je van houd. Je kunt best wel metallica spelen hoor op een SG. Zo nauw komt dat niet. Het zijn wel heel erg verschillende gitaren kwa feel, looks en bespeelbaarheid. Persoonlijk vind ik de SG heel makkelijk bespeelbaar. Ik zou toch voor de SG gaan. Al was het alleen al omdat iedereen op een les paul (kopie ) speelt. Een SG zie je toch wat minder.

Bigfoot414
21 juli 2003, 20:58
Persoonlijk vind ik de SG mooier, vanwege de uitstraling denk ik.
Kwa geluid vind ik het een beetje klinken als een opgevoerde strat, een LP en een tele door elkaar.

Wilson
21 juli 2003, 21:01
1300 Euro, noem dat maar HEEL goedkoop. Je koopt daar 2 fenders voor.


nou, dan wil ik weleens weten waar je die fenders zo goedkoop kan krijgen!!! bij MP kost een standard american strat 1075. Tenzij jij het over mex-en hebt, maar die moet je niet vergelijken met gibsons

Baker
21 juli 2003, 21:13
1300 Euro, noem dat maar HEEL goedkoop. Je koopt daar 2 fenders voor.


nou, dan wil ik weleens weten waar je die fenders zo goedkoop kan krijgen!!! bij MP kost een standard american strat 1075. Tenzij jij het over mex-en hebt, maar die moet je niet vergelijken met gibsons

Nou ja,
Bij wijze van spreken dan.

Je hebt gelijk, nu doe ik de fender owners tekort. Ik had het idd over mex-en.

Wilson
21 juli 2003, 21:21
nouja ik ben geen fender bezitter, maar ik wil er wel heel graag een, naast mn epiphone lespaultje

green_day
24 juli 2003, 22:39
1300 Euro, noem dat maar HEEL goedkoop. Je koopt daar 2 fenders voor.


nou, dan wil ik weleens weten waar je die fenders zo goedkoop kan krijgen!!! bij MP kost een standard american strat 1075. Tenzij jij het over mex-en hebt, maar die moet je niet vergelijken met gibsons

kun je USA fenders dan wel met gibsons vergelijken? geloof het niet

AntY
25 juli 2003, 00:08
Al was het alleen al omdat iedereen op een les paul (kopie ) speelt. Een SG zie je toch wat minder.

Dus eigenlijk zeg je: ik speel niet graag op gitaren die anderen al hebben. ik trek me eigen stijl!

en daarna koop je een gitaar, waarbij je je keuze (mede) laat bepalen door wat anderen al hebben.

als je zo graag authentiek wil zijn, koop dan wat je ZELF graag wilt hebben, en niet wat anderen niet hebben. dat is eigenlijk nep-origineel.