PDA

View Full Version : multi effect proccessor voor akoestisch gitaar



danielw
7 december 2015, 19:38
hallo,

ik ben al een tijd op zoek naar een multi effect proccessor voor mijn akoestiche gitaar.
ik speel op een taylor 314ce en een aer domino2a.
das op zich een heel mooie set maar ik mis variatie.
nu heb ik zitten zoeken op line6 hp500x en de tc electronic nova.
maar er is zo veel en er kan zo veel mee dat ik erin verzuip haha
heeft iemand tips of heeft iemand iets wat ik miss mag komen uitproberen?

bij voorbaat dank en de groetjes daniel

Joost de Ruig
7 december 2015, 19:45
Naar welke effecten ben je allemaal op zoek? Akoestisch werk ik zelf eigenlijk alleen met een beetje chorus, galm en delay.

Voor €115 heb je de Zoom Multi Stomp MS-70 CDR.

telecastermaster
7 december 2015, 20:59
Die Line 6 is een effectsprocessor voor de electrische gitaar. Natuurlijk zijn diverse effecten ook wel bruikbaar voor een akoestische gitaar, maar je kunt misschien ook gelijk kijken naar een processor voor de akoestische gitaar. Die hebben niet alleen effecten voor een akoestische gitaar maar modelllen ook verschillende microfoons.

Bijvoorbeeld deze:
http://www.bax-shop.nl/effect-voor-akoestische-gitaar/zoom-a3-voorversterker-en-effectpedaal-voor-akoestische-gitaar.html

Verder heb ik veel goede reviews gelezen over de Yamaha AG stomp. Inmiddels al uit productie maar misschien aantrekkelijk op de tweede3hands markt.
http://usa.yamaha.com/products/musical-instruments/guitars-basses/amps/ag_stomp/

danielw
7 december 2015, 22:59
bedankt voor de reacties.

ik zoek delay, chorus, reverb, pitch, overdrive enz. ik wil als normale pedalen makkelijk kunnen combineren.
alleen wil ik niet met een berg pedalen gaan lopen slepen, een effectenbak ljikt me dat de beste keuze.
maar de normale zijn bijna alleen voor electrisch. iemand zei mij dat de tc nova een goede keuze zou zijn maar ik zie dat er oo de tc g natural is.
die laatste is specefiek voor akoestische gitaren maar de keuze lijkt me wat beperkt. daarin lijkt de nova wat uitgebreider.

purplejohn
7 december 2015, 23:13
Ik heb zelf de Boss AD-8 en ben er altijd heel erg tevreden mee geweest. Hij is alleen vrij prijzig en uit de collectie dus nog moeilijk verkrijgbaar.