PDA

View Full Version : Powerbank EHX



TheWildYouth
6 december 2015, 19:18
Hallo allemaal

ik ben begonnen met het samenstellen van een eigen pedalboard. Als powerbank heb ik hievoor heel cheap een harley benton gekocht. https://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm

Nu wil ik hierop mijn EHX small Clone en EHX Big Muff op aansluiten maar ik krijg dit niet voor elkaar met het bijgeleverde kabeltje (adapter cable with 1/8" mini phone plug (1:1), plug-to-socket, length 35 cm, to supply one effects pedal.). Hij krijgt een seconde voeding (lampje springt aan en gaat weer uit) en daarna is hij niet aan te krijgen. Heeft iemand enig idee wat er mis gaat? gebruik ik het verkeerde kabeltje? En hoe kan ik dit oplossen zodat deze twee ook hun voeding krijgen via de powerbank ipv 9v batterijen?

overigens de powerbank zelf werkt wel voor mijn fender delay en mijn Boss TU3

Dirk_Hendrik
6 december 2015, 19:45
Heb je ook andere pedalen aangesloten zitten als het niet wil werken? En zo ja, als maar je 1 pedaal op je supply aansluit via dat verloopje, doet hij het dan wel?

Koni05
6 december 2015, 19:51
Vreemd. Ik heb de Harley Benton Powerplant Junior, heb daar een EHX Bass Big Muff, een Small Stone, POG, Korg Tuner en Bad Horsie 2 wah op aangesloten en dat functioneert prima.

Nou dacht ik wel dat de junior geïsoleerde uitgangen heeft en de normale powerplant niet. Misschien dat dat invloed heeft?

TheWildYouth
6 december 2015, 19:52
Ja ik heb mijn delay en tuner aangesloten en die werken allebei wel prima. De big muff krijgt helemaal geen voeding en de small clone een seconde, lampje aan, en daar na valt dat weer weg. Misschien gebruik ik de verkeerde kabel?

Dirk_Hendrik
6 december 2015, 22:05
Beter lezen ;)
Ik wil weten of je EHX voeding met verloopje de niet werkende pedalen wél voedt als je ze alléén aansluit. Dus alléén voeding met je smallclone of alléén voeding met je muff.

Wat ik met grote vrezen vrees is dat de verloopjes de center negative 2.1mm plugjes van de voeding op de min van de 3.5mm plugjes zetten (ja, da's een puzzelzin :makeup:). terwijl die pedalen daar een + willen zien.

En dat je als alle pedalen zijn aangesloten een mooie kortsluiting hebt gemaakt.