PDA

View Full Version : London city spitfire mk 2



mattihafler
6 december 2015, 13:05
Hey hallo,

De London city spitfire mk 2.
Deze zou kwalitatief beter zijn dan de mk1.

Ik heb er 1 op t oog uit 2011/2012.

Is dit dan weer een mindere versie dan de wat oudere versies? Waar ligt die grens (qua jaartal )

macwilliams
6 december 2015, 13:14
De meningen zijn verdeeld.

mattihafler
6 december 2015, 15:38
De meningen zijn verdeeld.

En hoe luiden deze meningen?

nusti
6 december 2015, 22:39
een hoop mensen zijn/waren lyrisch over deze gitaren. Maar imo is het hetzelfde verhaal als elk budgetmodel. Het kan een retegoede gitaar zijn of broddelwerk en over het algemeen is de electronica ruk.
Ik heb er zelf een gehad en vond het geen fijne gitaar.

Ruud313
7 december 2015, 09:31
Staat me bij dat de oudere MKII's het beste worden geacht. Ik heb er een gehad en vond het een prima gitaar. De hals was wel erg dun en dat was de reden om hem weg te doen. De bouwkwaliteit was verder wel echt uitstekend, maar als ik hem had gehouden, waren er denk ik andere pick-ups in gegaan. Als jij er echter eentje vindt die je goed vindt klinken en die fijn speelt, zou ik hem gewoon kopen.

Edit: bij welk jaar het breekpunt ligt tussen de 'oude' en 'nieuwe' MKII's weet ik helaas niet.

budje
7 december 2015, 10:08
Gewoon gaan testen en je eigen mening vormen: ik had een comet, het was zeker geen echte van duizend euro, maar in zijn prijsklasse denk ik wel de beste keuze. Ging ook niet weg vanwege zijn kwaliteit, maar ik had veel te veel gitaren :)

mattihafler
7 december 2015, 10:21
Het stukje van zelf gaan testen begrijp, en is inderdaad de beste methode.
Maar de 2 die ik op het oog heb (beide mk2, 1 oude serie 1 nieuwere serie) liggen redelijk uit elkaar.
Aangezien de aanschafwaarde vrij laag is, weet ik niet of ik het er wel voor over heb om zoveel km's af te leggen.

Ik denk dat ik voor 'safe' ga en de 'oude' spitfire op de kop tik. Zeker aangezien ik die voor dezelfde prijs kan krijgen als de nieuwere versie.

Zo'n comet heb ik ook gehad...had ik ook nooit weg moeten doen...mooie bareknuckle in de brug gezet toen... zonde!
Wellicht dat ik die ook ooit nog weer in de collectie opneem.

zjanke
7 december 2015, 10:57
Ik heb nog steeds een Comet mkI en had destijds de keuze uit een aantal nieuwe exemplaren bij Guitarking in Boekel (dus allemaal prima afgesteld). Butterscotch was niet mijn eerste keuze kleur, maar dat was nou net het lekkerst spelende exemplaar.

moraal van het verhaal: Lekker gitaartje, maar toch exemplarisch behoorlijke verschillen, dus testen... (of het risico lopen dat je hem binnenkort weer gaat verkopen voor hetzelfde geld omdat deze het toch net niet was)

marter544
7 december 2015, 11:14
Heb ook zo'n ding.. heb er toen 10 uitgeprobeerd, en daar de beste van meegenomen. Fijne gitaar, jaren plezier van gehad! Heb nu een Mex std strat, gekozen uit een stuk of 20 strats bij musik produktiv, en dan blijft de London City echt wel aan de muur hangen. Het zijn prima gitaren, maar verwacht geen wonderen. Het enige dat aan de LC beter was dan aan de Fender, waren de elementen. Die zijn van de std. Mex strats echt vrij beroerd.

Wel komisch, ik heb toen samen met een maatje de halve middag Strats geprobeerd, budget was 900 euro maar we hebben ook enkele US strats geprobeerd; we waren beide van mening dat de babyblauwe HSS Strat (die nu hier staat), beter en resoneerde klonk dan 90% van de andere (duurdere) strats. Tevens zijn we onder alle varianten, ook de mex, compleet dode planken tegen gekomen.

Gitaren zijn exemplarisch verschillend, de kwaliteitsspectra van de verschillende merken overlappen, maar de mediaan ligt echt niet gelijk.

mattihafler
7 december 2015, 19:37
Blijft altijd een gok als je het niet zelf test, dat sowieso.
Maar heb al eens een gitaar via ebay uit amerika gekocht 2dehands...was n prima ding.
En n Hagstrom uit Duitsland laten komen...daar speel ik nu nog steeds op.

Ik wil wat experimenten met single coils...speel al jaren alleen met humbuckers, het liefst met zoveel mogelijk distortion eroverheen.
Voor 1 van m'n bands merk ik dat ik het humbucker geluid soms te donker vind klinken en werken we steeds meer met wat rustigere, cleanere stukken.

Heb hier nu een LC Spitfire MK1 liggen van onze drummer :???: die speelt al best wel fijn vind ik.
Zeker aangezien het nogal in een experimentele fase is allemaal ga ik geen honderden euro's uitgeven.

De LC strat of Tele lijken me dan prima gitaren.
OF zou ik beter af zijn met bv een Yamaha 112?

dagrim1
8 december 2015, 14:07
Is het met deze (en andere, als bijvoorbeeld van Vintage) niet zo dat je idd hele goede gitaren voor het geld kunt hebben maar het allemaal minder zeker is ivm (gebrek aan) quality control?

Ik heb een Vintage V100 gitaar gehad welke echt prima was, heerlijk ding voor het geld. Hier en daar niet heel netjes afgewerkt, maar dat maakte me niet zo uit. Maar ik heb daar geluk mee gehad, heb hem redleijk blind gekocht en dat pakte goed uit, maar voor hetzelfde geld had ik een slechter afgewerkt model gehad.

Voordeel is dat je er geen buil aan zult vallen, die london city dingen raak je wel weer makkelijk kwijt volgens mij. Je kan hem dus proberen, is het niks verkoop je hem gewoon weer, hel... in het ergste geval maak je 10 of 20 euro verlies ofzo. Prima investering om weer even een andere gitaar in bezit te hebben gehad toch? ;)

tom1984
8 december 2015, 14:13
Ik heb een 2 staan die misschien wel weg mag. Deze is van 2000. Perfect in orde en afgesteld. Ik vind deze gitaren erg goed klinken! Altijd welkom om te testen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

mattihafler
8 december 2015, 17:06
Ik heb een 2 staan die misschien wel weg mag. Deze is van 2000. Perfect in orde en afgesteld. Ik vind deze gitaren erg goed klinken! Altijd welkom om te testen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ligt er een beetje aan..
Prijs?
Waar woon je?
Plaatje?
Mods?

:)

tom1984
8 december 2015, 20:13
Prijs geen idee, wat kosten die dingen 2dehands?

Ik woon in antwerpen

Compleet origineel

De rechtse:

http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/08/42ef2ed9ebb00286f87710738896e620.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

tom1984
8 december 2015, 20:14
Zou ik nog liegen! Fender pots de originele kraakten vorig jaar bij jaarlijks onderhoud.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mattihafler
8 december 2015, 22:45
Ik denk er eens goed over na...

De andere 2 gitaren die ik in de smiezen heb vraagt men 100€ voor.

tom1984
9 december 2015, 07:28
Hmmm voor 100 euro blijft hij nog wel 15 jaar staan denk ik 😁!


Sent from my iPhone using Tapatalk

almarvk
9 december 2015, 08:24
Is dat zo'n gouden logo variant? Heb er zelf laatst ook ééntje op de kop weten te tikken voor nog minder geld. Gewoon doen. Erg leuke gitaren voor het geld, maar natuurlijk verschilt het wel per versie. Ik zou t wel weten.

mattihafler
9 december 2015, 09:20
Hmmm voor 100 euro blijft hij nog wel 15 jaar staan denk ik 😁!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Snap ik! Bevestigd voor mij wel dat het n goeie deal is.
Dit weekend maar eens langs gaan denk ik :D

Is dat zo'n gouden logo variant? Heb er zelf laatst ook ééntje op de kop weten te tikken voor nog minder geld. Gewoon doen. Erg leuke gitaren voor het geld, maar natuurlijk verschilt het wel per versie. Ik zou t wel weten.
Ik ben overstag...;)

munkie
9 december 2015, 12:49
Mk1 of 2 geen idee. Maar ik heb een Comet Tele waar ik 25 optredens mee heb gedaan, no problemo. Ok wel GFS hums in SC formaat in gezet voor meer power. B52 Jazzbass, prima ding voor opnames, Ok weer met betere pups, SD Basslines. Ik heb wel eens een Spitfire strat beet gehad, gekijk klik, fijne gitaar. Ze doen op MP vanaf 100 euro, voor dat geld gewoon doen. Altijd beter dan Squier Affinity etc.

tom1984
9 december 2015, 13:05
Ik heb anders ook nog een ******** te koop staan .

mod-edit: hiervoor hebben we gitaarmarkt!

mattihafler
9 december 2015, 22:11
de hype betrof de comet niet de spitfire


btw zag een Blade strat op mp (is nie van mij) die zou ik zeker uitchecken
Comet is idd een toppertje, heb ik ook al eens gehad. Maar de spitfires wordt ook goed over gesproken.

Blade zal zeker n top gitaar zijn, maar dit word m'n 3e gitaar en is in 1e instantie vooral n probeersel.

Dus ik ga op korte termijn een mk2 uit 2009 ong. Op de kop zitten als het allemaal gaat lukken.

Bedankt iedereen voor het meedenken iig

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

mattihafler
11 december 2015, 22:36
There she is!

http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/11/954dc6ac578cf69987e200a52d497079.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

raabje
12 december 2015, 19:21
Mooi ding, zo te zien. Ik zie er nu ook een op MP staan, voor 250,-

Hoe zijn de frets? Ik had laatst een nieuwe Vintage V6 stratocaster gekocht, maar snel weer terug gestuurd, de frets waren te ruw, niet goed afgewerkt, en 1 fret korter dan de rest.

mattihafler
13 december 2015, 07:33
Mooi ding, zo te zien. Ik zie er nu ook een op MP staan, voor 250,-

Hoe zijn de frets? Ik had laatst een nieuwe Vintage V6 stratocaster gekocht, maar snel weer terug gestuurd, de frets waren te ruw, niet goed afgewerkt, en 1 fret korter dan de rest.
Dat lijkt dezelfde te zijn als ik heb.
Ik vind de frets prima. Heb er niet enorm nauwkeurig naar gekeken..maar het speelt goed en dat is uiteindelijk voor mij het belangrijkst.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk