PDA

View Full Version : Ruilen jc-120



mvdelden
6 december 2015, 08:59
Hallo,

Ik ben van plan om mijn jc-120 roland om te ruilen met een goeie buizencombo met distortion. De reden is omdat ik toch weer metal wil spelen en krijg dit niet voor elkaar met de jc-120.

Nu heb ik al een aanbod gekregen om deze te ruilen met een mesa nomad 45. Heeft er iemand ook ervaring hiermee. Alvast bedankt.

arjanb01
6 december 2015, 09:09
Zou ik meteen doen. De nomad is een veelzijdige amp waar je zeker metal klanken uit kunt halen. Ook matcht hij vanwege het goeie clean kanaal ook goed met pedalen.
Als je het met gesloten beurs kunt doen zou ik dat meteen doen!

Joost de Ruig
6 december 2015, 09:21
De Nomad is gewoon een goed buizencombo, die trouwens ook als losse top is gemaakt. Drie kanalen, waarvan je het 3de kanaal prima voor metal kan gebruiken. Op YouTube staan een aantal soundclips, maar die heb je wellicht al gezien/gehoord. Ik neem aan dat je het over de combo hebt en niet over de top. Je gaat in dat geval wel van 2x12 naar 1x12 wat een minder vol geluid betekend. De 45 Watt is genoeg om een stevige drumpartij bij te houden.

the sure thing
6 december 2015, 10:02
Doen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RB74
6 december 2015, 11:27
Los cabinet aansluiten kan altijd. Daarnaast is de Nomad ws beter hanteerbaar vergeleken met de JC? Doen, die ruil!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
6 december 2015, 14:39
Parrot: doen! Een Nomad 45 kan trouwens makkelijk over een drummer heen.

mvdelden
14 december 2015, 08:12
Hallo,

Toch niet gekozen voor de nomad 45, de geluiden die ik hiervan hoorden waren voor mij niet overtuigend.
Nu kreeg ik net een mail van iemand die wil ruilen met een Engl thunder 50, ik ben van plan om meer te neigen naar Doom metal (candlemass,type o etc)
Heeft iemand ervaring met deze versterker met kijk op het spelen in een band.

pasqual
14 december 2015, 22:14
Leuke versterker. Goed voor metal en welke rock dan ook! Veel herrie voor zo'n klein combootje. Maar je zal 'm toch zelf moeten horen!

arjanb01
15 december 2015, 06:53
Ik heb de Thunder al 5 jaar, gebruik hem veel voor gigs en met een gmajor in de loop kan ik alle kanten uit. Speel geen metal maar poprock en prima betrouwbaar en degelijk ding. En de oorspronkelijke buizen zitten er nog steeds in.

mvdelden
15 december 2015, 22:32
Ok ben benieuwd helaas nog geen reactie gehad.