PDA

View Full Version : Fender Bassbreaker



telerocker
5 december 2015, 19:32
Info over de nieuwe Bassbreakers op de Fender-site:

http://intl.fender.com/en-NL/features/there-are-no-words/

Nellyrocks
7 december 2015, 09:37
Fender kopieert een Marshall die ontworpen is naar een Fender. Apart.
Toch. Als het een beetje te betalen is, is het best interessant.

Ik vind ze niet overdreven mooi om te zien. Had een iets meer vintage look gehoopt. Dit hangt er een beetje tussenin.

Joost de Ruig
7 december 2015, 09:56
Ik vind ze niet overdreven mooi om te zien. Had een iets meer vintage look gehoopt. Dit hangt er een beetje tussenin.

Ik moet ze eigenlijk eerst zien in het echt, maar de looks vind ik er op het eerste gezicht niet echt uitspringen.

Gaan er ook amps uit het Fenderprogramma, of komen deze BassBreakers erbij?

telerocker
7 december 2015, 11:43
Ik vind ze ook niet hemelbestormend fraai. Een minpunt vooralsnog: geen reverb (oké dat kan) en dan ook geen fx-loop.

Volgens mij is Marshall begonnen de Fender Bassman te kopiëren/modificeren met de JTM45.

tmms
7 december 2015, 12:26
......Volgens mij is Marshall begonnen de Fender Bassman te kopiëren/modificeren met de JTM45.

Duidelijk, eenvoudig zonder overbodige toestanden, goed ontwerp. Marshall associeer ik met de 1959, JMP's en de JCM800, daarom wil ik eigenlijk wel een Engl Ritchie Blackmore:soinnocent:. Flauwekul, heb al een 100W EL34, met het oog op een renovatie geplunderd, maar binnenkort weer werkend:).

Nellyrocks
8 december 2015, 08:35
Duidelijk, eenvoudig zonder overbodige toestanden, goed ontwerp. Marshall associeer ik met de 1959, JMP's en de JCM800.

Ehhh JTM 45? Ik vind dit toch wel redelijk Bluesbreaker geďnspireerd.

tmms
8 december 2015, 16:29
Absoluut, de JTM45 is één van de mooiste versterkers die Marshall gemaakt heeft.