PDA

View Full Version : Bridge humbucker voor de strat



Aca Ilic
5 december 2015, 18:40
Hoi allemaal,

ik was aan het twijfelen of ik het in de juiste rubriek gepost heb, maar als het niet zo is , dan hoor ik het.

Enfin, ik ben van plan om brugpickup van mijn strat te vervangen voor een humbucker. Het hoeft geen single coil formaat te zijn, mag ook standard humbucker, maar....waar ik meer naar benieuwd ben is welke volgens jullie (ervaringen) een van de betere humbuckers is voor een alder body strat met rosewood neck . Het gaat om een coverband project, voornamelijk werk van Kings of Leon, Foo Fighters,U2, Lenny K., ACDC ,old '70 en '80 ies rock etc....
Het liefste iets met definitie ( dus niet overwound). Ik heb verschillende reacties over SL-59 single coil gehoord, waardoor ook mijn opmerking "het hoeft niet perse single coil formaat".
alvast bedankt voor alle suggesties
grtz
Alex

deefke666
5 december 2015, 19:02
Een humbucker die ik persoonlijk heel goed vind matchen met single coils is de Seymour duncan pearly gates.
https://www.youtube.com/watch?v=YqVxWDMzc7k

Joost de Ruig
5 december 2015, 19:09
Ik zou toch voor een HB in S formaat gaan. Dan hou je je gitaar origineel, maakt geen kosten voor het aanpassen van de cavity en slagplaat. Seymour Duncan heeft diverse humbuckers in singlecoil formaat.

Tupelo
5 december 2015, 19:12
Weet jij veel hoe zijn cavity eruit ziet ? ;)

Zelf een ST59 op mijn telecaster.
Niet onverdeeld enthousiast over.
Niet slecht, maar toch ook weer net niet.
Hotrailtje zo hier en daar vind ik wel lekker klinken, maar over het algemeen zou ik toch naar een full sized HB neigen.
Kweenie hoe een Pearly Gates het op een strat doet, en met single coils, maar ken 'm in een Ibanez Artist, en ja, wel lekkere HB om de muziek mee te spelen van de bands die jij noemt.

ateng
5 december 2015, 19:49
Hotrail vind ik iets te dus niks classic aan maar de Little 59' is wel lekker hoor.
Maar ik zou persoonlijk ook voor een HB size pick-up gaan zoals een PAF achtige pu en als het iets meer mag een Seymour Duncan JB of Dimarzio PAF Pro. De Pearly Gates zijn heel erg bijterig in het hoog dus daar moet je van houden.

telerocker
5 december 2015, 19:51
Ik heb een Bare Knuckle Crawler in mijn HSS-strat. Die is medium output, split mooi en doet al die stijlen die jij noemt. Hij is iets heter en middier dan een een BKP Mule, maar blijft mooi gearticuleerd. De Crawler heeft toch nog voldoende PAF-vibe en klinkt old school. Met deze pickup klinkt je strat nooit dun.

Een Suhr SSV(plus) is ook niet verkeerd voor een strat.

Rooker
5 december 2015, 21:58
Zelf speel ik een beetje hetzelfde genre als jij en ik ben ook verbonden aan de strat. Nu heb ik voor mijn rosewood hals een Dimarzio tone zone S. Deze bevalt me perfect! Heb hem ook ooit in een maple hals strat gehad maar daar vond ik hem niet goed tot zijn recht komen. Hij geeft echt serieuze humbucker tone maar toch blijft je strat in ere. Output is vrij hoog maar het valt nog te Matchen met de single coils. Helemaal omdat ik hem met mini switch splitbaar heb gemaakt. Ook dat gaat erg goed. Super element.

In mijn maple hals strat heb ik een Seymour Duncan JB. Heel anders maar ook erg goed. Wat minder geschikt voor Foo Fighters want klinkt wat meer classic rock. Zelf vind ik het een prachtige aanvulling want deze gitaar geeft weer een ander karakter. Mocht ik er maar 1 kiezen. 100% de tone zone. Veel veelzijdiger. Ik durf te zeggen dat deze niet te verslaan is als single size humbucker.

Aca Ilic
5 december 2015, 23:56
Thnx voor alle suggesties guys. Wat cavity betreft het is gewoon een AVRI strat dus sss configuratie. Ik zal me op zoektocht naar genoemde merken/modellen toeleggen en mocht iemand nog een andere idee hebben, gooit het gewoon op.
Pearly gates vond ik op fender van mijn vriend idd aan de bijterige kant, deze valt helaas al af.
Cheers
Alex

Erik de Perik
12 december 2015, 21:23
Ooit had ik op mijn swampash, birdseye, ebony ladida-strat 2 vintage sc's en een P90 bij de brug. Die laatste heb ik, wat wist ik toen....... na heftig freeswerk vervangen door een DiMarzio X2N. Voor heavy zaken uiterst geschikt, maar wel een echte humbucker. Destijds vervangen voor een echte Bill Lawrence L500 HB. Deze is sprankelend direct en past een stuk beter bij de sc's. Ook het tussenstandje is, zonder coilsplit, zeer te pruimen.

Da Vinci
13 december 2015, 09:14
Ik zit momenteel met dezelfde vraag en neig op dit moment erg naar de Seymore Duncan JB sh4. Check die ook eens op het web.

Aca Ilic
18 december 2015, 17:17
heey guys,

thnx voor reacties ,een ding weet ik op dit moment zeker , het wordt helaas toch cavity voor een humbucker frezen. Ik denk dat humbucker niet echt vervangen kan worden door stacked single coils, alles wat ik tot nu toe gezien /gehoord heb is "humbucker proberen te benaderen", maar op een of andere manier mis ik in geluid bepaalde fysieke aanwezigheid van echte humbucker.
Binnenkort ga ik wat eigen bevindingen/ervaringen hier op gooien, om eerlijk te zijn twee weken lang ben ik met mijn strat aan een soort Myth buster experiment bezig, mede door jullie suggesties, mede door mijn eigen visie. 2 singlecoils in humbucker formaat zijn het in iedere geval niet geworden door meerdere redenen , maar om een hele simpele reden te beginnen, stacked single coil heeft ook diepere cavity nodig, maar tonewise was het ook niet dat wat ik verwacht heb. Over een weekje ong. wat uitgebreider wat ik getest heb, en wat ik goed/slecht vond.
Ik denk dat ik na de feestdagen zo'n beetje uit ben ....
keep in touch

Brad
18 december 2015, 18:39
Wat dacht je van een PAF element , klinkt warm en helder tegelijk

telerocker
18 december 2015, 20:06
Wat dacht je van een PAF element , klinkt warm en helder tegelijk

En vaak te schel in een strat. Ik heb het geprobeerd. Voor een goede balans moet je imho iets hebben met meer midlaag, extra mids en wat ronder hoog.

Aca Ilic
18 december 2015, 20:32
zoals....?

pasqual
18 december 2015, 20:39
Al, ik heb hier een strat met een PAF erin ( geen Gibson maar Wilkinson ). Je zou 'm thuis eens kunnen uitproberen of het kan bevallen.
Laat maar even wat weten;)

Aca Ilic
18 december 2015, 22:19
Thnx Pasq,
Al had ik liever een suggestie van telerocker gehad, want ( aangezien ik het al aangegeven heb) mijn ervaring met humbuckers in strats en dan nog in brug positie gewoon zero is.
"Meer mids, rond hoog " uitgedrukt in model/merk evt is wat duidelijker
Cheers
Alex

pasqual
18 december 2015, 22:25
Je komt er maar op één manier achter: zelf proberen. Telerocker zal best gelijk hebben.....in zijn beleving! Misschien ervaar jij dat helemaal anders? Voor mij een kleine moeite, het is namelijk niet echt een wereldreis naar Sittard voor mij:seriousf:

Aca Ilic
18 december 2015, 22:37
weet ik amigo, ik laat je wat binnenkort weten

telerocker
19 december 2015, 02:03
Thnx Pasq,
Al had ik liever een suggestie van telerocker gehad, want ( aangezien ik het al aangegeven heb) mijn ervaring met humbuckers in strats en dan nog in brug positie gewoon zero is.
"Meer mids, rond hoog " uitgedrukt in model/merk evt is wat duidelijker
Cheers
Alex

Komen ze:

Bare Knuckle Crawler - heb ik zelf in mijn swampashstrat zitten, voldoende PAF-pedigree, dus enigszins old school, dikke mids, rond tophoog zonder dat ie saai wordt, solonotes in de hoge registers worden nooit dun, desondanks heeft hij genoeg topend, heeft ook een unieke growl met een dot gain, clean ook erg mooi, schoont prima op. Prima nootseparatie, ook met veel gain. Als ik hem split, krijg je een tele-esque sound. Lijkt op papier hot, maar dat valt wel mee. Ik heb een Mule (59 PAF-kopie) in een andere gitaar zitten en die twee ontlopen elkaar op het gehoor niet zo heel veel qua output.

Suhr DSV - meer mids, ronder tophoog, meer output dan de SSV

Amber Classic Hot: hotrodded PAF (wel prijzig, maar dat is Bare Knuckle ook een wel een beetje).

Seymour Duncan PATB-3 (Blues Saraceno). - misschien ook een 59 Custom Hybrid.

Aca Ilic
19 december 2015, 07:59
Heey tele,

thnx man. Mules heb ik in mijn Epi, ben ik erg content mee, maar in de strat wil ik toch iets anders. Crawlers heb ik eens gehoord, vond ze een beetje aan zwaardere kant, wel erg muzikale pickups maar meer geschikt voor wat zwaardere werk.
Je hebt wel een hele goeie genoemd, en dat is TB-16. Heb hier en daar goede dingen over gehoord, en is op dit moment een van de serieuze kandidaten.

ateng
19 december 2015, 09:32
Heb Seymour Duncan Jeff Beck in mijn '81 Tokai Silverstar en match heel goed met singlecoils en klinken niet schel... ook omdat ik 250K potmeters gebruik en geen 500 dus dat speelt ook een rol voor de tone.

Aca Ilic
19 december 2015, 09:45
Hi Ateng,
ja 250 k blijf ik gewoon gebruiken.
cheers
Alex

telerocker
19 december 2015, 11:39
Hi Ateng,
ja 250 k blijf ik gewoon gebruiken.
cheers
Alex

Hey Alex

Humbuckers klinken imo het beste met 500/550k pots. In mijn gitaar zit 500k voor de HB en 250k voor single coils. Alles mooi in balans.
Als je 250K blijft gebruiken, moet je in elk geval niet de Crawler nemen, anders hou je geen hoog over. Dan kun je ook meer richting vintage, zoiets als een Suhr SSV of SSV+. Een Mule zou ook best nog eens kunnen werken met 250k.

Grtz Frank

Joost de Ruig
19 december 2015, 11:54
IN HSS-configuraties worden ook wel 375k pots gebruikt als compromis. Ik meen dat Fender dat doet.

telerocker
19 december 2015, 12:31
IN HSS-configuraties worden ook wel 375k pots gebruikt als compromis. Ik meen dat Fender dat doet.

Het is idd een compromis. Je spectrum van je single coils verandert er ook door, ergo de uppermids en het hoog komen meer door.

Aca Ilic
19 december 2015, 16:52
Heey Tele,

bedankt voor reactie. Is er ergens ook nog een schema/layout voor wiring met een 500k pot voor de brug humbucker met opoffering van tweede tone pot op de strat?
grtz
Alex

Aca Ilic
20 december 2015, 10:11
ik denk dat ik deze schema toch zal moeten gebruiken
http://i65.tinypic.com/289if7a.png
enige wat ik niet kan vinden is hoe ik mijn treble bleed hier op kan toepassen. Net zoals op 250 k pot zoals standard bij strats gebeurt of...?
Mocht iemand nog een andere idee hebben, dan hoor ik het guys.
Ben nog aan het dubben over die single coil split switch

Malle Eppie
20 december 2015, 11:44
Je zou je humbucker kunnen splitten middels een mini switch a la David Gilmour. Daar is de switch 'verzonken' onder de slagplaat zodat enkel het bovenste stukje van de switch uit je slagplaat steekt. Gilmour gebruik het om zijn neck pu met zijn brug pu te schakelen. Heb het ook op de mijne en dat bevalt prima.

http://www.stratcat.biz/images/4035-toggle-l.jpg

http://www.stratcat.biz/images/4035-controls-04182014-l.jpg

http://www.stratcat.biz/images/4022-s.jpg

Aca Ilic
20 december 2015, 11:57
is ook een optie Eppie, waar is zo'n switch te vinden?Switch op zich is overal te vinden, ik bedoel meer die adapter zodat de switch net boven de slagplaat uitkomt
cheers
Alex

Malle Eppie
20 december 2015, 13:43
Ik geloof dat mijn gitaarbouwer 'm gewoon zelf heeft gebogen van een stukje plaatmateriaal. Kan je zelfs een beetje spelen met de hoogte/diepte van je mini switch.
Je zou de switch zelfs tussen beide tone-pots kunnen monteren als je dat een fijnere plek vindt.

telerocker
20 december 2015, 15:23
Je kunt bijvoorbeeld ook het Suhr wiring diagram volgen. Ff googelen. Dan heb je autosplit op de tweede stand (dus gesplitte humbucker plus middle single coil). Als je de gesplitte humbucker ook standalone wilt hebben, moet je toe naar push-pull of een mini-switch. Ik heb een push-pull op de toneknob.

Da Vinci
20 december 2015, 17:23
Ik zou idd gewoon een push/push schakelaar maken van ern tonepot. Veel makkelijker, je ziet er niks van en zo gebruik je je tonepot ook nog eens; -)

Aca Ilic
20 december 2015, 22:07
thnx guys,

weet iemand van jullie dan welke diagram is dan met Push/push schakeling.

cheers
Alex

telerocker
22 december 2015, 05:28
Ik heb zitten googelen, en kom verschillende schema's waarvan ik niet durf te garanderen dat die werken. Volgens mij is het een draadje van de humbucker naar de push-pull. Ik zou een gitaartech polsen. Of er moeten hier mensen rondneuzen die er meer verstand van hebben. Ik laat dat soort dingen ook aan anderen over. Liever een paar pegels extra en het werkt, dan zelf gaan zitten klooien.

Aca Ilic
23 december 2015, 17:50
guys even een vraag over de schema op pagina 3 van de topic: als ik het goed zie zijn condensator en weerstand in serie aan de lug van de middelste tonepot gesoldeerd, of zie ik het verkeerd..?

pasqual
23 december 2015, 22:28
http://i65.tinypic.com/289if7a.png

De condensator is gewoon vanaf het linkse ( bovenste ) contact naar massa ( bovenop de tonepot ) gesoldeerd en de weerstand van het middelste contact naar massa. Kan eigenlijk niet fout gaan. Dus niet serie t.o.v. elkaar.

TeleK
24 december 2015, 00:51
ik heb een Strat met N+M = 2x single coil: Texas Special en B= humbucker: SD SH4 Jeff Beck. En ik heb de HSS Suhr schakeling toegepast, ik wou er een link naar toe geven , maar zie dat Telerocker dat ook al gedaan heeft. Googlen op "Suhr HSS diagram". Werkt perfect!! Deze schakeling zit ook in Fender LoneStar Strat, maar die van Suhr heeft wat extra weerstanden er bij in waardoor e.e.a. nog beter werkt.

Aca Ilic
24 december 2015, 09:50
oh man i feel this is gonna be pain in the .ss .....
Suhr Hss diagram heb ik ook bekijken, maar als ik uiteindelijk mijn eigen persoonlijke voorkeur ga volgen, dan zal het dit worden:
Volume neck/midden 250k, Master tone?, Volume Brug/midden 500 k?.
Het wordt standard 5 way schakeling - neck, neck/midden, midden, midden/brug, brug. Er komt geen geen coil split, geen parallel/series gedoe, er komt wel treble bleed op beide volume pots.
Waar ik nog over aan het dubben ben ( buiten hoe de schema eruit zou moeten zien ) is het volgende:
- gaat de 500k pot brug/midden positie niet nadelig beinvloeden?
- welke pot voor de master tone gebruiken - 250k of 500k?
- wat voor de waarde van de caps ik op master tone pot zou moeten toepassen?
cheers
Alex

Aca Ilic
31 december 2015, 19:12
Heey folks,

hier is de resultaat van afgelopen maand HSS experiment, en "waarom dit wel en waarom dit niet" uitleg.
Om te beginnen ben ik van het makkelijkste optie uit gegaan: humbuckers in single coil formaat. Naar jullie adviezen luisterend heb ik verschillende uitgeprobeerd, in dit geval was de keuze op SD JB en "59 little humbuckers gevallen.
De reden nummer 1 waarom ik van single coil sized concept af ben gestapt was dit:

http://i68.tinypic.com/1675ppc.jpg

Juist,....daar was ik al meteen al bang voor, de spacing van single coil sized humbuckers. Hoge E en B snaar hebben hier toch ( vond ik persoonlijk) een beetje probleem mee, vooral tijdens het benden van de snaren. Eerste had ik JB, daarna dacht ik om toch probleem helemaal uit te sluiten ook '59 Little te uitproberen. Toch hebben ze allebei dezelfde probleem, en ik kan me best indenken dat er mensen zijn die zoiets van hebben "dat beeld je je alleen maar in...", maar hier kom ik nog op terug.

De reden nummer 2 waarom ik van concept humbucker als single size coil af ben gestapt is dat de cavity niet diep genoeg is. Diepte van mijn AVRI SSS configuratie is rond 16mm, single coil sized humbuckers zijn hoger omdat ze stacked zijn. Dit betekent dat je de pickup niet helemaal naar beneden naar jouw gewenste smaak kunt indraaien. Enige oplossing is cavity dieper maken wat me naar optie twee brengt en dat is brug cavity dieper uitfrezen, maar dan kun je net zo goed naar laatste optie zoals ik overstappen (en dan is maar een optie over) en dat is toch meteen een bredere cavity voor een traditionele humbucker uitfrezen.

Na jullie suggesties en wat research hier en daar, ben ik op TB-16 van Seymour Duncan uitgekomen, en daar was mijn keuze op gevallen om volgende redenen: volgens de meesten zou deze heel goed met strat matchen, maar toch is dit niet de eerste keuze van de meeste gitaristen om deze humbucker in brug positie te plaatsen. Soundwise frequentie spectrum zou heel goed in strat configuratie passen, en dat was uiteindelijk de doorslaggevende reden.
Enfin, gisteren aan frezen begonnen, 1 uur later was pickup geinstalleerd ( slagplaat moest ook in brugpositie aangepast worden :-? aangezien humbucker niet doorheen kwam, dus dremel moest ook aan te pas komen).

http://i63.tinypic.com/2vxitkz.jpg

http://i66.tinypic.com/vcvrdg.jpg

Brug+mid tone pot is 500K geworden, Neck tone pot is 250K gebleven, en Volume pot is ook 250K gebleven (incl. treble bleed mod).
Geen singlecoil split, geen poespas, gewoon recht toe recht aan wiring. Nu is natuurlijk de vraag hoe is de positie 2 ( bridge+mid ) aangezien er geen coil split aanwezig is. Gewoon goed, erg mooi bruikbaar clean geluid. Voor de brug positie is TB -16 een erg goed klinkend pickup. Met overdrive en distortion klinkt ie niet te, gewoon goede tonale balans en een mooie solo geluid.
Om nou zoals beloofd terug op te komen "f spacing vs non f spacing keuze"... Verschil is toch duidelijk . Bij de humbucker heb ik niet dezelfde probleem zoals bij single coil sized hummies ervaren, maar dat kan ook aan constructie van hummie liggen.
Mijn persoonlijke mening is dat single coil sized humbucker concept aardig geslaagd is voor mensen die niet aan hun strat willen sleutelen, en die f spacing issue geen probleem vinden en zo nauw nemen.
Waarom aardig..? Eerlijk gezegd, kan een humbucker door een single coil sized surrogaat niet echt vervangen worden . Er is bepaalde fysieke "geluids aanwezigheid" die ik bij SD JB en '59 gemist heb, maar dat is weer mijn persoonlijke mening.
Dit is voor de tweede keer in mijn leven dat ik dit met single coils geprobeerd heb om "dikkere" brug geluid in een strat te krijgen. Eerste keer bij mijn EC strat met midrange booster, maar dat was het ook net niet.
Bottom line, voor humbucker geluid moet je gewoon een humbucker hebben. Dat mijn AVRI strat niet meer "origineel" is,....tja....jammer joh zou dhr. Ekdom zeggen.

hele fijne jaarwisseling en een mooi muzikaal 2016 aan iedereen toegewenst

cheers
Alex

D3nnis
31 december 2015, 19:18
Mooi verslag!

Lees ik het nu goed dat je door de stringspacing die een beetje "off" is, bij benden van de B en E, de toon hoort wegvallen of zo? Had ik nooit gedacht, zeker in brugpositie niet.

Om wat meer helderheid uit je humbucker te halen, schiet het toch veel meer op om je volumepot 500k te maken ipv de tonepot? Toch?
Maar misschien was het niet nodig, dat kan natuurlijk ook.

Aca Ilic
31 december 2015, 20:02
Heey D,
ik heb idd gevoel gehad dat ie niet echt mooi geluid draagt zoals bij echte humbucker. Vergeet niet het is een strat, en is op zich al niet gemaakt voor hummies.
Verder is humbucker clean genoeg, 500k volume heeft niet echt zo veel zin, mits je je single coils nog brighter wil laten klinken. Met treble bleed blijft ie mooi clean hoe ver dat je volume ook terug draait.

telerocker
1 januari 2016, 05:43
Gefeli, ziet er goed uit zo. Nog een beetje spelen met de hoogte om de sweet spot te vinden, maar misschien heb je al zittten tweaken.

Aca Ilic
1 januari 2016, 11:27
Thnx tele,
Het is al idd gebeurd. Ik doe meestal bij installeren van nieuwe pickups een half uurtje uitbesteden aan goede afstelling ivm stringpull en juiste balans van de pooltjes vinden. Hier was ik snel klaar mee, pickup klinkt gewoon goed.
Ook bedankt voor tip mbt custom Hybrid, heb geen spijt so far :-))

macwilliams
1 januari 2016, 11:53
Bottom line, voor humbucker geluid moet je gewoon een humbucker hebben.
Bro,
Steeds lag het op m'n lippen om dit te posten maar F...it beter niet want ieder z'n eigen mening gebaseerd op ervaring!
Helaas kan ik nu niet zeggen "I told you so" ;)

Aca Ilic
1 januari 2016, 13:19
Thnx Willem,

ik snap jouw reactie als als fervente Gibson gebruiker ;-). Ik wou toch in het kader van mijn "myth buster" project (voordat ik uberhaupt wat zomaar ging roepen), toch zelf ondervinden wat in mijn geval althans de beste optie is.
Het blijft uiteindelijk smaak kwestie, en dat eentje humbuckers beter of minder tov stacked single coils vindt klinken. Vaak is het ook persoonlijke keuze, of dat mensen geen zin in hebben om strat aan te passen.
Ik zie het als een plus punt, want in het geval dat je plank ooit eens wil verkopen,heb je de kans dat er toch iemand aan waait die brug humbucker wil hebben, of eentje wil installeren.
Als het ook nog eens goed gedaan is , dan is het alleen maar mooi meegenomen.
Ik had vanaf het begin een beetje voorgevoel dat traditionele humbucker voor mij de beste oplossing zou kunnen zijn . Nu weet ik het zeker.

D3nnis
1 januari 2016, 17:33
Heey D,
ik heb idd gevoel gehad dat ie niet echt mooi geluid draagt zoals bij echte humbucker.

Aha, ok.
Ik dacht dat je schreef dat er iets niet klopte in het geluid vanwege de stringspacing, maar het is dus puur vanwege het sc-sized humbucker gebeuren.
Op zich logisch, die spoelen zitten dichter bij elkaar dan bij een fullsize hummie, dus kan bijna niet hetzelfde zijn.

Aca Ilic
1 januari 2016, 18:57
Yep D, precies
Daar ben ik ook nu achter gekomen. Ik was ook van plan om een blanke slagplaat in de brug positie uit te frezen parallel met neck en middle single coil om te kijken hoe dit zou werken ( en sowieso omdat ik deze oplossing nergens nog gezien heb), maar vond uiteindelijk een beetje te veel werk, en eerlijk gezegd de mal van mijn sss configuratie ben ik kwijtgeraakt, en ik zou even goed cavity breder moeten maken,dus daar hield het in principe op. Denk dat het ook erg raar zou uitzien sss slagplaat met alle 3 pickups in dezelfde richting wijzend.

telerocker
1 januari 2016, 19:03
Thnx tele,
Het is al idd gebeurd. Ik doe meestal bij installeren van nieuwe pickups een half uurtje uitbesteden aan goede afstelling ivm stringpull en juiste balans van de pooltjes vinden. Hier was ik snel klaar mee, pickup klinkt gewoon goed.
Ook bedankt voor tip mbt custom Hybrid, heb geen spijt so far :-))

You're welcome! Het is altijd een gok met suggesties. Wat ik lekker vind klinken, hoeft niet per se de kers op de cake te zijn voor iemand anders. Ik ben blij dat de keuze voor de Custom Hybrid goed heeft uitgepakt.