PDA

View Full Version : HNGD Eastman T486B



blademan
5 december 2015, 12:13
sinds vorige week weer eens een nieuwe gitaar rijker. Ik heb er 2 andere voor verkocht om ruimte te maken, maar dat was het zeker waard. Deze Eastman T486B is echt een pracht ding. Super afgewerkt, mooi hout, ebben toets en fijne heldere Phat Cats van Seymour Duncan, lekkere p90s met een mooie bite en voldoende output. Ze zijn krachtiger dan de Kent Armstrongs die in mn T386 zitten. Al met al een mooie volle klank. Ik vind de hals erg fijn spelen, mooi vlak en ruim, niet te dik, hij lijkt iets dikker dan die op de T386, maar dat is wellicht maar een fractie.
Eastman gitaren zijn zeer de moeite waard.

http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/2015-11-30%2021.22.54_zpsntjup4v0.jpg

Joost de Ruig
5 december 2015, 12:36
Coole plank hoor! Ik heb er in mijn zoektocht naar een 355-kopie ook naar gekeken, maar de benodigde pecunia ontbraken. Ik had vroeger een Gibson 330 uit 1965 met bigsby en P90's en bewaar daar ook mooie herinneringen aan. Veel plezier ermee.

Hotpepper01
5 december 2015, 13:06
Ziet er zeker heel mooi uit. Lijkt op een 335 maar ook op een 345 door die inlays. Fraai afgewerkt met de binding, de breed afgeschuinde slagplaat en de dubbele parallellogram inlays. En dan ook nog eens met P90s er in. Wat wil een mens nog meer in een gitaar. Heb je geen last van de toggle zo dicht bij de volumeknop. Anyway, heel fraai en veel plezier er mee gewenst.

blademan
5 december 2015, 13:13
Ziet er zeker heel mooi uit. Lijkt op een 335 maar ook op een 345 door die inlays. Fraai afgewerkt met de binding, de breed afgeschuinde slagplaat en de dubbele parallellogram inlays. En dan ook nog eens met P90s er in. Wat wil een mens nog meer in een gitaar. Heb je geen last van de toggle zo dicht bij de volumeknop. Anyway, heel fraai en veel plezier er mee gewenst.

Nee, ik heb geen last van de toggle en volumeknop zo dicht bij elkaar. FF wennen aan de Bigsby die daar evt overheen hangt, maar das een kwestie van wennen. Het enige is dat de brugzadelschroefjes (?) een beetje meeratelen af en toe, maar daar heeft Chris Teerlink wel een oplossing voor met wat rubberen buisjes (heeft ie ook zo opgelost bij de T386).
Idd een erg fijne gitaar waar ik erg blij mee ben.

telerocker
5 december 2015, 14:55
Mooie aanwinst, gefeli! Die Bigsby is even wennen, ik had er in het begin ook ruzie mee op een Yam. SA503TVL.

Stillborn
5 december 2015, 16:17
Mooi ding! Alleen de headstock vind ik niet zo.

Zal wel lekker klinken.

Tupelo
5 december 2015, 18:00
Ja agree, heb ik eenzelfde dingetje bij, specs zijn uitstekend, ziet er fijn uit zelfs, dat 't uit China komt zou door de vingers te zien zijn, maar die headstock verdomme ! :sneaky:
Nu moet ik bekennen dat dat me bij mijn Blade uiteindelijk ook niet weerhouden heeft. :sssh:
Congrats !! :)

blademan
5 december 2015, 19:11
handgemaakt in China, gaf voor mij ook de doorslag er eens naar te gaan kijken. Die headstock is okay, daar wen je aan. Zeker als je de rest van de gitaar ziet en hoort!

denis.hermans
7 december 2015, 17:32
Nou ik vind eigenlijk dat er helemaal niets mis is met de headstock. Gefeliciteerd dus !

En hoe is de kwaliteit nu van deze gitaar ? Vergelijkbaar met een es 335 of vb. een Yamaha sa 2200 ?

blademan
7 december 2015, 23:00
Nou ik vind eigenlijk dat er helemaal niets mis is met de headstock. Gefeliciteerd dus !

En hoe is de kwaliteit nu van deze gitaar ? Vergelijkbaar met een es 335 of vb. een Yamaha sa 2200 ?

Ik heb nooit een Gibson of Yamaha vastgehad, maar de kwaliteit van de Eastmans/men is uitmuntend. You can’t go wrong!