PDA

View Full Version : CS Strat ! Echt waar ....



terrasbeest
4 december 2015, 13:58
https://www.youtube.com/watch?v=7Oo2H-W7d6A

Wie zei dat het hout het belangrijkste was ?

sideburns
4 december 2015, 14:21
karton bestaat toch voor een groot gedeelte uit houtvezels;)

Pepe
4 december 2015, 14:31
Je kan een gitaar uit gewapend beton gieten, de vraag is of je het geluid mooi vindt.

Ik kan me niet voorstellen dat die schroeven zoveel grip hebben maar leuk bedacht door de marketing jongens & meisjes.

Bazzey
4 december 2015, 14:52
Hoeveel procent aan houtvezels zit hier in?

arjanb01
4 december 2015, 14:53
Wel grappig gedaan en die gitaar ziet er echt mooi afgewerkt uit.
Over het geluid kan ik lastig oordelen, aangezien hij aangesloten is op een crappy ampje.
Ik ben benieuwd of fender hiervoor ook 3000 euro vraagt 😂

barno
4 december 2015, 15:39
eerder een promostunt voor karton dan voor fender, lijkt me

RS-Rik
4 december 2015, 16:25
Tof ding. Het filmpje tenenkrommend over-enthousiast-knutsel-hipster-kut, daar krijg ik dan weer de kriebels van.

Maar het kán dus wel, muahhaha. Het is wel karton van toonhout lijkt me :wink:

Tupelo
4 december 2015, 16:37
Fikt wel beter.
Vind 'm ook wel cool overigens, als ik aan een strat zou moeten (sowieso geld verspilling) zou ik gerust 3000 neertellen voor dit exemplaar.

telerocker
4 december 2015, 19:49
Moet toch onder de 500 euri te maken zijn? Ik ben wel benieuwd hoe dit briljante knutselwerkje zich houdt bij een beetje vocht in de ruimte.

Joost de Ruig
4 december 2015, 19:59
Hoeveel jaar gaat het duren voordat we onze gitaren uit onze eigen 3D-printer kunnen laten rollen? Ik neem aan binnen 10 jaar.

terrasbeest
4 december 2015, 20:04
Moet toch onder de 500 euri te maken zijn? Ik ben wel benieuwd hoe dit briljante knutselwerkje zich houdt bij een beetje vocht in de ruimte.

Ik denk dat het duurder wordt dan een houten plankje in een bepaalde vorm te zagen.

apekop
5 december 2015, 00:02
Ik dacht een mooie custom shop strat te zien in dit topic......

telerocker
5 december 2015, 01:33
Ik dacht een mooi custom shop strat te zien in dit topic......

't Is een strat en hij komt uit de Custom Shop...

Pepe
5 december 2015, 01:42
Ik geloof dat de nadruk op "mooi" ligt.

telerocker
5 december 2015, 01:54
Ik geloof dat de nadruk op "mooi" ligt.

Vrijdagavond meligheid... Nee, de schoonheidsprijs gaat dit niet krijgen. Het experiment is op zich wel interessant.

apekop
5 december 2015, 10:41
Het zou wel frappant zijn als die kartonnen gitaar hetzelfde of beter klinkt dan een houten. Dan is de eeuwige discussie over houtsoorten en dat oud hout beter is etc. meteen te niet gedaan.

Duhsjaak
5 december 2015, 12:23
Als ik het me goed herinner, heeft onze eigen Skiets voor het Glazen Huis van vorig jaar al een geprinte gitaar gemaakt.

Google is your friend. 'Gio'.
Heel leuk gelukt overigens.

Vriendelijke groet, Gus

Hendrik1970
5 december 2015, 12:49
Waar mee produceert een gitaar met klankkast oftewel een klassieke gitaar zijn geluid mee?
Juist.
Een elektrische gitaar produceert geluid door het magnetisch veld van de snaren en pick-ups om te zetten naar elektrische pulsen,
waar bij alleen de stijfheid van de gitaar invloed heeft op de snaarspanning en teniet doen dan wel beïnvloeding van trillingen.
Een gitaar van bijv. beton of keihard plastic wat absoluut niet resoneert en dus het magnetisch veld niet beïnvloed maar de snaren zuiver laat trillen bij een juiste spanning, geeft het enige juiste en zuiverste geluid.
Dat verschillende houtsoorten anders zijn voor wat betreft stijfheid en doorgeven van trillingen dus beïnvloeding van het spel tussen snaar en pick-up is juist.
Echter dat het hout bij een elektrische gitaar het geluid beïnvloed is een kont verhaal.
Het hout zit namelijk niet tussen het trillen van de snaar en het magnetisch veld dat de pick-up omzet in pulsen.

Pepe
5 december 2015, 12:55
Ja, laten we die discussie nog eens fijn over doen. :chicken:

budje
5 december 2015, 22:41
Dan wordt bier gooien naar het podium pas echt grappig!

Erik de Perik
12 december 2015, 22:12
Ik vind 'm gaaf en wil er graag op spelen.

Little Jay
13 december 2015, 00:55
Wat ik me afvraag is of het karton is afgewerkt met lak of whatever, anders zou de hals toch snel zacht worden als je zweethandjes hebt....

Little Jay
13 december 2015, 00:55
Ik vind 'm übercool trouwens!

telerocker
13 december 2015, 01:59
Er moet toch iets van lak of epoxy opzitten.