PDA

View Full Version : Metal gitaar tot 2200 pleuro



DeeWee
20 juli 2003, 19:38
Ik ben weer is gefokked door feedback. Had een gibson lp standaard gekocht, maar de snaar bleef zitten ttussen de hals en dat witte ding dat daarlangs loopt. Ik heb al 3 andere gehad maar het probleem was overal hetzelfde. Ik wil dus gewoon geen gibson meer!. Nu het echte probleem: er was een aktie " betaal volgend jaar je bedrag zonder rente". Nah dacht ik, das lekker doe maar die gibson. FOUT!!! Nu krijg ik me geld niet terug en moet, lees MOET, ik daar een andere kopen. Ik ben nu dus op zoek naar een metal gitaar met een lekkere dunne hals (kan sommige mineur grepen niet pakken door operatie van me pols). Iemand advies? Dank!!

Soulflyhigh
20 juli 2003, 19:43
mmmmmja Feedback en metalgitaar. Dan zal het waarschijnlijk wel een high-end Ibanez worden. Ik was laatst (Rotterdam)en daar hadden ze niet zo heel veel high-end metal gitaren staan. Die Ibbies hebben trouwens ook een lekkere dunne hals wat je van de Gibsons niet kan zeggen. :D

MegaDrive
20 juli 2003, 19:55
Tja das kut zeg. Ik zou in jouw geval niet 'geforceerd' een gitaar van 2200 euro gaan zoeken omdat je dan het financiële plaatje kloppend kan maken. Ik zou gewoon gaan kijken wat je precies wilt hebben, dat kopen en dan de rest in waardebonnen laten uitbetalen. Voor Feedback maakt dat uiteindelijk niets uit omdat je vroeg of laat die bonnen daar toch wel inruilt. Als ik in jouw schoenen zou staan dan had ik die Ibanez RGT 2020 prestige gekocht die ze daar hebben staan. Erg gaaf ding, speelt fantastisch, klinkt perfect, ziet er mooi uit, nieuwe edge brug, dimarzio pups... en netjes geprijsd voor 1499 EU. Succes ermee!

Anders Destium
20 juli 2003, 20:04
Ik zou in jouw geval naast een mooie Ibanez prestige (bijv RG3120 of 2120) ook iets in de hoek van de versterkers en/of modelling te zoeken.

Het enige wat ze je kunnen verplichten is aankoop van spullen in die winkel volgens mij, het hoeft niet alleen een gitaar te zijn.

Als je een Ibanez prestige uit de 2000 serie hebt is het wel raadzaam er andere elementen in te zetten, bijv tonezone/paf pro als je een échte metalbijl wilt...

lupoloco
20 juli 2003, 20:07
als ik jou was zou ik een Jackson Soloist kopen, op www.musicstorekoeln.de kosten die rond de 2100€ inc. hard shell case, lijkt me beter dan een ibanez (dont flame me :) )

Anders Destium
20 juli 2003, 20:13
Jackson soloist SL-1 of SL2H is idd beter dan een neckthru Ibanez RG, alleen 1 probleem: Feedback voert volgens mij geen Jackson...

>Deewee

Je kunt ook zelf een gitaar uitzoeken en die laten bestellen, heb je er tenminste 1 naar eigen keuze...

Ibanez RuleZ
20 juli 2003, 21:18
Ik ben weer is gefokked door feedback. Had een gibson lp standaard gekocht, maar de snaar bleef zitten ttussen de hals en dat witte ding dat daarlangs loopt. Ik heb al 3 andere gehad maar het probleem was overal hetzelfde. Ik wil dus gewoon geen gibson meer!. Nu het echte probleem: er was een aktie " betaal volgend jaar je bedrag zonder rente". Nah dacht ik, das lekker doe maar die gibson. FOUT!!! Nu krijg ik me geld niet terug en moet, lees MOET, ik daar een andere kopen. Ik ben nu dus op zoek naar een metal gitaar met een lekkere dunne hals (kan sommige mineur grepen niet pakken door operatie van me pols). Iemand advies? Dank!!

hmm, lees de overeenkomst ff door, als het er niet instaat: is het ongeldig en moeten ze gewoon geld teruggeven. als je getekend hebt, ben je de lul, klaar. ik zou dan kijken naar de ibanez rgt2020 die ze daar hebben, mooi ding, neck through high end ibanez.

Harrald

Swan
20 juli 2003, 21:20
sinds de overname van Jackson door Fender kan je bij feedback ook Jacksons bestellen!
dus bestel een Soloist! :-D

Chezzy
20 juli 2003, 21:22
Ik ben weer is gefokked door feedback. Had een gibson lp standaard gekocht, maar de snaar bleef zitten ttussen de hals en dat witte ding dat daarlangs loopt. Ik heb al 3 andere gehad maar het probleem was overal hetzelfde. Ik wil dus gewoon geen gibson meer!. Nu het echte probleem: er was een aktie " betaal volgend jaar je bedrag zonder rente". Nah dacht ik, das lekker doe maar die gibson. FOUT!!! Nu krijg ik me geld niet terug en moet, lees MOET, ik daar een andere kopen. Ik ben nu dus op zoek naar een metal gitaar met een lekkere dunne hals (kan sommige mineur grepen niet pakken door operatie van me pols). Iemand advies? Dank!!
Um als zij jou een defect product verkopen, mogen ze het 2 keer repareren. Als ze die 2 keer niet het product in de normale staat brengen mag de koop ongedaan worden gemaakt.
Zij mogen jou (mocht die hals niet aan jou liggen) dus niet verplichten iets nieuws te kopen.
Muziekwinkels respecteren over het algemeen het consumenten recht absoluut niet. Mochten ze echt moeilijk gaan doen moet je gewoon niet betalen en het tot een rechtzaak laten komen want jij staat in het gelijk (in het geval de kapotte gitaar niet aan jou ligt). Bel anders even de consumentengids.

Toch?

AntY
20 juli 2003, 21:57
nee

het probleem is namelijk die betaal een jaar later overeenkomst

dat is volgens mij een contract wat je afsluit met primeline, een krediet organisatie. dat betekent dat als je eenmaal getekend hebt dat je een renteloze lening voor een jaar aangaat, volgensmij. kijk t contract even na.

gerrekat
20 juli 2003, 22:01
Kijk eens naar de DEAN hardtail die ze zouden hebben bij feedback, US made top kwaliteit, waarchijnlijk nog wel een pleuro of wat bijtellen.

maar dan heb je ook wat, is een beetje PRS achtig model, Duncan PU's etc etc.....

Hele lekkere halzen met een heel licht V profiel niet megadun maar zeker niet zo dik als een LP, te dun is ook niets IMO

Ibanez RuleZ
20 juli 2003, 22:38
en daarnaast een strontlelijke headstock, ok, is smaak

harrald

Ic3gl0vE
20 juli 2003, 22:52
nooit iets kopen op afbetaling is maar weer de wijze les

JV
20 juli 2003, 23:10
nooit iets kopen op afbetaling is maar weer de wijze les

ook de mooiste manier om korting te krijgen.

klant> jullie hebben die actie he, van koop nu, betaal over een jaar.
winkel> ja
klant> nou, daar wil ik geen gebruik van maken, dus dan kan ik vast wel een enorme korting krijgen he.
winkel> daar praten we nog wel over zometeen.

woeha

SonicDeafMonkey
21 juli 2003, 00:06
waar heb je et over? de Dean hardtail headstock is prachtig, tis een gewone maat, niet zo'n groot V ding, maar die zijn ook mooi , alleen niet op elke gitaar.


ik wou zelf ook de dean hardtail aanraden, hij is alleen duur, je zal moeten bijbetalen.

FragDaddy
21 juli 2003, 08:51
Um als zij jou een defect product verkopen, mogen ze het 2 keer repareren. Als ze die 2 keer niet het product in de normale staat brengen mag de koop ongedaan worden gemaakt.
Zij mogen jou (mocht die hals niet aan jou liggen) dus niet verplichten iets nieuws te kopen.
Muziekwinkels respecteren over het algemeen het consumenten recht absoluut niet. Mochten ze echt moeilijk gaan doen moet je gewoon niet betalen en het tot een rechtzaak laten komen want jij staat in het gelijk (in het geval de kapotte gitaar niet aan jou ligt). Bel anders even de consumentengids.

Toch?

Als de nek niet defect is (en dat lijkt me niet als je een paar andere Lp's gehad hebt) dan had je beter op moeten letten bij de aankoop en daarom is de winkel niet verplicht geld terug te geven of zelfs het product maar om te ruilen.. dus de topicstarter krijgt al service. hij staat dus zeker niet in zijn gelijk en een rechtzaak beginnen zou zeker niet handig zijn in dit geval, omdat ie geen poot heeft om op te staan.. of er moet ergens in het contract staan dat de financiering afgesloten is voor een specifieke gitaar.. dan is het => gitaar weg => financiering weg... maare dat zal er niet in staan (zou stom zijn van feedback)

dus. helaas.. hij zal zijn geld weer moeten besteden bij feedback en mag al blij zijn dat ie die LP weer terug mag geven..

DeeWee
21 juli 2003, 09:08
Dank voor jullie reacties. Ik heb inderdaad geleerd van zo'n "lening".... Nooit meer dus. Ik heb inderdaad zelf ook zitten kijken naar de ibanez rg(t) series. Alleen de 2020 vind ik nou net niet echt een metal kleurtje hebben. Er is alleen de kleur stained oil. Ik ga ook nog even kijken voor de jackson gitaren. Maar ik wat ik ook ga doen is ze zeker eerst GOED uitproberen voordat ik tot koop overga. Ik moet overigens nog een microfoon, paar setjes snaren en nog meer shit hebben dus komt an de andere kant wel goed uit. En over die gibson..... Nooit meer :)

gerrekat
21 juli 2003, 09:11
waar heb je et over? de Dean hardtail headstock is prachtig, tis een gewone maat, niet zo'n groot V ding, maar die zijn ook mooi , alleen niet op elke gitaar.


ik wou zelf ook de dean hardtail aanraden, hij is alleen duur, je zal moeten bijbetalen.

HAHA, iderdaad, jammer die vooroordelen, en trouwens ik weet het nu wel, ik loop toch ook niet iedere keer te zeuern dat ik Ibanez'en verschikkelijk lelijk vind!

Ik vind die V stocks erg mooi, maar heb juist de hardtail genoemd omdat die er geen heeft en er dus redelijk "normaal" uitziet een beetje als een PRS, niet mijn smaak maar ik weet dat de kwaliteit van de USA custom shop gewoon ongeevenaard is!

Ibanez RuleZ
21 juli 2003, 10:05
Dank voor jullie reacties. Ik heb inderdaad geleerd van zo'n "lening".... Nooit meer dus. Ik heb inderdaad zelf ook zitten kijken naar de ibanez rg(t) series. Alleen de 2020 vind ik nou net niet echt een metal kleurtje hebben. Er is alleen de kleur stained oil. Ik ga ook nog even kijken voor de jackson gitaren. Maar ik wat ik ook ga doen is ze zeker eerst GOED uitproberen voordat ik tot koop overga. Ik moet overigens nog een microfoon, paar setjes snaren en nog meer shit hebben dus komt an de andere kant wel goed uit. En over die gibson..... Nooit meer :)

voor dat geld moet je inderdaad wel een USA jackson hebben, als het een bietje meezit gewoon een soloist (SL2H) ofzo.

Harrald

sickpunk
21 juli 2003, 10:46
Ik ben weer is gefokked door feedback. Had een gibson lp standaard gekocht, maar de snaar bleef zitten ttussen de hals en dat witte ding dat daarlangs loopt. Ik heb al 3 andere gehad maar het probleem was overal hetzelfde.

dacht dat gibson goed was... heb je niet 3X dezelfde gitaar trug gehad(kan toch bijna niet, 3X hetzelfde probleem?) en met dat witte ding, bedoel je daar de kam mee?? nou daar hebben ze altijd nog een vijl voor uit gevonden...

kan je trouwens niet verder helpen met je metall zoek tocht(totaal niet mijn smaak) maaruh.. wat dacht je ervan om iets minder op uiterlijk af te gaan, en iets meer op geluid en gevoel van de hals(en verdere speelbaarheid)??

Ic3gl0vE
21 juli 2003, 10:57
witte ding langs de hals lijkt mij de binding

sickpunk
21 juli 2003, 11:01
witte ding langs de hals lijkt mij de binding

hoe laat je daar je snaar tusse zitten :???:

Anders Destium
21 juli 2003, 11:02
Ik denk niet dat Sickpunk ervaring heeft met binding...(ik zelf ken een dergelijk probleem niet, maarja het zal hoogstwaarschijnlijk de binding zijn).

Als ze bij Feedback Jacksons kunnen bestellen zou ik gaan voor een SL-2H (2 hums, net als op je Gibson). Ze zijn er in heel veel verschillende kleuren, alleen kan het weleens lang duren voordat je hem hebt als hij uit Amerika moet komen...

sickpunk
21 juli 2003, 11:04
Ik denk niet dat Sickpunk ervaring heeft met binding...(ik zelf ken een dergelijk probleem niet, maarja het zal hoogstwaarschijnlijk de binding zijn).

ow ik weet wel wat een binding is, maar snap niet dat je daar een snaar tusse kan laten zitten.. vandaar dat ik maar uitging van de kam.. snap gewoon niet hoe je daar een snaar tusse gepropt krijgt... en hoe je hals er dan wel niet uit moet zien... en zoals ik al zei, dacht dat gibson wel goed was, en 3X zo'n fout is wel gaar toch??

Anders Destium
21 juli 2003, 11:07
Bij Gibsons wil er weleens het een en ander misgaan, ze maken enorm veel gitaren "met de hand".

Ik ben met je eens dat 3 keer hetzelfde probleem wat aan de gortige kant is, een Gibson standard is niet echt goedkoop te noemen :wink:

sickpunk
21 juli 2003, 11:12
Bij Gibsons wil er weleens het een en ander misgaan, ze maken enorm veel gitaren "met de hand".

Ik ben met je eens dat 3 keer hetzelfde probleem wat aan de gortige kant is, een Gibson standard is niet echt goedkoop te noemen :wink:

ja, maar neem aan dat "dure"(voor mij in elk geval) gitaren toch wel gecontroleerd worden? en als je snaar erin vast blijft zitten valt dat toch op? nouja.. wazig.. kan me er niet echt wat bij voorstellen hoe die hals er dan moet uitzien... maarja.. mijn squier is dan nog beter:P(I WISH)

keef
21 juli 2003, 11:13
Ik ben weer is gefokked door feedback. Had een gibson lp standaard gekocht, maar de snaar bleef zitten ttussen de hals en dat witte ding dat daarlangs loopt. Ik heb al 3 andere gehad maar het probleem was overal hetzelfde

Sorry DW maar dit klinkt niet zo geloofwaardig. Wat was er nou eigenlijk mis dat 1) op drie Gibsons voorkwam en 2) niet door een (simpele) reparatie kon worden verholpen??. Bij problemen meldt de dealer het gebrek aan Gibson, die vervolgens het ding repareert of dat door een authorized Gibson repair centre in het buitenland laat doen. Of heeft feedback jou iets anders verteld?

Patrick M.
21 juli 2003, 16:04
1) informeer ff bij de consumentenbond o.i.d. of je echt geen recht hebt op geld terug.
2) Ga voor een Dean Hardtail, super goede gitaren en lijkt nog redelijk op een Les Paul ook.

http://www.deanguitars.com/hardtail/ht_updated/davesguitarshop/ht58.jpg

DeeWee
21 juli 2003, 16:23
ik had dus een model voor de 2002 series. Daar bleef de snaar inderdaad op elke fred tussen de hals en de binding hangen. Ik deze teruggebracht. Ja hijs weer gemaakt.... NOT. Weer terug naar de leverancier (3 maanden verder). Kreeg ik de gibson 2002 series.... WEER HETZELFDE LIEDJE!! En wat ook was, had er een versterker bij voor te oefenen (marshall mg250 dfx). Deze was ook niet goed. Resoneerde aan alle kanten. Ook teruggeweest en weer "gemaakt". OOK NIET GOED. Hier heb ik wel mijn geld van teruggekregen (wat eigenlijk dus niet mag). Ik heb van die versterkers er ook nog 3/4 geprobeerd (nieuw uit doos) en deze bleken allemaal te resoneren. Ging dus helemaal nergens over...

DeeWee
21 juli 2003, 16:23
Owh ja ze hadden leuk vanaf de fret de binding er een beetje afgeschraapt maar net of je dat niet ziet/merkt/voelt....

gerrekat
21 juli 2003, 16:28
Voor de LP liefhebbers kan dit ook een heel interessant alternatief zijn :-D

SPALTED MAPLE weleens gezien vinnet best mooi!

http://www.deanguitars.com/usalib/spalted/naturalcaddy.jpg

bert k
21 juli 2003, 16:43
AAAAAAHHHHH, WAT EEN MOOI STUKKIE HOUT! Is dat echt gewoon uit een boom gezagd? Ongelofeloos :o :o :o

Negative K3 fan
21 juli 2003, 17:02
spalted=beschimmeld.

Klinkt vies maar ziet er geweldig uit.

en zo te zien is die top op de fotov an gerrekat ook nog een beetje geflamed.

Swan
21 juli 2003, 19:59
wel slim dat de headstock niet op het plaatje staat :D

Speeddemon
21 juli 2003, 20:04
+1 voor de Jackson Soloist (moet zelf nog eens zo'n gitaar bemachtigen)

anders kijk naar een Ibanes S1540FM TTS, en gooi d'r een Seymour Duncan '59 in de brug, en één of ander warm klinkende humbucker in de nek. Die gitaar is 1249 bij Feedback, van zwart naar turqoise overlopend.

http://www.musiclabo.com/new/guitar_s/Ibanez/s1540fmtts.jpg

Speeddemon
21 juli 2003, 20:10
Ik bedoelde eigenlijk deze (is een up-gedate versie van de S1540):

http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/gtr_pict/S1670FMTTS-00-05.jpg

Die staat als het goed is nu bij feedback voor € 1249,-
Met dat nieuwe type tremolo. Ik heb er op gespeeld, 't is echt fantastisch. Voor de ouwe lullen/kenners onder ons: het benadert bijna een messing Kahler!

gerrekat
21 juli 2003, 20:24
wel slim dat de headstock niet op het plaatje staat :D

LOL nee, een BC RICH widow headstock is normaal! :-D

Anders Destium
21 juli 2003, 20:26
[quote="Speeddemon"]+1 voor de Jackson Soloist (moet zelf nog eens zo'n gitaar bemachtigen)

anders kijk naar een Ibanes S1540FM TTS, en gooi d'r een Seymour Duncan '59 in de brug, en één of ander warm klinkende humbucker in de nek. Die gitaar is 1249 bij Feedback, van zwart naar turqoise overlopend.

[quote]

Je hoeft bij een S-serie Ibanez echt geen specifiek warme neckhum te hebben. Hij is van mahonie en klinkt veel voller dan je gezien zijn gewicht zou verwachten...

Speeddemon
21 juli 2003, 20:31
Je hoeft bij een S-serie Ibanez echt geen specifiek warme neckhum te hebben. Hij is van mahonie en klinkt veel voller dan je gezien zijn gewicht zou verwachten...
Dat weet ik ook wel, want uit mijn eigen S540 FM TTS (die dus sprekend lijkt op die 1540, alleen dan pearl dot inlay op de hals, ipv 1 golfje) krijg ik echt een mooie jazz/blues klank.

Maar voor metal zou je kunnen denken aan een warm neck-element met meer output ofzo?

Swan
21 juli 2003, 20:40
wel slim dat de headstock niet op het plaatje staat :D

LOL nee, een BC RICH widow headstock is normaal! :-D


die is nog stukke sierlijker dan die dean brokken hout ;)

gerrekat
21 juli 2003, 21:40
Ja hoor, tuurlijk! :-D

heb ook zo'n NJ series V jr gehad, best redelijk, maar niet te vergelijken!

maar ik vind die headstock idd best mooi!

ik wil graag nog een keer een US BC RIch Mockingbird supreme hebben, die komt eraan ook over een maand of twee!

Ik heb net een oude Z van mij verkocht dus er is wel markt voor de echte DEANs! goede prijs voor gehad, heel goed (anders had ik hem niet weggedaan) kan ik weer een ENGL savage van bekostigen LOL!

Hier nog een paar van dei onverslaanbare planken!


http://www.deanguitars.com/psupload/pics/IMG_1308.jpg

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/IMG_1309.jpg

Swan
21 juli 2003, 21:58
ok die explorers zijn best mooi :o

ben???
21 juli 2003, 23:54
voor een maffe headstock moet je eens kijken naar de nexus painkiller... ik zal ff kijken of ik een plaatje kan vinden...

shredneck
22 juli 2003, 00:43
Dus DeeWee wil geen Ibanez in een satinafwerking,want dat is niet metal?

Als je dat niet metal vindt, hoe kun je dan een Les Paul WEL metal vinden?



Begrijp me niet verkeerd, Zakk Wylde speelt op een LP en wat hij doet met BLS is aardig metal, maar ik vermoed dat jij doelt op thrashmetal of wellicht zelfs deathmetal/grindcore....in dat geval snap ik dus de LP keuze niet.

Leg es uit?

Anders Destium
22 juli 2003, 09:46
[quote="gerrekat"]
Hier nog een paar van dei onverslaanbare planken!


http://www.deanguitars.com/psupload/pics/IMG_1308.jpg

Is die onderste Korina , Quilted of Birdseye?

Ik heb laatst een Gibson LP Korina gezien en die zag er vrijwel hetzelfde uit, HEEL BRUUT :wink:

gerrekat
22 juli 2003, 10:45
ghfsxcvhvxcmhj

gerrekat
22 juli 2003, 10:46
Het is een selected honduras Mahogany body met een quilted birdseye maple top! HAHAHA da's een hel mond vol!

Custom order kun je ze ook in korina krijgen, maar ja dan is praktisch alles mogelijk, ik heb een custom ML besteld de prijs die ze daarvoor rekenen is echt ongelofelijk laag, slechts een zeer kleine meerprijs op de standard uitvoering.......

Bij Gibson zetten ze hun stofbril er niet eens voor op!

Josdevos
22 juli 2003, 14:45
Deze dus die Nexus Painkiller!

http://users.pandora.be/josdevos/SG/front.jpg

ben???
22 juli 2003, 14:46
jep, dat is m. wat een gedrocht.

Josdevos
22 juli 2003, 14:47
Heb er eens op gespeeld. Sustained voor uuuuren... Echt wel! Zit SD Invader op! Weegt wel een ton ofzo...

Ic3gl0vE
22 juli 2003, 15:01
wat is dat lichte stukje aan de rechterkant van de hals op de hogere frets?

ben???
22 juli 2003, 15:02
idd... what is it?

Josdevos
22 juli 2003, 15:03
Ander kleur hout! Speling der natuur...

Barret Wallace
22 juli 2003, 15:03
hmm dat is niet echt een painkiller ik krijg er juist pijn van :-?

ben???
22 juli 2003, 15:06
hmm dat is niet echt een painkiller ik krijg er juist pijn van :-? :-D +1

Ic3gl0vE
22 juli 2003, 15:15
Ander kleur hout! Speling der natuur...

wat heeft dat voor zin dan? om er een klein stukkie maple (ik neem aan dat dat het is) bij in te zetten? De body en finish van die gitaar vind ik trouwens best gaaf

SiNiSTRaL
22 juli 2003, 15:33
die headstock....die laat in vreselijkheid zelfs dean en bc rich achter zich, net een mislukte picassoversie van 2 voorgenoemde merken

gerrekat
22 juli 2003, 16:49
Die headstock vind ik ook niet echt mooi, de body gaat wel beetje te jackson achtig!

Negative K3 fan
22 juli 2003, 16:51
die headstock....die laat in vreselijkheid zelfs dean en bc rich achter zich, net een mislukte picassoversie van 2 voorgenoemde merken

ik secondeer die motie.

gerrekat
22 juli 2003, 16:51
die headstock....die laat in vreselijkheid zelfs dean en bc rich achter zich, net een mislukte picassoversie van 2 voorgenoemde merken

Vergeet vooral de vreselijke Fender/Ibanez en Jackson headstocks niet! :-D

shredneck
22 juli 2003, 17:11
Quilted

Negative K3 fan
22 juli 2003, 17:14
die headstock....die laat in vreselijkheid zelfs dean en bc rich achter zich, net een mislukte picassoversie van 2 voorgenoemde merken

Vergeet vooral de vreselijke Fender/Ibanez en Jackson headstocks niet! :-D

fender headstocks vallen mee, vooral die van teles, die zijn geweldig. Jacksons en Ibbies zijn vrij lelijk maar komen niet eens in dee buyurt van BC rich en Dean.

Barret Wallace
22 juli 2003, 17:23
die headstock....die laat in vreselijkheid zelfs dean en bc rich achter zich, net een mislukte picassoversie van 2 voorgenoemde merken

Vergeet vooral de vreselijke Fender/Ibanez en Jackson headstocks niet! :-D

ey niet spotten met jackson headstocks he :D

gerrekat
22 juli 2003, 17:32
EEN FENDER TELE HEADSTOCK MOOI :roll:

TELE's zijn IMO de lelijkste gitaren ever, aaarrgggghhhhh :D

Speeddemon
22 juli 2003, 18:04
EEN FENDER TELE HEADSTOCK MOOI :roll:

TELE's zijn IMO de lelijkste gitaren ever, aaarrgggghhhhh :D
I'll second that motion.

En d'r is NIKS mis met een Ibanez-headstock (die van de S-series tenminste). :evil:

Negative K3 fan
22 juli 2003, 18:33
EEN FENDER TELE HEADSTOCK MOOI :roll:

TELE's zijn IMO de lelijkste gitaren ever, aaarrgggghhhhh :D

teles kunnen mooier, maar die headstocks gvd, die zijn de beste!

iam
22 juli 2003, 18:34
ik vind de G&L headstocks het mooist!!

of diegene die ik zelf ontworpen heb vindk ook niet mis
;)

http://users.pandora.be/iam/twentyone.jpg

gerrekat
22 juli 2003, 18:38
Cool ontwerp heeft veel weg van de DEAN stylist, of niet?

http://www.deanguitars.com/prodcat/image.php?productid=18966

iam
22 juli 2003, 18:40
heb de dean stylist nog nooit gezien :)

maar is iig zelfde type gitaar... maar toch volledig anders
in plaats van een vheadstock een vbody :p

xystus
23 juli 2003, 09:37
Koop een => Jackson USA SL II fantastische gitaar [heb em ook uiteraard][/b]

Ic3gl0vE
23 juli 2003, 11:24
teles kunnen mooier, maar die headstocks gvd, die zijn de beste!

Mwoah... die van John 5 is toch eeuh... apart :p

Er is ook een of ander merk, en de headstocks daarvan zijn een hand met de duim omhoog, dat is pas vet

Maiden Michiel
23 juli 2003, 11:38
Koop een => Jackson USA SL II fantastische gitaar [heb em ook uiteraard][/b]

Mag ik vragen waar je em vandaan hebt?

DeeWee
23 juli 2003, 12:04
Is er ergens een zaak waar je de jackson gitaren kan uitproberen? Blijven deze gitaren trouwens ook waardevast? Misschien dat ook iemand de verschillen tussen (houtsoort, hardware e.d.). Ik ben namelijk nog nie ervaren genoeg deze te onderscheiden wat goed/het beste is:

Dean Hardtail
Ibanez rgt 2020/3020
jackson soloist series

SiNiSTRaL
23 juli 2003, 12:12
Koop een => Jackson USA SL II fantastische gitaar [heb em ook uiteraard][/b]
zit je nou nog niet in egypte? ;)

Maiden Michiel
23 juli 2003, 14:00
xstus heeft een PM

Anders Destium
23 juli 2003, 18:50
Is er ergens een zaak waar je de jackson gitaren kan uitproberen? Blijven deze gitaren trouwens ook waardevast? Misschien dat ook iemand de verschillen tussen (houtsoort, hardware e.d.). Ik ben namelijk nog nie ervaren genoeg deze te onderscheiden wat goed/het beste is:

Dean Hardtail
Ibanez rgt 2020/3020
jackson soloist series

Jackson soloist zijn van Poplar of alder, heel strak en fel. Je kunt ze uitproberen bij Dijkman in Amsterdam (een paar) of beter nog: Standby in Utrecht (zie topic over RR3 als je wilt weten wat hun tel nummer is)
De Dean en Ibanezzen zijn van mahonie, dat is een stuk warmer van klank maar wat minder fel. Gibson les pauls zijn ook van mahonie...

Maiden Michiel
23 juli 2003, 19:00
Fuck man, ik wil graag eens op een SLH2 spelen!!

Anders Destium
23 juli 2003, 19:30
Bij Dijkman hadden ze alleen 2 SL-1's, geen SL2H. Eentje van de twee had de gele tijgerprint....

StoneCourt
24 juli 2003, 10:20
Om weer even terug te komen op de vraag van DeeWee: Conrad Hultermans verkoopt zijn Ernie Ball Petrucci. Hij heeft het net aangekondigd op het Petrucci forum http://www.petrucciforum.com/cgi-bin/ikonboard/topic.cgi?forum=2&topic=7992

Lekker geluid en ddunne, snelle hals

DeeWee
24 juli 2003, 10:55
Er is trouwens weer ee "nieuwe" jackson soloist. Staan helaas nog geen specs bij verder.

http://www.jacksonguitars.com/whatshot/summernamm2003.html

Maiden Michiel
24 juli 2003, 11:07
Ja ik weet het, met die lelijke headstock

xystus
24 juli 2003, 13:10
Ik heb mijn Jackson gekocht 2 jaar geleden bij Wessing muziek in Den Bosch; hij kostte destijds iets van 2400 euro; was een aanbieding.

En ehm Sinistral; we gaan morgen naar Caïro :P

Ic3gl0vE
24 juli 2003, 13:42
die nieuwe soloist heeft vooral lelijke inlays en een ranzige kleur... headstock valt me wel mee

Soulflyhigh
24 juli 2003, 17:04
Bah wat een lelijk ding. Het is te hopen dat het door Fender komt. :-(