PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel - Since we've met



SaferSephy
4 december 2015, 00:00
https://www.youtube.com/watch?v=c02hCD1NObI

Charlie McD
4 december 2015, 09:27
Prachtige uitvoering!! Eerste klas gespeeld. Om jaloers op te zijn. Op welke gitaar speel je?
Lekker zo de AER Compact als ondersteuning van je fingerstyle. Maar daar weet Tommy ook raad mee :-)
Zelf speel ik er ook al jaren mee en heb er inmiddels (van Tommy afgekeken) een AER Colourizer bij. Super combinatie om perfect warm akoestisch geluid te produceren.

SaferSephy
4 december 2015, 10:00
Thanks voor het compliment! Ik speel op een Eastman E20OM. Super ding; compleet massief met Adirondack spruce top en rosewoods zij en achterkant. Zo'n colorizer lijkt mij ook wel gaaf, maar ik hoop eigenlijk eerst ooit goed genoeg te spelen om een Maton EBG808TE te kunnen kopen :D

Harald
14 december 2015, 19:04
Dat je misschien nog even moet sparen, daar kan ik me iets bij voorstellen... maar
ik hoop eigenlijk eerst ooit goed genoeg te spelen om een Maton EBG808TE te kunnen kopenis natuurlijk onzin. Als er al een toelatingsexamen voor is haal je dat wel ;)

Joost de Ruig
14 december 2015, 19:22
Goed gespeeld hoor!

Duhsjaak
15 december 2015, 08:09
Dat je misschien nog even moet sparen, daar kan ik me iets bij voorstellen... maar is natuurlijk onzin. Als er al een toelatingsexamen voor is haal je dat wel ;)

Zeker plus de menselijke factor:
Als je met meer plezier je gitaar oppakt, speel je met meer plezier en vaker en helpt die gitaar doorgaans je spel te verbeteren.

Dus:
Je speelt wel goed genoeg
En je gaat er beter door spelen

Dit is vermoedelijk wat de maffia van ING 'doelsparen' noemt.
Iedere dag van mening zijn dat je lief moet zijn voor jezelf is een lelijke karaktertrek. Maar af en toe mag zeker hoor.
Vriendelijke groet, Gus

SaferSephy
15 december 2015, 23:23
thanks guys! :-)

Achter die gitaar zit echter wel een serieuze gedachte. Ik snap dat als het financieel kan en je het graag wil, er geen reden is om het instrument niet te kopen maarrr..

Toen ik net begon met gitaar spelen heb ik ook wat lesjes gedaan. Voor mij zat altijd een kerel die een hagelnieuwe Gibson Custom ES 335 had, om er vervolgens een half uur G D C op te zitten rammen, en ook nog slecht ook! Dit vond ik zo erg, en zei toen tegen mezelf "dat ga ik nooit doen!"

Mijn idee hier achter is dat als je een dergelijk instrument in huis haalt, welke met zorg is gebouwd en waar het beste/mooiste hout voor gebruikt wordt, je ook een verantwoordelijkheid hebt t.o.v. datzelfde instrument. De verantwoordelijkheid om te zorgen dat het instrument maximaal gebruikt wordt met een spel dat recht doet aan de zorg, liefde en materiaal dat is gebruikt om het instrument te maken. Misschien klinkt dat raar, maar daardoor heb ik me nooit schuldig hoeven te voelen als ik een nieuwe gitaar kocht. Misschien een beetje toen ik mijn Fender Custom Shop kocht, maar het jaar er op stond ik 2 keer in de 013 op mainstage met het ding, wat het vervolgens allemaal goed maakte :P

Fusion
16 december 2015, 11:44
Klikte op je link maar kreeg al gelijk een reclame, dan haak ik af, sorry :)

Duhsjaak
17 december 2015, 10:06
Klikte op je link maar kreeg al gelijk een reclame, dan haak ik af, sorry :)

Misschien kan ik je verleiden?
Om het nog eens te proberen bedoel ik dan, natuurlijk. Pffff. Bijna verkeerd begrepen.
Het is van uitzonderlijke kwaliteit.
Alhoewel ik langzaam aan een beetje jeuk krijg van alle Tommy covers. Het krijgt steeds meer het karakter van een wedstrijd wie het meest in de buurt van Comfortably numb komt.

Met zoveel talent/techniek moet je Tommy eens vragen of ie jou wil coveren.
Moet je wel hier iets origineels posten natuurlijk.
Maar dan heb je de kritiek wel gehad hoor.
Je volgende post ga ik weer met plezier beluisteren.
Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
17 december 2015, 13:17
Goed, maar ik hoor net wel wat strubbelingen die ik waarschijnlijk niet meer had gehoord als je net een maandje langer had doorgeoefend om de puntjes op de i te zetten.

Naar mijn mening zit er nog iets teveel kramp in je linkerhand. De nummers van Tommy zijn als een verhaal die je volgt met je gehoor. Door strubbelingen wordt dit verhaal onderbroken en luisterd het minder lekker weg.

SaferSephy
19 december 2015, 14:39
Misschien kan ik je verleiden?
Om het nog eens te proberen bedoel ik dan, natuurlijk. Pffff. Bijna verkeerd begrepen.
Het is van uitzonderlijke kwaliteit.
Alhoewel ik langzaam aan een beetje jeuk krijg van alle Tommy covers. Het krijgt steeds meer het karakter van een wedstrijd wie het meest in de buurt van Comfortably numb komt.

Met zoveel talent/techniek moet je Tommy eens vragen of ie jou wil coveren.
Moet je wel hier iets origineels posten natuurlijk.
Maar dan heb je de kritiek wel gehad hoor.
Je volgende post ga ik weer met plezier beluisteren.
Vriendelijke groet, Gus

Wow bedankt voor de mooie woorden Gus!


Goed, maar ik hoor net wel wat strubbelingen die ik waarschijnlijk niet meer had gehoord als je net een maandje langer had doorgeoefend om de puntjes op de i te zetten.

Naar mijn mening zit er nog iets teveel kramp in je linkerhand. De nummers van Tommy zijn als een verhaal die je volgt met je gehoor. Door strubbelingen wordt dit verhaal onderbroken en luisterd het minder lekker weg.

Klopt als een bus. in jouw commentaar zitten 2 van mijn grootste uitdagingen bij dit soort nummers:

1. Het geduld om het van 90% naar 100% te tillen. Je bent na een week of 4 oefenen zo blij dat je het hele stuk van begin tot eind kunt spelen, dat je het 't liefst gister nog aan iedereen laat horen. Daarnaat ben ik dan ook te rusteloos en te snel afgeleid ("oeh dat is ook wel een vet nummer") om het echt "af" te maken.

2. Ontspannen spelen. Dit is voor mij sowieso erg lastig, en beinvloed mijn spel, timing en emotie enorm. Deze muziek is een gevecht tegen jezelf om te spelen omdat je zo verschrikkelijk nauwkeurig en alert moet zijn. Doordat je op zoveel dingen moet letten, vind ik het erg moeilijk om ontspannen te spelen. Als je tips hebt om dit te oefenen hoor ik het graag!!

MichaelSS
20 december 2015, 19:06
Goede reactie! Leergierig en open voor suggesties,

Ik speel zelf ook de nummers van tommy, zie onderstaand.


https://www.youtube.com/watch?v=U_rP_ljUlqo


https://www.youtube.com/watch?v=H7ABt1SfarY

Ik wil niet zeggen dat ik ze geweldig speel, maar ik durf wel te zeggen dat ik heel kritisch op mezelf ben. De enige tip die ik heb is heel veel oefenen, maar vooral spelen op een instrument dat goed is afgesteld. Ik speel zo vaak in een muziekwinkel waar ik dezelfde nummer speel, maar gewoon echt veel fouten maak. Mijn lakewood heeft een 48MM hals wat voor mij echt veel beter speelt dan een normale 45mm hals. Is dus ook erg goed afgesteld.

gitaarvrouwtje
20 december 2015, 22:32
gewoon,..lekker, heel knap en hey t kan ALTIJD beter. maar ik hoor t effe niet :)

Duhsjaak
21 december 2015, 09:45
gewoon,..lekker, heel knap en hey t kan ALTIJD beter. maar ik hoor t effe niet :)

Precies.
De laatste 20% van de accuratesse/preciesheid (?) kost je 80% van je tijd.
Stel jezelf dus rustig eens wat vragen:
- wil je alles in het werk stellen een kloon van een andere gitaar held te worden
- of wil je met het onweerlegbare talent dat je (TS) hebt zelf een gitaarheld worden

Ik weet wel wat mijn antwoord zou zijn.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
21 december 2015, 19:25
Idd, juiste antwoord is 'magnetron'. En nu in de categorie "geschiedenis", voor de halve finale...

ateng
22 december 2015, 00:43
gewoon,..lekker, heel knap en hey t kan ALTIJD beter. maar ik hoor t effe niet :)

Hahaha ik hoor het ook niet :)
Wat ik wel hoor Michael is dat je bij Saltwater je timing niet altijd even lekker is, de flow is ver te zoeken. Leg er een metronoom naast en je zal merken dat je niet altijd in de maat zit.

gitaarvrouwtje
22 december 2015, 11:32
ik haat metronooms :p
maar het is om te oefenen wel een goed middel natuurlijk
maar als je dan uiteindelijk iets opneemt moet je niet zo n ding er bij hebben brrr, t wordt ook wel wat klinisch, muziek blijft toch ook iets dat niet te veel " gebonden " moet zijn,..je mag best de persoonlijke " struikelblokjes" Blijven horen van een gitarist. het maakt t toch ook tot wat het is :) ( ik bedoel als je op dit nivo gaat spelen dan zijn dat toch hele minimale dingen die nu ook weer niet ZO storend zijn)

MichaelSS
22 december 2015, 12:34
Hahaha ik hoor het ook niet :)
Wat ik wel hoor Michael is dat je bij Saltwater je timing niet altijd even lekker is, de flow is ver te zoeken. Leg er een metronoom naast en je zal merken dat je niet altijd in de maat zit.

Whatever, wat jij wil;). Je hebt op iedereen wel wat aan te merken. Dat mag ook, begrijp me goed. Graag hoor ik iets van jezelf. Ik ben benieuwd wat jouw prestaties zijn. Dat de flow ver te zoeken is... mwah :)

ateng
22 december 2015, 16:13
Whatever, wat jij wil;). Je hebt op iedereen wel wat aan te merken. Dat mag ook, begrijp me goed. Graag hoor ik iets van jezelf. Ik ben benieuwd wat jouw prestaties zijn. Dat de flow ver te zoeken is... mwah :)

Hahaha iemand die niet tegen kritiek kan! Als je iets hier post dan kan je of een compliment verwachten of (opbouwende) kritiek en zo te horen ben je vol lof over jezelf.
Mijn prestatie... genoeg gedaan professioneel in de muziekscene maar ben bescheiden, hou niet zo van "kijk s wat ik allemaal gedaan hebt en wat ik allemaal kan ;)

En je flow in Saltwater is inderdaad ver te zoeken ;) no hard feelings dude...

Fusion
22 december 2015, 16:37
Sorry hoor, maar ik hoor t ook. 'Ver te zoeken' is wellicht wat overdreven, maar er zijn wel degelijk wat kleine timing issues. Verder geen ramp ofzo :)

MichaelSS
22 december 2015, 18:03
Hahaha iemand die niet tegen kritiek kan! Als je iets hier post dan kan je of een compliment verwachten of (opbouwende) kritiek en zo te horen ben je vol lof over jezelf.
Mijn prestatie... genoeg gedaan professioneel in de muziekscene maar ben bescheiden, hou niet zo van "kijk s wat ik allemaal gedaan hebt en wat ik allemaal kan ;)

En je flow in Saltwater is inderdaad ver te zoeken ;) no hard feelings dude...

bla bla bla, laat zien wat je hebt gedaan en stel je niet zo aan. Je kritiek is alles behalve opbouwend. Ik neem je kritiek graag ter harte maar wel als je er verstand van hebt. Zeiken om jaloezie heb ik hier genoeg gehoord dus nogmaals: laat zien wat je kan.

Cageman
22 december 2015, 18:13
Hahaha iemand die niet tegen kritiek kan! Als je iets hier post dan kan je of een compliment verwachten of (opbouwende) kritiek en zo te horen ben je vol lof over jezelf.
Mijn prestatie... genoeg gedaan professioneel in de muziekscene maar ben bescheiden, hou niet zo van "kijk s wat ik allemaal gedaan hebt en wat ik allemaal kan ;)

En je flow in Saltwater is inderdaad ver te zoeken ;) no hard feelings dude...

Zeggen dat je uit bescheidenheid je eigen spul niet plaatst, is inderdaad zeer bescheiden :sssh:.

Wat een hoop bullshit in dit topic.

Het schijnt dat binnenkort Guitar Hero 28 Tommy Emmanuel edition verschijnt :D.

Je kunt het opbrengen om vier weken aan een nummer te studeren en te oefenen (waarvoor complimenten :ok:). Dat lijkt me een goede indicatie dat als je een mooiere, betere gitaar zou kopen, je waarschijnlijk na een half jaar weer stopt met gitaarspelen. NOT! ;)

Persoonlijk vind ik het jammer dat je die vier weken dan steekt in een cover, maar ja. Goed gespeeld, dat wel. Het klinkt me nou ook niet echt houterig in de oren of zo.

@Michael: 'laat zien wat je kan'. Nu ben ik toch geneigd de punten aan ateng te geven. Ik stel een Guitar Hero 28 brawl voor. Michael vs. ateng.

Loeters,

Merijn

Fusion
22 december 2015, 18:28
Of de overbekende "wie kan de meeste getapte 5 octaafs Em11 arpeggios in 24 spelen" wedstrijd!

Duhsjaak
22 december 2015, 20:05
Wat een hoop gedoe op niks af.
Ateng is op geen enkele manier verplicht zijn kunsten te vertonen. En als ik op zo'n schoolplein-achtige manier de pin op de neus zou krijgen zou ik dat ook niet doen.

Even een zijstap, als ik jarig ben of zo komen er 35 mensen eten. Dat heb ik geleerd van de tantes van Ateng. En de bescheidenheid die ik daar heb leren kennen daar kunnen wij met zijn allen hier het een en ander van opsteken.

@Ateng: laat je de pis niet lauw maken.
Vriendelijke groet, Gus

ateng
22 december 2015, 23:16
bla bla bla, laat zien wat je hebt gedaan en stel je niet zo aan. Je kritiek is alles behalve opbouwend. Ik neem je kritiek graag ter harte maar wel als je er verstand van hebt. Zeiken om jaloezie heb ik hier genoeg gehoord dus nogmaals: laat zien wat je kan.

Whaha ik jaloers om iemand die zo praat en zo'n attitude heeft! Leer maar eerst om normaal te praten en respect te hebben inplaats van bijdehand en arrogant te doen. Geloof me maar dat ik meer verstand heb dan je denkt.
Als je denkt dat als je fingertapping, arpeggio en sweeping kan dan een hele goede gitarist ben? Hahaha i've been there done that... nee dat is leuk (als je het toe kan passen) en ziet er heel indrukwekkend uit maar bij mij gaat het uit eindelijk om je muzikaliteit, feeling en tone. Wil je wat bereiken in de muziekwereld dan gaat het ook om je persoonlijkheid.
Misschien heb je mij wel s gezien op tv als gitarist van Thomas Berge of Alain Clark wie weet. Zie dat je uit Meppel komt en misschien heb je mij op de laatste Meppeldag wel zien spelen op de Wheem... maar ik ben iig geen slaapkamergitarist die uit zn nek lult.

ateng
22 december 2015, 23:17
Wat een hoop gedoe op niks af.
Ateng is op geen enkele manier verplicht zijn kunsten te vertonen. En als ik op zo'n schoolplein-achtige manier de pin op de neus zou krijgen zou ik dat ook niet doen.

Even een zijstap, als ik jarig ben of zo komen er 35 mensen eten. Dat heb ik geleerd van de tantes van Ateng. En de bescheidenheid die ik daar heb leren kennen daar kunnen wij met zijn allen hier het een en ander van opsteken.

@Ateng: laat je de pis niet lauw maken.
Vriendelijke groet, Gus

Komt goed Gus ;)

ateng
22 december 2015, 23:22
ik haat metronooms :p
maar het is om te oefenen wel een goed middel natuurlijk
maar als je dan uiteindelijk iets opneemt moet je niet zo n ding er bij hebben brrr, t wordt ook wel wat klinisch, muziek blijft toch ook iets dat niet te veel " gebonden " moet zijn,..je mag best de persoonlijke " struikelblokjes" Blijven horen van een gitarist. het maakt t toch ook tot wat het is :) ( ik bedoel als je op dit nivo gaat spelen dan zijn dat toch hele minimale dingen die nu ook weer niet ZO storend zijn)
Zoiets moet je er ook niet bij hebben maar wel in je hoofd hebben bij wijze van spreken want heeft niets met klinisch te maken maar met strakheid... niet zweverig overkomen snap je.

jutter
22 december 2015, 23:37
Goede reactie! Leergierig en open voor suggesties,

Ik speel zelf ook de nummers van tommy, zie onderstaand.


https://www.youtube.com/watch?v=U_rP_ljUlqo


https://www.youtube.com/watch?v=H7ABt1SfarY

Ik wil niet zeggen dat ik ze geweldig speel, maar ik durf wel te zeggen dat ik heel kritisch op mezelf ben. De enige tip die ik heb is heel veel oefenen, maar vooral spelen op een instrument dat goed is afgesteld. Ik speel zo vaak in een muziekwinkel waar ik dezelfde nummer speel, maar gewoon echt veel fouten maak. Mijn lakewood heeft een 48MM hals wat voor mij echt veel beter speelt dan een normale 45mm hals. Is dus ook erg goed afgesteld.

Euhhh.... ik speel nu ongeveer 40 jaar maar dit doe ik je niet na, in de verste verte niet. En zitten er foutjes in dan? Zo ja, ik hoor het niet. Het gaat om het genieten van de muziek. En dat doe ik!

gitaarvrouwtje
23 december 2015, 09:50
Zoiets moet je er ook niet bij hebben maar wel in je hoofd hebben bij wijze van spreken want heeft niets met klinisch te maken maar met strakheid... niet zweverig overkomen snap je.

ja dat snap ik :p ik ben mij er van bewust dat je een metronoom er niet bij moet hebben en ik vind timing ook een ding, en ook ik hoor dat wel..maar ik blijf het donders knap gespeeld vinden en ik vind niet dat een metronoom en absoluut strak spelen dingen ALTIJD mooier maken
geloof het of niet, ik heb een redelijk gedegen muzikale opleiding ergens in mijn achtergrondje :p

ateng
23 december 2015, 10:03
Strakheid is een stabiliteit maar hoe je het speelt en muziek vertaalt in een verhaal maakt iets mooier en boeiender... toch ;)
En dat je een muzikale opleiding hebt gehad geloof ik best hoor maar ik heb genoeg met opgeleide muzikanten gejamd en die klinken zo klinisch als ik weet niet wat!

Ik heb ook nooit gezegd dat het niet knap gespeeld is maar vond de timing niet altijd goed en daardoor ten koste gaat van de flow.

gitaarvrouwtje
23 december 2015, 10:19
ja dat begrijp ik, en dat hoor ik, maar soms moet je het laten waar het is
het is al ontzettend knap en ik vond het alleszins aangenaam om naar te luisteren,
voorts beheers ik zijn techniek niet en kijk daar met bewondering naar
soms is imperfectie goed genoeg
dit is misschien licht imperfect maar voor mij toch nog steeds heel prettig en knap
mijn punt was dan ook, wees tevreden met waar je bent en streef altijd naar wat je nog kunt leren
ik ben te lui..ik ben feitelijk niet echt een gitariste. ik ben een zangeres die begeleiding wilde zonder altijd op anderen te moeten rekenen en al een heul klein beetje gitaar speelde, piano had nooit zo mijn hart
ik ga dit NOOIT leren, omdat ik te lui ben :p

SaferSephy
23 december 2015, 11:13
Woah wat is er in m'n topic gebeurd?? :P Zijn een aantal dingen waar ik iets over wil zeggen:

1. Muziek is geen contact sport, en is in geen enkele zin competitief, of je nu de hele dag 3 akkoorden ramt, of Paganini speelt, it doesn't fucking matter.

2. Zodra je je spullen op een forum post moet je rekening houden met kritiek, dus niet zo zeuren, of je moet het gewoon niets posten. Kies echter zelf de reacties waar je iets van aantrekt. Als je het gevoel hebt dat iemand niet opbouwend is of gewoon altijd negatief reageert, dan negeer je toch gewoon zijn/haar posts?

3. in het geval van MichaelSS is het natuurlijk iets anders, hij post zijn video's als reactie op die van mij om een punt te maken. Hij heeft dan ook nergens gevraagd om kritiek, maar goed zie punt 2.

Maar goed laten we terug on topic gaan; namelijk mijn videootje afzeiken ;)



ik haat metronooms :p
maar het is om te oefenen wel een goed middel natuurlijk
maar als je dan uiteindelijk iets opneemt moet je niet zo n ding er bij hebben brrr, t wordt ook wel wat klinisch, muziek blijft toch ook iets dat niet te veel " gebonden " moet zijn,..je mag best de persoonlijke " struikelblokjes" Blijven horen van een gitarist. het maakt t toch ook tot wat het is :) ( ik bedoel als je op dit nivo gaat spelen dan zijn dat toch hele minimale dingen die nu ook weer niet ZO storend zijn)

Als je goed kijkt zie bij deze opname een wit snoertje naar mijn oor lopen. Dit is toch echt de metronoom die meeloopt. Ik haat de dingen ook, maar door de idioot moeilijke frases in deze nummers is het té gemakkelijk om te gaan zwabberen. Dit is overigens de eerste opname met metronoom, als je mijn andere opnames terug luistert hoor je waarom ik zo'n ding ben gaan gebruiken ;-) . Het gebruik van een metronoom is overigens 1 van Tommy's voornaamste tips om beter te worden. (naast 33 uur per dag spelen enzo haha)

Harald
23 december 2015, 13:36
Greins...

Stom verhaaltje, vlak voordat ik mijn solo-cd uitbracht (een tweede wel opgenomen maar door omstandigheden niet uitgegeven. Daarvan vind je een deel op youtube) had ik de kans hem aan Tommy te laten horen.

Ik had een deel van de nummers met click opgenomen, maar niet alles.

Tommy had een cd'tje mee (hij speelde een aantal dagen in dezelfde zaal in Dortmund, en ik was er twee dagen), en de volgende dag kreeg ik een thumbs up met de melding dat het een goede cd was, voor aanvang van de middag-workshop. Leuk, maar geen bewijs dat hij ook geluisterd had, bedacht ik me. Na de workshop sprak hij me nog even aan, en toen bleek dat hij daadwerkelijk geluisterd had. Hij had wat specifieke opmerkingen, en ik kreeg een compliment voor mijn time, vooral bij de ballads.

Laten dat nu net de nummers zijn geweest zonder clicktrack :D

Nu is timing wel typisch zo'n ding dat altijd nog wel beter kan... en een metronoom of drumcomputer bij het oefenen is vaak een prima middel wat dat betreft. Drumpartijen die meelopen vind ik overigens fijner. Dan kun je echt een groove proberen te locken met de rest. Vooral voor mensen die bijna alleen alleen spelen is het verstandig zoiets regelmatig te doen. Dat de drummer degene is die de maat moet vasthouden in een band is een misvatting. Dat moet de hele band doen.

ateng
23 december 2015, 13:45
Woah wat is er in m'n topic gebeurd?? :P Zijn een aantal dingen waar ik iets over wil zeggen:

1. Muziek is geen contact sport, en is in geen enkele zin competitief, of je nu de hele dag 3 akkoorden ramt, of Paganini speelt, it doesn't fucking matter.

2. Zodra je je spullen op een forum post moet je rekening houden met kritiek, dus niet zo zeuren, of je moet het gewoon niets posten. Kies echter zelf de reacties waar je iets van aantrekt. Als je het gevoel hebt dat iemand niet opbouwend is of gewoon altijd negatief reageert, dan negeer je toch gewoon zijn/haar posts?

3. in het geval van MichaelSS is het natuurlijk iets anders, hij post zijn video's als reactie op die van mij om een punt te maken. Hij heeft dan ook nergens gevraagd om kritiek, maar goed zie punt 2.

Maar goed laten we terug on topic gaan; namelijk mijn videootje afzeiken ;)




Als je goed kijkt zie bij deze opname een wit snoertje naar mijn oor lopen. Dit is toch echt de metronoom die meeloopt. Ik haat de dingen ook, maar door de idioot moeilijke frases in deze nummers is het té gemakkelijk om te gaan zwabberen. Dit is overigens de eerste opname met metronoom, als je mijn andere opnames terug luistert hoor je waarom ik zo'n ding ben gaan gebruiken ;-) . Het gebruik van een metronoom is overigens 1 van Tommy's voornaamste tips om beter te worden. (naast 33 uur per dag spelen enzo haha)

Juist heel goed met metronoom spelen en inderdaad een tip om beter te worden! Ik heb ook niks op aan te merken op jouw video want die vind ik wel lekker klinken en ook al heb je stukken dat krampachtig overkomt (wat nauwelijks te merken is) maar je speelt het strak... metronoom he ;)

En wat je zegt muziek is geen competitie or whatever dus doe gewoon normaal neem kritiek sportief op... tenzij je niet tegen verlies kan :)

Cageman
23 december 2015, 20:49
tenzij je niet tegen verlies kan :)

Hahaha, nice one xD.

Ik hoop dat duidelijk was dat m'n vorige post geheel onserieus en flauw was, behalve het commentaar naar SaferSephy toe tussen de regels door.

Verder vind ik het erg grappig hoe Gus vermoedelijk ironisch bedoeld opwerpt om eigen nummers te gaan maken en die voor te leggen aan Tommy Emmanuel en dat Harald geheel serieus als een soort toevalligheid presenteert hoe hij zijn solo-cd precies aan Tommy Emmanuel heeft laten horen.:seriousf: