PDA

View Full Version : New "Hot N Cold"



zoldergitarist
2 december 2015, 10:27
Ben eigenlijk op zoek naar een zanger of zangeres die hier iets op kan/wil verzinnen of een parodie op dezelfde zanglijn? Ik hoop dat ie een beetje in de smaak valt....


https://www.youtube.com/watch?v=UfWhQXtQ5Po

Ernest01
3 december 2015, 23:00
Jij hebt helemaal geen zanger(es) nodig....
Dit zit toch goed in elkaar ?

Zou alleen de bas wat meer willen horen, drums iets zachter en de zang wat meer geven.

Maar de sound is lekker stevig. Ken het orgineel niet, maar dat hoef ik ook niet te horen.
Dit klinkt als een klok. Nou ja.... klok.... maar je vat 'm wel.

Goed gedaan man !

zoldergitarist
10 december 2015, 13:20
Jij hebt helemaal geen zanger(es) nodig....
Dit zit toch goed in elkaar ?

Zou alleen de bas wat meer willen horen, drums iets zachter en de zang wat meer geven.

Maar de sound is lekker stevig. Ken het orgineel niet, maar dat hoef ik ook niet te horen.
Dit klinkt als een klok. Nou ja.... klok.... maar je vat 'm wel.

Goed gedaan man !

Bedankt Ernest, het origineel is ruk daarom heb ik er iets anders van gemaakt.

Fusion
11 december 2015, 14:50
Sorry maar dit kan geen puntje zuigen aan t origineel. :) Haal de zanglijn weg en je hoort een nog zoutloos rockmuziekje. Haal de zanglijn er weer bij terug en je hoort t zelfde muziekje, zonder enige interactie met de zanglijn. Ik vind je n mega gitarist, maar je lokt deze enigszins scherpe reactie imho zelf uit door je kritiek op t originele nummer, wat een op alle fronten hoogwaardig en professioneel popliedje is. Sorry ;)

Dutch66
12 december 2015, 12:08
Gitaarlijntje 'wrikt' behoorlijk met de zanglijn, dus nop sorry....

Duhsjaak
15 december 2015, 09:47
Gitaarlijntje 'wrikt' behoorlijk met de zanglijn, dus nop sorry....

Helemaal OT, dus sorry Z.
Je alias doet mij iedere keer denken aan de geniale Amsterdamse band Scrotum66.
Iets dat ook op veel muren was geklad.

Sorry, moest het effe kwijt.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
19 december 2015, 20:23
Fusion; eerlijk gezegd had ik de zanglijn uit mijn archief gehengeld en er mijn eigen ding omheen gefantaseerd zonder eerst naar het origineel te hebben geluisterd. Toch heb ik stiekem tussendoor geluisterd (wat ik eigenlijk zelden doe) waar het origineel naar toe ging en schrok van het origineel. Het zal wel goed in elkaar zitten maar ik vind het niks. Voor mijn gevoel heb ik van een zoutloze zanglijn toch wel iets leuks gemaakt.

Dutch/Duhsjaak;Het zal misschien op verschillende plaatsen een beetje wrikken maar ik hoor het niet zo?

Duhsjaak
20 december 2015, 09:52
Fusion; eerlijk gezegd had ik de zanglijn uit mijn archief gehengeld en er mijn eigen ding omheen gefantaseerd zonder eerst naar het origineel te hebben geluisterd. Toch heb ik stiekem tussendoor geluisterd (wat ik eigenlijk zelden doe) waar het origineel naar toe ging en schrok van het origineel. Het zal wel goed in elkaar zitten maar ik vind het niks. Voor mijn gevoel heb ik van een zoutloze zanglijn toch wel iets leuks gemaakt.

Dutch/Duhsjaak;Het zal misschien op verschillende plaatsen een beetje wrikken maar ik hoor het niet zo?

Sorry. Ik heb een beetje zitten kutten met Off Topic (OT) en On Topic (OT - Voor de duidelijkheid, smiley).

Ik heb alleen bedoeld positief commentaar te leveren op de alias van 66, mede Amsterdammer. Waar ook de in Amsterdam en omstreken wereldberoemde band Scrotum66 zijn oorsprong en werkgebied vond.

Maar nu we elkaar toch spreken:
Om redenen die ik niet exact onder woorden kan brengen vind ik deze post niet je beste lied.
Het zou kunnen zijn dat het beproefde truukje een beetje zijn geldigheid te verliezen. Reden waarom er al contact buiten het GN forum om is geweest.

Mogelijk zit het hem er ook in, dat er altijd direct of iets onder de oppervlakte een flinke schep humor heeft gezeten. Dat element lijkt hier een beetje afwezig. Daar heeft Fusion wel een beetje een punt, hoewel ie het niet rechtstreeks lijkt te zeggen.

En mogelijk heeft Fu gelijk. Heb je een fuck up gemaakt. Ik denk dat dat wel mee valt. Maar mogelijk heeft ie gelijk.
Maar ik vraag mij dan altijd af: Waarom zou je dat niet mogen? Niks is zo stierlijk vervelend als perfectie.
Ik luister liever naar iets dat rammelt, dan naar perfectie.
Iets dat ook in mijn muziek goddank totaal ontbreekt.
Smiley.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
20 december 2015, 10:15
Scherpe analyse, de humor, die dan van een niet zwaar professioneel product, toch iets moois kan maken, ontbreekt.

@Zolder: als je t echt wilt horen: er zit nul samenspel tussen zang en gitaar, de drums doen bijna niets aan enige spanningsboog, het gehele nummer bouwt zich niet op en er zit geen enkele creativiteit in, geen leuke kleine details (niet dat dat per se moet, maar als je n nummer heel kaal laat, moet t wel van goede huize komen)... Ik durf dit zo hard te zeggen omdat je ten eerste één van de betere gitaristen hier bent en ten tweede omdat je t origineel (wat totaal mijn smaak niet is overigens) zo makkelijk neersabelse. En nogmaals, jouw versie mag t origineel niet eens de kont kussen haha

The Lo Lands
20 december 2015, 19:49
Voor een pop rock complete 'make over' vind ik het geslaagd. Over mijn monitoren klinkt het lekker romig en vet. Ik ken het origineel niet dus Barry zijn versie is voor mij nu de originele versie :-) Ik heb er van genoten!

pasqual
20 december 2015, 21:43
Sorry maar dit kan geen puntje zuigen aan t origineel. :) Haal de zanglijn weg en je hoort een nog zoutloos rockmuziekje. Haal de zanglijn er weer bij terug en je hoort t zelfde muziekje, zonder enige interactie met de zanglijn. Ik vind je n mega gitarist, maar je lokt deze enigszins scherpe reactie imho zelf uit door je kritiek op t originele nummer, wat een op alle fronten hoogwaardig en professioneel popliedje is. Sorry ;)

Ik snap je punt maar om dit te kunnen waarderen moet je het origineel ( zo ver als mogelijk ) eigenlijk compleet vergeten. Dan pas hoor je dat de instrumentale lijn eigenlijk best wel knap gemaakt is en goed past bij de zanglijn. Ik denk dat mensen die het origineel niet kennen, anders tegen dit nummer aan zullen kijken als jij.

Fusion
21 december 2015, 11:02
Ja, dat zal zeker meespelen :)