PDA

View Full Version : Fender 2-button footswitch prijsverhoging???



Braml
30 november 2015, 08:55
Ik heb in januari dit jaar de volgende fender footswitch gekocht bij mijn Fender Hot Rod Deville 2x12:

https://images.campyent.com/sites/default/files/uc_products/p-h292.png

Deze kostte toen 45 euro bij thomann, dat staat nog in mijn bestellingsgeschiedenis.

Ik ben hem inmiddels kwijt, en nu wil ik een nieuwe bestellen. Nu zie ik dat hij bij thomann ineens 66 euro kost! Wat!!?? 21 euro prijsverhoging voor iets wat 45 euro kostte??? Is hier een reden voor? Hieronder staat de link naar de switch die ik zoek.

http://www.thomann.de/nl/fender_footswitch_hotroddeville.htm

Kan ik zoiets als dit ook gebruiken? Scheelt aardig wat geld:
http://www.thomann.de/nl/lead_foot_fs2.htm

Dirk_Hendrik
30 november 2015, 09:16
Is daar een reden voor? Vraag het aan Thomann. We vragen jou toch ook niet wat de reden is om telkens je footswitch zoek te maken? :soinnocent:

En of die andere gaat werken? Nee. Ga er niet van uit. Fender haalt al jarenlang leuke schakelgrappen uit om meerdere schakelfuncties te kunnen bedienen én LED's aan en uit te schakelen via een mono jack-jack snoertje. Die andere schakelt "gewoon" tip of ring van de jack naar ground.

Braml
30 november 2015, 09:19
Sorry, kan toch gebeuren dat je wat kwijt raakt..
Ik was alleen benieuwd of die prijsverhoging een grap van Thomann of van Fender is.

Bedankt voor je info over die andere footswitch.
Heb je enig idee wat het verschil tussen die bovengenoemde fender footswitch is en de volgende dan? :
http://www.ultimate-guitar.com/forum/attachment.php?attachmentid=106580&stc=1

Of is dat gewoon een oud model, hoe ze ze vroeger maakten?

telerocker
30 november 2015, 09:49
Stuur gewoon een mailtje naar Thomann of die switch compatible is met jouw Hotrod (bouwjaar, serienummer).

Joost de Ruig
30 november 2015, 09:58
Prijsstelling is een bijzonder fenomeen. Ik vermoed dat jouw oorspronkelijke prijs wellicht een tijdelijke is geweest, waarmee de shop zich wou onderscheiden. Ik had laatst interesse in een Tele. De kost bij Bax €598 en bij Thomann €398. Plotseling had Thomann ze nog verder in de aanbieding voor €349 en een week later kostte hij weer €398. Ik vermoed dat ze niet alleen naar de concurent kijken, maar ook naar de vraag. Dus hoe meer er naar gevraagd word (en ik weet dat er in die week diverse van zijn verkocht) hoe minder reden de how-low-can-you-go-prijs aan te houden.

Media Markt scant de prijzen van de concurentie binnen een straal van circa 30 km van hun filiaal en stemt daar hun prijzen op af (niet altijd de goedkoopste!). Hun filaal in Groningen heeft dus andere prijzen dan hun filiaal in Den Bosch, behalve voor de landelijk geadverteerde aanbiedingen. Gaat de concurentie aan de haal met hun prijs, dan willen ze daar nog wel eens in meegaan.

Jouw footswitch hoeft dus niet 50% duurder te zijn geworden, maar kan in bovenstaand fenomeen een flexibele prijs te hebben gehad. Wellicht als je het product googled, dat andere shops een vergelijkbare prijs hebben. Je hebt toentertijd wellicht voor Thomann gekozen omdat zij de goedkoopste waren en nu even duur als de concurentie.

Braml
30 november 2015, 12:18
Ik snap best dat sommige prijzen soms heel iets aangepast worden. Maar is dit geen absurde verandering van prijs dan?

Joost de Ruig
30 november 2015, 12:24
Of het omgekeerde, was jouw eerste prijs niet erg laag? Ik heb wel eens een nieuwe gitaar gekocht die de helft kostte van de gangbare marktprijs. Dat voordeel heb ik dan toch genoten? Als ik nu dezelfde gitaar koop ben ik gewoon het dubbele kwijt.

Bij zowel Tonefactory als Stringweb kost de footswitch ongeveer hetzelfde als nu bij Thomann, dus zo raar is hun prijs niet.

Braml
30 november 2015, 12:59
Mmh je hebt gelijk. Maar dat kan dus ook betekenen dat hij over een half jaar weer flink gezakt is?

Joost de Ruig
30 november 2015, 13:04
Mmh je hebt gelijk. Maar dat kan dus ook betekenen dat hij over een half jaar weer flink gezakt is?

Daar zou ik niet vanuit gaan. Ik verwacht niet dat de dollar/euro koers sterk in ons voordeel zal veranderen en verwacht ook geen overcapaciteit in de voorraad op dit product. Het is namelijk niet echt aan mode/ontwikkeling sterk onderhevig. Voor hetzelfde geld is precies dezelfde footswitch over 5 jaar nog steeds op de markt.

Braml
4 december 2015, 08:25
Ongelovelijk. Ik had maandag een "gezocht" advertentie op marktplaats gezet van deze footswitch. Krijg ik Dinsdag rond 12 uur een mail van iemand die niet meer veel gitaar speelt, en als hij nog speelt die switch niet nodig heeft. Ik mocht hem overnemen voor 20 euro exclusief verzendkosten. Het was het oude model, zoals deze:

http://www.altomusic.com/media/catalog/product/0/9/0994062000-0_2.jpg

Mooi prijsje dus, en ik vond het geen "te mooi om waar te zijn" prijs.

Tussen 12 en 13 uur zijn er op dinsdag in totaal zo'n 12/13 mailtjes heen en weer gegaan tussen ons. Ik vroeg hem eerst of hij wat foto's van zijn switch kon sturen, en hij stuurt vervolgens netjes 3 foto's van de switch die ik zoek (weliswaar het oude model maar dat maakte mij niet uit). Ik zou 27 euro overmaken en hem een screenshot sturen van de overboekingsbevestiging. Toen ik deze stuurde zei hij dat hij het pakket morgenochtend (dus woensdagochtend) op de post zou doen.

Daarna niks van weer gehoord..

Dus nu lijkt het er voor mij op dat ik met een oplichter te maken heb. Maar zelfs als dat zo is vind ik het raar dat hij gewoon de optie openhoudt voor mij om de switch op te halen. Ik vroeg hem namelijk waar hij woonde. Hij zei vervolgens gewoon dat hij in Hoorn woonde, en vroeg vervolgens of dat in de buurt lag bij mij. (dat lag het dus niet, vandaar dat ik voor verzending koos).

Ik heb woensdag avond een mail gestuurd, met netjes de vraag of het al verzonden was.
Ik heb gisteren (donderdag) middag nogmaals een gemaild of meneer even wou antwoorden.
Maar niks dus.. enige tips mensen?

Braml
4 december 2015, 08:30
PS. Ik snap wel dat sommige mensen soms een dag niet op hun mail kijken. Maar iemand die op dinsdag zo een keer of 6 te mailt, en vervolgens 3 dagen niet te reageert, daar geloof ik dus helemaal niks van.

Joost de Ruig
4 december 2015, 08:32
Euhh, de postbode vandaag afwachten? Bezorging de volgende dag is standaard, maar zeker geen 100%. En misschien zijn er persoonlijke omstandigheden waardoor hij niet direct reageert. Ik zou iemand niet direct verdacht maken na één dag.....

Braml
4 december 2015, 08:35
Het is geen één dag. Het zijn 3 dagen.
Maar oke ik heb zijn gegevens weggehaald uit het vorige bericht.

Maar ik vertrouw er in ieder geval geen snars van.

Joost de Ruig
4 december 2015, 08:42
Euhh, woensdag zou het pakket verzonden zijn. Dan wordt het donderdag of vrijdag bezorgd. Dat is toch 1 dag vertraging?

Braml
4 december 2015, 08:43
Dinsdag reageert meneer voor t laatst. Je kunt toch normaal reageren.

Dirk_Hendrik
4 december 2015, 08:50
Ik heb woensdag avond een mail gestuurd, met netjes de vraag of het al verzonden was.
Ik heb gisteren (donderdag) middag nogmaals een gemaild of meneer even wou antwoorden.
Maar niks dus.. enige tips mensen?

Ja.
Even wat geduld hebben en niet om de haverklap mailtjes sturen. Als ik kijk naar m'n eigen psyche merk ik ook dat ik bij mensen die eindeloos mailen de neiging heb om op gegeven moment te gaan denken in een "ja is goed, later OK?" trend.

Joost de Ruig
4 december 2015, 08:50
Ik zou de ballen uit mijn broek schamen als in jouw geval zou blijken dat hij woensdag van de trap was gevallen of een familielid iets was overkomen. Wacht nu eerst ff een paar dagen voordat je gaat beschuldigen.

En ja, zaken doen op MP is een zeker risico. Je kan ook vooraf iemands naam en adres vragen en die googlen. Je kan kijken hoelang iemand op MP zit en wat hij nog meer verkoopt. Etc. Etc.

Braml
4 december 2015, 09:04
Joost de Ruig:
Ik beschuldig hem ook nog niet. Ik wil alleen weten of jullie dit verdacht vinden en wat jullie zouden doen. Ik heb alleen op een nette manier gevraagd aan hem of hij het pakket heeft opgestuurd en of hij aub even wil antwoorden.

Ik weet ook wel dat zaken doen op MP een risico is, en 27 euro is nou niet bepaald een rib uit mijn lijf. Maar toch zou ik er, als het nog langer duurt, wel graag op tijd wat aan doen als dat nog kan.

Ik vind het namelijk gewoon erg vreemd dat iemand eerst 6 keer mailt in een uur tijd, en vervolgens 3 dagen niks van zich laat horen. Vooral nét nadat ik hem het geld heb overgemaakt.

En aan Dirk_Hendrik:
Ik hou het gewoon netjes tegen die persoon. En hij had zelf beloofd dat hij het woensdag zou sturen. Ik had gevraagd of hij vervolgens nog de track & trace code wou sturen, dus ook daarom mailde ik nog een keer. Dat is toch niet heel gek?

Joost de Ruig
4 december 2015, 09:09
Je beschuldigt niet? Met naam en toenaam deed je dat wel. Ik gok op enige jeugdige onbezonnenheid.

Braml
4 december 2015, 09:15
Dat heb ik toch teruggenomen of niet? Halleluja kan iemand niet even een fout maken en het terug nemen, en ja ik ben niet zo "oud en wijs" als jij, maar daarom vraag ik ook wat jullie er van vinden toch? Jullie doen alsof ik de politie al gebeld heb. Je gaat me echt niet wijs maken dat jij geen twijfels zou krijgen als jij dit had. De naam is ook onvindbaar op google.

Joost de Ruig
4 december 2015, 14:16
Volgende keer dus vooraf naam/adres vragen en dit googlen. Vooraf MP controleren: iemand die ook het fietsje van zijn kind verkoopt en de krulset van zijn vrouw, wekt al gauw enig vertrouwen.

Ik snap best dat je nu twijfelt. Dat zou ik ook doen als morgen dd postbode nog niets heeft. En wat betreft de beschuldiging, die heb je terecht ingetrokken door zijn gegevens te verwijderen, maar dat was nadat je er op werd aangesproken.

Ik weet nog wel een vertrouwde gitaarshop die een past maanden geleden precies zo'n gebruikte switch had liggen.

Braml
4 december 2015, 14:39
Volgende keer dus vooraf naam/adres vragen en dit googlen. Vooraf MP controleren: iemand die ook het fietsje van zijn kind verkoopt en de krulset van zijn vrouw, wekt al gauw enig vertrouwen.

Ik snap best dat je nu twijfelt. Dat zou ik ook doen als morgen dd postbode nog niets heeft. En wat betreft de beschuldiging, die heb je terecht ingetrokken door zijn gegevens te verwijderen, maar dat was nadat je er op werd aangesproken.

Ik weet nog wel een vertrouwde gitaarshop die een past maanden geleden precies zo'n gebruikte switch had liggen.

Gelukkig zijn we het nu met elkaar eens. Ik geef toe dat ik daar iets te vlug mee was. En bedankt voor het advies.

En welke gitaarshop is dat?

hs0504
4 december 2015, 14:58
Volgende keer dus vooraf naam/adres vragen en dit googlen.
IBAN googelen werkt ook goed. Heb het ook bij de hand gehad nav een 'gevraagd' advertentie. Kwam keurig op een 'geregistreerde oplichters forum'.
Al geprobeerd?

Joost de Ruig
4 december 2015, 15:43
En welke gitaarshop is dat?

Kauffmann in Alphen a/d Rijn : 0172-417990. Als Albert hem nog heeft, dan stuurt hij hem vast aan je op voor een aardig prijsje.

Dutch66
4 december 2015, 17:51
Wat een gemekker over zo'n lullige switch...

Braml
5 december 2015, 10:22
Danku.

Ja ik heb zn iban in google ingevoerd. Niks verdachts gevonden. En op een site die ibans controleert of ze wel officieel zijn bleek het ook goed te zijn.

Heb inmiddels nog steeds geen bericht gehad van hem.

Dutch66: dan reageer je toch niet?

RB74
5 december 2015, 12:53
Gewoon nog even rustig afwachten. Niet iedereen op Marktplaats rent meteen als het geld binnen is met z'n pakketje naar PostNL om het te versturen. En de pakketdiensten zijn ook niet altijd even snel. Zeker deze drukke dagen niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
5 december 2015, 14:05
Komt helemaal goed!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
5 december 2015, 22:20
Ik snap best dat je het pakket pas een dag of 2 later opstuurt. Maar hij reageert dinsdag zo 6 keer in een uur tijd, en toen het geld binnen was kwam er ineens niks meer. Nu is het alweer zaterdag avond.

Dat dat pakket nog niet binnen is snap ik wel, maar hij kan toch even een reactie sturen, zeker nadat ik hem er naar gevraagd heb? Maar jullie raden mij dus aan om gewoon te wachten, dus laat ik eens kijken of dat werkt. Gelukkig gaat het maar om 27 euro, maar gewoon uit principe alleen al baal ik.

the sure thing
6 december 2015, 10:03
Dat ie niet reageert is niet netjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
8 december 2015, 11:19
Nog steeds geen antwoord gehad. Ik heb gisteren aangifte gedaan tegen deze persoon, en een melding gemaakt van hem op opgeletopinternet.nl

Ik wist ook vanaf dag 2 al zeker dat hij me opgelicht had verd***e.

Zou het mogelijk zijn om hem weer naar een gezocht advertentie te lokken met een ander account en dan proberen meer gegevens van hem te achterhalen?

Gearjunkie
8 december 2015, 12:25
Vevelend, maar wat doe je als de postbode het morgen wél komt brengen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
8 december 2015, 12:27
Vevelend, maar wat doe je als de postbode het morgen wél komt brengen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik geloof daar ten eerste helemaal niks van, maar goed, als het gebeurt heb ik alle recht gehad om die persoon aan te geven omdat het zo lang duurde. Ik kan de aangifte gewoon weer intrekken dus als het pakket alsnog komt doe ik dat.

RB74
9 december 2015, 20:16
Nog niks binnen intussen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
10 december 2015, 08:22
Kan ik deze post verwijderen? sorry er ging wat mis tijdens het posten

Braml
10 december 2015, 08:28
Nog niks binnen intussen?

Nee, ik ben opgelicht. Ik had aangifte gedaan bij de politie en marktplaats gemaild. Ik kreeg eergisteren bevestiging van marktplaats dat het om een oplichter ging.

Wat heb ik geleerd?
Nooit meer een "gezocht" advertentie plaatsen, want er zijn blijkbaar oplichters die alleen gezocht advertenties afstruinen. Daar had ik van tevoren echt niet bij nagedacht, ik had nog nooit een gezocht advertentie geplaatst. Op deze manier heeft de koper geen verkoopaccount en geen advertentie als referentie om de oplichter op te sporen. Je trekt dus gewoon oplichters aan met gezocht advertenties.

RB74
10 december 2015, 09:17
Heel vervelend zeg. Zonde van die 27 euro...

Schrale troost: de meeste marktplaats-handel in effectpedalen (en ook veel andere spullen) gaat gewoon goed. Is althans mijn ervaring. 99 van de 100 verkopers zijn gewoon gitaar- en gearfanaten zoals jij en ik, te goeder trouw...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
10 december 2015, 09:43
Heel vervelend zeg. Zonde van die 27 euro...

Schrale troost: de meeste marktplaats-handel in effectpedalen (en ook veel andere spullen) gaat gewoon goed. Is althans mijn ervaring. 99 van de 100 verkopers zijn gewoon gitaar- en gearfanaten zoals jij en ik, te goeder trouw...

Klopt, ik zal er heus nog wel eens gebruik van maken. Maar niet zonder de verkoper iets beter na te trekken.
Verder heb ik al vaker pedalen gekocht via marktplaats die allemaal goed aangekomen zijn.

Ben blij dat het maar om 27 euro ging :)

the sure thing
10 december 2015, 21:24
Klote!

ALLE te koop aangeboden pedaaltjes op MP zijn bij mij goed gegaan.

Ik heb 2x een "gezocht" advertentie op MP gezet en 2x bijna opgelicht. Ging helemaal fout. Rare semi dwingende mailtes en whatsappjes. Ik doe dat niet meer.

Lang leve gitaarmarkt!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk_Hendrik
11 december 2015, 08:08
Wauw. Opgelicht voor 27 euro. Die had ik echt niet verwacht!:makeup:

Braml
11 december 2015, 08:26
Wauw. Opgelicht voor 27 euro. Die had ik echt niet verwacht!:makeup:

Ja ik ook niet, maar als je achteraf nadenkt. Het feit dat niemand dat verwacht maakt het zo makkelijk voor de oplichter.
Als hij dat 10 x doet heeft hij 270 euro. En hij doet het vast nog veel vaker.