PDA

View Full Version : HNAD: Mesa Boogie Studio Preamp



JGD
29 november 2015, 14:13
Gisteren een Studio Preamp gekocht, in Friesland.
Wat een ding zeg!

Ik speel metal en ben gewend toch altijd even een 6 bands equalizertje tussen mijn gitaar en mijn amp nodig te hebben, gewoon om het geluid straks te krijgen (die strakke stuiter in de bassen).
Zelfs op mijn Triaxis heb ik dat nodig.

Maar dat ding is gewoon aan zetten en BAM!:blast:

Weg met die Triaxis, ik heb mijn nieuwe vriend gevonden:dance:

Joost de Ruig
29 november 2015, 14:37
Gisteren een Studio Preamp gekocht, in Friesland.
Wat een ding zeg!:

Fryslân boppe ;)

ateng
29 november 2015, 22:22
Aaaah de Mesa Boogie Studio! Had er 1 bijna gekocht maar twijfelde toch nog... een gedeelde toonregeling.
Maar wel een heel mooi cleansound, denk naast GT Trio preamp 1 van de beste clean uit een 19" preamp.

Rinze
30 november 2015, 00:15
Ben zelf meer van de Marshall hoek maar heb er ook wel eens over zitten denken. Lijkt me lekker om flink chugga chugga mee te doen.

Pepe
30 november 2015, 04:03
Maar dat is toch dezelfde amp die in de Studio combo zit?
Dat is min of meer een Mark I met 2 El84's, lots of mids voor die Santana lead sound maar door het cascading ontwerp zitten die mids ook vast aan je clean channel. Met de Eq kan je tenminste het onwerkbare volume verschil tussen beide kanalen nog aanpassen.
Bluesy rock amp uit de tijd dat metal nog uitgevonden moest worden dus zo zie je maar weer.

D3nnis
30 november 2015, 06:52
Ik denk toch dat je uiteindelijke sound staat of valt met de eindversterker.
Nu heeft TS daar niks over gezegd, maar hij heeft wel een direct vergelijk gemaakt met de Triaxis, dus dat is alvast eerlijk.
Maar wat ik bedoel te zeggen, als ik een Ernst Fliek Rover over een Mesa Roadster eindtrap gooi, dan klinkt ie gewoon als een Mesa. Gooi ik hem over een Soldano eindtrap, dan klinkt ie veel meer marshall.

Dutch66
30 november 2015, 11:53
Fantastische pre-amp, echte 'pedalen slikker', in cascade mode wel lastig in te stellen.
Absolute aanrader, zeker omdat ze regelmatig (betaalbaar) voorbij komen.

JGD
30 november 2015, 13:00
Ik gebruik hem overigens met een Mesa 20/20 poweramp.

Heb hem nog niet oefenruimte-hard kunnen zetten, maar vooralsnog klinkt ie thuis al helemaal toppie.

En niks geen pedalen he, daar wilde ik juist vanaf :)

telerocker
30 november 2015, 13:57
Gefeli! De kunst is om ze goed in te stellen. De interactieve toonregeling van Mesa's is daarom niks voor een simplist als ik. Hoed af voor wie dat wel goed kan.

ateng
30 november 2015, 16:11
Had ergens gelezen dat de lead circuit bijna identiek is als die van de Mark II C+ is.

JGD
30 november 2015, 19:13
Meer de Mark IIC dacht ik.
En dr schijnt dan zoiets te bestaan als de IIC+ mod.
Alhoewel ik daar niet echt sluitende info over kan vinden.

the sure thing
30 november 2015, 20:31
Pics!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tmms
30 november 2015, 20:56
Kwam deze tegen,
http://i67.tinypic.com/27zkm9.jpg

Nocki
30 november 2015, 21:42
Maar dat is toch dezelfde amp die in de Studio combo zit?
Dat is min of meer een Mark I met 2 El84's, lots of mids voor die Santana lead sound maar door het cascading ontwerp zitten die mids ook vast aan je clean channel. Met de Eq kan je tenminste het onwerkbare volume verschil tussen beide kanalen nog aanpassen.
Bluesy rock amp uit de tijd dat metal nog uitgevonden moest worden dus zo zie je maar weer.

Hij is gelijk aan de bovenste helft van de quad dus een mark IIC
Mark IIB komt niet verder dan santana achtige dingen de IIc is kwa metal super!

Het gaat dan wel niet over de Quad maar die is weer een stap mooier! De onderste helf lijkt meer op een Mark III en zo heb je geen last meer van gedeelde toonregeling.
Naast de CAE 3+ een van de beste amps die ik ooit heb gehad.

Misschien een leuke anekdote. De studio was mijn eerste Mesa preamp. Ik had een 20/20, 2 1x12 thiele Boogie cabs (EVM) en een gitaar met single coils. Ik speelde nog niet zo lang en zocht een metal sound die ik er niet uit kreeg. Ik had geen idee waar het aan lag en heb de studio te koop gezet wegens te weinig gain.

Toen kwam er een gast uit Den Helder met zn 50/50 en een PRS, sloot het aan en bam.. de sound die ik zocht...

I was not amused... :-)

JGD
1 december 2015, 07:34
Aan de Mesa 20/20 heeft het destijds ook niet gelegen hoor, kan ik je verzekeren!

Nocki
3 december 2015, 08:58
Mijn ervaringen zijn helaas toch anders. Ik heb de 20/20 3 keer gehad maar als ik terug heb ik er nooit met veel plezier naar geluisterd.
Ik heb m gehoord met de Studio preamp, de Quad preamp en later een Formula Preamp van Boogie en ik weet nog dat ik op een gegeven moment Mark IV kocht als oefenversterker voor kleine dingetjes. Ik heb toen mn preamp eens aangesloten op de eindtrap van de Boogie en dat was veel meer "in your face" ik heb m toch altijd wat tammetjes gevonden. Ook de presence knop werd heel snel te veel fizzy... Maar smaken verschillen natuurlijk.
Off topic: Kwa poweramps waren de VHT 2/50/2 de Mesa 395 het mooiste wat ik ooit heb gehad.

JGD
4 december 2015, 12:19
Ok, ik moet inderdaad toegeven dat ik hem nog niet heb kunnen vergelijken met een Mesa 50/50, 2 x 90, 295 of wat dan ook. Zou ik wel graag eens willen, en wie weet ben ik dan ook om.

Maar tot dusver krijg ik er wel wat moois mee hoor.
En grappig hoe 1 x 20 (want ik gebruik hem enkel kanaals) al ZO hard is.
20 watt trek ik in de oefenruimte echt nog niet vol open.