PDA

View Full Version : Brom nano big muff



allard85
29 november 2015, 09:33
Onlangs heb ik een nieuw pedalboard gebouwd, omdat de vorige te klein werd. De vorige was een boss bcb-6 waar 6 pedalen op stonden. Nu heb ik dezelfde setup met enkele andere pedalen op een pedaltrain geplaatst. Enig verschil in de opbouw is het gebruik van andere patchkabels en voeding. Bij aansluiten op de versterker is een lichte brom te horen ( vorige setup was deze niet hoorbaar). Maar als ik mn nano big muff inschakel dan krijg ik een ontzettende brom. Wat gaat er hier niet goed?

Voeding harley benton powerplant junior. Voeding via daisy chain naar eerste 5 pedalen, overige uitgang naar big muff en chorus
Setup: behringer tuner t300 > behringer acoustic modeler am300 > digitech screamin blues>digitech df7 distortion factory > harley benton british truetone > ehx nano big muff > boss ch1 chorus.
Versterker orange crush pix cr 12l of roland cube 15xl
Patchkabels Cordial

jan7
29 november 2015, 10:56
harley benton british truetone > ehx nano big muff
Die combinatie is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener.
Ik heb zelf ook wat van die HB/Joyo truetone pedalen en ook wat ehx pedalen en de combinatie levert zoals je zelf al zegt (soms) een 'brom' op. Mogelijke oplossingen waren om de volgorde te wijzigen of ervoor zorgen dat er altijd een HB/Joyo pedaal voor en na ehx pedalen kwamen in de chain, bijvoorbeeld:
luide brom op: EHX Big Muff -> HB Ultimate drive -> HB British
geen brom: HB Ultimate drive -> EHX Big Muff -> HB British
Soms was die brom er enkel er als pedalen uitstonden/in bypass waren en ging het weg op het moment dat ik een ehx pedaal inschakelde.
Ik heb nog veel pedalen van andere merken maar daar heb ik nooit dit probleem mee. Ook niet met de oudere pedalen van EHX.
Bij mij was het enkel en alleen bij HB/Joyo pedalen in combinatie met de (nieuwere) XO/nano pedalen van EHX (big muffs, small clone, holy grail, memory toy etc)

Braml
29 november 2015, 13:01
Ik heb zelf een Little Big Muff, als ie uit staat hoor ik geen brom, dus waar dat bij jou aan ligt zou ik niet weten. Maar fuzzpedalen zijn volgens mij gewoon noisemakers als je ze aanzet?

allard85
22 december 2015, 18:58
Eureka, opgelost.
Na meerdere dingen zoals andere patchkabels en opstelling te proberen is de brom nu verdwenen door de big muff vrij vooraan na de tuner te plaatsen. Is misschien niet zoals het hoort maar zo geen last meer van een brom.