PDA

View Full Version : Gezocht: SSL-1 / vintage strat / belletjes maar dan met meer output



dml
28 november 2015, 10:20
Ben op zoek naar een single coil voor de neck-positie die dezelfde helderheid heeft als een Seymour Duncan SSL-1 maar dan met meer output. En ja, het moet een echte single coil zijn.

Joost de Ruig
28 november 2015, 10:51
Waarom laat je er niet gewoon een Custom-made voor je winden? Dan kan je zelf opgeven hoeveel output je wilt :) Is helemaal niet zo duur als soms gedacht wordt. Voor onder de €100,- kun je bij een aantal gitaarbouwers hiervoor terecht.

miyaru
28 november 2015, 11:45
Kijk eens bij Angelo Merieënboer in Den Haag van Panucci Guitars bijvoorbeeld.......

Robin.

miyaru
28 november 2015, 11:46
Even zijn facebook: https://www.facebook.com/angeloguitarlounge

dml
28 november 2015, 11:49
Doe ik niet vanwege de handelswaarde. Bevalt het niet, krijg je er geen drol voor terug.
Gewoon graag een Dimarzio, Seymour Duncan of iets vergelijkbaars, dan ben ik voor max. € 60,- ook klaar.

Joost de Ruig
28 november 2015, 11:50
Of bij www.smittyguitars.com

barno
28 november 2015, 11:55
"belletjes".. dat krijg je juist door low output pu. En om de belletjes luider te krijgen gebuik je Volume op de amp (en de pots op je strat)

dml
28 november 2015, 12:17
"belletjes".. dat krijg je juist door low output pu. En om de belletjes luider te krijgen gebuik je Volume op de amp (en de pots op je strat)

*zucht*
Blijkbaar is mijn vraag niet duidelijk genoeg.
Ik ben op zoek naar een heldere doch hotte single coil voor de nekpositie. De sound die ik zoek is vergelijkbaar met SD SSL-1, dus eigenlijk niets bijzonders. Als mijn versterker eenmaal staat ingesteld, is het niet de bedoeling dat ik voor meer helderheid met het volume en/ of de toonregeling op de amp ga spelen. Ook de volumepot op mijn gitaar staat bijna altijd op 100%.
Dus geen moeilijk gedoe, gewoon recht toe recht aan.

Pepe
28 november 2015, 13:50
Ik kan Chubtones roepen maar daar heb je niet veel aan, geen standaard merk (en ook niet meer te krijgen)
De Vanzandt blues klinkt als een ssl1 met wat meer output zou ik zeggen, redelijke vintage eq.

Ik heb al tijden een Duncan Texas hot antiquity (9.nogwat ohm) ergens liggen en daar heb ik veel verwachtingen van maar ligt al tijden te wachten in een doosje tot ik zin krijg in solderen.

Joost de Ruig
28 november 2015, 14:00
9.x da's best veul voor een Strat 😃

Pepe
28 november 2015, 14:29
Ja maar ik geloof niet dat het zich zozeer laat vertalen in sheer volume, beetje maar. Zwakke alnico II magneet denk ik. Of zwak opgeladen.

telerocker
28 november 2015, 14:33
Ik vind een DCR van 9k niet zoveel zeggen. Hangt ook af van de gebruikte wire.
Misschien is dit wat:

http://www.fralinpickups.com/stratstyleHO.asp

harrie-beton
28 november 2015, 15:10
Ik heb 3x FAT50 in mijn strat en die heeft meer twang / belletjes dan me lief is soms.

http://www.bax-shop.nl/gitaar-pickups/fender-custom-shop-fat-50s-stratocaster-bridge-pickup/product-details.html

dml
30 november 2015, 17:41
Allen, bedankt voor de reacties.

Een aantal van mijn HH-gitaars hebben de combi JB + '59 en die combi bevalt me eigenlijk wel heel erg goed.
Ik weet het, het is niets bijzonders maar ik kan er mijn geluid uit halen en daar gaat het uiteindelijk om.
Dus heb besloten voor m'n HSS-gitaar een Little '59 te kopen. De HB in deze gitaar is al een JB, in het midden zit een SSL-1 en dan komt daar later deze week een Little '59 bij.

Pepe
30 november 2015, 18:14
Het begon met een heldere single coil en het eindigt met een warme humbucker. Didn't see that comming.

dml
30 november 2015, 19:16
Snap ik :)
Maar zo zie je maar weer dat een ieder toon op een andere manier ervaart. Naar mijn mening is een '59 niet echt warm, ik vind 'm juist helder (uiteraard afhankelijk van de plank waar 'ie in zit). In vergelijking met bijv. een Gibson 57 Classic is de 57 Classic m.i. een warme HB.

telerocker
30 november 2015, 21:42
Kan natuurlijk, maar dat geeft weinig ''belletjes'', vrees ik.