PDA

View Full Version : The 18 secrets of the Vox Delaylab



Luke-wannabe
28 november 2015, 00:04
De Vox Delaylab kan veel meer dan alleen maar delay-en. Kijk en huiver!


https://www.youtube.com/watch?v=2nOXiGFkJMA

Joost de Ruig
28 november 2015, 00:44
Euhh, ik vind het maar nix.......

Luke-wannabe
28 november 2015, 00:53
Dat kan natuurlijk!

ateng
29 november 2015, 23:11
Hahaha ik ook niet.

Luke-wannabe
2 december 2015, 22:24
Nou zeg, wat een stomme reacties. Waarom dan niet?

Joost de Ruig
2 december 2015, 22:30
Nou zeg, wat een stomme reacties. Waarom dan niet?

Omdat ik niet een bruikbaar effect heb gehoord......

Pepe
3 december 2015, 08:01
Ik vind dat cracked vinyl fx behoorlijk goed, voor sparklehorse achtige dingen.


https://www.youtube.com/watch?v=wbtUAlFN8po

HaroldA
3 december 2015, 11:24
Ik heb me vermaakt! Maar dat wil niet zeggen dat ik er iets aan heb ;)

jasses
3 december 2015, 11:26
Pepe is me voor, ik vind dat vinyl effectje ook wel leuk. En radioheadriedeltjes zijn ook altijd leuk om te horen passeren. Bovendien vind ik het altijd interessant om te horen op welke manieren je met je effecten wat buiten de bedoelde lijnen kan kleuren. Ik zal niet snel een delaylab kopen om er modulatie-effecten mee te gaan maken, maar het is interessant om te weten dat het kan en in welke mate het aanvaardbaar klinkt (ik ben overigens niet overdreven veeleisend op dat vlak, hier is nog wel wat uit te halen).
En eerlijk gezegd, aan de huidige prijs, is dat wel een prachtig toestel.

Ineens ook een vraagje over de delaylab: is het doenbaar om de tapedelay in te stellen als een real time tape effect met goed wat wobble (met de time op minimum en feedback op 1 repeat)? Ik moet eigenlijk eerst eens mijn dl4 gaan zoeken in de kelder om te zien of die dat kon...

Luke-wannabe
5 december 2015, 01:28
@ Joost de Ruig: 'Bruikbaar' is een objectief begrip in deze! Ik gebruik een aantal van deze effecten op zeer regelmatige basis.
@ Pepe: Wat gaaf dat zeg.
@ HaroldA: Ja maar jij kan zelf allemaal gave effectjes bouwen! Ik moet het met dit soort ongein doen!
@ Jasses: Nou, dat vond ik toch ook. Het is toch grappig dat dit ding dat kan. Verder niets hoor ;). Misschien kan dat wel! Dat tape effect! Zou ik niet weten, dat heb ik nog niet geprobeerd!

Gerard1793
5 december 2015, 16:13
Ik vind 'm cool! Leuk om mee te experimenteren!

ateng
5 december 2015, 17:58
Nou zeg, wat een stomme reacties. Waarom dan niet?

Stom?! Tis een mening en waarschijnlijk omdat je zo'n ding hebt vind je het natuurlijk stom.
Voor me zelf absoluut niet bruikbaar en ik vind ze niet mooi klinken vergeleken met een normale goeie chorus, leslie, harmonizer, ringmodulator of een octafuzz.
Als een standalone delay/echo vind ik m wel oké... maar dat is mn DL4 ook ;)

Luke-wannabe
5 december 2015, 23:50
@ Gerard: Thanks!
Precies ja Ateng!