PDA

View Full Version : Western gitaar afschaffen



teunxo
26 november 2015, 14:28
Hallo,

Aangezien ik geen recente informatie kon vinden maak ik dit topic aan. Ik speel al een aantal jaren gitaar, voornamelijk om mezelf te begeleiden en heb nu een goedkope Spaanse gitaar van Santana. Nu wil ik graag een westerngitaar aanschaffen. Ik vroeg me af of jullie tips voor me hadden en of iemand eventueel goede winkels weet die niet te ver weg van Venlo liggen. Alvast bedankt!

BamBuFan1
26 november 2015, 14:47
Ik zou beginnen met het aanpassen van je topictitel...

teunxo
26 november 2015, 14:54
Oh oeps helemaal niet door! Dankjewel

MrRoyk
26 november 2015, 15:31
Ik weet niet wat je "in de buurt" vindt, maar in Boekel zit Guitar King, daar hoor ik heel erg goede verhalen over. Ben er zelf 1 keer geweest en goed geholpen.

De dingen waar ik me mee bezig hield toen ik mijn eerste western kocht:

1. Stel je budget vast (misschien handig om dit ook te vermelden, voor mensen gitaren van €1500 aanraden en je maar €200 hebt te besteden).
2. Kijk welke richting je op wil qua spel en geluid. Speel je vooral fingerpicking of met plectrum? Wil je country, folk, blues, pop of iets heel anders? Wil je elektrisch kunnen versterken? De houtsoort en vorm van een gitaar kan nogal verschil maken.
3. Zorg ervoor dat je weet wat de basis van een goede gitaar is. Verdiep je in verschillende houtsoorten, en onthoudt dat massief houten gitaren in de regel duurder zijn, maar ook beter klinken dan gelamineerde gitaren. Zeker als je weet dat je door wil met spelen, loont het om in ieder geval gitaar met massief houten top te kopen. Ook de bespeelbaarheid is belangrijk: hoe hoog is de actie? de breedte van de hals? Etc. Etc. Laat je ook goed informeren in de winkel.