PDA

View Full Version : Hallo!



MrRoyk
25 november 2015, 15:47
Hallo allemaal!

Ik zag dat het gebruikelijk is om je even voor te stellen dus ik dacht, laat ik dat maar even doen! Ik ben Roy, 22 jaar, student in Groningen en inmiddels speel ik bijna een jaar of 6 gitaar. Ik ben een autodidact, heb alles m.b.t. leren spelen en luisteren mezelf aangeleerd. De eerste 5,5 jaar heb ik mezelf, met mijn akoestische gitaar, vooral beperkt tot het meespelen van liedjes: zolang de klank enigszins in de buurt kwam en ik de noten redelijk speelde was ik tevreden. Effecten en buizenversterkers, en vooral muziektheorie waren dus nooit echt aan de orde: ik wist alleen dat ik ontzettend fan was van de prachtige, lange, warme sustain van de Gibson Les Paul. Met een (relatief) beperkt budget heb ik me aan een Epiphone Les Paul gewaagd (met echte Gibson humbuckers!), waar gezien de prijs van +/- €500 voor mij een prachtig geluid uit komt. Op dit moment beschouw ik mezelf qua niveau ergens tussen beginner en intermediate: (barré)-akkoorden zijn geen probleem meer en intermediate solo's meespelen gaat ook nog wel, maar improviseren valt me soms nog lastig.

Inmiddels zit ik een maand of 2 in een bandje, en daar komt nogal wat meer bij kijken! Behalve ontzettend leuk en leerzaam, ben ik me meer en meer aan het verdiepen in het creëren van een geluid dat echt bij mij past. Ik ben vooral geïnteresseerd in de wijde wereld van effecten en muziektheorie, en ik hoop via dit forum veel meer over gitaren, muziek en toebehoren te leren. En uiteraard, ook om eventuele ervaringen te delen die komende jaren ongetwijfeld nog gaan komen!

Joost de Ruig
25 november 2015, 15:54
Welkom, succes en er valt nog genoeg te leren hier voor iedereen :)

speulmenneke
5 december 2015, 00:36
Welkom op dit forum, en succes met je band!