PDA

View Full Version : van mn strat een jazzmaster maken...



Dude
20 juli 2003, 12:26
ik heb het idee om een nieuwe body te gaan kopen voor mn strat uit 79. de orginele body heeft een maffe lak afwijking waardoor die de ene week strak zwart is en de andere week maffe witte vlekken. vind het zonde om de body over te laten spuiten dus vandaar een nieuwe body.

een standaard alder strat body kost 145 dollar, een jazzmaster 155, hmmzz lastig, nadeel aan de jazzmaster is dat ik dan veel onderdelen bij moet kopen...

strat is toch ook wel geil, effe nadenken nog maar...

Negative K3 fan
20 juli 2003, 12:28
als je een jazzmaster body koopt moet je ook een andere brug, andere slagplaat, andere elementen (dat moet op zich niet maar het is wel leuker) volgens mij kun j e dan beter zelf je bopdy overspuiten met autolak oid en er een j azzmaster bijkopen (japans) als je er toch zo graag 1 wil.

PeArLjAm
20 juli 2003, 17:31
+1 het is dan wel niet een oude vintage strat maar uit '79 en heeft dus wel enige waarde. Koop gewoon een japanse jazzmaster en 2ehands zijn ze helemaal niet zo duur (als je ze kan vinden dan)

roppie
20 juli 2003, 17:34
hoe kan het dat lak de ene week perfect zwart is, gewoon normaal, en dat er de week daarop opeens witte vlekken opzitten :???: dat kan toch niet?

sickpunk
20 juli 2003, 17:42
hoe kan het dat lak de ene week perfect zwart is, gewoon normaal, en dat er de week daarop opeens witte vlekken opzitten :???: dat kan toch niet?

ik gok op de vochtigheids graad ofzo...(scheurtjes in de lak? en dan vocht erbij..) weet ook nie hoor, gok ook maar wat

Dude
20 juli 2003, 17:42
heeft te maken met vocht, door de ouderdom zitten er veel barstjes in waardoor zweet en vocht uit de omgeving de lak laat verkleuren.

maar inderdaad, strat blijft strat en ik ga op zoek naar een jazz master

sickpunk
20 juli 2003, 17:45
hip ik had het goed :P

roppie
20 juli 2003, 17:48
ow zo, 'k dacht dat je bedoelde dat 't aan de samenstelling van de lak lag maar dat leek me nogal vreemd dat je lak dan de ene week zwart is en de andere wit, maar ok dank voor de verheldering :)

bert k
20 juli 2003, 19:12
Lijkt mij persoonlijk wel uniek, iedere week een andere kleur, maar dan zou ik wel meer kleuren willen. (=toverballenlak :D )

Jesus_etc.
20 juli 2003, 19:53
maar inderdaad, strat blijft strat en ik ga op zoek naar een jazz master

Ik zie dat je uit vlaardingen komt en er hangt er sinds kort één bij vox humana, ik weet alleen niet of 't een jap of usa is. Ik weet 't, het maakt nogal wat verschil in prijs, maar ik dacht ik meld het toch effe...

burt
22 juli 2003, 00:59
Vroeger had je van die race-autootjes die verkleurden als je ze onder de warme kraan hield. Allemaal blitse kleuren kregen ze dan! Zo'n lak... dat moet je eigenlijk op je gitaar smeren. Maar zwart-wit is ook cool!

Niks meer aan doen!!

Dude
22 juli 2003, 01:11
maar inderdaad, strat blijft strat en ik ga op zoek naar een jazz master

Ik zie dat je uit vlaardingen komt en er hangt er sinds kort één bij vox humana, ik weet alleen niet of 't een jap of usa is. Ik weet 't, het maakt nogal wat verschil in prijs, maar ik dacht ik meld het toch effe...

ga morgen meteen effe kijken, bedankt dude

roppie
22 juli 2003, 01:30
heej ik heb nog twee van die wagentjes, de een gaat van donkerpaars naar lichtblauw en de andere van donker naar felrood :)

Mitch
22 juli 2003, 16:44
Was 't wat ?