PDA

View Full Version : Even voorstellen.



Scrap
23 november 2015, 20:34
Mijn naam is Adrie en ik wil mezelf hier even voorstellen.
Om te beginnen; ik kan geen gitaar spelen. Ik heb het vroeger wel geprobeerd maar het werd niets. Ten eerste ben ik linkshandig en rechts spelen voelde heel onnatuurlijk. En ten tweede en misschien wel de belangrijkste reden, ik miste de zelf discipline om stug door te gaan met oefenen.
Ik heb een ukelele en een akoestische gitaar gehad. Jaren hebben ze nog hier op zolder gelegen totdat de kinderen de ukelele stuk lieten vallen en in de gitaar gingen staan.
Waarom nu dan hier? Ik ben dol op ouderwetse buizen techniek en had al een keer een stereo versterkertje gebouwd. Een poosje geleden had ik weer een boel oude onderdelen over en dacht: Kom ik maak een gitaarcombo met buizen. Van het een komt het ander en nu ik ouder ben, lees in de midlife crisis zit, wil ik het nog een keer proberen. Ik ben nu dus opzoek naar een voordelige linkshandige elektrische gitaar.
Ik hoop hier op dit forum een boel kennis, inspiratie en vooral de drive om door te zetten te vinden.
Dat was een lang verhaal. Ik hoop dat er mensen zijn die het tot het eind volgehouden hebben.
Misschien klinkt het bovenstaande niet als echte motivering maar ik zou echt graag een instrument willen kunnen bespelen.

Joost de Ruig
23 november 2015, 20:50
Welkom en veel plezier hier. Het gaat vast lukken om een leuke lefty te vinden!

Ik zie bij Thomann een leuke gerelicte Tele van ESP : ESP LTD TE-202 R DISTR 3TSB Left
Kost €338 met een humbucker in de neckpositie. Coole plank hoor. :)

Joost de Ruig
24 november 2015, 21:35
In de low-budgetsfeer vind ik dit dus een goede keuze: http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_te_202_r_distr_3tsb_left.htm


http://thumbs5.static-thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/335757/8737501_800.jpg

speulmenneke
5 december 2015, 00:43
Hallo Adrie,

Nou ik heb het tot het einde volgehouden hoor :)
Er zijn genoeg 'linkshandige' gitaren te koop, hier op dit forum zul je een boel kennis kunnen opdoen, maar motivatie zal toch echt uit jezelf moeten komen. Om 'een stok achter de deur te hebben' kun je natuurlijk les gaan nemen en met een docent afspraken maken over wat je in een bepaalde tijd wilt leren.
Succes, zo te lezen gaat het zeker lukken.