PDA

View Full Version : Ze zijn er weer!



munkie
23 november 2015, 15:37
De LIDL snaren aanbieding is er weer. Vanaf maandag 30 november. Ze zijn wel wat duurder geworden, 10 euro voor 5 pakjes. Western, nylon of elektrisch. Gaan lang mee en roesten niet. Met extra reservesnaar, waarschijnlijk weer een D...:???:

Lexvandoef
23 november 2015, 16:06
Echt, gaat iemand die dingen weer kopen? Ik heb het vorige keer geprobeerd, blegh lelijke slechte klote snaren zeg. Klinken erg dun en breken/corroderen erg snel vond ik, totaal het geld niet waard.

wietse
23 november 2015, 19:49
ik sla meestal wat klassieke snaren in voor gitaartjes voor de handel, de rest heb ik nog een voorraad van.

Jasper.
23 november 2015, 20:31
Ik vind er ook echt helemaal niks aan. Slechte snaren. Voelen heel plakkerig aan.

Brad
23 november 2015, 20:45
Echt, gaat iemand die dingen weer kopen? Ik heb het vorige keer geprobeerd, blegh lelijke slechte klote snaren zeg. Klinken erg dun en breken/corroderen erg snel vond ik, totaal het geld niet waard.

Ligt dat niet aan het soort zweet dat jij uitscheid ? Misschien moet je jouw dieet veranderen

Lexvandoef
23 november 2015, 20:49
Ligt dat niet aan het soort zweet dat jij uitscheid ? Misschien moet je jouw dieet veranderen

:seriousf: Oh gozer toch, nee het zijn gewoon ruk snaren, D'addario/Ernie Ball gaat bij mij gewoon prima mee. Ik blijf gewoon lekker vreten wat ik vreet.

En wat Jasper zegt, ze voelen ook erg stroef, wens ze mijn ergste gitaarvijand niet toe. Dus jij moet ze ook niet kopen Brad :sssh: :seriousf: :satisfie:;):airguitar:

jutter
23 november 2015, 21:00
:seriousf: Oh gozer toch, nee het zijn gewoon ruk snaren, D'addario/Ernie Ball gaat bij mij gewoon prima mee. Ik blijf gewoon lekker vreten wat ik vreet.

En wat Jasper zegt, ze voelen ook erg stroef, wens ze mijn ergste gitaarvijand niet toe. Dus jij moet ze ook niet kopen Brad :sssh: :seriousf: :satisfie:;):airguitar:

Hahaha, je bent weer in topvorm Lex!:)

Brad
23 november 2015, 22:43
Nou ik ben echt onder de indruk

Hotpepper01
23 november 2015, 22:55
Bedankt voor de tip. Ik ben er nog niet achter waar die dingen goed voor zijn. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik de vorige keer zo'n pakje gekocht en dat ligt nog grotendeels ergens in een la. Ik geloof dat ik 1 keer een losse snaar ergens heb opgezet. Om een gebroken snaar te vervangen van een vers setje op een gitaar voor de verkoop.

telerocker
24 november 2015, 01:00
Jongens, kan ook niet voor die prijs hey. Ik weet wel dat snaren net als autobanden zijn. Met Vredestein of Michelin ga je strakker de bocht om dan met Hankooks.

munkie
25 november 2015, 13:43
Daar gaan we weer. Voor al die mensen hier die 1 G. of F. gitaar hebben is dit niet interessant. Als je een verzameling gitaren hebt maakt het wel uit of een pakje snaren 6 a 7 euro per stuk kost of 2. Ik vind ze prima, gaan lang mee, roesten niet.

Luke-wannabe
25 november 2015, 23:36
Ik vind ze ook prima! Vorig jaar drie van die doosjes gekocht, en heb ze nog steeds. Ga ze denk ik weer in slaan. Ik gebruik ALTIJD goedkopen snaren, ook setjes van Thomann voor €1,- stuk, en doe daar al mijn werk mee. Laat ze nou ook flatwounds maken, want die moet ik nog steeds voor €11 van Thomastik bestellen :soinnocent:. Ik ga ze waarschijnlijk weer halen.

Plant
26 november 2015, 00:44
Het is jammer dat ze die snaren maar bij Lidl maar in 1 tension verkopen, daarom haal ik ze niet daar. Maar die snaren zijn in vele gedaanten ook in andere tensions te koop, helaas dan relatief duur maar alsnog goedkoper dan snaren van bekende merken.

Die snaren van Thomann zijn 10 tegen 1 hetzelfde fabrikaat, de snaren zitten individueel in precies dezelfde plastic zakjes met blauwe nummers. Zo zijn ze ook te koop onder de namen Chord (elektronica-online) en Alba (Conrad), alleen dan zonder extra g of d snaren. Net uit de verpakking voelen ze idd plakkerig aan, maar dat gevoel is zo weg. Ze klinken goed, ze zijn gecoat en gaan relatief lang mee. Het kost iets meer moeite om ze op stemming te houden (ze voelen ook wat soepeler dan de tension qua getallen doet vermoeden) en tot nu toe heb ik er nog geen 'voortijdig' gebroken.

richwoodplayer
26 november 2015, 00:52
Bestel zelf ook altijd de pakjes van thomann, prima snaartjes, spelen lekker en gaan best lang mee!

Brad
26 november 2015, 00:55
Hank Marvin vertelde in een interview dat de snaren in de tijd dat hij net begon een soort staalkabels waren

munkie
26 november 2015, 14:26
Die snaren van Thomann zijn 10 tegen 1 hetzelfde fabrikaat

+1. Zeker weten. Ik haal de niet omwonden snaren altijd even door een doekje om het plakkerige wat kwijt te raken.

ateng
27 november 2015, 12:28
Ik ben ook tevreden hoor en vind het helemaal niet plakkerig aanvoelen. Merk qua tone niet echt een verschil ofzo en gebruikte altijd D'Addario regular light dus tja ben wel tevreden hoor met die Lidl snaren.
Ik heb ook sowieso geen zweterige vingers maar ze gaan bij mij best wel lang mee en ik speel bijna elk weekend dus straks meer weer een paar pakken bij de Lidl halen ;)

the sure thing
29 november 2015, 08:05
Dit vraagt om een (dubbel)blind onderzoek!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
29 november 2015, 08:23
Die snaren van Thomann zijn 10 tegen 1 hetzelfde fabrikaat, de snaren zitten individueel in precies dezelfde plastic zakjes met blauwe nummers.

En bij Thomann zijn ze nog goedkoper ook, de elektrische variant in ieder geval.

ateng
29 november 2015, 14:12
Echt, gaat iemand die dingen weer kopen? Ik heb het vorige keer geprobeerd, blegh lelijke slechte klote snaren zeg. Klinken erg dun en breken/corroderen erg snel vond ik, totaal het geld niet waard.

Klinken erg dun? Een 010 snaar is een 010 snaar ongeacht wat voor merk je ook hebt dus ze kunnen echt niet dunner of voller klinken als je ze allemaal naast elkaar zou testen. Helderheid misschien nog wel maar geloof er absoluut niet in dat een 010 van de Lidle of Thonmann dunner klinkt dan een 010 van D'Addario, Ernie Ball of een Fender.

D3nnis
29 november 2015, 14:14
Klinken erg dun? Een 010 snaar is een 010 snaar ongeacht wat voor merk je ook hebt dus ze kunnen echt niet dunner of voller klinken als je ze allemaal naast elkaar zou testen.

Welles :D:D

arjanb01
29 november 2015, 14:26
Ik kan je vertellen dat dat echt zo is.
Heb ook nog een paar setjes Lidl snaren liggen en heb Ernie ball slinky's. Wereld van verschil.
Wat me opviel was dat de Lidl snaren slapper waren qua spanning, voelden wel soepel aan maar klonken heel dof.
Toen de Ernie balls op dezelfde gitaar gespannen, in dit geval een luke 2, en strakkere, hogere snaar spanning, meer hoog en mid in het geluid, meer attack en definitie.
Kortom, de Lidl snaren gaan de kliko in! Troep...

jutter
29 november 2015, 14:41
Ik kan je vertellen dat dat echt zo is.
Heb ook nog een paar setjes Lidl snaren liggen en heb Ernie ball slinky's. Wereld van verschil.
Wat me opviel was dat de Lidl snaren slapper waren qua spanning, voelden wel soepel aan maar klonken heel dof.
Toen de Ernie balls op dezelfde gitaar gespannen, in dit geval een luke 2, en strakkere, hogere snaar spanning, meer hoog en mid in het geluid, meer attack en definitie.
Kortom, de Lidl snaren gaan de kliko in! Troep...

Ik heb een paar jaar geleden die Lidl snaren voor een akoestische gitaar gekocht. Troep! Klinkt inderdaad veel dunner en doffer. Voor elektrisch weet ik het niet maar ze hebben niet mijn dikte; Daddario's 0.11-0.52 (medium top-heavy bottom) Dus voor mij geen Lidl snaren.

Joost de Ruig
29 november 2015, 14:56
Opmerkelijke discussie. Alsof snaren van €1,50 per setje van dezelfde kwaliteit kunnen zijn als snaren van €6,-. Met respect voor de Lidl, die echt een goede prijs/kwaliteitsverhouding probeert aan te bieden in haar producten (ik doe er wekelijks mijn boodschappen), het blijft natuurlijk een supermarkt met B-merken. En ja, ik heb die snaren op het dieptepunt van de crisis ook geprobeerd: 3x nix, haha.

Dutch66
29 november 2015, 15:13
Typisch 'Hollands' weer dit, na peperdure upgrade's en modificaties aan onze planken,
pleuren we er uiteindelijk een setje 'Lidl' snaren op....

D3nnis
29 november 2015, 15:34
Opmerkelijke discussie. Alsof snaren van €1,50 per setje van dezelfde kwaliteit kunnen zijn als snaren van €6,-.

Setje van €6,- kan weliswaar beter zijn, maar betekent ook niet dat het zo is.

Gek dat sommige mensen er niks negatiefs van vinden en anderen al bij voorbaat het niks vinden.
Ik ga ze toch maar eens zelf testen, ik ben namelijk een Hollander die liever op curt mangan snaren speelt dan de (peperdure) Thomastik snaren. Misschien vind ik de Lidl snaren wel helemaal super :D

djee
29 november 2015, 15:36
Ik zie ze niet in de folder ???????

gevonden :)
http://flyer.lidl.nl/f16f53ca-1633-43d0-9959-fec7764e2e03/#/22

Joost de Ruig
29 november 2015, 15:40
Setje van €6,- kan weliswaar beter zijn, maar betekent ook niet dat het zo is.

Gek dat sommige mensen er niks negatiefs van vinden en anderen al bij voorbaat het niks vinden.
D

Euhh, zoals ik poste: uit eigen waarneming....

Als je mij je gegevens pb't stuur ik je van zowel de akoestische als de elektrische een setje :)

D3nnis
29 november 2015, 15:42
Haha wil je er zo graag van af? :D

Joost de Ruig
29 november 2015, 15:48
Haha wil je er zo graag van af? :D

Ze liggen niet in de weg, maar de kans dat ik ze ooit nog ga gebruiken is klein. Dus als ik er een ander een plezier mee kan doen, prima toch?

D3nnis
29 november 2015, 15:57
Trouwens, ik heb niks tegen eigen waarneming; ieder heeft zo zijn voorkeuren, ik ook.
Maar bij voorbaat zeggen dat het troep moet zijn, mwah....Per kilo betaal je zo'n €300,- aan die snaren gok ik even.
Weet niet hoe de huidige staalprijzen zijn, maar veel meer dan €4,- per kg zal het niet zijn. Heb je €296,- over voor het bewerken en de winst.
Ik denk dat er machinebouwers en constructiebedrijven zijn die het met minder moeten doen :D

Luke-wannabe
29 november 2015, 22:33
Opmerkelijke discussie. Alsof snaren van €1,50 per setje van dezelfde kwaliteit kunnen zijn als snaren van €6,-. Met respect voor de Lidl, die echt een goede prijs/kwaliteitsverhouding probeert aan te bieden in haar producten (ik doe er wekelijks mijn boodschappen), het blijft natuurlijk een supermarkt met B-merken. En ja, ik heb die snaren op het dieptepunt van de crisis ook geprobeerd: 3x nix, haha.
Wedden dat het het zelfde kost om te maken? Opmerkelijk antwoord dit.

Joost de Ruig
29 november 2015, 22:40
Wedden dat het het zelfde kost om te maken? Opmerkelijk antwoord dit.

Heb je het over het productieproces of de kostprijs van het product. In het eerste zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Ik ga er vanuit dat de materiaalkosten van het A-merk hoger is.

hefke
30 november 2015, 09:42
Ik ga er vanuit dat de materiaalkosten van het A-merk hoger is.

Materiaalkosten zou mogelijk een iets hogere prijs kunnen verantwoorden, maar geen € 4,50-€ 5 per setje.
Het blijft speculeren, maar ik schat dat het maximaal zo'n € 1-€ 1,50 zal zijn. De rest betaal je denk ik voor de naam.

Ik heb die Lidl-snaren ook eens gekocht en tot nu bevallen ze best goed. Blijven goed op stemming en gaan lang mee (althans bij mij). Veel langer dan bv Ernie Ball. Ernie Ball moet ik om de 2 à 3 maanden vervangen, waarbij 3 maanden al erg lang is. Van het weekend eens bij 2 gitaren de Lidl-snaren na ¾ jaar maar eens vervangen. Was nog niet eens echt nodig waren nog niet eens echt slecht, maar wilde de gitaren eens lekker poetsen.
Direct uit de verpakking plakken ze inderdaad, maar even met een vochtig doekje erover en het is weg.
Of ze slechter klinken dan de A-merken durf ik niet te beweren, dan zou ik 2 dezelfde gitaren met allebei nieuwe snaren (een Lidl de ander een A-merk) direct naast elkaar moeten horen. Niets is zo bedrieglijk als ons gehoor/brein.

Joost de Ruig
30 november 2015, 09:47
Maar je betaalt niet alleen voor materiaal- en productiekosten. Ook voor research & development, marketing, distributie etc en ja, ook voor de naam.

ateng
30 november 2015, 12:46
Ik kan je vertellen dat dat echt zo is.
Heb ook nog een paar setjes Lidl snaren liggen en heb Ernie ball slinky's. Wereld van verschil.
Wat me opviel was dat de Lidl snaren slapper waren qua spanning, voelden wel soepel aan maar klonken heel dof.
Toen de Ernie balls op dezelfde gitaar gespannen, in dit geval een luke 2, en strakkere, hogere snaar spanning, meer hoog en mid in het geluid, meer attack en definitie.
Kortom, de Lidl snaren gaan de kliko in! Troep...
Gebruik al jaren D'Addario en serieus nog geen "blokje om" van verschil. Ik heb die Lidl snaren al een tijdje en nog steeds is mijn tone hetzelfde als voorheen. Opnames gehoord van toen en nu maar durf te wedden dat jij geen verschil hoort ;)
Maar goed dat is mijn ervaring en beleving ermee.

Joost de Ruig
30 november 2015, 12:46
denk nou ff na
bij de "dure" snaren drukt een amerikaan op den knoppen en bij den goedkopere iemand uit het verre oosten

neuzelaar

Dat is een achterhaalde gedachte.....

ateng
30 november 2015, 12:48
denk nou ff na
bij de "dure" snaren drukt een amerikaan op den knoppen en bij den goedkopere iemand uit het verre oosten

neuzelaar

Zou mij inderdaad niks verbazen!

arjanb01
30 november 2015, 12:52
Gebruik al jaren D'Addario en serieus nog geen "blokje om" van verschil. Ik heb die Lidl snaren al een tijdje en nog steeds is mijn tone hetzelfde als voorheen. Opnames gehoord van toen en nu maar durf te wedden dat jij geen verschil hoort ;)
Maar goed dat is mijn ervaring en beleving ermee.

Misschien ligt het aan m'n aanslag, speeltechniek en m'n soort plectrum wat ik gebruik, maar de spanning van die Lidl snaren is echt veel slapper, waardoor ik een dunnere tone ervaar.
Het enige voordeel van die snaren is dat ze soepel aanvoelen en door de coating minder snel verweren en roesten.
Aangezien ik verknocht ben aan m'n slinky's blijf ik die gebruiken. Dan maar duurder uit.

telerocker
30 november 2015, 13:54
Misschien ligt het aan m'n aanslag, speeltechniek en m'n soort plectrum wat ik gebruik, maar de spanning van die Lidl snaren is echt veel slapper, waardoor ik een dunnere tone ervaar.
Het enige voordeel van die snaren is dat ze soepel aanvoelen en door de coating minder snel verweren en roesten.
Aangezien ik verknocht ben aan m'n slinky's blijf ik die gebruiken. Dan maar duurder uit.

Ik gebruik ook al jaren Ernie Ball. Het is niet alleen een kwestie van dat snaren lang meegaan, speelgevoel telt ook mee.

Joost de Ruig
30 november 2015, 14:32
vertel
wat heb ik gemist ?

China is een dermate grote speler op de wereldmarkt geworden, dat zij zelf ook aan de knoppen zitten hoor. Kijk maar eens naar de staalmarkt. China koopt wereldwijd dermate veel staal op, dat er elders schaarste ontstaat waarmee China zichzelf in een controlerende positie heeft gemanoeuvreerd. De tijd dat wij westerlingen China alleen als goedkope producent mogen beschouwen is echt voorbij. China en India gaan bv in de ICT de uitvoerende taak die ze nu nog vaak hebben, binnen 10 jaar gelijktrekken met de sturende rol die het Westen nu nog heeft. Door een verbeterd opleidingsniveau én zelfs een voorsprong in ervaring op uitvoeringsniveau, hebben die landen straks ook een sturende rol. We kunnen niet arrogant blijven toekijken en hen als "werkvee" betitelen, daar zouden we over een aantal jaren anders wel eens erg spijt van kunnen krijgen. We kunnen beter van hen leren en kopiëren wat zij goed doen. Dat gekoppeld aan onze huidige voorsprong, zou ons langer "in de zetel" houden.

RS-Rik
30 november 2015, 15:09
Lidl heeft niet alleen B-merken, de kwaliteit van de meeste van hun producten is uitstekend. Ja, luxe smaak-producten zoals de neppe chips zijn niet te vreten en de chocola is een beetje vettig, en ze hebben geen echt goeie hollandse kaas, maar voor de rest is het doorgaans erg goed wat ze verkopen.

Onder voorbehoud van een rekenfout:

Wat staal van snaren betreft, snaren zijn niet gemaakt van beunstaal. Een g snaar van 0,02 inch diameter heeft een oppervlakte van ((0,02 * 25,4 * 0,5)^2 * pi) = 0,202 mm. Hier staat +- 12 kg kracht op = 583 MPA ongeveer. Je zit dan voorbij de yield strength, ergens in het plastische gebied voor de meeste soorten staal. Het lijkt mij dat staal wat voorbij de yield strength moet functioneren van redelijk goede kwaliteit en consistentie moet zijn om te garanderen dat niet een groot deel snel kapot gaat. Daarnaast moet het redelijk roestvast staal zijn ivm zweet enzo, én ook nog eens magnetisch (dus geen RVS met hoge hoeveelheden chroom en mangaan en wat dan ook)

Ik weet niet precies wat de gangbare prijzen zijn voor de staalsoorten die gebruikt worden maar gezien de specifieke toepassing moet het staal wat wordt gebruikt voor snaren in een soort van niet-goedkoop-"high end" spectrum zitten. Ik dénk dat merken als ernie ball en 'd addario het staal wat ze gebruiken door een aardige kwaliteitscontrole laten gaan en het daarmee niet goedkoop is in vergelijking met andere staalsoorten (á 4 euro per kilo).

Het is maar een hersenspinsel maar het snijdt hout. Wat denk jij?

Joost de Ruig
30 november 2015, 15:21
Zelf denk ik dat de kwaliteit van de legering van de omwonden snaren het prijsverschil wel eens behoorlijk zou kunnen bepalen. Nikkel, tin, Chrome etc en de coating van bv Elixer maken een snaar duurder of goedkoper. Denk ik :-/

Tupelo
30 november 2015, 15:30
Ik heb er geen verstand van, maar ik kan mezelf voorstellen dat de rommel gewoon uit een fabriek komt die nog ff doordraait nadat ze voor e.o.a. merk of ander huismerk wat gedraaid hebben, zoals dat met zoveel van die Chinese meuk gaat. God weet -wie anders ?- plakken ze op iedere pre-productie run Lidl, als alternatief voor weg gooien; in die hoek zoek ik het.

Lexvandoef
30 november 2015, 15:54
Klinken erg dun? Een 010 snaar is een 010 snaar ongeacht wat voor merk je ook hebt dus ze kunnen echt niet dunner of voller klinken als je ze allemaal naast elkaar zou testen. Helderheid misschien nog wel maar geloof er absoluut niet in dat een 010 van de Lidle of Thonmann dunner klinkt dan een 010 van D'Addario, Ernie Ball of een Fender.

Tsja toch heb ik dat zo ervaren, de metaallegering van de lidl snaren kan natuurlijk afwijken van wat ik gewend en daardoor kunnen de snaren iets anders klinken en voelen qua spanning. Pure natuurkunde ;).

Ik heb ook de setjes voor akoestische steelstrings geprobeerd toen, die vond ik net zo dramatisch. Nee hoor, niks voor mij.

Tupelo
30 november 2015, 15:55
Pre-runs zijn, zouden enig kwaliteitsverschil kunnen verklaren; met dat scenario hebben jullie allemaal gelijk !! Everyone's a winner !! :crazyhappy:

Riny
30 november 2015, 15:57
Hoe of wat maakt toch niet uit, zal ze zelf nooit kopen, goedkoop is duurkoop.

Ik snap iets niet en met alle respect; men geeft een vermogen uit aan muziekmateriaal maar de snaren moge blijkbaar niets kosten.
Daarna afgeven op de goedkopere sets :???:

Of ik nu iedere week of 1 maal in de maand mijn sets moet vervangen of niet, gewoon mijn eigen voorkeur snaren er op, ongeacht wat ze zouden kosten.

Maar goed een ieder doet wat voor hem/haar een goed gevoel geeft.;)

arjanb01
30 november 2015, 16:11
Geef mij een blinddoek, span een setje Lidl snaren op m'n vaste gitaar en span daarna een set slinky's op m'n gitaar en ik haal de prut van Lidl er zo uit, simpelweg omdat ik ze 1 op 1 heb getest.

RS-Rik
30 november 2015, 16:22
Misschien ben ik een beetje een onuitstaanbare wijsneus maar je zoekt toch een verklaring? :D:D

hefke
30 november 2015, 16:38
China is een dermate grote speler op de wereldmarkt geworden, dat zij zelf ook aan de knoppen zitten hoor. Kijk maar eens naar de staalmarkt. China koopt wereldwijd dermate veel staal op, dat er elders schaarste ontstaat waarmee China zichzelf in een controlerende positie heeft gemanoeuvreerd.
Sorry Joost, maar dit is niet helemaal juist. China heeft jaren een geweldige groei in de bouw gehad waardoor er een enorme vraag naar staal en cement was. Dit heeft invloed gehad op de staalprijs maar ook op de prijs van cement. De bouwsector in China draait momenteel ook op een veel lager pitje, waardoor de prijzen van bouwmaterialen zoals staal en cement weer zijn gezakt.

dml
30 november 2015, 17:15
Typisch. Duidelijk is wel dat niemand, maar dan ook niemand de vergelijking op wetenschappelijk niveau heeft uitgevoerd, maar dat alles gebaseerd is op "gevoel".
Los daarvan, wat maakt een set Ernie Balls nu € 6,90 en een set Pyramid € 3,60?

Eerlijk is eerlijk, heb jarenlang op uitsluitend Ernie Ball Regular Slinky's gespeeld maar koop nu al enkele jaren de goedkoopste set van een "echt merk", meestal is dat Darco (van Martin). Geluidsverschil zal er vast wel zijn, maar dan hebben we het echt over mierenneukerij, wat mij betreft geen € 4,- verschil waard. Maar nu is Pyramid lekker goedkoop bij Thomann, dus heb daar 10 sets van besteld.

Jasper.
30 november 2015, 17:44
Ja ze zijn slecht. Ze kosten 3/4 keer minder dan een Ernie Ball setje maar zijn 10 keer minder in kwaliteit.

Tupelo
30 november 2015, 17:46
Ik vind het vooral typisch dat mogelijk de meest professionele gitaristen in dit topic (Luke W & Ateng), tenminste de lui waarvan ik mezelf bewust ben dat zij zich onderscheiden van de middenmoot, en dat zij professioneel actief zijn, juist ruiterlijk bekennen graag Lidl te spelen.

For the record; ik doe niet aan Lidl, dus ook niet aan Lidl snaren.
En omdat ik nauwelijks snaren wissel, geeft het geen drol als ze een keer een tientje kosten.

macwilliams
30 november 2015, 17:51
Zijn ze misschien niet geschikt voor elk genre?

Pepe
30 november 2015, 17:58
Als je grootverbruiker bent kan ik me voorstellen dat je budget kiest. Maarja, ik koop 1 x per jaar een grote doos dus die post valt wel mee.
Het is niet alleen onduidelijk waar die Lidl snaren vandaan komen, dat is met de meeste snaren zo. Er zijn maar een aantal fabrieken en dan zijn er nog een aantal producenten inmiddels naar China verhuist dus het kan heel goed dat er Ernie Balls white label bij Lidl liggen. Misschien ook niet, onmogelijk dat te traceren maar super obscuur lijkt me sterk.

Joost de Ruig
30 november 2015, 18:03
Als je grootverbruiker bent kan ik me voorstellen dat je budget kiest. Maarja, ik koop 1 x per jaar een grote doos dus die post valt wel mee.

In jouw geval moet dat wel een behoorlijke doos zijn dan ;)

Pepe
30 november 2015, 18:11
Ho ho, als er een gitaar binnenwandelt zitten er al snaren op he.
De enige keer dat ik die doos aanspreek is wanneer er er nieuwe frets opkomen. Dan geef ik Oi een setje daarvoor anders komt die doos nooooit op.

Joost de Ruig
30 november 2015, 18:17
Ho ho, als er een gitaar binnenwandelt zitten er al snaren op he.
De enige keer dat ik die doos aanspreek is wanneer er er nieuwe frets opkomen. Dan geef ik Oi een setje daarvoor anders komt die doos nooooit op.

P.Epe en de P staat voor Pinokkio ;)

Pepe
30 november 2015, 18:19
Nee, voor pedant.

dml
30 november 2015, 19:20
Ik vind het vooral typisch dat mogelijk de meest professionele gitaristen in dit topic (Luke W & Ateng), tenminste de lui waarvan ik mezelf bewust ben dat zij zich onderscheiden van de middenmoot, en dat zij professioneel actief zijn, juist ruiterlijk bekennen graag Lidl te spelen.

For the record; ik doe niet aan Lidl, dus ook niet aan Lidl snaren.
En omdat ik nauwelijks snaren wissel, geeft het geen drol als ze een keer een tientje kosten.

Als je op (semi) prof niveau / 50x per jaar optreedt, komt er ook wel wat geld in het laatje, dus dan zijn de financiën eigenlijk weer van minder belang, toch? Dan zou je juist kiezen voor duurdere snaren.

ateng
1 december 2015, 00:07
Ik speel momenteel met Lidle snaren en niet omdat ik me geen dure kan permitteren maar omdat ik ze goed vind klinken als D'Addario snaren dus waarom niet op Lidle snaren blijven spelen?!
"Waarom besparen op snaren als je spullen goed voor elkaar is" vind ik echt onzin?! Heel wat anders als je op een Fender CS speelt over een Kustom versterkertje dan zou ik zeggen ja.
Ik hoor weinig verschil tussen een Lidle en een D'Addario dus voor mij absoluut geen besparing! Ik ben juist iemand die "tone" belangrijk vind en sluit me dagen op in een oefenruimte om mijn sounds te maken en als een setje Lidle snaren mijn sound zou aantasten dan gingen ze er gelijk af.

dml
1 december 2015, 06:51
Ik ben wel benieuwd, ik ga vandaag een doosje halen. Gelukkig heb ik twee identieke gitaren, kan ik het mooi "wetenschappelijk" vergelijken. Uiteraard kan ik een vergelijkend warenonderzoek in de vorm van wat soundbytes hier plaatsen, mocht daar behoefte aan zijn.

arjanb01
1 december 2015, 06:59
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. En of je dezelfde ervaring hebt als ik met die snaren had!

telerocker
1 december 2015, 10:04
Ik ben ook benieuwd.

richwoodplayer
1 december 2015, 15:43
Ik wil ook wel eens een Geluids clipje opnemen met de goedkope snaren en ernie ball snaren. Zelfde gitaar, zelfde instellingen etc.

dml
1 december 2015, 17:35
Heb ze er nu op liggen. Eerste indrukken:
- Je handen ruiken ietwat naar olie, zodra je de hele set erop hebt gezet
- Ze missen (gelukkig) die vieze helderheid die je normaal hebt bij een splinternieuwe, verse set. Wat mij betreft een pluspunt, vergelijkbaar met Elixer
- Niet stugger of soepeler dan Darco of Dean Markley, wat ik op mijn andere, vergelijkbare gitaren heb liggen
- Voelen prima aan
Vanavond repeteren, dan raken ze ook aardig ingespeeld. Vergelijkbare clipjes volgen dan later deze week.

Referentiekader: GHS, Dean Markley, Ernie Ball, Elixer, Fender, Gibson, DR, Maxima Gold (heet nu Optima ofzo?), D'addario, La Bella, Darco, EHX.

D3nnis
1 december 2015, 19:03
- Ze missen (gelukkig) die vieze helderheid die je normaal hebt bij een splinternieuwe, verse set. Wat mij betreft een pluspunt, vergelijkbaar met Elixer

Is er de laatste 10 jaar iets veranderd aan Elixir snaren?
Toen de Polyweb snaren net bestonden eens geprobeerd. Coating snel eraf, geluid niet top.
Later nog eens de nanoweb coating elixirs geprobeerd, toen hadden ze inmiddels dezelfde verpakking als nu, en ik vond ze toen vooral heel veel laag missen, en/of heel heel veel hoog hebben.

barno
1 december 2015, 19:28
Net twee pakken van 5 setjes gekocht. Ik heb nog nooit een waarneembaar verschil gemerkt tussen snaarmerken, in klank en nadat ze zijn ingespeeld. de ene is mss wat stroever dan de andere maar dat boeit mij absoluut niet. Aan zoiets pas je je aan na een minuut.

ateng
2 december 2015, 00:30
Heb ze er nu op liggen. Eerste indrukken:
- Je handen ruiken ietwat naar olie, zodra je de hele set erop hebt gezet
- Ze missen (gelukkig) die vieze helderheid die je normaal hebt bij een splinternieuwe, verse set. Wat mij betreft een pluspunt, vergelijkbaar met Elixer
- Niet stugger of soepeler dan Darco of Dean Markley, wat ik op mijn andere, vergelijkbare gitaren heb liggen
- Voelen prima aan
Vanavond repeteren, dan raken ze ook aardig ingespeeld. Vergelijkbare clipjes volgen dan later deze week.

Referentiekader: GHS, Dean Markley, Ernie Ball, Elixer, Fender, Gibson, DR, Maxima Gold (heet nu Optima ofzo?), D'addario, La Bella, Darco, EHX.

Dat is precies wat ik ook ervaar... geen irritante helderheid van een nieuw setje Ernie Ball, voelt en speelt zoals ik dat normaal gewend ben en inderdaad een beetje olieachtig maar absoluut niet plakkerig.

ateng
2 december 2015, 00:36
Net twee pakken van 5 setjes gekocht. Ik heb nog nooit een waarneembaar verschil gemerkt tussen snaarmerken, in klank en nadat ze zijn ingespeeld. de ene is mss wat stroever dan de andere maar dat boeit mij absoluut niet. Aan zoiets pas je je aan na een minuut.


Daarom kan ik me dat ook niet voorstellen dat hier gitaristen zijn die dat anders beleven qua tone, voor mij is een D'Addario 010 snaar hetzelfde als een 010 Ernie Ball of een 010 Fender... of een 010 Lidle ;) Tenzij het natuurlijk van een ander materiaal is gemaakt.

Brad
2 december 2015, 00:47
Snaren zijn snaren , geluid zit in je vingers . Hoewel , als ik mijn oor te luister leg

barno
2 december 2015, 01:08
Daarom kan ik me dat ook niet voorstellen dat hier gitaristen zijn die dat anders beleven qua tone, voor mij is een D'Addario 010 snaar hetzelfde als een 010 Ernie Ball of een 010 Fender... of een 010 Lidle ;) Tenzij het natuurlijk van een ander materiaal is gemaakt.

er wordt wat afgemierenneukt in gitaarland hé :) uiteraard zullen er wel verschillen zitten tussen snaren van verschillende producenten maar de vragen zijn dan: zijn de verschillen hoorbaar and if so, is dat niet in een mum bij te regelen op je amp/gitaar en vooral is dat in een live situatie hoorbaar (als dat niet zo is, boeit het mij geen flikker dat die snaren op mijn slaapkamer een fractie helderder of muddier klinken)

Pepe
2 december 2015, 03:19
Beleven is wat anders dan dat het zo is.
Van de week speelde ik echt een waanzinnige solo maar dat wordt dan door iemand opgenomen en op FB gekwakt en dat hoor je dan weer terug... eigenlijk moet je dat ook niet doen natuurlijk... terugluisteren..

arjanb01
2 december 2015, 06:48
Terugluisteren is altijd goed, leer je van en je wordt beter.
En die snaren, een nieuw setje klinkt wat hoger maar blijven op m'n luke 2 gewoon gelijk strak op spanning. Die Lidl snaren zouden dezelfde 010 dikte hebben maar voelen dunner aan, zijn veel slapper qua spanning en m'n tone klinkt gewoon echt doffer en dunner. Daarom gooi ik ze in de kliko, was het proberen waard maar voor mij niet geslaagd helaas 😞

dml
2 december 2015, 08:03
Terugluisteren is altijd goed, leer je van en je wordt beter.
En die snaren, een nieuw setje klinkt wat hoger maar blijven op m'n luke 2 gewoon gelijk strak op spanning. Die Lidl snaren zouden dezelfde 010 dikte hebben maar voelen dunner aan, zijn veel slapper qua spanning en m'n tone klinkt gewoon echt doffer en dunner. Daarom gooi ik ze in de kliko, was het proberen waard maar voor mij niet geslaagd helaas ��

Dan heb je wel hele, hele bijzondere snaren, die gelijk strak en op spanning blijven. Je hoeft zelfs tussendoor niet bij te stemmen?
Elke weg, wat jij hierboven beschrijft, daar kan ik me totaal niet in vinden, in geen enkel punt.

Gisteravond gerepeteerd, geen centje pijn, snaren bleven normaal op spanning, één keer tussendoor gestemd, net als normaal. So far so good.

De snaren worden gedistribueerd, wellicht onder OEM geïmporteerd door Streetlife Music in het Duitsche Adorf. Als ik op hun site kijk, lijkt het erop dat ze naar wens van de klant muzikale pakketten samenstellen. Alle muziekgerelateerde artikelen, die nu bij de Lidl liggen, komen bij hen vandaan.
Streetlife Music is gevestigd aan de Oelsnitzer Straße 58, Gewa Music (een behoorlijk grote M.I. importeur/ distributeur) is gevestigd aan de Oelsnitzer Straße 58d. Toeval?

arjanb01
2 december 2015, 09:35
Ik heb de snaren behoorlijk op spanning en ik hoef, eenmaal erop niet of nauwelijks te stemmen. De Lidl snaren voelen echt slap en iel aan en ik had m'n luke voor onderhoud bij kaj's Guitarstore vorig jaar en hij vroeg al of er 009 of 008 snaren op lagen.
Daarom ben ik vrij conservatief qua snaren, gebruik al 15 jaar Ernie balls. 😂

zjanke
2 december 2015, 10:41
Heb ze er nu op liggen. Eerste indrukken:
- Je handen ruiken ietwat naar olie, zodra je de hele set erop hebt gezet

Ik speel met stainless steel slinkies omdat ik anders heel snel last heb van een zwarte aanslag die er voor zorgt dat mijn snaren dood gaan klinken en dat houdt me eigenlijk tegen om ze een keer te proberen. Heb al vaker met verschillende merken geexperimenteerd en dat was eigenlijk altijd mijn enige bezwaar...

arjanb01
3 december 2015, 11:22
http://youtu.be/4wckXr1_0GA

Dit zegt genoeg over groot grutters die gitaarspullen verkopen. Wat een held die Kaj👍

telerocker
3 december 2015, 11:35
http://youtu.be/4wckXr1_0GA

Dit zegt genoeg over groot grutters die gitaarspullen verkopen. Wat een held die Kaj��

Goeie vent met een lollig idee, waar ie dan even de publiciteit mee haalt. Ik hoop dat hij het volhoudt.

arjanb01
3 december 2015, 11:40
Ja hoor, hij draait prima. Er komen zelfs mensen uit het westen, zuiden en zelfs Duitsland naar z'n zaak. Mooie spullen en goeie vent waar je altijd mooie deals kan maken.

D3nnis
3 december 2015, 12:04
Een held? Waarom? Omdat een supermarkt soms een gitaar verkoopt voor het bedrag waar de muziekhandel ze niet eens voor kan inkopen, nu zegt dat dat spul in de supermarkten per definitie slecht is (en er niet bij zeggen dat de echt goedkope budgetbagger die ze -niet per se deze persoon- zelf verkopen net zo slecht is maar €100,- duurder)?
Iemand probeert gewoon op een lucratieve manier zijn handel te promoten toch?
En als ie hier in de buurt zou zitten en zijn groente en fruit was goedkoper, en net zo goed of slecht, zou ik het zo kopen. :)

jutter
3 december 2015, 12:11
De gitaarboer bij ons verkoopt snacks.

arjanb01
3 december 2015, 12:15
Een held? Waarom? Omdat een supermarkt soms een gitaar verkoopt voor het bedrag waar de muziekhandel ze niet eens voor kan inkopen, nu zegt dat dat spul in de supermarkten per definitie slecht is (en er niet bij zeggen dat de echt goedkope budgetbagger die ze -niet per se deze persoon- zelf verkopen net zo slecht is maar €100,- duurder)?
Iemand probeert gewoon op een lucratieve manier zijn handel te promoten toch?
En als ie hier in de buurt zou zitten en zijn groente en fruit was goedkoper, en net zo goed of slecht, zou ik het zo kopen. :)

Dennis, tuurlijk promoot hij z'n winkel en lult ie in z'n eigen straatje. Maar als je de winkel zou kennen en bij hem al 15 jaar klant bent zou je anders reageren.
Ik vind het ludiek en erg grappig, en meer mensen aan de likes te zien. En voor mij is hij een held omdat hij goeie service en kwaliteit biedt, zakelijke klappen heeft overleefd en z'n zaak goed runt. Een voorbeeld voor gitaarwinkels!

D3nnis
3 december 2015, 12:26
Het is dat het zo'n eind rijden is, anders zou ik er mijn boodschappen doen :D

arjanb01
3 december 2015, 12:34
Doe gewoon een dagje Enschede en het is echt een leuke groentewinkel 😂

dml
3 december 2015, 14:34
Ludiek of niet, het heeft wel een hoog boehoehoe-gehalte. Ik durf te wedden dat Kaj al zijn boodschappen gewoon in de supermarkt (grossier) doet en niet afzonderlijk bij de bakker, groenteboer en slager (productspecialist) :)

ateng
3 december 2015, 15:23
Een held omdat je een zaak probeert te runnen en t overleeft? That's business.
Als je denkt dat het allemaal troep is wat ze daar verkopen waar maak je je dan druk om?! Je maakt je juist druk omdat je weet dat je daar niet tegen op kan boksen zoals een pak met 5 setjes snaren voor 10 euro. De gitaren van de Lidle bijv. zijn ook geen professionele instrumenten maar low budget gitaren voor beginners... zoals elk muziekwinkel ook Indonesische instapmodellen verkopen die gelijk zijn als die van de Lidle. Tis gewoon je zelf promoten op een kinderachtig manier... inderdaad een boehoehoe gehalte.

arjanb01
3 december 2015, 15:43
Ach, ik vond de actie wel leuk en ondanks dat ik tegenwoordig in Zwolle woon, kom ik er nog af en toe en het instap spul wat hij verkoopt is echt beter afgewerkt en bespeelbaarheid dan Lidl gitaren, uit eigen ervaring.
Wat zijn jou favo winkels, Ateng? Behalve se Lidl ? 😂

Tonton
3 december 2015, 15:49
Allemaal dingen hier die ik herken
Heb hier ook een aardig voorraadje Aldi snaren :) en gebruikte hiervoor altijd gele EB slinkys

Ik geef een vermogen uit aan gitaren, pedalen en amps... en bespaar een paar euro op snaren. toch wel apart.
-Ernie hebben meer neiging om zwart te worden op veel gebruikte areas
-Ernie klinkt hoog blikkerig in het begin, duurt poosje voor ze op klank zijn (vooral het akoestische geluid)

-Aldi zijn ingesmeerd met olie. Ik neem ze goed af en doe er wat fast fret op. gelijk top
-Aldi, ook ik heb idee dat spanning bij bends wat lager is. maar tis niet zo dat bij een zwevende trem de brug ineens lager hangt....
dus hoe dat nou precies zit. trekkracht en flex zou zo na te meten moeten kunnen zijn in een lab
-Zit een EB type coating op die ik fijn vind en deze slijt niet echt zwart af zoals de EB, dus laat ze er erg lang op zitten zonder prob
-Tone hoor ik geen verschil maar dan lees je weer zo'n topic als dit en dan ga je weer denken waar ben ik nou mee bezig met mijn paar euros savings voor misschien wel mindere tone :) Dus als iemand recording neemt en ff bevestigt geen verschil zou fijn zijn, hoef ik het niet te testen :)

ateng
3 december 2015, 16:12
Ach, ik vond de actie wel leuk en ondanks dat ik tegenwoordig in Zwolle woon, kom ik er nog af en toe en het instap spul wat hij verkoopt is echt beter afgewerkt en bespeelbaarheid dan Lidl gitaren, uit eigen ervaring.
Wat zijn jou favo winkels, Ateng? Behalve se Lidl ? ��

Heb niet echt een favo winkel en ik moet zeggen dat ik de laatste tijd weinig heb bezoekt. Vond Big One wel relax, geen arrogante lui die even wilt laten zien hoe goed ze gitaar kunnen spelen terwijl je alleen maar vraagt hoe die Bogner versterker klinkt.
Wil nog altijd langs Tim's guitar store want zie op Facebook wel leuke gitaren hangen daar.

arjanb01
3 december 2015, 16:32
Tim heeft m'n tokai les Paul onlangs afgesteld, super netjes gedaan. Prettige gast waarmee ik altijd ff kort app als ik vragen heb.
Heeft veel musicmans hangen en is een luke verzamelaar, voor schappelijke prijsjes.
Big one ken ik niet echt, ooit snel doorheen gelopen, maar is failliet gegaan vorig jaar.
Een goeie winkel is ook Souman, daar ga ik zaterdag ff buurten.

Pepe
3 december 2015, 16:45
Ik denk dat het net zo makkelijk de andere kant op kan werken, iemand koopt voor de lol een crap gitaartje en na een tijdje wil ie toch een betere en dan gaat ie naar Kaj toe.
Die supermarkten concurreren niet met die 49 euro gitaartjes he, die verkoopt hij niet. En sinds wanneer is er iets mis met concurrentie?

dml
3 december 2015, 17:02
Ben laatst bij Tim geweest, was ook wel benieuwd. Stel je er niet teveel bij voor, het is een kleine winkel met voornamelijk "budget" spul (nu moet ik oppassen wat ik zeg) en een aantal MM's. Souman is meer voor de beginnende gitarist en gevorderde akoestische gitarist. Qua amps hebben ze niets noemenswaardigs staan. Wat dat betreft mis ik in de regio een winkel die nog echte candy heeft staan.

Martin, ik weet niet of je er al eens geweest bent, het is wel aan de andere kant van de plas, dan kan ik je Zjon's Guitarstore in Medemblik van harte aanbevelen.

telerocker
3 december 2015, 17:03
Er is niks mis met concurrentie. Ondernemers die stil blijven staan, redden het meestal niet. Misschien moet Kaj een filiaaltje naast de Lidl openen. Kan ie het echte werk laten zien.

arjanb01
3 december 2015, 18:13
Goeie, telerocker, zal het doorgeven aan kaj 😂

Dirk_Hendrik
3 december 2015, 19:01
Er is niks mis met concurrentie. Ondernemers die stil blijven staan, redden het meestal niet. Misschien moet Kaj een filiaaltje naast de Lidl openen. Kan ie het echte werk laten zien.

Stond laatst, benzeen snuivend, nog in een Action getuige te zijn van een aankomende ma Tokkie die haar 6 jarig kind stond toe te katten dat ze net in de speelgoedwinkel heel dure Lego hadden gekocht en dat de Lego (imitatie) bij die Action veel goedkoper was! Jep, dat was duidelijk de schuld van dat kind.

Ofwel,
leuk van dat echte werk. En dan naar de buren want dat ziet er hetzelfde uit (en zal dus wel net zo goed zijn) en is veeel goedkoper!!

En zijn we onze (mislukte) inkoopactie vergeten waar vele forummers ineens al hun principes klakkeloos aan de kant zetten voor zo'n alibaba-strat die "voor dat geld toch wel eens heel interessant kon zijn!!". Uiteraard als "bij en knutselgitaar".

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?103164-zin-in-een-gezamelijke-gitaar-inkoopactie

jutter
3 december 2015, 19:18
Tim heeft m'n tokai les Paul onlangs afgesteld, super netjes gedaan. Prettige gast waarmee ik altijd ff kort app als ik vragen heb.
Heeft veel musicmans hangen en is een luke verzamelaar, voor schappelijke prijsjes.
Big one ken ik niet echt, ooit snel doorheen gelopen, maar is failliet gegaan vorig jaar.
Een goeie winkel is ook Souman, daar ga ik zaterdag ff buurten.

Ik mag graag even bij Souman binnenlopen. Heb er inmiddels een stuk of 4 gitaren gekocht.

Brad
3 december 2015, 20:43
Stond laatst, benzeen snuivend, nog in een Action getuige te zijn van een aankomende ma Tokkie die haar 6 jarig kind stond toe te katten dat ze net in de speelgoedwinkel heel dure Lego hadden gekocht en dat de Lego (imitatie) bij die Action veel goedkoper was! Jep, dat was duidelijk de schuld van dat kind.

Ofwel,
leuk van dat echte werk. En dan naar de buren want dat ziet er hetzelfde uit (en zal dus wel net zo goed zijn) en is veeel goedkoper!!

En zijn we onze (mislukte) inkoopactie vergeten waar vele forummers ineens al hun principes klakkeloos aan de kant zetten voor zo'n alibaba-strat die "voor dat geld toch wel eens heel interessant kon zijn!!". Uiteraard als "bij en knutselgitaar".

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?103164-zin-in-een-gezamelijke-gitaar-inkoopactie

Waarom Alibaba

dml
6 december 2015, 11:54
En bij deze een korte opname. Zoals eerder vermeld heb ik twee identieke gitaren: Framus Renegade Pro, beide zijn standaard voorzien van Seymour Duncan '59 en JB. Wat je hier hoort is alleen het tussenstandje, full HB. Enige verschil tussen beide gitaren is de kleur: de ene is blank en de andere groen (de kleur is met een doek in het hout gewreven, waarbij de nerf nog steeds zicht- en voelbaar is, kan even niet op de naam komen hoe dat proces heet, hij is dus niet dekkend groen gespoten).
De eerste minuut is het ene merk, vanaf 1:05 hoor je het andere merk.
Enjoy!!

https://soundcloud.com/jeff-sado/snarenvergelijk

arjanb01
6 december 2015, 12:04
Ik zou zeggen dat vanaf 1:05 de Lidl snaren te horen zijn. Maar zoals ik al zei, je moet het als speler zelf ervaren en voelen, dit om me alvast in te dekken 😂

dml
6 december 2015, 12:05
uuuh
en de slechte lidl snaren zijn ...........................................C ?

Maakt dat nu uit? Het gaat om het eventueel aanwezige klankverschil, dat Lidl-snaren dof zouden klinken.

barno
6 december 2015, 12:05
Uiteraard hoor ik geen verschil. Dat zou zelfs zo zijn als de gitaren echt identiek waren, quod non want identieke gitaren bestaan niet. Ik denk dat mensen voornamelijk een voorkeur hebben voor bepaalde snaren ivm de feel van die dingen icm hun "reputatie"

dml
6 december 2015, 12:11
Uiteraard hoor ik geen verschil. Dat zou zelfs zo zijn als de gitaren echt identiek waren, quod non want identieke gitaren bestaan niet. Ik denk dat mensen voornamelijk een voorkeur hebben voor bepaalde snaren ivm de feel van die dingen icm hun "reputatie"

Dan draaien we het om. Indien deze twee gitaren toch verschillend zijn, ze zijn volgens jou immers niet identiek, wat maakt dan het verschil tussen deze twee gitaren zo groot dat dit het klankverschil tussen de twee snaarmerken zou opheffen?

Feel zeg ik niets over, is op een soundclip ook niet te vergelijken. Het gaat nu even om de klank.

Dutch66
6 december 2015, 12:44
We hebben het hier in vergelijkbare topics al best vaak over gehad, maar ook nu geld weer
dat je het 'verschil' niet (per definitie) aan de snaren kunt toeschrijven, simpelweg omdat je
verschillende gitaren hebt gebruikt....

ateng
6 december 2015, 13:21
En welke zijn nou de Lidle snaren?

dml
6 december 2015, 14:04
We hebben het hier in vergelijkbare topics al best vaak over gehad, maar ook nu geld weer
dat je het 'verschil' niet (per definitie) aan de snaren kunt toeschrijven, simpelweg omdat je
verschillende gitaren hebt gebruikt....

Nogmaals, men stelt dat de Lidl snaren dun en dof klinken. Je moet toegeven dat het verschil tussen beide opnames te verwaarlozen is. Nu ligt het opeens aan de "verschillende" gitaren. Dus jij stelt dat Framus A van zichzelf heel dik en helder klinkt en dat Framus B qua klank dan min of meer de benchmark is? Waarmee het dikke heldere karakter van Framus A door de dun en dof klinkende snaren van Lidl opeens het geluid van Framus B krijgt........ Het moet niet gekker worden!!

Andere vraag dan maar: klinken beide opnames dun en dof?

barno
6 december 2015, 14:07
Dan draaien we het om. Indien deze twee gitaren toch verschillend zijn, ze zijn volgens jou immers niet identiek, wat maakt dan het verschil tussen deze twee gitaren zo groot dat dit het klankverschil tussen de twee snaarmerken zou opheffen?

Feel zeg ik niets over, is op een soundclip ook niet te vergelijken. Het gaat nu even om de klank.

hout, bouwkwaliteit enz... zijn niet identiek maar nog belangrijker: afgezien van het feit dat je bij een test niks mag laten afhangen van verschil in aanslag en dus eigenlijk machinaal zou moeten aanslaan: als de feel van de snaren verschilt, zal de human factor nog meer meespelen. En last but not least: auditieve perceptie is een hoogst onbetrouwbare wetenschappelijk parameter.

edit: ik zeg trouwens niet dat het ligt aan het verschil in gitaren: alleen dat je door het verschil in gitaren au fond niks zinnigs kan zeggen over de snaren. mind you, ik zou zelfs spelen met snaren van de Zeeman :)

ateng
6 december 2015, 15:10
Ik vroeg net welke nou van de Lidle waren want ik hoor echt nauwelijks verschil... heb geluisterd met koptelefoon en elke keer weer terug klikken en weer opnieuw luisteren. Ik kan echt niet zeggen welke nou van de Lidle waren dus tja als je t over feeling wilt hebben... ik voel geen 4 euro verschil ;)

ateng
6 december 2015, 15:18
hout, bouwkwaliteit enz... zijn niet identiek maar nog belangrijker: afgezien van het feit dat je bij een test niks mag laten afhangen van verschil in aanslag en dus eigenlijk machinaal zou moeten aanslaan: als de feel van de snaren verschilt, zal de human factor nog meer meespelen. En last but not least: auditieve perceptie is een hoogst onbetrouwbare wetenschappelijk parameter.

edit: ik zeg trouwens niet dat het ligt aan het verschil in gitaren: alleen dat je door het verschil in gitaren au fond niks zinnigs kan zeggen over de snaren. mind you, ik zou zelfs spelen met snaren van de Zeeman :)

Beetje mierenneukerij want denk je nou echt dat er verschillend is gespeeld qua aanslag? Er wordt op beide clipje hetzelfde slag gespeeld want dat hoor je duidelijk. Ook al zou er net iets anders aangeslagen worden of iets meer feeling de tone zou niet veel anders zijn.

barno
6 december 2015, 15:24
Beetje mierenneukerij want denk je nou echt dat er verschillend is gespeeld qua aanslag? Er wordt op beide clipje hetzelfde slag gespeeld want dat hoor je duidelijk. Ook al zou er net iets anders aangeslagen worden of iets meer feeling de tone zou niet veel anders zijn.

mijn punt is dat verschillen tussen snaarmerken behoren tot Mierenneukville... dus als je een test gaat doen, moet er ook gemierenneukt worden, anders is het zinloos, plezant wel, bv om de snarenfetishisten te laten horen dat ze mss wat minder superlatieven moeten gebruiken in de beschrijving van de vermeende verschillen :)

Plant
6 december 2015, 15:45
Ik vroeg net welke nou van de Lidle waren want ik hoor echt nauwelijks verschil... heb geluisterd met koptelefoon en elke keer weer terug klikken en weer opnieuw luisteren. Ik kan echt niet zeggen welke nou van de Lidle waren dus tja als je t over feeling wilt hebben... ik voel geen 4 euro verschil ;)

Ik kan hier met heen en weer skippen zo horen dat vanaf 1:05 het geluid een héél klein beetje minder sprankelend is. Maar daarom hoeven dat niet automatisch de Lidl-snaren te zijn.
Kortom: ja, ik hoor verschil, maar ik weet niet waarnaar ik luister en dus niet welke 'slechter' of 'beter' zijn (als het verschil al aan de snaren ligt).

richwoodplayer
6 december 2015, 16:21
ik hoor ook verschil, voor mijn gevoel heeft het eerste fragment wat meer laag in de sound, en de 2e wat minder.
2e is inderdaad een stuk sprankelender

ateng
6 december 2015, 23:45
Hahaha grappig dat sommige het verschil wel horen maar niet hetzelfde beschrijven. Plant vindt de 2e minder sprankelend en richwoodplayer vind het juist de 2e een stuk sprankelender.

Pepe
7 december 2015, 00:09
Nou, nieuwe pre amp en koptelefoon, 's kijken wat ik dan kan horen.
.......:listen:.....

Goedddd.... okee, no1 klinkt wat voller, meer laag en wat meer uitgewogen over de voller frequentie waardoor no.2 meer hoog heeft en wat minder volume.

Of zoiets beter is of juist niet, het is eerder gezegd, dat hangt af van wat je wil horen. Als voorbeeld noem ik de Whirlwind L serie, die klinken wat doffer dan de meeste snoeren maar elimineren dat spetterende hoog wat zo hinderlijk kan zijn bij een strat op een Fender amp.

Tupelo
7 december 2015, 00:11
Nou moet je ophouden; dat spetterende hoog wat zo hinderlijk kan zijn bij een strat op een Fender amp ?
Neeheeee.
Welke andere reden heb je om een Fender Amp te spelen ?

Ruilen, champie voor een AC4 ? :crazyhappy:

Pepe
7 december 2015, 00:21
Dat is de reden waarom ik helemaal niks kan met die nieuwe Voxen, al dat harde bright wat daar in zit.. brrrr...
De Engelse Korg Vox vond ik dan weer te gek, die deed me het meeste denken aan een oude warme Vox maar ja, daar sta ik vrij alleen in dus daar heb je het al.
Nou heb ik vrij lange tijd over een oude Ac30 gespeeld dus dat kleurt je perceptie een beetje.

dml
7 december 2015, 07:28
Kortom: ja, ik hoor verschil, maar ik weet niet waarnaar ik luister en dus niet welke 'slechter' of 'beter' zijn (als het verschil al aan de snaren ligt).

Heu? Dat moet je toch eens uitleggen. Jij weet pas dat iets goed of slecht klinkt wanneer je weet waar je naar luistert. Als ik je nou vertel dat ik op een met snaren bespannen koeienkut speel, die ik met mijn tong tokkel, is het dan slecht? Of juist heel goed?
Het gaat om de twee opnames, het verschil tussen dof/dun en helder.

Maar zoals Ateng al aangeeft, heeft een ieder een andere opvatting van helder, dun, dik en dof.
Heb ondertussen vier doosjes ingeslagen, ben er blij mee.

Overigens, de eerste opname is Lidl en de tweede Dean Markley. Kom nu maar op met al die "gefundeerde" opmerkingen :)

Dirk_Hendrik
7 december 2015, 08:45
Als ik je nou vertel dat ik op een met snaren bespannen koeienkut speel, die ik met mijn tong tokkel, is het dan slecht? Of juist heel goed?

Zo.
En da's nou sig-materiaal.

dml
7 december 2015, 09:44
Zo.
En da's nou sig-materiaal.

Een twijfelachtige eer, waarvoor toch dank.

Dit instrument wordt ook wel "Tril-o-foon" genoemd.

Joost de Ruig
7 december 2015, 10:00
Overigens, de eerste opname is Lidl en de tweede Dean Markley. Kom nu maar op met al die "gefundeerde" opmerkingen :)

En dan post je volgende week dat het precies andersom was :) :) :)

dml
7 december 2015, 11:26
En dan post je volgende week dat het precies andersom was :) :) :)

Ervan uitgaande dat ik me wat aantrek van jullie meningen :seriousf:
I don't think so.

Plant
7 december 2015, 18:45
Heu? Dat moet je toch eens uitleggen. Jij weet pas dat iets goed of slecht klinkt wanneer je weet waar je naar luistert.

Het staat er krom, maar ik weet dus (tot nu) niet waarnaar ik tijdens de 2 fragmenten luister en ik weet niet wat jij goed vind. Jij kunt een andere voorkeur hebben dan ik. Daarom hou ik dat ook in het midden. Mijn voorkeur is op gehoor de eerste opname, maar nogmaals het hoorbare verschil is subtiel.

Joost de Ruig
7 december 2015, 19:40
130 postings :) :) :). Ik denk dat de Lidl heel blij is met deze exposure. Ik zag een verzameldoos schroeven bij de Lidl liggen vandaag. Zou ik die, zonder resonantieverlies, kunnen gebruiken om nieuwe straplocks op mijn Tele te schroeven, of moet ik daarvoor naar de Hornbach?

arjanb01
7 december 2015, 19:54
Ik kijk net het nieuws en Lidl verkoopt nu ook gehoorapparaten voor 10 euro😳
Waar zijn ze mee bezig??? Dus als je doof wordt van die slappe snaren van ze kun je altijd nog gehoorapparaten kopen om weer te horen 😂

D3nnis
7 december 2015, 20:45
Overigens, de eerste opname is Lidl en de tweede Dean Markley. Kom nu maar op met al die "gefundeerde" opmerkingen :)

Ik heb zojuist geluisterd, en toen ik luisterde had ik deze "uitslag" nog niet gezien.
Ik vond het tweede fragment beter klinken, gebaseerd op het eerste stukje.
Het stuk met de chorus maakte me niet gek veel uit.
Bij het laatste stuk leek het mij net andersom. Ik dacht dus dat je ons had lopen kloten, door de fragmenten ook nog door elkaar te husselen (door in het laatste stukkie het dean markley stukje naar 1 te zetten, en de lidl snaren naar 2) :-)


Ik kijk net het nieuws en Lidl verkoopt nu ook gehoorapparaten voor 10 euro��


Als dat tegenwoordig in het 8 uur journaal komt, is het echt komkommertijd :D

ateng
7 december 2015, 21:27
:seriousf: Oh gozer toch, nee het zijn gewoon ruk snaren, D'addario/Ernie Ball gaat bij mij gewoon prima mee. Ik blijf gewoon lekker vreten wat ik vreet.

En wat Jasper zegt, ze voelen ook erg stroef, wens ze mijn ergste gitaarvijand niet toe. Dus jij moet ze ook niet kopen Brad :sssh: :seriousf: :satisfie:;):airguitar:

Dus wel kopen Brad... allemaal mierenneukerij :)

Zoals het soundclip al liet horen is er weinig verschil en ik speel er al jaren op dus kan zeggen dat ze oke zijn... hoezo stroef?!

dml
8 december 2015, 07:20
Dus wel kopen Brad... allemaal mierenneukerij :)

Zoals het soundclip al liet horen is er weinig verschil en ik speel er al jaren op dus kan zeggen dat ze oke zijn... hoezo stroef?!

Stroef..... wat een heaumeaux. Bij de Lidl kun je ook handcreme kopen, voor die poezelige handjes. En vaseline.

kabouter_plons
15 januari 2016, 20:36
Ik heb de nylon snaren eens geprobeerd maar vind het helemaal niks... Wat een dof (nee, niet tof) en geknepen geluid! Lijkt wel of het door een telefoon klinkt of zo. Goedkoop is zoals gewoonlijk weer eens duurkoop.

barno
3 december 2016, 19:34
ff bump

electrische lidl-snaren: vaste klant, vind ze zeker niet slecht, heb veel gitaren, dus vind ik handig.
maar speel laatste tijd vooral acoustisch (steelstring) dus kocht ik ook es zo'n doosje: dramatisch slecht, totaal niet in balans, dus heb nu 5 noodsetjes in de koffer liggen, da's dan weer wel handig.

Tupelo
3 december 2016, 19:41
Cool.
Lidl issues again.
Ff stoken.
Ik kom er nooit, ben er ook geen fan van.
Krijg je van dat geneuzel van weet je waar je je viooltjes moet halen ? nou nee, dat weet ik niet, zeg eens... de Gamma ? neeeee johh, bij de Lidl, 4 voor 1 euro !!! hmm dat is goedkoop, ga ik daar eens kijken.
En dan sta je daar, en tref je 4 van die lullige viooltjes waarvan er minimaal 5 in één van 1 euro bij de Gamma kunnen.
En zo gaat dat voortdurend.
Sta je bij de Lidl, valt het tegen, of je mist de gecondenseerde kokosmelk, en hoera, kan je nog naar de AH of Jumbo toe.
Fok Lidl
Lidl snaren zijn voor paupers. :ok:

Tupelo
3 december 2016, 19:43
Het is lang geleden dat ik een brok chocolade in vier stukken kon breken, en denken dat ik dan meer chocolade heb, of chocolade van betere kwaliteit.

Tupelo
3 december 2016, 19:46
Kan me wel herinneren dat ik een snicker kocht bij een snackbar met een tientje, en toen meer geld terugkreeg dan ik uitgegeven had.
Ben ik een poos erg gelukkig om geweest, tot ik erdoor in de war raakte.
Toen ben ik maar gaan fietsen.
Was wellicht ook onverstandig, maar out of sight out of mind.

:hippie:

Tupelo
3 december 2016, 19:46
Lidl snaren dus ? Hoera !! :cheerup:

Duhsjaak
3 december 2016, 21:23
Heb er ooit wat gekocht. Om als proefsetje te fungeren, voor als ik wat had veranderd aan een gitaar en ik de snaren er nog een aantal keer af moest halen om het helemaal naar mijn zin te krijgen.
En om het kind van een GN-er happy te maken. Scholier dus. Geen geld voor snaren. En dan ineens hop, een heel doosje met 5 of 10 setjes. Met de geruststelling: Het is niet ideaal. Maar als je weer geld hebt, koop je een setje naar je zin en flikker je deze er zonder schuldgevoel van af. En in de tussentijd kun je gewoon spelen.

Dus ik wil geen kwaad woord horen over Lidlsnaren. Zolang je ze gebruikt waarvooor ze geschikt zijn: zo min mogelijk gebruiken dus.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

barno
3 december 2016, 21:55
Cool.
Lidl issues again.
Ff stoken.
Ik kom er nooit, ben er ook geen fan van.
Krijg je van dat geneuzel van weet je waar je je viooltjes moet halen ? nou nee, dat weet ik niet, zeg eens... de Gamma ? neeeee johh, bij de Lidl, 4 voor 1 euro !!! hmm dat is goedkoop, ga ik daar eens kijken.
En dan sta je daar, en tref je 4 van die lullige viooltjes waarvan er minimaal 5 in één van 1 euro bij de Gamma kunnen.
En zo gaat dat voortdurend.
Sta je bij de Lidl, valt het tegen, of je mist de gecondenseerde kokosmelk, en hoera, kan je nog naar de AH of Jumbo toe.
Fok Lidl
Lidl snaren zijn voor paupers. :ok:

bwa, ik woon zo ongeveer naast zo'n lidl. ik koop er eten en als er dan zoals vorige week snaren liggen koop ik ze omdat ik heel veel snaren nodig heb. en ja, muzikanten zijn over het algemeen paupers,dus all good.

wietse
3 december 2016, 22:42
bwa, ik woon zo ongeveer naast zo'n lidl. ik koop er eten en als er dan zoals vorige week snaren liggen koop ik ze omdat ik heel veel snaren nodig heb. en ja, muzikanten zijn over het algemeen paupers,dus all good.
vorige week? het is hier al weer een maand geleden dat ze die actie hadden, koop ze altijd om goedkope akoestische gitaartjes voor de rommelmarkt mee van snaren te voorzien.

woldhek
3 december 2016, 22:58
Heb net de lidl snaren van een semi akoestische afgehaald en "echte" er op gezet. Hoor weinig verschil. Ik heb het gevoel dat een andere plectrum meer verschil in klank kan veroorzaken. Maar ik kom net kijken qua snaren....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Tupelo
4 december 2016, 00:41
Ik heb eerlijk waar geen idee, heb ze nog nooit geprobeerd, maar dit is zo een fijn draadje. :)
Zooi zal vast uit China komen.
Net als de rest.............................................. .....

dml
4 december 2016, 01:48
Ik heb eerlijk waar geen idee, heb ze nog nooit geprobeerd, maar dit is zo een fijn draadje. :)
Zooi zal vast uit China komen.
Net als de rest.............................................. .....

Zo is dat, heb nog nooit iemand horen janken over het feit dat zijn iPhone in China wordt gemaakt.

Voor de rest: doe de luistertest op pagina 10 van dit draadje!!

Woml
5 december 2016, 15:07
Ik heb ze laatst gebruikt voor het keuzevakproject bij onze koters op school. Drie maal een groepje van 8 kinderen, allemaal een diddley bow maken met één snaar er op. Hoor je ook niet dat het niet in balans is, ideaal! :D